4wd cossu pakosarja?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

4wd cossu pakosarja?

Viesti Kirjoittaja Cosander » Pe Toukokuu 20. 17:47:33 2005

Milaisissa tehoissa kannattaa heittää vesilintua tol 4wd pakosarjalla ja laittaa 2wd pakosarjan?

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Toukokuu 20. 19:12:28 2005

Eiköhän se noin 350-400 välillä ole(paitsi sumuisilla saarilla), eikä se takavedon sarja paras mahdollinen ole, muoto hyvä mutta tilavuutta likkaa=hidas turbon reagointi mut ei haittaa jos kaasu pohjassa ajaa :D Joku kaunis päivä tehdään koesarja missä käytetään pientä ja lyhyitä putkia joka korvaa suoraan 4wd sarjan tyyliin tämä: http://www.kontu.com/sarja1.jpg

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Toukokuu 20. 22:43:23 2005

Oma escortti veti kyllä ihan makeesti 2wd pakosarjalla alhaalta asti ja tehokäyräkin sen kertoi mutta kai se sitten on uskottava että huono se on.. :cry: :cry:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Toukokuu 20. 22:58:34 2005

Cosesc kirjoitti:Oma escortti veti kyllä ihan makeesti 2wd pakosarjalla alhaalta asti ja tehokäyräkin sen kertoi mutta kai se sitten on uskottava että huono se on.. :cry: :cry:
He, ei kai se nyt niin huono ole, vaan ei paras :shock: Onhan siitä jo 20 vuotta kun se on keksitty.wrc-escoissa oli 4wd ja 2wd sekotus ja niillä tehoilla toimi hyvin.Tämä olis hieno :wink: http://www.kontu.com/wrccossu.jpg

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Toukokuu 21. 11:22:38 2005

cossuesco kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Oma escortti veti kyllä ihan makeesti 2wd pakosarjalla alhaalta asti ja tehokäyräkin sen kertoi mutta kai se sitten on uskottava että huono se on.. :cry: :cry:
He, ei kai se nyt niin huono ole, vaan ei paras :shock: Onhan siitä jo 20 vuotta kun se on keksitty.wrc-escoissa oli 4wd ja 2wd sekotus ja niillä tehoilla toimi hyvin.Tämä olis hieno :wink: http://www.kontu.com/wrccossu.jpg
Mitäs tuossa sarjassa niin ihmeellistä on?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Toukokuu 21. 12:01:38 2005

siipicossu kirjoitti:Mitäs tuossa sarjassa niin ihmeellistä on?
Yksinkertaisuus on kaunista, ainakin minun mielestäni :wink:

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Toukokuu 21. 13:56:34 2005

cossuesco kirjoitti:Yksinkertaisuus on kaunista, ainakin minun mielestäni :wink:
Siksi useimmat naisetkin näyttävät kauniilta. :wink: :lol: :lol:

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Su Toukokuu 22. 2:07:09 2005

Täytyy nyt muistuttaa, että wrc-autoissa on se kuristin :) Nelariin varmaan onkin hyvä tuollainen "puolipitkä" sarja, mutta hinta/laatusuhteeltaan on vaikeaa päihittää 2wd-sarjaa.
Tässähän se menee...

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Toukokuu 23. 5:56:31 2005

Ei toi Pfeifer racingin tuote ainakaan mitään parasta suunnittelua edusta, vaikka joku setti on Inconelistä väännetty, kaasut pajahtaa suoraan laippaan ilman kartioita ja putketkin näyttää aika pieniltä.
Yritin joskus vähän mielipiteitä kysellä pakorööristä, jossa putket lähtisivät pyöreinä kannesta ja olisivat yhtä suuret sisähalkaisijaltaan kuin kanava on leveä, mutta ei siitä kukaan tainnut mielipidettään esittää? Putki voisi olla tietenkin naftisti pienempikin kuin kanava ja sitä voisi vähän hiasta, mutta ajatuksena kuitenkin reunukset yla- ja alapuolella, jotka estäisi virtausta takaisin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Toukokuu 23. 21:44:53 2005

Näistä on yhtä monta variaatiota kun tekijääkin :D Ei kai Pfeiferin miehet niin tumpeloita ole että soikeaan kannen reikään tungetaan pyöreää putkea :shock: ettei olisi laippaan tehty muunnosta?. Cossun kannesta kun porttaa pakokanavia liikaa häviää alavääntö ja mielestäni pakosarjallakin on vaikutusta tähän, jos on isoa putkea virtausnopeus tippuu. Pitää muistaa että haluttu teho vaikuttaa paljonkin näihin kokoonpanoihin. Ja nämä on sitten minun mielipiteitä :wink:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Toukokuu 24. 4:42:22 2005

cossuesco kirjoitti:Näistä on yhtä monta variaatiota kun tekijääkin :D Ei kai Pfeiferin miehet niin tumpeloita ole että soikeaan kannen reikään tungetaan pyöreää putkea :shock: ettei olisi laippaan tehty muunnosta?. Cossun kannesta kun porttaa pakokanavia liikaa häviää alavääntö ja mielestäni pakosarjallakin on vaikutusta tähän, jos on isoa putkea virtausnopeus tippuu. Pitää muistaa että haluttu teho vaikuttaa paljonkin näihin kokoonpanoihin. Ja nämä on sitten minun mielipiteitä :wink:
Pfeifer pakosarjan olen nähnyt vaan kuvassa, mutta eikös ne ton linkinkin kuvassa ole pyöreät putket? Pulttien keskipisteet on n. 63mm päässä toisistaan ja kanava on n. 50mm leveä eli kyllä putken täytyy olla sisähalkaisijaltaan tossa kuvassa alle 50mm, mahdollisesti reilustikkin alle.
Vapareissa on paljonkin sellaisia pakosarja virityksiä jossa kannen kanava yhdistyy isompaan rööriin miksei se näissäkin toimisi?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ti Toukokuu 24. 7:52:19 2005

cossuesco kirjoitti:...jos on isoa putkea virtausnopeus tippuu...
Näinhän se ei ole. Jos putken halkaisijaa kasvatetaan, alentaa se ko. kohdassa vaikuttavaa painetta. Paineen pieneneminen taas aiheuttaa sen, että virtausnopeus ko. kohdassa kasvaa.

EDIT:

Eipäs nyt kuitenkaan kirjoiteta virtausopin lakeja uusiksi. Kiirellä ei näköjään sais tehdä mitään, kun tulee näin fataaleja ajatuskatkoja... :oops:

Cossuesco on tietenkin oikeassa, eli poikkileikkauksen halkaisijan kasvaessa kaasun virtausnopeus tietenkin pienenee eikä kasva, kuten erheellisesti väitin.
Viimeksi muokannut Pusa, Ti Toukokuu 24. 18:05:59 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Toukokuu 24. 13:42:25 2005

Pusa kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:...jos on isoa putkea virtausnopeus tippuu...
Näinhän se ei ole. Jos putken halkaisijaa kasvatetaan, alentaa se ko. kohdassa vaikuttavaa painetta. Paineen pieneneminen taas aiheuttaa sen, että virtausnopeus ko. kohdassa kasvaa.
Nyt kyllä meni asiat sekaisin :)
Tässähän se menee...

Vastaa Viestiin