RST:n vakioahtimen speksit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
RST:n vakioahtimen speksit
Jos joku viittis valasta asiaa? eli minkä kokonen se ns. on?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
s2 on joo vesijäähdytetty ja s1 ei..
Ihmettelen kyllä aina tota kun ei muka sysää .36 pesällä, on meinaan tullut muutaman kokemuksen kautta ihan uusia ulottuvuuksia.. no katotaan nyt kun saa oman soimaan että miten tollanen isompi pesä vaikuttaa.
Ihmettelen kyllä aina tota kun ei muka sysää .36 pesällä, on meinaan tullut muutaman kokemuksen kautta ihan uusia ulottuvuuksia.. no katotaan nyt kun saa oman soimaan että miten tollanen isompi pesä vaikuttaa.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Ylläpitäjä
No onneks toi vesijäähdytys on turhaStefa kirjoitti:s2 on joo vesijäähdytetty ja s1 ei..
Ihmettelen kyllä aina tota kun ei muka sysää .36 pesällä, on meinaan tullut muutaman kokemuksen kautta ihan uusia ulottuvuuksia.. no katotaan nyt kun saa oman soimaan että miten tollanen isompi pesä vaikuttaa.

Ja se ei sysää..
kyllähän se pihisee mut siihen se sit jääki.. loppuu ilman tuotto ihan kesken kaiken..
pitää lähtee turbokauppaan.. oliskohan mitään järkee lähtee holsettii laittamaan?
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Ei se pelkkä "holsetti" autuaaksi tee. Koko moottori pitää miettiä ajatuksella eikä pultata siihen vaan kaikkia mahdollisia osia ja olettaa että se "sysää". RST:n vakioahdin toimii jonnekin 200 hv:n nurkille vielä jotenkuten sen jälkeen pitää ruveta miettimään jotain muuta. Esim. 4WD Cosworthin ahdin .63 pakopesällä riittää omien kokemusten mukaan 260-270 hv:n tehoihin RST:ssä.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Ylläpitäjä
No pitää kuitenki ajatella asiaa niin et holsetti on halvempi..Ilpo kirjoitti:Ei se pelkkä "holsetti" autuaaksi tee. Koko moottori pitää miettiä ajatuksella eikä pultata siihen vaan kaikkia mahdollisia osia ja olettaa että se "sysää". RST:n vakioahdin toimii jonnekin 200 hv:n nurkille vielä jotenkuten sen jälkeen pitää ruveta miettimään jotain muuta. Esim. 4WD Cosworthin ahdin .63 pakopesällä riittää omien kokemusten mukaan 260-270 hv:n tehoihin RST:ssä.
63 pako on riittävän kokonen vai?
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
- Paikkakunta: lpr
Mulla tuli huomattavasti eloa vehkeeseen pelkästään vaihtamalla alkup. ahtimen pakopesä astetta isompaan eli .48.
Mulla olis ehjä .36 pakopesä, onhan siinä pieniä halkeamia mutta missä t3 ei olisi. Jos joku tarvii niin tuo lähtee sopuhintaan.samiharju kirjoitti:=vaikea löytää ehjä sopuhintaan.
RS2000 -96
Fiesta -11
Fiesta -11
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Kertokaapas kokemuksia .48 ja .63 pakopesien välillä jos niitä jollain on.
Tuolla .63 mahtaa reilusti alle 3000rpm heräillä? Oma mielipide vaan on että ostaa valmiiksi ehkä nykyiseen kokoonpanooon turhan iso kuin että myöhemmin jäisi pieneksi.
Tuo vakio kun antaa olettaa liikaa aluksi kun paineet hyppää kattoon ja sitten ahdistaa.
Tuolla .63 mahtaa reilusti alle 3000rpm heräillä? Oma mielipide vaan on että ostaa valmiiksi ehkä nykyiseen kokoonpanooon turhan iso kuin että myöhemmin jäisi pieneksi.
Tuo vakio kun antaa olettaa liikaa aluksi kun paineet hyppää kattoon ja sitten ahdistaa.
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Nää heräämiset on ikuisuuskysymyksiä, jokaisella on aina eri mielipide mitä sillä tarkoitetaan. Tässä kuitenkin dynokäyrät samassa dynossa mitattuna vuoden välein:
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/Dyn ... 2_2003.jpg
Katkoviivalla piirretyt ovat ahtimella jossa oli tuntematon kompura ja .48 pakopesä. Yhtenäisellä ovat käyrät seuraavasta kehitysversioista eli tuosta .63 pakopesällä olevasta 4WD:n ahtimesta. Ahtopainekäyrästa katsoin että 1 bar on 3400 rpm:ssä tuolla .63 pesällä. 2500rpm:ssä on 0.4 bar. Moottori on 1.8 ZVH portatulla kannella ja Piper 285T2 nokalla, 7.8:1 puristuksilla. Se että onko .63 pesä riittävä riippuu edelleen siitä mihin pyritään. Tällä hetkellä tuntuu että omaan koneeseen se on jo hiukan pieni, nykyinen ahdin on Escort Cosw. T34 jossa sama .63 pesä.
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/Dyn ... 2_2003.jpg
Katkoviivalla piirretyt ovat ahtimella jossa oli tuntematon kompura ja .48 pakopesä. Yhtenäisellä ovat käyrät seuraavasta kehitysversioista eli tuosta .63 pakopesällä olevasta 4WD:n ahtimesta. Ahtopainekäyrästa katsoin että 1 bar on 3400 rpm:ssä tuolla .63 pesällä. 2500rpm:ssä on 0.4 bar. Moottori on 1.8 ZVH portatulla kannella ja Piper 285T2 nokalla, 7.8:1 puristuksilla. Se että onko .63 pesä riittävä riippuu edelleen siitä mihin pyritään. Tällä hetkellä tuntuu että omaan koneeseen se on jo hiukan pieni, nykyinen ahdin on Escort Cosw. T34 jossa sama .63 pesä.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja