4wd cossu pakosarja?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
4wd cossu pakosarja?
Milaisissa tehoissa kannattaa heittää vesilintua tol 4wd pakosarjalla ja laittaa 2wd pakosarjan?
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Eiköhän se noin 350-400 välillä ole(paitsi sumuisilla saarilla), eikä se takavedon sarja paras mahdollinen ole, muoto hyvä mutta tilavuutta likkaa=hidas turbon reagointi mut ei haittaa jos kaasu pohjassa ajaa
Joku kaunis päivä tehdään koesarja missä käytetään pientä ja lyhyitä putkia joka korvaa suoraan 4wd sarjan tyyliin tämä: http://www.kontu.com/sarja1.jpg

-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Oma escortti veti kyllä ihan makeesti 2wd pakosarjalla alhaalta asti ja tehokäyräkin sen kertoi mutta kai se sitten on uskottava että huono se on..



Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
He, ei kai se nyt niin huono ole, vaan ei parasCosesc kirjoitti:Oma escortti veti kyllä ihan makeesti 2wd pakosarjalla alhaalta asti ja tehokäyräkin sen kertoi mutta kai se sitten on uskottava että huono se on..![]()


-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mitäs tuossa sarjassa niin ihmeellistä on?cossuesco kirjoitti:He, ei kai se nyt niin huono ole, vaan ei parasCosesc kirjoitti:Oma escortti veti kyllä ihan makeesti 2wd pakosarjalla alhaalta asti ja tehokäyräkin sen kertoi mutta kai se sitten on uskottava että huono se on..![]()
Onhan siitä jo 20 vuotta kun se on keksitty.wrc-escoissa oli 4wd ja 2wd sekotus ja niillä tehoilla toimi hyvin.Tämä olis hieno
http://www.kontu.com/wrccossu.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei toi Pfeifer racingin tuote ainakaan mitään parasta suunnittelua edusta, vaikka joku setti on Inconelistä väännetty, kaasut pajahtaa suoraan laippaan ilman kartioita ja putketkin näyttää aika pieniltä.
Yritin joskus vähän mielipiteitä kysellä pakorööristä, jossa putket lähtisivät pyöreinä kannesta ja olisivat yhtä suuret sisähalkaisijaltaan kuin kanava on leveä, mutta ei siitä kukaan tainnut mielipidettään esittää? Putki voisi olla tietenkin naftisti pienempikin kuin kanava ja sitä voisi vähän hiasta, mutta ajatuksena kuitenkin reunukset yla- ja alapuolella, jotka estäisi virtausta takaisin.
Yritin joskus vähän mielipiteitä kysellä pakorööristä, jossa putket lähtisivät pyöreinä kannesta ja olisivat yhtä suuret sisähalkaisijaltaan kuin kanava on leveä, mutta ei siitä kukaan tainnut mielipidettään esittää? Putki voisi olla tietenkin naftisti pienempikin kuin kanava ja sitä voisi vähän hiasta, mutta ajatuksena kuitenkin reunukset yla- ja alapuolella, jotka estäisi virtausta takaisin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Näistä on yhtä monta variaatiota kun tekijääkin
Ei kai Pfeiferin miehet niin tumpeloita ole että soikeaan kannen reikään tungetaan pyöreää putkea
ettei olisi laippaan tehty muunnosta?. Cossun kannesta kun porttaa pakokanavia liikaa häviää alavääntö ja mielestäni pakosarjallakin on vaikutusta tähän, jos on isoa putkea virtausnopeus tippuu. Pitää muistaa että haluttu teho vaikuttaa paljonkin näihin kokoonpanoihin. Ja nämä on sitten minun mielipiteitä 



-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Pfeifer pakosarjan olen nähnyt vaan kuvassa, mutta eikös ne ton linkinkin kuvassa ole pyöreät putket? Pulttien keskipisteet on n. 63mm päässä toisistaan ja kanava on n. 50mm leveä eli kyllä putken täytyy olla sisähalkaisijaltaan tossa kuvassa alle 50mm, mahdollisesti reilustikkin alle.cossuesco kirjoitti:Näistä on yhtä monta variaatiota kun tekijääkinEi kai Pfeiferin miehet niin tumpeloita ole että soikeaan kannen reikään tungetaan pyöreää putkea
ettei olisi laippaan tehty muunnosta?. Cossun kannesta kun porttaa pakokanavia liikaa häviää alavääntö ja mielestäni pakosarjallakin on vaikutusta tähän, jos on isoa putkea virtausnopeus tippuu. Pitää muistaa että haluttu teho vaikuttaa paljonkin näihin kokoonpanoihin. Ja nämä on sitten minun mielipiteitä
Vapareissa on paljonkin sellaisia pakosarja virityksiä jossa kannen kanava yhdistyy isompaan rööriin miksei se näissäkin toimisi?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Näinhän se ei ole. Jos putken halkaisijaa kasvatetaan, alentaa se ko. kohdassa vaikuttavaa painetta. Paineen pieneneminen taas aiheuttaa sen, että virtausnopeus ko. kohdassa kasvaa.cossuesco kirjoitti:...jos on isoa putkea virtausnopeus tippuu...
EDIT:
Eipäs nyt kuitenkaan kirjoiteta virtausopin lakeja uusiksi. Kiirellä ei näköjään sais tehdä mitään, kun tulee näin fataaleja ajatuskatkoja...

Cossuesco on tietenkin oikeassa, eli poikkileikkauksen halkaisijan kasvaessa kaasun virtausnopeus tietenkin pienenee eikä kasva, kuten erheellisesti väitin.
Viimeksi muokannut Pusa, Ti Toukokuu 24. 18:05:59 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Nyt kyllä meni asiat sekaisinPusa kirjoitti:Näinhän se ei ole. Jos putken halkaisijaa kasvatetaan, alentaa se ko. kohdassa vaikuttavaa painetta. Paineen pieneneminen taas aiheuttaa sen, että virtausnopeus ko. kohdassa kasvaa.cossuesco kirjoitti:...jos on isoa putkea virtausnopeus tippuu...

Tässähän se menee...