cossun vika vai ominaisuus?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

cossun vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja caltsu » To Huhtikuu 21. 18:46:40 2005

kun kaasuläppää alkaa raottamaan niin kone alkaa kakomaan eli käymään epätasaisesti ja tärisemään. rauhallisessa ajossa tämä on ikävää kun kone suorastaan nyykähtää kun painaa kaasua sen oltua kokonaan ylhäällä, esim moottorijarrutus. kun kaasua painaa vain hieman enemmän niin toimii normaalisti. tuo on ollut tuossa ominaisuutena koko sen ajan kun olen auton omistanut. yritin smt ohjelmalla katsoa mikä muuttuu kun tuo vika alkaa mutta en oikein mitään päätelmiä niistä käyristä osannut tehdä. ehdotuksia?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Huhtikuu 21. 20:42:45 2005

Kaasuläppäanturi?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Huhtikuu 21. 20:43:30 2005

Turbo_IS kirjoitti:Kaasuläppäanturi?
Ja sen säätö?
#446

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Huhtikuu 21. 22:05:44 2005

vaikka nyt ei mikään cossu olekaan niin mulla ollu kans sama onkelma siitä lähtien kun ton rieskan turbotin ja hestekin laitoin mutta oon vaan sopeutunut siihen...

lambda menee nollaan silloin eli kakku katoaa johonkin mystisesti...

Tosi ärsyttävää kun yrität normaalisti painaa kaasua niin auto kyykähtää mut hitaasti tai nopeesti painettassa ei oo onkelmaa...

Kiihdytysrikastus probleemaa oon meinannu et siitä johtuis mutta ei muutu mikskään vaikka säätäis sitä mihinpäin vaan...
...kerpele.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Huhtikuu 21. 23:23:30 2005

AkiS kirjoitti:vaikka nyt ei mikään cossu olekaan niin mulla ollu kans sama onkelma siitä lähtien kun ton rieskan turbotin ja hestekin laitoin mutta oon vaan sopeutunut siihen...
mitäs se harinen on sanonut aiheeseen. hesteckkiin kuuluu myös tukipalvelut.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Pe Huhtikuu 22. 19:43:51 2005

JRZ kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Kaasuläppäanturi?
Ja sen säätö?
osaako sen itse parkkiksella säätää vai tarvitaanko jotain erikoisosaamista? neuvokaas hieman enemmän :D
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Huhtikuu 22. 20:05:49 2005

laitat sen niin kiinni, että se lähtee heti avautumaan. mutta se ei saa olla yhtään avautunut, kun läppä on kiinni.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Pe Huhtikuu 22. 20:11:27 2005

Hectori kirjoitti:laitat sen niin kiinni, että se lähtee heti avautumaan. mutta se ei saa olla yhtään avautunut, kun läppä on kiinni.
kiitos, heti huomenna kokeilen.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Vastaa Viestiin