
kossun jarruongelma KIIRE!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 26. 6:46:24 2002
- Paikkakunta: Askola
kossun jarruongelma KIIRE!
Eli kyseessä -86 kossusierra ja ongelma esiintyy näin: Vähän reilummin vauhtia ottaessa ja sitten aika voimakkaan jarrutuksen aikana jarrut toimivat ensin hyvin, mutta jos jarrua painaa pitempään tai löysää jarrua ja painaa uudestaan vain toinen etujarru lukkiintuu. Kojelautaan syttyy punainen jarrujen varoitusvalo joka jää palamaan, jos akunkenkää käyttää irti merkkivalo sammuu mutta syttyy taas uudestaan seuraavan kokeilun yhteydessä. Yhden renkaan lukkiutumisesta vielä sen verran että sekin vaihtelee, eli ei ole joka kerta sama puoli! Autossahan on joku sähköhydraulinen tms. jarrutehostin ja taisipa olla abs myöskin (muistikuva että ainakin etupäässä olisi abs anturat?). Mitä tapahtuu jos ottaa liittimet irti tehostin härpättimestä? tehostus varmaan ainakin loppuu, mutta kai sitä jarrua jaksaa polkea ilman sitäkin jos pakko on. Asialla on aika kiire koska korjausaikaa on huominen (lauantai), sunnuntaina alastarossa rata-ajo lisenssin ajo-osuus ei kai sitä kukaan halua millään 1,1i etuvetopaskarellulla suorittaa? 

-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
itse näin nopeasti epäilisin mieluummin pumppua itsessään, jos kerran toimii noin muuten, kuin mainituissa tilanteissa.
toki ne anturitkin kannattaa tarkistaa. sen pitäisi antaa pyörintänopeuden mukaan ohmiarvoa jotain luokkaa 0.5-1.5 ohmia. en muista tarkkoja lukemia.
toki ne anturitkin kannattaa tarkistaa. sen pitäisi antaa pyörintänopeuden mukaan ohmiarvoa jotain luokkaa 0.5-1.5 ohmia. en muista tarkkoja lukemia.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 26. 6:46:24 2002
- Paikkakunta: Askola
Pumpun toiminta epäilyttää kaikkein eniten, koska aamulla töihin mennessä valitsin lähes yllättävästi erittäin mutkaisen asvalttitien ja kaikki toimi vielä hyvin. Jarrusatuloiden jumittamiseen en usko, koska kävin jarrut läpi viime kesänä ja kaikki männät vivut yms. toimivat hienosti eikä ruostetta/muuta paskaa esiintynyt (italian tuontia) ja auto on seissyt talven lämpimässä hallissa. Myöskään jarrunesteen kiehuminen ei vaikuttaisi olevan syy, vaikka auto seisoisi paikallaan pari tuntia ja otat 150 metrin kiihdytyksen niin jarrut katoavat välittömästi tuplapainamisen seurauksena viimeistäänkin. Ei kai se lämpö noin äkkiä siirry jarrunesteeseen. No pitää lähteä tutkimaan, onhan tässä päivä (ja yö) aikaa vielä. Jos jotain tulee mieleen niin laittakaa ihmeessä neuvoja tulemaan!
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
jarruongelma
Abs anturit ovat iduktiiviset jotka tuottavat itsestään vaihtojännitettä ja vaihtojännite taas ohjaa absien ohjainlaitetta. Eli ota absin anturilta johdot irti ja mittaa yleismittarilla vaihtojännite arvo.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 26. 6:46:24 2002
- Paikkakunta: Askola
Ei löytynyt vikaa mistään mekaanisista osista, jarrunesteet on vaihdettu, männät ja liukusysteemit käyty läpi, sähköliittimet abs systeemistä putsattu ja voideltu. Lopputulos oli sama kuin ennenkin eli jarrut toimivat yhtä huonosti kuin ennen remonttia. Abs antureita en mitannut, syynä taidon ja mittarin puute. Tämä kaikki alkoi jo lievästi V
joten otin abs systeemistä 7 napaisen liittimen irti ja vot jarrut toimii. Abs merkkivalot luonnollisesti palavat mittaristossa, mutta ilmeisesti liittimen irrottaminen ei kuitenkaan riko mitään?







-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
jarruongelma
ei riko joten anna mennä vaan. Mutta leimalta se ei mene läpi ennen kuin vika on korjattu. onnea vaan lisenssiajoon 

Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita