siipicossun kaarilevikkeet

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jaakkoki
Ylläpitäjä

siipicossun kaarilevikkeet

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Huhtikuu 26. 19:45:35 2005

Miten ootte kiinnittänyt ja saumannut kyseiset levikkeet/liitoksen, kun ootte tehnyt ns. yhtenäisen sauman nuihin levikkeisiin ? Tahtoo vaan vähän halkeilla maalit nuista kylki/levike liitoskohdista ja haluaisin tietää mikä on oikea tapa kiinnittää ja maalata nuo niin etteivät ne enää halkeaisi. Sekin kiinnostaisi miten nuo alunperin foordilta lähtiessä on ollut kiinni, tosin mulla on vaan lasikuitukopiot, mutta mutta... kuitenkin.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Huhtikuu 26. 20:33:31 2005

Ne on alunperin kiinni ruuveilla ja popniiteillä.
Kaarilevike ja helmalevike ovat päällekkäin vähänmatkaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Huhtikuu 26. 20:46:57 2005

meinasin sitä että tuon pellin ja levikkeen sauma kyljessä halkeaa kun ne on maalattu "yhteen", eli ei levikkeet halkeile niiden liitoskohdista helmoista vaan kyljistä. huonosti selitetty, eli ei ihme että ymmärsit nuin sen :D

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ti Huhtikuu 26. 20:53:54 2005

Jaakkoki kirjoitti:meinasin sitä että tuon pellin ja levikkeen sauma kyljessä halkeaa kun ne on maalattu "yhteen", eli ei levikkeet halkeile niiden liitoskohdista helmoista vaan kyljistä. huonosti selitetty, eli ei ihme että ymmärsit nuin sen :D
saumattomasti asennetut levikkeet. ne levikkeet ei ole kunnolla kiinni joten tapahtuu pientä elämistä ja sehän riittää. milläköhän ne on saumattu peltiin?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Huhtikuu 26. 21:01:19 2005

Alunperin siiven kaarilevike on kiinni ruuveilla pyöränholvin suunnasta alkuperäisen lokasuojankaaren sisäänpäin taitettuun kanttiin. Ulkoreuna on kapealla koriteipin suikaleella kiinni.
Miksi edes yrittää laittaa "kittaamalla saumattomasti koriin kiinni"?
Hio levike istuvaksi ja kiinnitä ulkoreuna esim liimaavalla korikitillä (lasikuitukopiossa kun ei välttämättä ole sisäpuolella kanttia johan koriteippi on tark. laittaa). Hiomisessa on oma vaivansa, mutta kannattaa; jos yrittää muurata lasikuitukäikäleet koriin suoraan kiinni, voi olla varma että murtumia tulee.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Huhtikuu 27. 1:55:09 2005

caltsu kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:meinasin sitä että tuon pellin ja levikkeen sauma kyljessä halkeaa kun ne on maalattu "yhteen", eli ei levikkeet halkeile niiden liitoskohdista helmoista vaan kyljistä. huonosti selitetty, eli ei ihme että ymmärsit nuin sen :D
saumattomasti asennetut levikkeet. ne levikkeet ei ole kunnolla kiinni joten tapahtuu pientä elämistä ja sehän riittää. milläköhän ne on saumattu peltiin?
joo, entinen omistaja vetänyt jollakin sikaflexillä nuo tohon, pitäs tietää miten nuo nyt sais sitten näppärämmin korjattua ilman että koko autoa tarvitsisi maalata.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Huhtikuu 27. 2:51:39 2005

jjs kirjoitti:Alunperin siiven kaarilevike on kiinni ruuveilla pyöränholvin suunnasta alkuperäisen lokasuojankaaren sisäänpäin taitettuun kanttiin. Ulkoreuna on kapealla koriteipin suikaleella kiinni.
Miksi edes yrittää laittaa "kittaamalla saumattomasti koriin kiinni"?
Hio levike istuvaksi ja kiinnitä ulkoreuna esim liimaavalla korikitillä (lasikuitukopiossa kun ei välttämättä ole sisäpuolella kanttia johan koriteippi on tark. laittaa). Hiomisessa on oma vaivansa, mutta kannattaa; jos yrittää muurata lasikuitukäikäleet koriin suoraan kiinni, voi olla varma että murtumia tulee.
jep. pitää varmaan irrottaa nuo ja alkaa hiomaan niitä sopivaksi.

BBT
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BBT » Ke Huhtikuu 27. 9:03:49 2005

Itse aikoinaan hioin lasikuitulevikkeet mahdollisimman istuviksi ja sitten ostin Etolasta jotain U-tiivistenauhaa, jota laitoin levikkeiisiin. Tuli ihan nätti sauma levikkeiden ja pellin väliin. Tämmöistä vaihtoehtoa pukkaa täältä, jos ei musta tiiviste levikkeiden ja korin välissä häiritse...

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ke Huhtikuu 27. 16:07:40 2005

joo, ei sitä kittiä saa koskaan kestämään siin saumassa :wink: kaikkein paras ja hienoin tulee kun laittaa orginellisti 8)
sierra xr4x4
escort mk1

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Huhtikuu 27. 20:11:32 2005

joo. ainoa oikea vaihtoehto on alkuperäinen asennus. 8)
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Su Toukokuu 1. 22:46:19 2005

Joo ei todellakaan kannata kitata suoraan koriin kiinni. Juurikin tuli oma hoppa maalaamosta ja taistellu monta päivää korisarjan kiinnittämisen kanssa ns. "oikeella" tavalla.

Alunperin oli kitattu suoraan runkoon kiinni sekä jätettu vielä lokasuoja väliin, niin eloa oli ja halkeemaa + mätää paljon.

Tälläisellä ratkaisulla saatiin edes jonkinmoiseen kuntoon kyseiset levikkeet. Pellin ja lasikuitulevikkeen väliin jäi noin parin kynnen paksunen rako ja jota ainakin yrittää tiivistää kyseinen nauha vedeltä ja muilta oravilta. Tiiviste on ostettu Etolasta ja liimattu kiinni kontaktiliimalla.


http://web.maxinetti.fi/maxi.jane/Kaarilevike/1.jpg

ja

http://web.maxinetti.fi/maxi.jane/Kaarilevike/2.jpg

Voin sitten varottaa, että asentamisessa menee todella paljon röökiä, on hankalaa ja aikaa vievää. Ja se viimeinen kaari kun alkoi sitten kunnolla vittuilemaan, niin meinas lentää työkalut metsää ja lähellä oli, etten irrottanu kaikkia levikkeitä pois.

Lähinnä mitat heittivät aika paljon siitä, mitä olivat aikaisemmin väärin asennettuna.

-

Vastaa Viestiin