RS1600/BDA rakennusprojekti
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Hieman off topiccia, mut Ralli.Net:ssämyynnissä BDA (BDG) osia. 

-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Tuossa ei vissiin ollu bda pellin alla ostaessa?
edit: kun lukee silmät auki, niin huomaa että tuollahan se jo mainittiinkin.
edit: kun lukee silmät auki, niin huomaa että tuollahan se jo mainittiinkin.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
VÄLIAIKATIETOJA
Moi kaikille www.avoclub.co.uk on erinomainen tiedon ja tavaran lähde niin myös www.ebay.co.uk, kun laittaa hakusanan esim. escort mk1 kohdassa classiccar parts niin johan on tavaraa tarjolla kun vaan keksisi mihin käyttää. No joo näillä avuilla tilanne on se, että takaluukku, ovet, konepelti,etulokasuojat jne sekä alkuperäiset ilmanpuhdistin, remote servo, öljynlauhdutin kiinikkeineen on löytynyt. Moottorista on palasina tietoa siis kansi sieltä välikansi tuolta ja lohko jostain
Ylimääräiseksi on jäämässä 1 täydellinen ja toimiva 1700 cc moottori lohko 711M, 1 2-kurkkuinen kaasutin peltipakosarja ja toinen 1600 cc 711 lohko kampiakselilla, ollevat mexicon/rs lohkoja.
Autoa puretaan tavoitteena tammikuun lopulla vesipuhaltamalla putsata kori, jonka jälkeen alkaa peltityöt, näistä sitten lisää kun sinne päästään.[/b]
Ylimääräiseksi on jäämässä 1 täydellinen ja toimiva 1700 cc moottori lohko 711M, 1 2-kurkkuinen kaasutin peltipakosarja ja toinen 1600 cc 711 lohko kampiakselilla, ollevat mexicon/rs lohkoja.
Autoa puretaan tavoitteena tammikuun lopulla vesipuhaltamalla putsata kori, jonka jälkeen alkaa peltityöt, näistä sitten lisää kun sinne päästään.[/b]
-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
bda, hyvä meininki
Tästä voi kehkeytyä sen verran mielenkiintoinen topikki, että vois ihan vittuillakseen ei-jäsenille siirtää tän classic- tai jäsenosioon
(vitsi
)

Tästä voi kehkeytyä sen verran mielenkiintoinen topikki, että vois ihan vittuillakseen ei-jäsenille siirtää tän classic- tai jäsenosioon


Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
VEV612L historiaa
Tämä kyseinen projektiauto oli yksi kolmesta ensimmäisestä ns preproduktion autoista jotka tehtiin ennen varsinaisen tuotannon aloitusta. Niillä siis testattiin tekniikkaa ja niitä käytettiin lehdistöesittelyihin jne. Autojen reknrot olivat -611L, -612L ja -613L joista ensimmäinen myytiin joitakin aikoja sitten Japaniin keräilijälle ja saamieni tietojen mukaan -613L on tuhoutunut matkan varrella.
Näissä kolmessa autossa oli myös ensikertaa alumiinilohkoiset moottorit porattuina 1601 kuutioisiksi ei 1800 tai 2000 niinkuin yleisesti ajatellaan alumiinilohkoisten olleen aina. Itse asiassa koska lohko suunniteltiin 1600 kuutioiseksi siitä on ollut seurauksena 2000 kuutioisten heikko kestävyys sylinterien välisen seinämän ollessa varsin ohut.
tÄnään juuri 1600 CC alumiinilohkon löytymisessä on ongelmia, niitä tehtiin vähän ja nekin on pääosin porattu isommiksi.!
Projektiautomme on kuitenkin säästynyt kilpailuhistorialta, sillä on ollut kahdeksan omistajaa jotka ovat käyttäneet sitä jokapäiväiseen liikkumiseen.
Viimeinen omistaja osti sen laittaakseen sen kuntoon vaan sairauden ja rahan takia autosta muodostui hänelle myös käyttöauto, jossa ostohetkellä oli vielä leimaa jäljellä 04/05 saakka.
Edellisten omistajien rahapula tai joku muu motiivi, johti siihen että moottori ja autoon kuuluneet erikoisistuimet siirtyivät uusille omistajille, samoin öljynlauhdutin, remote servo ja kartanlukuvalo jne.
Terveisin BDA12
Näissä kolmessa autossa oli myös ensikertaa alumiinilohkoiset moottorit porattuina 1601 kuutioisiksi ei 1800 tai 2000 niinkuin yleisesti ajatellaan alumiinilohkoisten olleen aina. Itse asiassa koska lohko suunniteltiin 1600 kuutioiseksi siitä on ollut seurauksena 2000 kuutioisten heikko kestävyys sylinterien välisen seinämän ollessa varsin ohut.
tÄnään juuri 1600 CC alumiinilohkon löytymisessä on ongelmia, niitä tehtiin vähän ja nekin on pääosin porattu isommiksi.!
Projektiautomme on kuitenkin säästynyt kilpailuhistorialta, sillä on ollut kahdeksan omistajaa jotka ovat käyttäneet sitä jokapäiväiseen liikkumiseen.
Viimeinen omistaja osti sen laittaakseen sen kuntoon vaan sairauden ja rahan takia autosta muodostui hänelle myös käyttöauto, jossa ostohetkellä oli vielä leimaa jäljellä 04/05 saakka.
Edellisten omistajien rahapula tai joku muu motiivi, johti siihen että moottori ja autoon kuuluneet erikoisistuimet siirtyivät uusille omistajille, samoin öljynlauhdutin, remote servo ja kartanlukuvalo jne.
Terveisin BDA12

-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
Moi kaikille Ford faneille. Tämä peetu projekti on taas edistynyt, auto on purettu ja lähdössä Helsinkiin Suomen Vesipiikkaus osakeyhtiöön puhdistettavaksi-- kirkkaalle pellille saakka. Museokatsastajan kanssa käydyssä palaverissa todettiin, että ohjaus voidaan siirtää vasemmalle puolelle ja auton ulkoväri voidaan muuttaa kunhan se on ko. mallin ja aikakauden mukainen.
Moottorista sen verran, että olen saanut yhteyden Tim Godsman nimiseen herraan joka on ollut aikanaan Hart'illa töissä ja toimii nyt tehtaalla työnvalvojana, mikä tuottaa lohkoja ja kansia sekä Burtonille että Wilkoxille.
Käsittääkseni on mahdollisuus saada alkuperäisen kaltainen 1601 cc lohko ja muut osat hänen kauttaan--- saas nähdä.
Moottorista sen verran, että olen saanut yhteyden Tim Godsman nimiseen herraan joka on ollut aikanaan Hart'illa töissä ja toimii nyt tehtaalla työnvalvojana, mikä tuottaa lohkoja ja kansia sekä Burtonille että Wilkoxille.
Käsittääkseni on mahdollisuus saada alkuperäisen kaltainen 1601 cc lohko ja muut osat hänen kauttaan--- saas nähdä.
-
- Viestit: 2917
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Mitäs tälle projektille kuuluu? Tuli vaan mieleen kun bongasin Kivitilan nimellä varustetun ralliperuna RS1600:n tänään Vantaan Euromasterin hallissa.... Vai oliko kyseessä eri auto?
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/
https://www.facebook.com/CapriRS2600/
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti: