Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
+2.bar
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
Viesti
Kirjoittaja +2.bar » To Toukokuu 26. 14:32:04 2005
mistä johtuu kannen syöpyminen !!!
syöpynyt vesikanavien kohdalta melko pirusti !!!
pitää vedellä tigillä kiinni mutta mistä tää johtuu
ja nesteet on aina ollut kunnossa
ei ajettu pelkällä vedellä.. eikä ole koskaan päässyt keittään !!!!
kaikki ideat tervetulleita\ kokemuksia tähän kiitos
2wd kansi........................

auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 26. 15:18:30 2005
Lohkis elementti?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » To Toukokuu 26. 16:03:56 2005
Mimmonen kans paffi sulla siellä oli.
-
+2.bar
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
Viesti
Kirjoittaja +2.bar » Pe Toukokuu 27. 6:46:23 2005
se ihan ryöstöracingin n:läisen pahvi.
mites toi lohkolämmitin tähän liittyy????
pitääkö alkaa uhrimetallia käytään !!!!!eihän tää mikään vene ole vaikka
plaaniin nouseekin

!!!

auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Pe Toukokuu 27. 7:11:06 2005
Öh... Ai niin... Tuohon rapeaan ranskalaiseen tehtiin viime syksynä kansiremppa ja alukansi oli syöpynyt lohkis elementin kohdalta. Mutta tosin joo... Unohdin että Hopassa elementti on lohkossa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Laze
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Laze » Pe Toukokuu 27. 8:45:13 2005
mitä haittaa muuten voi esiintyä tuosta pelkällä vedellä ajamisesta vai tokkopa mitään..

Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
-
Jay
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Jay » Pe Toukokuu 27. 10:53:25 2005
Laze kirjoitti:mitä haittaa muuten voi esiintyä tuosta pelkällä vedellä ajamisesta vai tokkopa mitään..

No juurikin tuota alumiini syöpymistä, raudan ruostumista ja lisäksi lämpöjen nousua!
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
Orsts2
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Orsts2 » Pe Toukokuu 27. 11:25:06 2005
italian tuontikossuissa törmätty moiseen syöpymiseen, eli ajettu pelkällä vedellä
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Pe Toukokuu 27. 11:28:25 2005
Jay kirjoitti:Laze kirjoitti:mitä haittaa muuten voi esiintyä tuosta pelkällä vedellä ajamisesta vai tokkopa mitään..

No juurikin tuota alumiini syöpymistä, raudan ruostumista ja lisäksi lämpöjen nousua!
Ja talvella mahdollisesti myös jäätymistä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Pe Toukokuu 27. 11:40:22 2005
Eikös tuo ole normaalia kun on alukansi ja rautalohko ?
Nesteen pitää olla tolle yhdistelmälle käypää, ja silti se pitää vaihtaa
aika usein, olisko 2 vuoden välein ?
Vissiin noi Fordin punaset nesteet kestää pidempään tälläkin yhdistelmällä, vaikken ole siitä ihan varma ?
-
+2.bar
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
Viesti
Kirjoittaja +2.bar » Pe Toukokuu 27. 11:52:52 2005
siipicossu kirjoitti:Jay kirjoitti:Laze kirjoitti:mitä haittaa muuten voi esiintyä tuosta pelkällä vedellä ajamisesta vai tokkopa mitään..

No juurikin tuota alumiini syöpymistä, raudan ruostumista ja lisäksi lämpöjen nousua!
Ja talvella mahdollisesti myös jäätymistä
ollut vain kesä käytössä ja nestettä aina 50\50
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » Pe Toukokuu 27. 11:53:59 2005
En tiedä onko se pelkkä ikätekijä, muuta takavetoisen kannet yleensä paljon pahempia.
Tässähän se menee...
-
+2.bar
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
Viesti
Kirjoittaja +2.bar » Pe Toukokuu 27. 12:01:57 2005
niin tosiaan. kansihan ei ole vasta kuin 17 vuotta vanha.... :mrgreen:
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
Jahman
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Viesti
Kirjoittaja Jahman » Pe Toukokuu 27. 16:19:57 2005
Valua kun on muutenkin vähän paranneltu matkan varrella

Tässähän se menee...
-
Popi
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Popi » Pe Toukokuu 27. 22:38:43 2005
Itelle kävi aikoinaan ohrasesti Kotarin vesipumpun 'kotelon' kanssa. Eli yks kevät alkoi tiputella nestettä lattialle kun oli koppa syöpyny puhki. Sitä kun sitten ihmettelin maahantuojalle, niin sanoivat että 'tyyppivika'. Koppa on jotain hötöä kevytvalua ja AINA pitää käyttää syöpymistä ehkäisevää jäähdytysnestettä seassa ja suosittelivat tyhjentämään nesteet jos seisottaa pitempään. Ja myös, että vesijohtovedessä on sen verta epäpuhtauksia, jotta suosittivat puhdistetun veden käyttöä.
Mitä tästä opimme? No tietty ei mitää, mutta itellä on nykyisin aina kevytvalujen kanssa käytössä puhdistettu (tislattu/ionipuhdistettu) vesi + jäähdytysneste.
Umpirautakäyttökinnerissä voi vaikka kusta syylariin.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 28. 0:31:51 2005
Jäähdytinnesteet kannattaisi vaihtaa 2v:n välein, 4v max. Alu/rautakoneissa pitäisi käyttää parempilaatuista, punaiseksi värjättyä nestettä. Ja toki se on myös kalliimpaa...
Usein ihmetellään miten rehti vesi jäähdyttää huonommin kuin 50/50 -liuos; veden pintajännitys on suurempi kuin jäähd.nesteen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » La Toukokuu 28. 14:00:59 2005
Vesi kyllä jäähdyttää paremmin kuin vesi+glykoli, mutta seoksen kiuhumispiste on korkeampi. Jos ei tarvita jäätymisenestoa niin veteen voi laittaa Water wetter nimistä ainetta estämään korroosiota ja taitaa se muutenkin parantaa jäähdytysnesteen ominaisuuksia. Tislattua tms. vettä on aivan turha laittaa koneeseen ellei hanasta tuleva vesi ole pirun hapanta tai jumalattoman kalkkista, metallia/ioneita siihen liukenee kyllä heti moottorista.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Mattiha
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Mattiha » La Toukokuu 28. 14:14:20 2005
Popi kirjoitti:Itelle kävi aikoinaan ohrasesti Kotarin vesipumpun 'kotelon' kanssa. Eli yks kevät alkoi tiputella nestettä lattialle kun oli koppa syöpyny puhki. Sitä kun sitten ihmettelin maahantuojalle, niin sanoivat että 'tyyppivika'. Koppa on jotain hötöä kevytvalua ja AINA pitää käyttää syöpymistä ehkäisevää jäähdytysnestettä seassa ja suosittelivat tyhjentämään nesteet jos seisottaa pitempään.
heh,en oo sitten ainut kenellä kotarin vesipumpun takaa syöpyny puhki,lasku 200 euroo,kiitos

täytys vaihtaa pyörä uudempaan kun ei meinaa osia löytyä sopuhintaan jos ollenkaan. t.MARHin isoveikka isoantero

-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 28. 22:45:15 2005
SLEI: öh? En ryhdy tuosta vänkäämään, paljoa, ja ei ole tullut aiheeseen sen kummemmin perehdyttyä, mutta...
Veden pintajännitys on suurempi ja näinollen jäähdytinnesteen "kyky" siirtää lämpöä huokoisesta malmin pinnasta nesteeseen on suurempi-> parempi jäähdytysteho. Näin mm. tekussa moottorivelho kertoi.
Omakohtaista kokemusta; koeajan moottoreita kesäaikaan usein pelkällä vedellä, ja sitten koeajon jälkeen laitetaan j.nesteet (kun on kiristetty ne vuotavat klemmarit..). Lämmöt yleensä kovemmat vedellä kuin j.nesteillä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe