RS1600/BDA rakennusprojekti

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Tammikuu 13. 17:49:28 2005

tuollahan oli yks sama kuva kuin on Haynesin Ford Escort Mexico&RS korjaamokäsikirjassa.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Tammikuu 13. 18:53:27 2005

Hieman off topiccia, mut Ralli.Net:ssämyynnissä BDA (BDG) osia. :shock:

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Pe Tammikuu 14. 11:55:01 2005

Tuossa ei vissiin ollu bda pellin alla ostaessa?
edit: kun lukee silmät auki, niin huomaa että tuollahan se jo mainittiinkin.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

VÄLIAIKATIETOJA

Viesti Kirjoittaja bda12 » Pe Tammikuu 14. 19:06:21 2005

Moi kaikille www.avoclub.co.uk on erinomainen tiedon ja tavaran lähde niin myös www.ebay.co.uk, kun laittaa hakusanan esim. escort mk1 kohdassa classiccar parts niin johan on tavaraa tarjolla kun vaan keksisi mihin käyttää. No joo näillä avuilla tilanne on se, että takaluukku, ovet, konepelti,etulokasuojat jne sekä alkuperäiset ilmanpuhdistin, remote servo, öljynlauhdutin kiinikkeineen on löytynyt. Moottorista on palasina tietoa siis kansi sieltä välikansi tuolta ja lohko jostain
Ylimääräiseksi on jäämässä 1 täydellinen ja toimiva 1700 cc moottori lohko 711M, 1 2-kurkkuinen kaasutin peltipakosarja ja toinen 1600 cc 711 lohko kampiakselilla, ollevat mexicon/rs lohkoja.
Autoa puretaan tavoitteena tammikuun lopulla vesipuhaltamalla putsata kori, jonka jälkeen alkaa peltityöt, näistä sitten lisää kun sinne päästään.[/b]

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Pe Tammikuu 14. 19:32:18 2005

bda, hyvä meininki :!:

Tästä voi kehkeytyä sen verran mielenkiintoinen topikki, että vois ihan vittuillakseen ei-jäsenille siirtää tän classic- tai jäsenosioon :lol: (vitsi :?: )
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Tammikuu 14. 19:55:37 2005

bda12:n pitäisi ehdottomasti liittyä jäseneksi.
olis kiva keskustella classic osastolla aiheesta.
onko auto muuten ollut rauta- vai alulohkolla? valmistuskuukausi?

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Pe Tammikuu 14. 20:14:01 2005

Brenda kirjoitti:bda12:n pitäisi ehdottomasti liittyä jäseneksi.
olis kiva keskustella classic osastolla aiheesta.
hänhän on jo?
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Tammikuu 14. 20:16:44 2005

:oops: kunno puusilimä

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

VEV612L historiaa

Viesti Kirjoittaja bda12 » La Tammikuu 15. 11:39:22 2005

Tämä kyseinen projektiauto oli yksi kolmesta ensimmäisestä ns preproduktion autoista jotka tehtiin ennen varsinaisen tuotannon aloitusta. Niillä siis testattiin tekniikkaa ja niitä käytettiin lehdistöesittelyihin jne. Autojen reknrot olivat -611L, -612L ja -613L joista ensimmäinen myytiin joitakin aikoja sitten Japaniin keräilijälle ja saamieni tietojen mukaan -613L on tuhoutunut matkan varrella.
Näissä kolmessa autossa oli myös ensikertaa alumiinilohkoiset moottorit porattuina 1601 kuutioisiksi ei 1800 tai 2000 niinkuin yleisesti ajatellaan alumiinilohkoisten olleen aina. Itse asiassa koska lohko suunniteltiin 1600 kuutioiseksi siitä on ollut seurauksena 2000 kuutioisten heikko kestävyys sylinterien välisen seinämän ollessa varsin ohut.
tÄnään juuri 1600 CC alumiinilohkon löytymisessä on ongelmia, niitä tehtiin vähän ja nekin on pääosin porattu isommiksi.!
Projektiautomme on kuitenkin säästynyt kilpailuhistorialta, sillä on ollut kahdeksan omistajaa jotka ovat käyttäneet sitä jokapäiväiseen liikkumiseen.
Viimeinen omistaja osti sen laittaakseen sen kuntoon vaan sairauden ja rahan takia autosta muodostui hänelle myös käyttöauto, jossa ostohetkellä oli vielä leimaa jäljellä 04/05 saakka.
Edellisten omistajien rahapula tai joku muu motiivi, johti siihen että moottori ja autoon kuuluneet erikoisistuimet siirtyivät uusille omistajille, samoin öljynlauhdutin, remote servo ja kartanlukuvalo jne.
Terveisin BDA12 :P

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Tammikuu 16. 21:54:07 2005

Onkos kukaan tutustunut Burtonin uusiolohkoihin,
onko niiden ulkonäkö este museo tai entisöinti-käyttöön ?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Tammikuu 17. 0:05:18 2005

heidän BDG 90/90.4 porauksella näyttää enemmän orkkis BDA alulohkolta, kuin heidän BDA 1601 lohkonsa

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bda12 » Pe Tammikuu 28. 18:51:05 2005

Moi kaikille Ford faneille. Tämä peetu projekti on taas edistynyt, auto on purettu ja lähdössä Helsinkiin Suomen Vesipiikkaus osakeyhtiöön puhdistettavaksi-- kirkkaalle pellille saakka. Museokatsastajan kanssa käydyssä palaverissa todettiin, että ohjaus voidaan siirtää vasemmalle puolelle ja auton ulkoväri voidaan muuttaa kunhan se on ko. mallin ja aikakauden mukainen.
Moottorista sen verran, että olen saanut yhteyden Tim Godsman nimiseen herraan joka on ollut aikanaan Hart'illa töissä ja toimii nyt tehtaalla työnvalvojana, mikä tuottaa lohkoja ja kansia sekä Burtonille että Wilkoxille.
Käsittääkseni on mahdollisuus saada alkuperäisen kaltainen 1601 cc lohko ja muut osat hänen kauttaan--- saas nähdä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Tammikuu 28. 20:46:54 2005

Miksi ohjaus pitää siirtää? Antaa olla vaan oikealla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MrSpoon
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » Pe Tammikuu 28. 21:00:59 2005

BDA 12 eikö tästä jo juteltu puhelimessa, että älä muuta ohjausta... :twisted:

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HarriS » Pe Toukokuu 27. 11:23:20 2005

Mitäs tälle projektille kuuluu? Tuli vaan mieleen kun bongasin Kivitilan nimellä varustetun ralliperuna RS1600:n tänään Vantaan Euromasterin hallissa.... Vai oliko kyseessä eri auto?
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Toukokuu 27. 20:30:32 2005

Taitaa olla Fredi E:n peli jossa bda12 istuu kartturina.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Toukokuu 27. 23:44:21 2005

ja itse autosta, projekti näyttää etenevän pikkuhiljaa. mutta kun perusteellisesti tehdään ja parasta mahdollista laatua, niin se tunnetusti kestää. voisin vaikka omistajalta maanantaina kysyä, josko saisi ottaa pari kuvaa, ja laittaa tänne esille.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Kesäkuu 3. 1:05:13 2005

eli nyt olisi niitä kuvia. huomenissa lisää kuvia tuosta tekniikka puolesta, kun loppui kamerasta megat kesken.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Pe Maaliskuu 3. 17:18:55 2006

mikäs tän bda:n nykytilanne on?

Vastaa Viestiin