RST ei lähde käyntiin NYT KÄY!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
RST ei lähde käyntiin NYT KÄY!
Nyt on tekniikanvaihto siinä vaiheessa, että pitäis saada auto käyntiin, mutta ei edes lupaa. Bensapumppu pyörii ja kipinäkin tulee tulppaan, mutta ei käy. Tuntuis, että se ei saa bensaa, koska tulpat ei kastu. Mistä kannattais lähteä hakemaan vikaa? Tankissa on bensaa about neljä litraa, että kai sen pitäis riittää, vai vetääkö ilmaa välistä?. Täytyy varmaan hommata jostain joku mittari, jolla voi mitata bensanpaineet? Yks kysymysmerkki on kans toi tulpanjohtojen järjestys. Jossain manuaalissa on kuva, että virranjakajasta päin katsottuna vasen yläkulma on ykköspytyn tulppa. Mutta eiks pyörijän pitäis osottaa ykköspytyn paikkaan sillon kun nokkapyörä on TDC-kohdassa. Siinä tapauksessa ykkönen olis oikea yläkulma. Kaikki neuvot tervetulleita ja kiitos jo etukäteen!
Viimeksi muokannut Miksu, La Toukokuu 7. 20:30:06 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
En tiedä onko nuo k-jet ja ke-jet miten vastaavat, mutta itellä oli vaikeuksia saada tuo k-jetti cvh käyntiin ekaa kertaa, tein sitten niin että otin yksi kerrallaan kolmesta suuttimesta (4. jää sellaiseen paikkaan että ei lähtenyt helpolla auki) b-putken irti ja pyöritin b-pumppua niin pitkään että putkesta tuli hieman bensaa, sen jälkeen lähti tulille. Taisi olla apuri painelemassa määräjakajan läppää startatessa.
Laittasin kyl ehkä vähän lisää bensaa tankkiin ettei vahingossakaan jäisi siitä kiinni..
Laittasin kyl ehkä vähän lisää bensaa tankkiin ettei vahingossakaan jäisi siitä kiinni..
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, kävin hakemassa toiset neljä litraa bensaa tankkiin, mutta ei tosiaan saa vieläkään bensaa. Avasin siitä määränjakajasta yhen suuttimelle lähtevän letkun, niin aivan kuiva oli. Eihän tota tarvi eikä pystykään mitenkään ilmaamaankaan? Täytyy nyt mennä kattomaan, että onko pumpulta lähtevässä letkussa mitään merkkejä bensasta.
Niin mites ne tulpanjohtojen paikat sitten menikään? Jos sais nekin oikein nii vois sit lähtee helpommin käyntiin kunhan saa bensan kulkemaan.
EDIT: Ok, pitää visiiin hakea sitten vielä toiset 8 litraa..
Muutamia kuvia on täällä, mutta aika huonoja noi on ja lähinnä loppuvaiheesta kun ei ollu koko aikaa kamera käytettävissä.
Niin mites ne tulpanjohtojen paikat sitten menikään? Jos sais nekin oikein nii vois sit lähtee helpommin käyntiin kunhan saa bensan kulkemaan.
EDIT: Ok, pitää visiiin hakea sitten vielä toiset 8 litraa..

Muutamia kuvia on täällä, mutta aika huonoja noi on ja lähinnä loppuvaiheesta kun ei ollu koko aikaa kamera käytettävissä.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, niin ne tulpanjohdot mullakin on, kun laitoin ne sen perusteella mihin pyörijä näyttää TDC-kohdassa. Siinä manuaalissa on siis virhe tai sitten englantilaisissa vehkeissä on eri tavalla (tuskin).
Ei tuu tosiaan bensaa millään konstilla. Nyt on noin 20 litraa tankissa ja yritin laittaa pumppuun suoraan bensaa niinkuin "siemenvedeksi", kuten jotkut vesipumput vaatii. Otin sen suodattimelle tulevan putken irti ja syötin siitäkin bensaa niin paljon kun meni ja sitten pyöritin pumppua, mutta mitään ei tullut takasin. Nyt tuli just mieleen, että vaikuttais siltä että pumppu pyörii väärin päin. Siinä ei tosiaan ollu kovin hyviä merkintöjä (vanha ruosteinen pumppu), että voi olla että navat on menny väärin päin. Sen laitoin maihin, missä oli jonkun näkönen sininen kaulus. Juu...pakkohan sen vian on siinä pumpussa olla, joten toi on melkein ainut vaihtoehto kun pumppu kuitenkin pyörii. Aamulla koittamaan...
Ei tuu tosiaan bensaa millään konstilla. Nyt on noin 20 litraa tankissa ja yritin laittaa pumppuun suoraan bensaa niinkuin "siemenvedeksi", kuten jotkut vesipumput vaatii. Otin sen suodattimelle tulevan putken irti ja syötin siitäkin bensaa niin paljon kun meni ja sitten pyöritin pumppua, mutta mitään ei tullut takasin. Nyt tuli just mieleen, että vaikuttais siltä että pumppu pyörii väärin päin. Siinä ei tosiaan ollu kovin hyviä merkintöjä (vanha ruosteinen pumppu), että voi olla että navat on menny väärin päin. Sen laitoin maihin, missä oli jonkun näkönen sininen kaulus. Juu...pakkohan sen vian on siinä pumpussa olla, joten toi on melkein ainut vaihtoehto kun pumppu kuitenkin pyörii. Aamulla koittamaan...
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Katselin noita kuviasi ja tämä minun arvaus menee jo hakuammunnaksi... Itselläni näyttää alkuperäisessä RS Turbossa olevan bensapumpun kehikko auton korissa kumisysteemin varassa. En tiedä onko tällä merkitystä tai että vetääkö tuota kautta jotenkin virtoja pieleen. Eihän sillä pitäisi olla merkitystä, jos kerta pumppu pyörii.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Eikö voi pyöriä väärinpäin? En nyt muista ihan varmasti miten noi tasavirtamoottorit toimii, mutta eikö pyörimissuunta vaihdu jos vaihtaa napaisuuden toisin päin?samiharju kirjoitti:eihän se voi pyöriä väärin päin. ainut on jos oot laittanu imuputken paineputkeksi jne
siinä bensalinjassa lienee takaiskuventtiili välillä? kato ettei se oo väärinpäin.
Ei kyllä oo linjassa miinkäänlaista takaiskuventtiiliä, nailonputkea suoraan pumpulta alkuperäseen 8mm kupariin ja sen toisessa päässä taas nailonia bensanvaraajalle.
Eikö ne kumityynyt oo vaan sitä tärinää varten ja onhan toi pumppu kumien varassa tossa omassa kehikossaan. Ja kyllähän yleensä kaikkien laitteiden rungot pitäiskin olla maadoitettu, joten ei kai siitä pitäisi haittaa olla vaikkei olisi mitään kumityynyjä.
No, koitan nyt kuitenkin vaihtaa johdot toisin päin, nii katotaan mitä tapahtuu.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
No niin, kokeilin nyt vaihtaa johdot toisin päin pumpulla ja syöin virtaa releen liittimestä suoraan. Pidin edelleen bensaputken bensansuodattimen yläpäästä auki. Nyt se tekee niin, että pumppu käy jotain puoli sekuntia ja sen jälkeen se "hirttää kiinni" pahasti. Tästä huolimatta kokeilin muutamia kertoja ja lopulta sain bensaa tulemaan suodattimen tuloletkusta. Eli nyt pumppu pyörii oikein päin, mutta jostain syystä se ei jaksa pyöriä kunnolla kun on vastusta. Otin myös tankin korkin auki, kun ajattelin, että jos se ei jostain syystä saa korvausilmaa, mutta ei auttanut. Onko pumpuu nyt jotenkin rikki vai mikä vois olla? Kun eihän siellä nyt muodostu edes kunnon paineita kun on letku auki, niin pitäisihän ton pumpun jaksaa pyöriä. Bensalinjakin on kuitenkin auki kun bensaa kuitenkin tuli läpi.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
kun vääntää virrat päälle niin se pumppu vaan hyrähtää.. eli kerralla ei saa systeemiin tarpeeksi painetta... eli ränkkää virratpäälle-virrat pois -> 5sec odotus ja sama uudestaan vaikka 10-20 kertaa, sitte pitäs alkaa olla tarpeeksi pensaa systeemissä ja laite tulille
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Teinkin niin, että syötin pumpulle virtaa suoraan relen liittimestä. Mittasin myös että paljon se haukkaa virtaa kun ajattelin, että nousee virta aika isoks kun menee pumppu jumiin. 16 ampeeria se ottaa ja käy tosi hunosti nykien ja aika hitaasti tulee sitä bensaa, eli taitaa olla pumppu rikki. Tai sitten on bensanvaraajassa paha tukos, mutta muistaakseni puhalsin kyllä siitäkin paineilmaa läpi ja hyvin kulki. Täytyy ottaa se pumppu irti ja koittaa tosiaan tolleen ämpäristä toiseen käyttää sitä. Loppuviikosta pääsen jatkamaan hommaa, niin laitan sitten tännekin tietoa, että löytykö vika.
Oisko kellään ylimäärästä pumppua myydä...ja relen tarvisin kans ku sekin hajos jo tossa ohimennen...
Oisko kellään ylimäärästä pumppua myydä...ja relen tarvisin kans ku sekin hajos jo tossa ohimennen...
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 16:59:38 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ainakin Facetin Solid State pumpun käyttöohjeissa neuvottiin laittamaan hieman tippakannulla öljyä sinne pumppuun ennen ensimmäistä starttia juuri tuon voitelun takia...Sine kirjoitti:Joku puhui joskus, että bensapumpussa bensa toimii voiteluaineena. Jos sitä kokeilee ilman nestettä kuivana, niin rikki menee. Toivottavasti ei ole rikki.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
niin siinä pumpussa tulee kuluttava kavitaatioilmio vastaan jos se horii tyhjää / imuputki vuotaa liitkosesta tai jostain muualta. Sen takia se rikkuu jos huudattaa tyhjänä tai vajaalla.
Joka ei tiedä mitä kavitaatio on niin google auttanee.
EDIT: korjattu pikkugee pikkukooksi
Joka ei tiedä mitä kavitaatio on niin google auttanee.
EDIT: korjattu pikkugee pikkukooksi
Viimeksi muokannut samiharju, Ke Huhtikuu 13. 11:40:58 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Korjaan itse itseäni. vissiin hieman aamupuuroissa kirjoitin... Kavitaatio siis johtuu esim imusiivilän tms tukkeutumisesta jolloin pumpun imuputki tukkeutuu jolloin imettävä neste kaasuuntuu ja kuplii. tämä kupliminen mut sekoitti valehtelemaan että hörppäisi ilmaa. sama lopputulos kuitenkin kavitoinnilla ja ilman hörppäämisellä.Karmann kirjoitti:Mootoriveneilijä ainakin tietää mitä tapahtuu kun jyrkässä käännöksessä motti kavitoi.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
No nii, nyt on uus pumppu kiinni ja bensaa tulee jo jakajalle asti, mutta siitä eteenpäin ei taida mennä. Eli tulpat näyttäis edelleen kuivilta. Kannattaa ilmeisesti testata seuraavaks noi suuttimet. Ymmärsinkö oikein tosta yhdestä oppaasta, että kun laittaa pumpun käymään ja painaa ilmamäärämittarin levyä alas niin bensan pitäis virrata suuttimille? Vai kannattaiskohan ensin mitata bensanpaine, niin näkis ettei esim. paineensäädin oo rikki? Paineen saa ilmeisesti mitattua siitä tulpatusta liitoksesta jakajassa, jos vaan on sopiva mittari? "There is a special measuring orifice at the bottom of the fuel mettering unit, firstly remove the bolt and then connect a pressure gauge with an inline shut off valve..." vai mitä toi nyt sit tarkottaakaan? On siellä tosin jonkun verran painetta, koska vuotavat liitokset löytyi, mutta vaikee siitä on sanoa onko se esim. 2 tai 6 baria...
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Vika taitaa sitten olla siinä bensanjakajassa. Otin pari suutinta irti (ja putket myös suuttimista irti) ja pyöräytin pumppua pari kertaa niin että paineet nousi ja painelin sitten sitä ilmamäärämittarin levyä alas niin mitään ei tapahtunut. Painetta ainakin oli riittävästi, koska tuli pestyä sitten konehuone bensalla kun avasin sitä paineensäätimelle menevää putkea tämän kokeilun jälkeen (piti vaihtaa ne o-renkaat kun liitos vähän vuosi). 
Eihän siinä jakajassa ole mitään säätöä, joka voisi tukkia bensan kulun? Mitä esim. se CO-säätöruuvi varsinaisesti tekee?

Eihän siinä jakajassa ole mitään säätöä, joka voisi tukkia bensan kulun? Mitä esim. se CO-säätöruuvi varsinaisesti tekee?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Sillä säädetään tyhjäkäynnin seos.Miksu kirjoitti:Mitä esim. se CO-säätöruuvi varsinaisesti tekee?
http://ffp-motorsport.com/tuning/kejetronic.php
Kaaviosta selviää toimintaperiaate.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitos linkistä...kaaviokuva määränjakajasta varsinkin oli uutta tietoa. Löysin itsekin tällasen linkin k-jetin määränjakajan poikkileikkauksesta: http://www.rai.rauma.fi/tekniikka/verkk ... saadin.htmSine kirjoitti:
Sillä säädetään tyhjäkäynnin seos.
http://ffp-motorsport.com/tuning/kejetronic.php
Kaaviosta selviää toimintaperiaate.
Mielenkiintoisen näkönen vehje...
Sen tiesinkin, että mitä se säätöruuvi säätää, mutta tarkoitin lähinnä että miten. No sekin nyt selvisi, eli ilmeisesti se säätää jakajan männän asentoa suhteessa ilmamäärämittarin levyyn.
Nyt kun joku vielä kertois mitä se pressure actuator tekee siinä jakajassa. Säätelee ylä- ja alakammion välistä painetta? Jos se on jumissa tai saa vääränlaista ohjauskäskyä niin kulkeeko bensa? Eli kulkeeko bensa juuri sen pressure actuatorin kautta niiden kammioiden välilä, vaikka siinä kaaviossahan ei ollut koko laitetta ollenkaan (yksinkertaistus?).
No, tässä tarvittaisiin jo jonkinnäköstä KE-jet-gurua...

-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Se pressure actuator toimii suurinpiirtein niin kuin sanoit. Tuossa laittamassasi linkissä sitä ei ole koska kuva esittää K-jetronicin määränjakajaa ja siinä ei ole tuollaista. Ja kyllä jos tuo paineensäädin saa vääränlaista tietoa niin bensansyöttö voi katketa. Itse asiassa näin tapahtuukin esim. moottorijarrutuksen aikana ihan tarkoituksella. Kannattaa irroittaa se 2-napainen liitin siitä paineensäätimestä ja kokeilla uudestaan. Tällöin on käytössä perussäätö jolla moottori käy jo ihan hyvin, ainoastaan kaikki kiihdytys- ym. rikastukset on poissa pelistä. Lisäksi melkein pitäisin ne suuttimet kytkettyinä niihin putkiin. Itse epäilen kyllä jotakin muuta vikaa kuin itse määränjakajaa.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
No niin, löytihän sitä tietoa, kiitos! Kyllähän noi mekaaniset laitteet yleensä toimii ku kello, mutta tässä ei enää ole paljon vaihtoehtoja. Veikkaisin kyllä nyt näillä tiedoilla itsekin, että vika on joko siinä säätimessä tai sitten sen ohjauksessa. Täytyy kokeilla johto irrotettuna ja sitten mittailla niitä virtoja ja vastuksia. Itse asiassa toi mun säädin on vaparin ruiskusta, mutta sama sen pitäisi olla...täytyy sitäkin sitten selvitellä jos vika näyttäisi olevan siinä. Mutta eiköhän näillä tiedoilla taas saa muutaman tunnin tallissa tuhrattua (bensahöyryissä)..Ilpo kirjoitti:Se pressure actuator toimii suurinpiirtein niin kuin sanoit. Tuossa laittamassasi linkissä sitä ei ole koska kuva esittää K-jetronicin määränjakajaa ja siinä ei ole tuollaista. Ja kyllä jos tuo paineensäädin saa vääränlaista tietoa niin bensansyöttö voi katketa. Itse asiassa näin tapahtuukin esim. moottorijarrutuksen aikana ihan tarkoituksella. Kannattaa irroittaa se 2-napainen liitin siitä paineensäätimestä ja kokeilla uudestaan. Tällöin on käytössä perussäätö jolla moottori käy jo ihan hyvin, ainoastaan kaikki kiihdytys- ym. rikastukset on poissa pelistä. Lisäksi melkein pitäisin ne suuttimet kytkettyinä niihin putkiin. Itse epäilen kyllä jotakin muuta vikaa kuin itse määränjakajaa.

-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Nyt on toinen määränjakaja ja paineensäädin paikallaan ja bensakin tulee jo perille asti, mutta ei käy vieläkään. Ykköspytylle menevä suutinputki oli myös tukossa mutta sain sen auki...ei ehkä vielkään oo täysin auki kun näyttäis, että muut tulpat kastuu enemmän. No pitäis sen jokatapauksessa edes yrittää käymään vaikka kolmella, mutta ei mitään.
Kaikki on tarkastettu monesti ja pitäis olla kunnossa. Uudet tulpat, antaa kipinää, tulpanjohtojen järjestys 1-3-4-2 vastapäivään, pyörijä osoittaa ykköseen kun nokan ajotusmerkki on kohdallaan. Virranjakaja on merkin mukaan paikallaan, nokan ajotus on kohdallaan merkkien mukaan.
Yks mikä tuli mieleen, nii voisko tossa virranjakajassa olla jotain häikkää? Tai kipinä olla liian heikko? Mun mielestä se näytti kyllä ihan riittävältä. Oisko neuvoja mistä hakea vikaa seuraavaksi?
Kaikki on tarkastettu monesti ja pitäis olla kunnossa. Uudet tulpat, antaa kipinää, tulpanjohtojen järjestys 1-3-4-2 vastapäivään, pyörijä osoittaa ykköseen kun nokan ajotusmerkki on kohdallaan. Virranjakaja on merkin mukaan paikallaan, nokan ajotus on kohdallaan merkkien mukaan.
Yks mikä tuli mieleen, nii voisko tossa virranjakajassa olla jotain häikkää? Tai kipinä olla liian heikko? Mun mielestä se näytti kyllä ihan riittävältä. Oisko neuvoja mistä hakea vikaa seuraavaksi?
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Yritin jo totakin, mutta oli akku siinä vaiheessa niin heikossa kunnossa, että ei oikein onnistunu. Aika harvakseltaan se tuntui antavan kipinää, mutta pyörittikin kyllä aika heikosti. Eikö sitä oo aika vaikee nähdä että antaako joka kerta? Täytyy koittaa uudestaan.JesseT kirjoitti:Ajoituslampulla on hyvä katsoa tuleeko kipinä oikealla hetkellä, joka pytylle ja joka kerta.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Mittailin tossa puristukset ja sain tällasia tuloksia:
1. 8,3 kg/cm2
2. 9,1
3. 10,3
4. 8,9
Näyttää aika huonolta ku noin paljon heittää, mitäs tosta vois päätellä kun en ite näistä juurikaan tiedä?
En oo vielä päässy kattoon sitä sytkän ajotusta kun ei oikein yksin pysty samaan aikaan starttaamaan ja kattomaan lampulla. No voishan tietty tehdä "hyppyjohdon" startille. Voiko muuten, vai meneekö boksille jotain tietoa virtalukolta, että nyt käynnistetään ja sitten se tekee jotain? Ei kun sehän taitaa ottaa nopeustiedon puolalta vai mites se meni?
Oon kiristelly noita letkuja, kun ajattelin että jos olis jossain ilmavuotoa, kun jotenki vaikuttais etä ei saa vieläkään tarpeeks bensaa. Eikö se ole niin että jos vetää ilmaa jostain välistä niin ilmamäärämitterin levy liikkuu liian vähän eikä se saa tarpeeks bensaa? Oon yrittäny antaa "ryyppyä" painamalla käynnistettäessä sitä levyä alas kädellä, mutta saa kyllä sit helposti liikaa. Pari kertaa oon saanu sen hörähtämään vähän, mutta ei kyllä oo käyny hetkeäkään omillaan.
1. 8,3 kg/cm2
2. 9,1
3. 10,3
4. 8,9
Näyttää aika huonolta ku noin paljon heittää, mitäs tosta vois päätellä kun en ite näistä juurikaan tiedä?
En oo vielä päässy kattoon sitä sytkän ajotusta kun ei oikein yksin pysty samaan aikaan starttaamaan ja kattomaan lampulla. No voishan tietty tehdä "hyppyjohdon" startille. Voiko muuten, vai meneekö boksille jotain tietoa virtalukolta, että nyt käynnistetään ja sitten se tekee jotain? Ei kun sehän taitaa ottaa nopeustiedon puolalta vai mites se meni?
Oon kiristelly noita letkuja, kun ajattelin että jos olis jossain ilmavuotoa, kun jotenki vaikuttais etä ei saa vieläkään tarpeeks bensaa. Eikö se ole niin että jos vetää ilmaa jostain välistä niin ilmamäärämitterin levy liikkuu liian vähän eikä se saa tarpeeks bensaa? Oon yrittäny antaa "ryyppyä" painamalla käynnistettäessä sitä levyä alas kädellä, mutta saa kyllä sit helposti liikaa. Pari kertaa oon saanu sen hörähtämään vähän, mutta ei kyllä oo käyny hetkeäkään omillaan.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Nyt käy!!
Vika oli virranjakajassa, toinen jakaja kiinni niin laakista tulille. Kyllähän se vähän erilailla potkii kun vanha vapari..
Ahdoista ei vaan oo oikein mitään tietoa, kun ei näytä mittari vissiin oikein. Alipainetta näyttää kyllä mutta ei ahtoja vaikka vedättää täysillä. Voiskohan olla vuotoa niissä boksille / mittarille menevissä letkuissa? Ei tosta mittaristakaan kyllä ole takuita että toimii.
Vika oli virranjakajassa, toinen jakaja kiinni niin laakista tulille. Kyllähän se vähän erilailla potkii kun vanha vapari..
