siipicossun kaarilevikkeet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
siipicossun kaarilevikkeet
Miten ootte kiinnittänyt ja saumannut kyseiset levikkeet/liitoksen, kun ootte tehnyt ns. yhtenäisen sauman nuihin levikkeisiin ? Tahtoo vaan vähän halkeilla maalit nuista kylki/levike liitoskohdista ja haluaisin tietää mikä on oikea tapa kiinnittää ja maalata nuo niin etteivät ne enää halkeaisi. Sekin kiinnostaisi miten nuo alunperin foordilta lähtiessä on ollut kiinni, tosin mulla on vaan lasikuitukopiot, mutta mutta... kuitenkin.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ne on alunperin kiinni ruuveilla ja popniiteillä.
Kaarilevike ja helmalevike ovat päällekkäin vähänmatkaa.
Kaarilevike ja helmalevike ovat päällekkäin vähänmatkaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
saumattomasti asennetut levikkeet. ne levikkeet ei ole kunnolla kiinni joten tapahtuu pientä elämistä ja sehän riittää. milläköhän ne on saumattu peltiin?Jaakkoki kirjoitti:meinasin sitä että tuon pellin ja levikkeen sauma kyljessä halkeaa kun ne on maalattu "yhteen", eli ei levikkeet halkeile niiden liitoskohdista helmoista vaan kyljistä. huonosti selitetty, eli ei ihme että ymmärsit nuin sen
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Alunperin siiven kaarilevike on kiinni ruuveilla pyöränholvin suunnasta alkuperäisen lokasuojankaaren sisäänpäin taitettuun kanttiin. Ulkoreuna on kapealla koriteipin suikaleella kiinni.
Miksi edes yrittää laittaa "kittaamalla saumattomasti koriin kiinni"?
Hio levike istuvaksi ja kiinnitä ulkoreuna esim liimaavalla korikitillä (lasikuitukopiossa kun ei välttämättä ole sisäpuolella kanttia johan koriteippi on tark. laittaa). Hiomisessa on oma vaivansa, mutta kannattaa; jos yrittää muurata lasikuitukäikäleet koriin suoraan kiinni, voi olla varma että murtumia tulee.
Miksi edes yrittää laittaa "kittaamalla saumattomasti koriin kiinni"?
Hio levike istuvaksi ja kiinnitä ulkoreuna esim liimaavalla korikitillä (lasikuitukopiossa kun ei välttämättä ole sisäpuolella kanttia johan koriteippi on tark. laittaa). Hiomisessa on oma vaivansa, mutta kannattaa; jos yrittää muurata lasikuitukäikäleet koriin suoraan kiinni, voi olla varma että murtumia tulee.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
joo, entinen omistaja vetänyt jollakin sikaflexillä nuo tohon, pitäs tietää miten nuo nyt sais sitten näppärämmin korjattua ilman että koko autoa tarvitsisi maalata.caltsu kirjoitti:saumattomasti asennetut levikkeet. ne levikkeet ei ole kunnolla kiinni joten tapahtuu pientä elämistä ja sehän riittää. milläköhän ne on saumattu peltiin?Jaakkoki kirjoitti:meinasin sitä että tuon pellin ja levikkeen sauma kyljessä halkeaa kun ne on maalattu "yhteen", eli ei levikkeet halkeile niiden liitoskohdista helmoista vaan kyljistä. huonosti selitetty, eli ei ihme että ymmärsit nuin sen
-
- Ylläpitäjä
jep. pitää varmaan irrottaa nuo ja alkaa hiomaan niitä sopivaksi.jjs kirjoitti:Alunperin siiven kaarilevike on kiinni ruuveilla pyöränholvin suunnasta alkuperäisen lokasuojankaaren sisäänpäin taitettuun kanttiin. Ulkoreuna on kapealla koriteipin suikaleella kiinni.
Miksi edes yrittää laittaa "kittaamalla saumattomasti koriin kiinni"?
Hio levike istuvaksi ja kiinnitä ulkoreuna esim liimaavalla korikitillä (lasikuitukopiossa kun ei välttämättä ole sisäpuolella kanttia johan koriteippi on tark. laittaa). Hiomisessa on oma vaivansa, mutta kannattaa; jos yrittää muurata lasikuitukäikäleet koriin suoraan kiinni, voi olla varma että murtumia tulee.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Joo ei todellakaan kannata kitata suoraan koriin kiinni. Juurikin tuli oma hoppa maalaamosta ja taistellu monta päivää korisarjan kiinnittämisen kanssa ns. "oikeella" tavalla.
Alunperin oli kitattu suoraan runkoon kiinni sekä jätettu vielä lokasuoja väliin, niin eloa oli ja halkeemaa + mätää paljon.
Tälläisellä ratkaisulla saatiin edes jonkinmoiseen kuntoon kyseiset levikkeet. Pellin ja lasikuitulevikkeen väliin jäi noin parin kynnen paksunen rako ja jota ainakin yrittää tiivistää kyseinen nauha vedeltä ja muilta oravilta. Tiiviste on ostettu Etolasta ja liimattu kiinni kontaktiliimalla.
http://web.maxinetti.fi/maxi.jane/Kaarilevike/1.jpg
ja
http://web.maxinetti.fi/maxi.jane/Kaarilevike/2.jpg
Voin sitten varottaa, että asentamisessa menee todella paljon röökiä, on hankalaa ja aikaa vievää. Ja se viimeinen kaari kun alkoi sitten kunnolla vittuilemaan, niin meinas lentää työkalut metsää ja lähellä oli, etten irrottanu kaikkia levikkeitä pois.
Lähinnä mitat heittivät aika paljon siitä, mitä olivat aikaisemmin väärin asennettuna.
-
Alunperin oli kitattu suoraan runkoon kiinni sekä jätettu vielä lokasuoja väliin, niin eloa oli ja halkeemaa + mätää paljon.
Tälläisellä ratkaisulla saatiin edes jonkinmoiseen kuntoon kyseiset levikkeet. Pellin ja lasikuitulevikkeen väliin jäi noin parin kynnen paksunen rako ja jota ainakin yrittää tiivistää kyseinen nauha vedeltä ja muilta oravilta. Tiiviste on ostettu Etolasta ja liimattu kiinni kontaktiliimalla.
http://web.maxinetti.fi/maxi.jane/Kaarilevike/1.jpg
ja
http://web.maxinetti.fi/maxi.jane/Kaarilevike/2.jpg
Voin sitten varottaa, että asentamisessa menee todella paljon röökiä, on hankalaa ja aikaa vievää. Ja se viimeinen kaari kun alkoi sitten kunnolla vittuilemaan, niin meinas lentää työkalut metsää ja lähellä oli, etten irrottanu kaikkia levikkeitä pois.
Lähinnä mitat heittivät aika paljon siitä, mitä olivat aikaisemmin väärin asennettuna.
-