Cossun hukkaportin outo kytkentä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Cossun hukkaportin outo kytkentä?
Tutkin tuossa autoani ja huomasin varsin oudon kytkennän. Eli, turbon kellolta pitäisi mennä rööri suoraan ahtopaineen säätöventtiilille - eikä minnekään muualle. Eikös se näin ole?
Mutta omassa autossasi on tehty niin, että säätövenalta kellolle kulkevassa putkessa on t-haara, josta yksi putki puhaltaa suoraan konehuoneeseen, toinen kellolle.
T-haaralta lähtevän (siis se ilmat pihalle puhaltava) putken päässä on jonkinlainen kuristin (metallinippa, jossa noin millin reikä).
Mitähän tämä tarkoittaa?
Mutta omassa autossasi on tehty niin, että säätövenalta kellolle kulkevassa putkessa on t-haara, josta yksi putki puhaltaa suoraan konehuoneeseen, toinen kellolle.
T-haaralta lähtevän (siis se ilmat pihalle puhaltava) putken päässä on jonkinlainen kuristin (metallinippa, jossa noin millin reikä).
Mitähän tämä tarkoittaa?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Eli, jos nyt oikein rautalangasta väännetään niin kyseessä on siis "järjestelmä", jonka tehtävä on viivyttää hukkaportin aukeamista?Jake kirjoitti:Eipä tuo kovinkaan outo ole , vastaa nylon jettiä , eli päästää tietyn määrän ilmaa pois jolla rajoitetaan kelloa . Se pois ja "ruuvi" tilalle
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti: