Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
TKH
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 28. 13:14:10 2004
Viesti
Kirjoittaja TKH » Ma Huhtikuu 25. 19:47:21 2005
Eli mulla on ilmeisesti 4x4 italiantuonti cossusta ilmastoinnin retaleet (kompura, höyrystin, kuivain, lauhdutin, letkut, katkaisija ja johtosarja). Tarkoitus olisi asentaa -89 malliseen cossuun. Löytyisikö keltään kytkentäkaavioita, kuvia tehdasasennuksesta tai vaan kokemusta kyseisen operaation suorittamisesta? Mikähän mahtaa olla tuo potikka josta lähtee pitkä "rautalanka"?kuulemma joku italian erikoisuus.
kaavioita yms. voi lähettää osoitteeseen
stenbergthomas@hotmail.com
Jäsen 906.
sierra cosworth -89
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ma Huhtikuu 25. 21:17:25 2005
Potikka ja rautalanka on termostaatti, ei se mikään Italian erikoisuus ole.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ma Huhtikuu 25. 22:52:21 2005
onkos sulla musta laatikko joka tulee ikkunan alle eli johon kenno laitetaan ,se jossa on se italian erikoisuus.
joudut purkamaan koko kojelaudan ja lämppärin systemit.
leikkaamaan tulipeltiin reijän ikkunan alle keskelle josta tulee ilma läpi hyttiin.
sähkö siihen ei tuu hirveästi.
katkaisija hyttiin josta + menee ilmastoinnin kuivaimen painekatkaisijalle (yli ja alipaine)josta taas kompuran magneetti kytkimelle.
ja lisäksi flekti saa tiedon termostaattilta syyläristä.
en muista antaako paine katkaisija(ylipaine tila) tiedon kans flektille pyrimiseen.
kuivain on luultavasti entinen se ei kestä avonaisena kun muutaman tunnin.
sen jälkeen ryyniton imenyt kosteutta tarpeeksi ja on vaihdettava.
(teoriassa siis) jokainen tekee niin kuin haluaa.
tässä pääpiirteittäin.
olen kirjoittanut myös ilmastoinnin toiminta periaate kuvauksen ja se on jossain arkistossa tekniikka osiossa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 25. 22:57:01 2005
Ja vielä lisäksi sen uuden kylmäaineen mukanaan tuomia juttuja:
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... lmastointi
Iso homma tuossa kyllä on
Mondeoon pelkkä täyttö maksoi 120 euroa. Sitten jos vielä vuotaa niin hellurei ja eurot lentää

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ti Huhtikuu 26. 0:29:32 2005
Sinellä on taas kyselyikä eli jälleen kerran aihetta sivuten: jos autossa on ilmastointi, niin niissä näyttää olevan myös sisäkierto ilmalle. Näin on minulla Scorpiossa, kaverilla RS2000:ssa ja parissa Sierrassakin olen saman jutun havainnut. Sama juttu nousevan auringon itäautoissa eli japanilaisissa, mutta niissä sisäkierto tuntuu olevan vakiona kaikissa. Onko sisäkierrolla joku käytännön syy, miksi se on ilmastoinnillisessa autossa? Tiedän, että jäähdyttää nopeammin, mutta.. Jälleen siteeraan korjausopasta ja siinä oli ohjeet ilmastoinnin testaukseen: tuuletin kolmosasentoon (=täysille) sisäkiertoasentoon ja sitten tihrustamaan häviääkö kuplat ikkunasta 10 sekunnin sisään. Miksi?
-
TKH
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 28. 13:14:10 2004
Viesti
Kirjoittaja TKH » Ti Huhtikuu 26. 14:54:16 2005
on mulla se iso musta loota.joo, toi leikkely kuulostaa aika kohtalokkaalta

. voipi olla ettei maksa vaivaa toi operaatio. Onhan mulla sentään kattoluukku

Jäsen 906.
sierra cosworth -89
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » Ti Huhtikuu 26. 15:55:34 2005
Sine kirjoitti:Sinellä on taas kyselyikä eli jälleen kerran aihetta sivuten: jos autossa on ilmastointi, niin niissä näyttää olevan myös sisäkierto ilmalle. Näin on minulla Scorpiossa, kaverilla RS2000:ssa ja parissa Sierrassakin olen saman jutun havainnut. Sama juttu nousevan auringon itäautoissa eli japanilaisissa, mutta niissä sisäkierto tuntuu olevan vakiona kaikissa. Onko sisäkierrolla joku käytännön syy, miksi se on ilmastoinnillisessa autossa? Tiedän, että jäähdyttää nopeammin, mutta.. Jälleen siteeraan korjausopasta ja siinä oli ohjeet ilmastoinnin testaukseen: tuuletin kolmosasentoon (=täysille) sisäkiertoasentoon ja sitten tihrustamaan häviääkö kuplat ikkunasta 10 sekunnin sisään. Miksi?
En tiedä mitä kuplia siinne tuulilasiin tulee...mutta kylmä kondensoi vesihöyryn ilmasta, kun ulkona on kuumaa ja kosteaa niin on mukava ajella vilpoisessa ja kuivassa

-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ti Huhtikuu 26. 16:01:07 2005
mulla on puhalla kori jossa on toi reikä voin ottaa siitä kuvan ku kerkeen jos tarvit
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
BBT
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja BBT » Ti Huhtikuu 26. 16:11:20 2005
cossuesco kirjoitti:Sine kirjoitti:Sinellä on taas kyselyikä eli jälleen kerran aihetta sivuten: jos autossa on ilmastointi, niin niissä näyttää olevan myös sisäkierto ilmalle. Näin on minulla Scorpiossa, kaverilla RS2000:ssa ja parissa Sierrassakin olen saman jutun havainnut. Sama juttu nousevan auringon itäautoissa eli japanilaisissa, mutta niissä sisäkierto tuntuu olevan vakiona kaikissa. Onko sisäkierrolla joku käytännön syy, miksi se on ilmastoinnillisessa autossa? Tiedän, että jäähdyttää nopeammin, mutta.. Jälleen siteeraan korjausopasta ja siinä oli ohjeet ilmastoinnin testaukseen: tuuletin kolmosasentoon (=täysille) sisäkiertoasentoon ja sitten tihrustamaan häviääkö kuplat ikkunasta 10 sekunnin sisään. Miksi?
En tiedä mitä kuplia siinne tuulilasiin tulee...mutta kylmä kondensoi vesihöyryn ilmasta, kun ulkona on kuumaa ja kosteaa niin on mukava ajella vilpoisessa ja kuivassa

Tässä Sinen korjausopassiteerauksesa luultavimmin tarkoitetaan kylmäainesäiliön tms. neste/näkölasia (=ikkuna) eikä tuulilasia. Jos nestelasissa näkyy kuplia on kylmäainetäytös todennäkoisesti vajaa (=lisättävä kylmäainetta)...
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » Ti Huhtikuu 26. 18:14:09 2005
BBT kirjoitti:cossuesco kirjoitti:Sine kirjoitti:Sinellä on taas kyselyikä eli jälleen kerran aihetta sivuten: jos autossa on ilmastointi, niin niissä näyttää olevan myös sisäkierto ilmalle. Näin on minulla Scorpiossa, kaverilla RS2000:ssa ja parissa Sierrassakin olen saman jutun havainnut. Sama juttu nousevan auringon itäautoissa eli japanilaisissa, mutta niissä sisäkierto tuntuu olevan vakiona kaikissa. Onko sisäkierrolla joku käytännön syy, miksi se on ilmastoinnillisessa autossa? Tiedän, että jäähdyttää nopeammin, mutta.. Jälleen siteeraan korjausopasta ja siinä oli ohjeet ilmastoinnin testaukseen: tuuletin kolmosasentoon (=täysille) sisäkiertoasentoon ja sitten tihrustamaan häviääkö kuplat ikkunasta 10 sekunnin sisään. Miksi?
En tiedä mitä kuplia siinne tuulilasiin tulee...mutta kylmä kondensoi vesihöyryn ilmasta, kun ulkona on kuumaa ja kosteaa niin on mukava ajella vilpoisessa ja kuivassa

Tässä Sinen korjausopassiteerauksesa luultavimmin tarkoitetaan kylmäainesäiliön tms. neste/näkölasia (=ikkuna) eikä tuulilasia. Jos nestelasissa näkyy kuplia on kylmäainetäytös todennäkoisesti vajaa (=lisättävä kylmäainetta)...
No, niin tietysti

onhan sielläkin "ikkuna"
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ti Huhtikuu 26. 18:15:50 2005
eiku kuplia pitää kulkea siinä ikkunassa jos ei kulje niin ei nestettä kierrä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
TKH
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 28. 13:14:10 2004
Viesti
Kirjoittaja TKH » Ke Huhtikuu 27. 10:05:24 2005
kuva korista helpottais kyllä

Jäsen 906.
sierra cosworth -89
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Huhtikuu 27. 15:06:22 2005
TKH kirjoitti:kuva korista helpottais kyllä

Mulla on kanssa ilmastoinnin reikä nelarin kopassa jos ei ole kiire niin voin kuvata sen?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Jay
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Jay » Ke Huhtikuu 27. 15:40:24 2005
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2