RST ei lähde käyntiin NYT KÄY!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

RST ei lähde käyntiin NYT KÄY!

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ma Huhtikuu 11. 19:16:54 2005

Nyt on tekniikanvaihto siinä vaiheessa, että pitäis saada auto käyntiin, mutta ei edes lupaa. Bensapumppu pyörii ja kipinäkin tulee tulppaan, mutta ei käy. Tuntuis, että se ei saa bensaa, koska tulpat ei kastu. Mistä kannattais lähteä hakemaan vikaa? Tankissa on bensaa about neljä litraa, että kai sen pitäis riittää, vai vetääkö ilmaa välistä?. Täytyy varmaan hommata jostain joku mittari, jolla voi mitata bensanpaineet? Yks kysymysmerkki on kans toi tulpanjohtojen järjestys. Jossain manuaalissa on kuva, että virranjakajasta päin katsottuna vasen yläkulma on ykköspytyn tulppa. Mutta eiks pyörijän pitäis osottaa ykköspytyn paikkaan sillon kun nokkapyörä on TDC-kohdassa. Siinä tapauksessa ykkönen olis oikea yläkulma. Kaikki neuvot tervetulleita ja kiitos jo etukäteen!
Viimeksi muokannut Miksu, La Toukokuu 7. 20:30:06 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ma Huhtikuu 11. 19:45:35 2005

En tiedä onko nuo k-jet ja ke-jet miten vastaavat, mutta itellä oli vaikeuksia saada tuo k-jetti cvh käyntiin ekaa kertaa, tein sitten niin että otin yksi kerrallaan kolmesta suuttimesta (4. jää sellaiseen paikkaan että ei lähtenyt helpolla auki) b-putken irti ja pyöritin b-pumppua niin pitkään että putkesta tuli hieman bensaa, sen jälkeen lähti tulille. Taisi olla apuri painelemassa määräjakajan läppää startatessa.

Laittasin kyl ehkä vähän lisää bensaa tankkiin ettei vahingossakaan jäisi siitä kiinni..

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Huhtikuu 11. 20:15:21 2005

Laita nyt se toinenkin neljä litraa sinne tankkiin ihan ensimmäiseksi.
#446

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 11. 20:53:18 2005

joo bensaa pitää olla väh. varttitankki, mun rst ainakin oiri (sammuili yms) jos oli vähemmän ku 1/4 tankki gasoo. 99% syy on siinä... 8)

Kuvia projektista? :-)

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ma Huhtikuu 11. 20:58:26 2005

Joo, kävin hakemassa toiset neljä litraa bensaa tankkiin, mutta ei tosiaan saa vieläkään bensaa. Avasin siitä määränjakajasta yhen suuttimelle lähtevän letkun, niin aivan kuiva oli. Eihän tota tarvi eikä pystykään mitenkään ilmaamaankaan? Täytyy nyt mennä kattomaan, että onko pumpulta lähtevässä letkussa mitään merkkejä bensasta.
Niin mites ne tulpanjohtojen paikat sitten menikään? Jos sais nekin oikein nii vois sit lähtee helpommin käyntiin kunhan saa bensan kulkemaan.

EDIT: Ok, pitää visiiin hakea sitten vielä toiset 8 litraa..:)
Muutamia kuvia on täällä, mutta aika huonoja noi on ja lähinnä loppuvaiheesta kun ei ollu koko aikaa kamera käytettävissä.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Huhtikuu 11. 21:27:15 2005

Itsellä ne tulpanjohdot katsottuna jakajaan kuskin puolelta niin oikea yläkulma on 1 ja siitä sitten vastapäivään 1-3-4-2

Tosiaan bensaa pitäss tulla vaikka ruiskuboksi ei saisi virtaa ollenkaan (tästä en nyt 100% varma ole), mitkään rikastukset ei vaan silloin toimaa.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ma Huhtikuu 11. 23:23:54 2005

Joo, niin ne tulpanjohdot mullakin on, kun laitoin ne sen perusteella mihin pyörijä näyttää TDC-kohdassa. Siinä manuaalissa on siis virhe tai sitten englantilaisissa vehkeissä on eri tavalla (tuskin).
Ei tuu tosiaan bensaa millään konstilla. Nyt on noin 20 litraa tankissa ja yritin laittaa pumppuun suoraan bensaa niinkuin "siemenvedeksi", kuten jotkut vesipumput vaatii. Otin sen suodattimelle tulevan putken irti ja syötin siitäkin bensaa niin paljon kun meni ja sitten pyöritin pumppua, mutta mitään ei tullut takasin. Nyt tuli just mieleen, että vaikuttais siltä että pumppu pyörii väärin päin. Siinä ei tosiaan ollu kovin hyviä merkintöjä (vanha ruosteinen pumppu), että voi olla että navat on menny väärin päin. Sen laitoin maihin, missä oli jonkun näkönen sininen kaulus. Juu...pakkohan sen vian on siinä pumpussa olla, joten toi on melkein ainut vaihtoehto kun pumppu kuitenkin pyörii. Aamulla koittamaan...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 11. 23:33:04 2005

eihän se voi pyöriä väärin päin. ainut on jos oot laittanu imuputken paineputkeksi jne :-)

siinä bensalinjassa lienee takaiskuventtiili välillä? kato ettei se oo väärinpäin.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Huhtikuu 12. 0:07:35 2005

Katselin noita kuviasi ja tämä minun arvaus menee jo hakuammunnaksi... Itselläni näyttää alkuperäisessä RS Turbossa olevan bensapumpun kehikko auton korissa kumisysteemin varassa. En tiedä onko tällä merkitystä tai että vetääkö tuota kautta jotenkin virtoja pieleen. Eihän sillä pitäisi olla merkitystä, jos kerta pumppu pyörii.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ti Huhtikuu 12. 8:19:29 2005

samiharju kirjoitti:eihän se voi pyöriä väärin päin. ainut on jos oot laittanu imuputken paineputkeksi jne :-)

siinä bensalinjassa lienee takaiskuventtiili välillä? kato ettei se oo väärinpäin.
Eikö voi pyöriä väärinpäin? En nyt muista ihan varmasti miten noi tasavirtamoottorit toimii, mutta eikö pyörimissuunta vaihdu jos vaihtaa napaisuuden toisin päin?
Ei kyllä oo linjassa miinkäänlaista takaiskuventtiiliä, nailonputkea suoraan pumpulta alkuperäseen 8mm kupariin ja sen toisessa päässä taas nailonia bensanvaraajalle.
Eikö ne kumityynyt oo vaan sitä tärinää varten ja onhan toi pumppu kumien varassa tossa omassa kehikossaan. Ja kyllähän yleensä kaikkien laitteiden rungot pitäiskin olla maadoitettu, joten ei kai siitä pitäisi haittaa olla vaikkei olisi mitään kumityynyjä.
No, koitan nyt kuitenkin vaihtaa johdot toisin päin, nii katotaan mitä tapahtuu.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ti Huhtikuu 12. 9:41:07 2005

No niin, kokeilin nyt vaihtaa johdot toisin päin pumpulla ja syöin virtaa releen liittimestä suoraan. Pidin edelleen bensaputken bensansuodattimen yläpäästä auki. Nyt se tekee niin, että pumppu käy jotain puoli sekuntia ja sen jälkeen se "hirttää kiinni" pahasti. Tästä huolimatta kokeilin muutamia kertoja ja lopulta sain bensaa tulemaan suodattimen tuloletkusta. Eli nyt pumppu pyörii oikein päin, mutta jostain syystä se ei jaksa pyöriä kunnolla kun on vastusta. Otin myös tankin korkin auki, kun ajattelin, että jos se ei jostain syystä saa korvausilmaa, mutta ei auttanut. Onko pumpuu nyt jotenkin rikki vai mikä vois olla? Kun eihän siellä nyt muodostu edes kunnon paineita kun on letku auki, niin pitäisihän ton pumpun jaksaa pyöriä. Bensalinjakin on kuitenkin auki kun bensaa kuitenkin tuli läpi.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Huhtikuu 12. 9:53:39 2005

Pumppu irti vielä kerran kokeilet vaikka sangosta toiseen letkuilla ja jos sitten ei tuu todella ripeästi bensaa niin heitä roskiin ja osta bosch tai msd...

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Huhtikuu 12. 12:45:00 2005

Joku puhui joskus, että bensapumpussa bensa toimii voiteluaineena. Jos sitä kokeilee ilman nestettä kuivana, niin rikki menee. Toivottavasti ei ole rikki.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Huhtikuu 12. 13:48:59 2005

kun vääntää virrat päälle niin se pumppu vaan hyrähtää.. eli kerralla ei saa systeemiin tarpeeksi painetta... eli ränkkää virratpäälle-virrat pois -> 5sec odotus ja sama uudestaan vaikka 10-20 kertaa, sitte pitäs alkaa olla tarpeeksi pensaa systeemissä ja laite tulille
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ti Huhtikuu 12. 15:38:06 2005

Teinkin niin, että syötin pumpulle virtaa suoraan relen liittimestä. Mittasin myös että paljon se haukkaa virtaa kun ajattelin, että nousee virta aika isoks kun menee pumppu jumiin. 16 ampeeria se ottaa ja käy tosi hunosti nykien ja aika hitaasti tulee sitä bensaa, eli taitaa olla pumppu rikki. Tai sitten on bensanvaraajassa paha tukos, mutta muistaakseni puhalsin kyllä siitäkin paineilmaa läpi ja hyvin kulki. Täytyy ottaa se pumppu irti ja koittaa tosiaan tolleen ämpäristä toiseen käyttää sitä. Loppuviikosta pääsen jatkamaan hommaa, niin laitan sitten tännekin tietoa, että löytykö vika.
Oisko kellään ylimäärästä pumppua myydä...ja relen tarvisin kans ku sekin hajos jo tossa ohimennen...

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Huhtikuu 12. 16:31:17 2005

Releen saa vaikka tarvikkeena motonetistä.

AnttiM
Viestit: 70
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 16:59:38 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiM » Ke Huhtikuu 13. 0:16:16 2005

Sine kirjoitti:Joku puhui joskus, että bensapumpussa bensa toimii voiteluaineena. Jos sitä kokeilee ilman nestettä kuivana, niin rikki menee. Toivottavasti ei ole rikki.
Ainakin Facetin Solid State pumpun käyttöohjeissa neuvottiin laittamaan hieman tippakannulla öljyä sinne pumppuun ennen ensimmäistä starttia juuri tuon voitelun takia...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Huhtikuu 13. 7:47:59 2005

niin siinä pumpussa tulee kuluttava kavitaatioilmio vastaan jos se horii tyhjää / imuputki vuotaa liitkosesta tai jostain muualta. Sen takia se rikkuu jos huudattaa tyhjänä tai vajaalla.

Joka ei tiedä mitä kavitaatio on niin google auttanee.

EDIT: korjattu pikkugee pikkukooksi
Viimeksi muokannut samiharju, Ke Huhtikuu 13. 11:40:58 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ke Huhtikuu 13. 8:53:03 2005

gavitaatio...kavitaatio :lol:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Huhtikuu 13. 11:39:57 2005

no perkele sama asia. veikkaan ettei siltikään 50% porukasta edes tiedä mitä tarkoitin :twisted:

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Huhtikuu 13. 11:42:39 2005


Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ke Huhtikuu 13. 12:06:24 2005

Mootoriveneilijä ainakin tietää mitä tapahtuu kun jyrkässä käännöksessä motti kavitoi. :D
Ex. #28
Escort RS Cosworth

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Huhtikuu 13. 13:46:40 2005

Karmann kirjoitti:Mootoriveneilijä ainakin tietää mitä tapahtuu kun jyrkässä käännöksessä motti kavitoi. :D
Jaa, mun veneessä yleensä kavitoi potkuri...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Huhtikuu 13. 15:43:19 2005

Karmann kirjoitti:Mootoriveneilijä ainakin tietää mitä tapahtuu kun jyrkässä käännöksessä motti kavitoi. :D
Korjaan itse itseäni. vissiin hieman aamupuuroissa kirjoitin... Kavitaatio siis johtuu esim imusiivilän tms tukkeutumisesta jolloin pumpun imuputki tukkeutuu jolloin imettävä neste kaasuuntuu ja kuplii. tämä kupliminen mut sekoitti valehtelemaan että hörppäisi ilmaa. sama lopputulos kuitenkin kavitoinnilla ja ilman hörppäämisellä.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ke Huhtikuu 27. 12:25:08 2005

No nii, nyt on uus pumppu kiinni ja bensaa tulee jo jakajalle asti, mutta siitä eteenpäin ei taida mennä. Eli tulpat näyttäis edelleen kuivilta. Kannattaa ilmeisesti testata seuraavaks noi suuttimet. Ymmärsinkö oikein tosta yhdestä oppaasta, että kun laittaa pumpun käymään ja painaa ilmamäärämittarin levyä alas niin bensan pitäis virrata suuttimille? Vai kannattaiskohan ensin mitata bensanpaine, niin näkis ettei esim. paineensäädin oo rikki? Paineen saa ilmeisesti mitattua siitä tulpatusta liitoksesta jakajassa, jos vaan on sopiva mittari? "There is a special measuring orifice at the bottom of the fuel mettering unit, firstly remove the bolt and then connect a pressure gauge with an inline shut off valve..." vai mitä toi nyt sit tarkottaakaan? On siellä tosin jonkun verran painetta, koska vuotavat liitokset löytyi, mutta vaikee siitä on sanoa onko se esim. 2 tai 6 baria...

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ti Toukokuu 3. 9:27:11 2005

Vika taitaa sitten olla siinä bensanjakajassa. Otin pari suutinta irti (ja putket myös suuttimista irti) ja pyöräytin pumppua pari kertaa niin että paineet nousi ja painelin sitten sitä ilmamäärämittarin levyä alas niin mitään ei tapahtunut. Painetta ainakin oli riittävästi, koska tuli pestyä sitten konehuone bensalla kun avasin sitä paineensäätimelle menevää putkea tämän kokeilun jälkeen (piti vaihtaa ne o-renkaat kun liitos vähän vuosi). :)
Eihän siinä jakajassa ole mitään säätöä, joka voisi tukkia bensan kulun? Mitä esim. se CO-säätöruuvi varsinaisesti tekee?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Toukokuu 3. 10:21:07 2005

Miksu kirjoitti:Mitä esim. se CO-säätöruuvi varsinaisesti tekee?
Sillä säädetään tyhjäkäynnin seos.

http://ffp-motorsport.com/tuning/kejetronic.php

Kaaviosta selviää toimintaperiaate.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ti Toukokuu 3. 13:58:48 2005

Sine kirjoitti:
Sillä säädetään tyhjäkäynnin seos.

http://ffp-motorsport.com/tuning/kejetronic.php

Kaaviosta selviää toimintaperiaate.
Kiitos linkistä...kaaviokuva määränjakajasta varsinkin oli uutta tietoa. Löysin itsekin tällasen linkin k-jetin määränjakajan poikkileikkauksesta: http://www.rai.rauma.fi/tekniikka/verkk ... saadin.htm
Mielenkiintoisen näkönen vehje...
Sen tiesinkin, että mitä se säätöruuvi säätää, mutta tarkoitin lähinnä että miten. No sekin nyt selvisi, eli ilmeisesti se säätää jakajan männän asentoa suhteessa ilmamäärämittarin levyyn.
Nyt kun joku vielä kertois mitä se pressure actuator tekee siinä jakajassa. Säätelee ylä- ja alakammion välistä painetta? Jos se on jumissa tai saa vääränlaista ohjauskäskyä niin kulkeeko bensa? Eli kulkeeko bensa juuri sen pressure actuatorin kautta niiden kammioiden välilä, vaikka siinä kaaviossahan ei ollut koko laitetta ollenkaan (yksinkertaistus?).
No, tässä tarvittaisiin jo jonkinnäköstä KE-jet-gurua...:) Jos jollain sattuis olemaan ylimäärästä TOIMIVAA määränjakajaa hyllyssä tässä pk-seudulla, nii mielellään lainaisin hetkeks että vois kokeilla onko vika siinä.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Toukokuu 3. 14:25:19 2005

Se pressure actuator toimii suurinpiirtein niin kuin sanoit. Tuossa laittamassasi linkissä sitä ei ole koska kuva esittää K-jetronicin määränjakajaa ja siinä ei ole tuollaista. Ja kyllä jos tuo paineensäädin saa vääränlaista tietoa niin bensansyöttö voi katketa. Itse asiassa näin tapahtuukin esim. moottorijarrutuksen aikana ihan tarkoituksella. Kannattaa irroittaa se 2-napainen liitin siitä paineensäätimestä ja kokeilla uudestaan. Tällöin on käytössä perussäätö jolla moottori käy jo ihan hyvin, ainoastaan kaikki kiihdytys- ym. rikastukset on poissa pelistä. Lisäksi melkein pitäisin ne suuttimet kytkettyinä niihin putkiin. Itse epäilen kyllä jotakin muuta vikaa kuin itse määränjakajaa.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ti Toukokuu 3. 15:02:51 2005

Ilpo kirjoitti:Se pressure actuator toimii suurinpiirtein niin kuin sanoit. Tuossa laittamassasi linkissä sitä ei ole koska kuva esittää K-jetronicin määränjakajaa ja siinä ei ole tuollaista. Ja kyllä jos tuo paineensäädin saa vääränlaista tietoa niin bensansyöttö voi katketa. Itse asiassa näin tapahtuukin esim. moottorijarrutuksen aikana ihan tarkoituksella. Kannattaa irroittaa se 2-napainen liitin siitä paineensäätimestä ja kokeilla uudestaan. Tällöin on käytössä perussäätö jolla moottori käy jo ihan hyvin, ainoastaan kaikki kiihdytys- ym. rikastukset on poissa pelistä. Lisäksi melkein pitäisin ne suuttimet kytkettyinä niihin putkiin. Itse epäilen kyllä jotakin muuta vikaa kuin itse määränjakajaa.
No niin, löytihän sitä tietoa, kiitos! Kyllähän noi mekaaniset laitteet yleensä toimii ku kello, mutta tässä ei enää ole paljon vaihtoehtoja. Veikkaisin kyllä nyt näillä tiedoilla itsekin, että vika on joko siinä säätimessä tai sitten sen ohjauksessa. Täytyy kokeilla johto irrotettuna ja sitten mittailla niitä virtoja ja vastuksia. Itse asiassa toi mun säädin on vaparin ruiskusta, mutta sama sen pitäisi olla...täytyy sitäkin sitten selvitellä jos vika näyttäisi olevan siinä. Mutta eiköhän näillä tiedoilla taas saa muutaman tunnin tallissa tuhrattua (bensahöyryissä)..:)

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Pe Toukokuu 6. 0:28:15 2005

Nyt on toinen määränjakaja ja paineensäädin paikallaan ja bensakin tulee jo perille asti, mutta ei käy vieläkään. Ykköspytylle menevä suutinputki oli myös tukossa mutta sain sen auki...ei ehkä vielkään oo täysin auki kun näyttäis, että muut tulpat kastuu enemmän. No pitäis sen jokatapauksessa edes yrittää käymään vaikka kolmella, mutta ei mitään.
Kaikki on tarkastettu monesti ja pitäis olla kunnossa. Uudet tulpat, antaa kipinää, tulpanjohtojen järjestys 1-3-4-2 vastapäivään, pyörijä osoittaa ykköseen kun nokan ajotusmerkki on kohdallaan. Virranjakaja on merkin mukaan paikallaan, nokan ajotus on kohdallaan merkkien mukaan.
Yks mikä tuli mieleen, nii voisko tossa virranjakajassa olla jotain häikkää? Tai kipinä olla liian heikko? Mun mielestä se näytti kyllä ihan riittävältä. Oisko neuvoja mistä hakea vikaa seuraavaksi?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Toukokuu 6. 8:06:41 2005

Ajoituslampulla on hyvä katsoa tuleeko kipinä oikealla hetkellä, joka pytylle ja joka kerta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Pe Toukokuu 6. 9:48:43 2005

JesseT kirjoitti:Ajoituslampulla on hyvä katsoa tuleeko kipinä oikealla hetkellä, joka pytylle ja joka kerta.
Yritin jo totakin, mutta oli akku siinä vaiheessa niin heikossa kunnossa, että ei oikein onnistunu. Aika harvakseltaan se tuntui antavan kipinää, mutta pyörittikin kyllä aika heikosti. Eikö sitä oo aika vaikee nähdä että antaako joka kerta? Täytyy koittaa uudestaan.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » La Toukokuu 7. 13:02:45 2005

Mittailin tossa puristukset ja sain tällasia tuloksia:
1. 8,3 kg/cm2
2. 9,1
3. 10,3
4. 8,9

Näyttää aika huonolta ku noin paljon heittää, mitäs tosta vois päätellä kun en ite näistä juurikaan tiedä?
En oo vielä päässy kattoon sitä sytkän ajotusta kun ei oikein yksin pysty samaan aikaan starttaamaan ja kattomaan lampulla. No voishan tietty tehdä "hyppyjohdon" startille. Voiko muuten, vai meneekö boksille jotain tietoa virtalukolta, että nyt käynnistetään ja sitten se tekee jotain? Ei kun sehän taitaa ottaa nopeustiedon puolalta vai mites se meni?
Oon kiristelly noita letkuja, kun ajattelin että jos olis jossain ilmavuotoa, kun jotenki vaikuttais etä ei saa vieläkään tarpeeks bensaa. Eikö se ole niin että jos vetää ilmaa jostain välistä niin ilmamäärämitterin levy liikkuu liian vähän eikä se saa tarpeeks bensaa? Oon yrittäny antaa "ryyppyä" painamalla käynnistettäessä sitä levyä alas kädellä, mutta saa kyllä sit helposti liikaa. Pari kertaa oon saanu sen hörähtämään vähän, mutta ei kyllä oo käyny hetkeäkään omillaan.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » La Toukokuu 7. 20:02:14 2005

Nyt käy!!
Vika oli virranjakajassa, toinen jakaja kiinni niin laakista tulille. Kyllähän se vähän erilailla potkii kun vanha vapari..:) Ahdoista ei vaan oo oikein mitään tietoa, kun ei näytä mittari vissiin oikein. Alipainetta näyttää kyllä mutta ei ahtoja vaikka vedättää täysillä. Voiskohan olla vuotoa niissä boksille / mittarille menevissä letkuissa? Ei tosta mittaristakaan kyllä ole takuita että toimii.

Vastaa Viestiin