cossun kannen syöpyminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

cossun kannen syöpyminen

Viesti Kirjoittaja +2.bar » To Toukokuu 26. 14:32:04 2005

mistä johtuu kannen syöpyminen !!!

syöpynyt vesikanavien kohdalta melko pirusti !!! :evil: :evil:

pitää vedellä tigillä kiinni mutta mistä tää johtuu

ja nesteet on aina ollut kunnossa

ei ajettu pelkällä vedellä.. eikä ole koskaan päässyt keittään !!!!


kaikki ideat tervetulleita\ kokemuksia tähän kiitos

2wd kansi........................ :(
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 26. 15:18:30 2005

Lohkis elementti?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Toukokuu 26. 16:03:56 2005

Mimmonen kans paffi sulla siellä oli.

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

pahvi

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Pe Toukokuu 27. 6:46:23 2005

se ihan ryöstöracingin n:läisen pahvi.

mites toi lohkolämmitin tähän liittyy???? :roll:

pitääkö alkaa uhrimetallia käytään !!!!!eihän tää mikään vene ole vaikka

plaaniin nouseekin :wink: !!! :idea: :?:
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Toukokuu 27. 7:11:06 2005

Öh... Ai niin... Tuohon rapeaan ranskalaiseen tehtiin viime syksynä kansiremppa ja alukansi oli syöpynyt lohkis elementin kohdalta. Mutta tosin joo... Unohdin että Hopassa elementti on lohkossa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Toukokuu 27. 8:45:13 2005

mitä haittaa muuten voi esiintyä tuosta pelkällä vedellä ajamisesta vai tokkopa mitään.. :roll: 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Pe Toukokuu 27. 10:53:25 2005

Laze kirjoitti:mitä haittaa muuten voi esiintyä tuosta pelkällä vedellä ajamisesta vai tokkopa mitään.. :roll: 8)
No juurikin tuota alumiini syöpymistä, raudan ruostumista ja lisäksi lämpöjen nousua!
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Pe Toukokuu 27. 11:25:06 2005

italian tuontikossuissa törmätty moiseen syöpymiseen, eli ajettu pelkällä vedellä
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Toukokuu 27. 11:28:25 2005

Jay kirjoitti:
Laze kirjoitti:mitä haittaa muuten voi esiintyä tuosta pelkällä vedellä ajamisesta vai tokkopa mitään.. :roll: 8)
No juurikin tuota alumiini syöpymistä, raudan ruostumista ja lisäksi lämpöjen nousua!
Ja talvella mahdollisesti myös jäätymistä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Toukokuu 27. 11:40:22 2005

Eikös tuo ole normaalia kun on alukansi ja rautalohko ?
Nesteen pitää olla tolle yhdistelmälle käypää, ja silti se pitää vaihtaa
aika usein, olisko 2 vuoden välein ?
Vissiin noi Fordin punaset nesteet kestää pidempään tälläkin yhdistelmällä, vaikken ole siitä ihan varma ?

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Pe Toukokuu 27. 11:52:52 2005

siipicossu kirjoitti:
Jay kirjoitti:
Laze kirjoitti:mitä haittaa muuten voi esiintyä tuosta pelkällä vedellä ajamisesta vai tokkopa mitään.. :roll: 8)
No juurikin tuota alumiini syöpymistä, raudan ruostumista ja lisäksi lämpöjen nousua!
Ja talvella mahdollisesti myös jäätymistä


ollut vain kesä käytössä ja nestettä aina 50\50
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Toukokuu 27. 11:53:59 2005

En tiedä onko se pelkkä ikätekijä, muuta takavetoisen kannet yleensä paljon pahempia.
Tässähän se menee...

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

a

Viesti Kirjoittaja +2.bar » Pe Toukokuu 27. 12:01:57 2005

niin tosiaan. kansihan ei ole vasta kuin 17 vuotta vanha.... :mrgreen:
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Toukokuu 27. 16:19:57 2005

Valua kun on muutenkin vähän paranneltu matkan varrella :roll:
Tässähän se menee...

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Pe Toukokuu 27. 22:38:43 2005

Itelle kävi aikoinaan ohrasesti Kotarin vesipumpun 'kotelon' kanssa. Eli yks kevät alkoi tiputella nestettä lattialle kun oli koppa syöpyny puhki. Sitä kun sitten ihmettelin maahantuojalle, niin sanoivat että 'tyyppivika'. Koppa on jotain hötöä kevytvalua ja AINA pitää käyttää syöpymistä ehkäisevää jäähdytysnestettä seassa ja suosittelivat tyhjentämään nesteet jos seisottaa pitempään. Ja myös, että vesijohtovedessä on sen verta epäpuhtauksia, jotta suosittivat puhdistetun veden käyttöä.

Mitä tästä opimme? No tietty ei mitää, mutta itellä on nykyisin aina kevytvalujen kanssa käytössä puhdistettu (tislattu/ionipuhdistettu) vesi + jäähdytysneste.
Umpirautakäyttökinnerissä voi vaikka kusta syylariin.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 28. 0:31:51 2005

Jäähdytinnesteet kannattaisi vaihtaa 2v:n välein, 4v max. Alu/rautakoneissa pitäisi käyttää parempilaatuista, punaiseksi värjättyä nestettä. Ja toki se on myös kalliimpaa...
Usein ihmetellään miten rehti vesi jäähdyttää huonommin kuin 50/50 -liuos; veden pintajännitys on suurempi kuin jäähd.nesteen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Toukokuu 28. 14:00:59 2005

Vesi kyllä jäähdyttää paremmin kuin vesi+glykoli, mutta seoksen kiuhumispiste on korkeampi. Jos ei tarvita jäätymisenestoa niin veteen voi laittaa Water wetter nimistä ainetta estämään korroosiota ja taitaa se muutenkin parantaa jäähdytysnesteen ominaisuuksia. Tislattua tms. vettä on aivan turha laittaa koneeseen ellei hanasta tuleva vesi ole pirun hapanta tai jumalattoman kalkkista, metallia/ioneita siihen liukenee kyllä heti moottorista.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Mattiha
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mattiha » La Toukokuu 28. 14:14:20 2005

Popi kirjoitti:Itelle kävi aikoinaan ohrasesti Kotarin vesipumpun 'kotelon' kanssa. Eli yks kevät alkoi tiputella nestettä lattialle kun oli koppa syöpyny puhki. Sitä kun sitten ihmettelin maahantuojalle, niin sanoivat että 'tyyppivika'. Koppa on jotain hötöä kevytvalua ja AINA pitää käyttää syöpymistä ehkäisevää jäähdytysnestettä seassa ja suosittelivat tyhjentämään nesteet jos seisottaa pitempään.
heh,en oo sitten ainut kenellä kotarin vesipumpun takaa syöpyny puhki,lasku 200 euroo,kiitos :evil: täytys vaihtaa pyörä uudempaan kun ei meinaa osia löytyä sopuhintaan jos ollenkaan. t.MARHin isoveikka isoantero 8)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 28. 22:45:15 2005

SLEI: öh? En ryhdy tuosta vänkäämään, paljoa, ja ei ole tullut aiheeseen sen kummemmin perehdyttyä, mutta... :wink:
Veden pintajännitys on suurempi ja näinollen jäähdytinnesteen "kyky" siirtää lämpöä huokoisesta malmin pinnasta nesteeseen on suurempi-> parempi jäähdytysteho. Näin mm. tekussa moottorivelho kertoi.
Omakohtaista kokemusta; koeajan moottoreita kesäaikaan usein pelkällä vedellä, ja sitten koeajon jälkeen laitetaan j.nesteet (kun on kiristetty ne vuotavat klemmarit..). Lämmöt yleensä kovemmat vedellä kuin j.nesteillä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin