Tupla pumput cossuun.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Tupla pumput cossuun.
Nyt näyttää siltä että pensa loppuu kossusta kesken, 600cc suuttimet riittävät todennäköisesti joten pensapumppu / linja ahdistaa.
Onko mitään iloa laittaa kahta kossun vakio pumppua lykkäämään läpi vakiolinjoista ? vai pitääkö tehdä esim niin että lykkää molemmilla pumpuilla läpi vakio meno & paluu linjoista ja yhdistää ne konehuoneessa yhteen ja vetää uuden paluu putken, vai pitääkö vaan vetää sekä meno & paluu uudesta vaikka 10mm putkesta ? Jos laitan kaksi pumpua niin miten ne kuuluu oikeaoppisesti kytkeä yhteen, molempiin takaiskut painepuolelle ja sitten Y-haaralla yhteen vai pelkkä Y-haara ?
edit: lisäkysymys, pitääkös ne pensalinjat olla ehdottomasti putkea, voi voiko vetää letkusta ?
Onko mitään iloa laittaa kahta kossun vakio pumppua lykkäämään läpi vakiolinjoista ? vai pitääkö tehdä esim niin että lykkää molemmilla pumpuilla läpi vakio meno & paluu linjoista ja yhdistää ne konehuoneessa yhteen ja vetää uuden paluu putken, vai pitääkö vaan vetää sekä meno & paluu uudesta vaikka 10mm putkesta ? Jos laitan kaksi pumpua niin miten ne kuuluu oikeaoppisesti kytkeä yhteen, molempiin takaiskut painepuolelle ja sitten Y-haaralla yhteen vai pelkkä Y-haara ?
edit: lisäkysymys, pitääkös ne pensalinjat olla ehdottomasti putkea, voi voiko vetää letkusta ?
Viimeksi muokannut Skorppi, La Huhtikuu 9. 10:29:34 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
takaluukun puolelta mittasin niin 12,8V, eli kyllä se melko kunnossa on.Hena kirjoitti:Sen verran vielä että kai sä skorppi olet mitannu paljon tulee jännitettä orkkis pumpulle? Voi olla piuhat huonossa kunnossa ja siks jää tuotto pieneks kun ei tuu tarpeeks jännitettä sinne..
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Muistaakseni 2WD kiskoon tulee bensa sisään sen käyrän putken kautta?
Liittimen kohdalla reikä on vain n. 4mm, olikohan edes ihan tota, eli samaa luokkaa kuin reikä kiskosta yksittäisille suuttimille, se kyllä ahdistaa virtauksia pahasti.
Liittimen kohdalla reikä on vain n. 4mm, olikohan edes ihan tota, eli samaa luokkaa kuin reikä kiskosta yksittäisille suuttimille, se kyllä ahdistaa virtauksia pahasti.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei ole varmaan kyllä sitä neljää milliäkään.SLEI kirjoitti:Muistaakseni 2WD kiskoon tulee bensa sisään sen käyrän putken kautta?
Liittimen kohdalla reikä on vain n. 4mm, olikohan edes ihan tota, eli samaa luokkaa kuin reikä kiskosta yksittäisille suuttimille, se kyllä ahdistaa virtauksia pahasti.
Itse otin pois sen liittimen siitä sisältä ja tein helmiliitoksella liitännän siihen päälle.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Laitan itselle tuplapumput jos ei mene kaupaksi. Jos menee niin sitten yksi iso pumppu.samiharju kirjoitti:perstuntumalta sanoisin että yksi isompi pumppu ois r0k. eikös siipicossu kaupannut jotain juuri?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Tässä http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ht=sarjaan on yksi vanha topicki tosta sarjaan/rinnan laitosta.
Täällä on aikaisemmin todettu vakiopumpun riittävän jopa +450 hv:n tehoille, mutta ei sen enempää siitä.
Itse laitoin noi pumput (vakio + MDS "500 hv" pumppu) rinnan ja yhdellä 10mm letkulla konehuoneeseen. Sellainen homma on tullut huomattua, että tossa alkuperäisessä suutintukin pikaliittimessä on toi sisäänmeno tosi pieni, joten sekin voi vaikuttaa asiaan eli tuoton putoamiseen.
Itselle on kahdessa paikallisessa hydrauliikkaliikkeessä annettu teräspunosletkun miinukseksi tälläinen ongelma, että mutkakohdissa toi teräspunos voi purkautua ja aiheuttaa siten vaurion itse letkuun. Tämän takia omaani tuli linja hyvällä 10mm kumiletkulla. Tietääkseni tohon käyttöön on saatavilla myös taipuisaa kupariputkea.
Edit. pari nopeampaa kirjoittajaa kerkisi edelle.
Täällä on aikaisemmin todettu vakiopumpun riittävän jopa +450 hv:n tehoille, mutta ei sen enempää siitä.
Itse laitoin noi pumput (vakio + MDS "500 hv" pumppu) rinnan ja yhdellä 10mm letkulla konehuoneeseen. Sellainen homma on tullut huomattua, että tossa alkuperäisessä suutintukin pikaliittimessä on toi sisäänmeno tosi pieni, joten sekin voi vaikuttaa asiaan eli tuoton putoamiseen.
Itselle on kahdessa paikallisessa hydrauliikkaliikkeessä annettu teräspunosletkun miinukseksi tälläinen ongelma, että mutkakohdissa toi teräspunos voi purkautua ja aiheuttaa siten vaurion itse letkuun. Tämän takia omaani tuli linja hyvällä 10mm kumiletkulla. Tietääkseni tohon käyttöön on saatavilla myös taipuisaa kupariputkea.
Edit. pari nopeampaa kirjoittajaa kerkisi edelle.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Miks ei hyvät ihmiset tee muoviputkesta linjoja? Omaani väänsin ja hyvä tuli. Ei varmasti vuoda ja eikä aikanaan haperru.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
Muuten hyvä mut niissä on paineilma jarrut =)eskort kirjoitti:Joku joskus teki muistaakseni kuorma-auton jarruletkusta.MouTine kirjoitti:Miks ei hyvät ihmiset tee muoviputkesta linjoja? Omaani väänsin ja hyvä tuli. Ei varmasti vuoda ja eikä aikanaan haperru.
jos mä ny en ihan väärin muista...
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Kumiletkusta teen melkeen itekin linjan, www.ares.fi löytyy kohtuu hintaista polttoaineen siirtoon tehtyä kumiletkua joka kestää jatkuvaa painetta 10bar. Tuo suutinkisko pitää sitten kanssa modata uuteen uskoon. Taidan päätyä nyt siihen että laitan kaksi vakiota rinnakkain kun sellaiset on tässä käsillä.
Kyllähän se vakio pumppu tosiaan on riittänyt joillakin sin +450hv, eikä mullakaan viime kesänä siellä ~400hv tehoilla ongelmaa ollu, nyt on vaan tullut uutta palikkaa moottoriin ja pensa loppuu.
Kyllähän se vakio pumppu tosiaan on riittänyt joillakin sin +450hv, eikä mullakaan viime kesänä siellä ~400hv tehoilla ongelmaa ollu, nyt on vaan tullut uutta palikkaa moottoriin ja pensa loppuu.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 825
- Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003
Ihanko tosi??Bliz kirjoitti:Muuten hyvä mut niissä on paineilma jarrut =)eskort kirjoitti:Joku joskus teki muistaakseni kuorma-auton jarruletkusta.MouTine kirjoitti:Miks ei hyvät ihmiset tee muoviputkesta linjoja? Omaani väänsin ja hyvä tuli. Ei varmasti vuoda ja eikä aikanaan haperru.
jos mä ny en ihan väärin muista...

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ihan oikeesti, mä haluisin vastauksen nyt että mikä siinä muoviputkessa on vikana? Se on halpaa tavaraa ja sisähalkaisija on ihan sopiva. Lämmittämällä saa sen banjoliittimiin ja siihen päälle vielä kiritin niin lähes ikuinen on. Kestää tärinät ja värinät sekä muotoutuu aika jyrkkiinkin mutkiin, tosin lommahtaa sen tietyn asteen jälkeen aika pahasti. Mutta itse en ainakaan edes harkinnut muita.
Kumiletkua karsastin sen haurastumisen vuoksi ja sen takia että paineen kesto ei ole taattu. Ja sekin kun ruiskuvehkeissä pitäisi saada liitokset todella hyvin joka tarkoittaa aika kireää kiristämistä klemmarilla josta sitten letku helposti murtuu.
Kumiletkua karsastin sen haurastumisen vuoksi ja sen takia että paineen kesto ei ole taattu. Ja sekin kun ruiskuvehkeissä pitäisi saada liitokset todella hyvin joka tarkoittaa aika kireää kiristämistä klemmarilla josta sitten letku helposti murtuu.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Ei siinä mitään vikaa olekkaan..MouTine kirjoitti:Ihan oikeesti, mä haluisin vastauksen nyt että mikä siinä muoviputkessa on vikana? Se on halpaa tavaraa ja sisähalkaisija on ihan sopiva. Lämmittämällä saa sen banjoliittimiin ja siihen päälle vielä kiritin niin lähes ikuinen on. Kestää tärinät ja värinät sekä muotoutuu aika jyrkkiinkin mutkiin, tosin lommahtaa sen tietyn asteen jälkeen aika pahasti. Mutta itse en ainakaan edes harkinnut muita.
Kumiletkua karsastin sen haurastumisen vuoksi ja sen takia että paineen kesto ei ole taattu. Ja sekin kun ruiskuvehkeissä pitäisi saada liitokset todella hyvin joka tarkoittaa aika kireää kiristämistä klemmarilla josta sitten letku helposti murtuu.
HiFleksistä sinistä paineilma muoviputkea, hyvä ja "halpa".

-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
minkähän hintasta oli jos itteki kävis tuolta hakemassa ku tulee ajankohtaseks ja millaset liitokset tuli puristus vai joku muueskort kirjoitti:Joo elikkä kysyin kaverilta mistä se oli tehny bensalinjat ja se oli kuorma-auton jarruletkusta.... Ostettu täältä

#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 825
- Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003
Jaa-a taitaa selvitä paremmin ku soitat sinne tai käyt sielä. Ku ei muista...heka kirjoitti:minkähän hintasta oli jos itteki kävis tuolta hakemassa ku tulee ajankohtaseks ja millaset liitokset tuli puristus vai joku muueskort kirjoitti:Joo elikkä kysyin kaverilta mistä se oli tehny bensalinjat ja se oli kuorma-auton jarruletkusta.... Ostettu täältä
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Mulla on ahtain kohta kiskossa 5mm, jonka kokoinen se orkkis liitin on, jos sen vielä hakkais siitä helvettiin niin sit se putki olis 10mm luokkaa siitä alusta.SLEI kirjoitti:Muistaakseni 2WD kiskoon tulee bensa sisään sen käyrän putken kautta?
Liittimen kohdalla reikä on vain n. 4mm, olikohan edes ihan tota, eli samaa luokkaa kuin reikä kiskosta yksittäisille suuttimille, se kyllä ahdistaa virtauksia pahasti.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Sen pikaliittimen kun vetää ulos niin reikä sisään noin 11-12mm. Itelle hitsattiin tohon 10mm (sisähalk. n. 8mm) putkenpätkä kiinni, johon sitten 10mm letku kävi suoraan.
Jos sen koko roskan (pikaliittimen kauluksen) sahaa irti niin putken joutuu irrottamaan myös siitä kiinnikkeestään eikä se jää sen jälkeen muun kuin tukin liitoksen varaan ja se ei ainakaan minusta ollut paras vaihtoehto.
Jos sen koko roskan (pikaliittimen kauluksen) sahaa irti niin putken joutuu irrottamaan myös siitä kiinnikkeestään eikä se jää sen jälkeen muun kuin tukin liitoksen varaan ja se ei ainakaan minusta ollut paras vaihtoehto.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei tarvii irroittaa kiinnikkeestä.MikkoT kirjoitti:Sen pikaliittimen kun vetää ulos niin reikä sisään noin 11-12mm. Itelle hitsattiin tohon 10mm (sisähalk. n. 8mm) putkenpätkä kiinni, johon sitten 10mm letku kävi suoraan.
Jos sen koko roskan (pikaliittimen kauluksen) sahaa irti niin putken joutuu irrottamaan myös siitä kiinnikkeestään eikä se jää sen jälkeen muun kuin tukin liitoksen varaan ja se ei ainakaan minusta ollut paras vaihtoehto.
Siihen helmiliitoksella vaan päälle kun on se paksumpi osa sahattu irti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
hmm
ihan asiasta mitään tietämättömän kommentti:
Kai olette ruuvanneet jo b-paineet ylös siitä alkuperäisestä säätimestä?
Se säädin on vissiin sama kaikissa, poraamalla noin 6mm reiän sen säätimen päähän löytää kuusiokoloruuvin jota säätämällä voi nostaa paineita.
Kai olette ruuvanneet jo b-paineet ylös siitä alkuperäisestä säätimestä?
Se säädin on vissiin sama kaikissa, poraamalla noin 6mm reiän sen säätimen päähän löytää kuusiokoloruuvin jota säätämällä voi nostaa paineita.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: hmm
Orginaali on poistettu kun ei muuta tee kun vaan jää jumiin.ParDe kirjoitti:ihan asiasta mitään tietämättömän kommentti:
Kai olette ruuvanneet jo b-paineet ylös siitä alkuperäisestä säätimestä?
Se säädin on vissiin sama kaikissa, poraamalla noin 6mm reiän sen säätimen päähän löytää kuusiokoloruuvin jota säätämällä voi nostaa paineita.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
A-ryhmän siivessä mulla oli Boschin kilpaversio -säädin. Jäi yllättävän usein jumiin sekin. Riitti tulpissa "avaamista" kun oli paineet olleet hetken 7 barin hujakoilla.
FSE:n säätimellä ei ole moista vikaa tullut vastaan, ainakaan itsellä.
FSE:n säätimellä ei ole moista vikaa tullut vastaan, ainakaan itsellä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Se tässä se ongelma onkin kun se ei oo sellanen perinteinen kossun rötäämis ongelma vaan se "röpöttää" omituisesti, ei se kierra paikallaankaan kun 7k kiltisti. Alan olla sitä mieltä että nokat on liian rajusti ajotettu, liikaa overlappia, pitää ottaa huomen vähä takasinpäin.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Nokat on Cat Camsin toiseksi rajuimmat hydraulit, vakiot 208 astetta ja 8,5mm niin noissa on 230 astetta ja 9,75mm. Vakio nokilla venat on auki ykk:ssa 0,45mm, niin mulla on nyt noin 1,75mm ja veikkaan että toi on liikaa. Noissa tommis billetin nokkapyörissä on asteikko niin taidan ottaa pari astetta "takaisin" päin niitä.
Kansi on portattu, virtaa porttaajan mukaan 240hv, ahdin holset h1e/hx40 60/65 siivillä.
Kansi on portattu, virtaa porttaajan mukaan 240hv, ahdin holset h1e/hx40 60/65 siivillä.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eikös Cossun vakio nokat oli 240 astetta ja 8.54mm. Overlappia 16 astetta.Skorppi kirjoitti:Nokat on Cat Camsin toiseksi rajuimmat hydraulit, vakiot 208 astetta ja 8,5mm niin noissa on 230 astetta ja 9,75mm.
Kansi on portattu, virtaa porttaajan mukaan 240hv, ahdin holset h1e/hx40 60/65 siivillä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: pumput...
No tossa aikasemmassa topickissa oltiin kyllä enemmän sitä mieltä, että tankilta rinnan ja siitä yhdellä sitten konehuoneeseen. Noin ainakin itelle tein.cossieboy kirjoitti:no niin pumppu asentajat!!! kun laitaa 2 cos.b.pumppua ne pitää asentaa PERÄKKÄIN! SIIS SAMAAN B.LINJAAN!!! niin bensan tuotto kasvaa 1,5 kertaiseksi yhteen pumppuun verrattuna!!! +600hv saatu! mutta parempi tulee kun laitta kunnon "ison" pumpun ja k.säiliön väliin!!! vielä kun b.linjan vaihtaa ja b.kiskon ahdistuksen otta pois niin homma skulaa tosi hyvin!
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Mulla oli yhessä cossussa tuota hiflexin sinistä bensaputkena konehuoneessa ja hieman alko hirvittämään kun se oli aika löysää kesähelteellä. Maksimi lämpötilahan sillä on 90 astetta et aika tarkoille menee..eihän se heti siinä sula, mut helteellä ku vehkeet pysäytetään ni on aika lämpöstä konehuoneessa. Onkohan siinä mustassa muoviputkessa mitä käytetään paineilmajarruissa paremmat lämmönkestot?Bootsi kirjoitti:Ei siinä mitään vikaa olekkaan..MouTine kirjoitti:Ihan oikeesti, mä haluisin vastauksen nyt että mikä siinä muoviputkessa on vikana? Se on halpaa tavaraa ja sisähalkaisija on ihan sopiva. Lämmittämällä saa sen banjoliittimiin ja siihen päälle vielä kiritin niin lähes ikuinen on. Kestää tärinät ja värinät sekä muotoutuu aika jyrkkiinkin mutkiin, tosin lommahtaa sen tietyn asteen jälkeen aika pahasti. Mutta itse en ainakaan edes harkinnut muita.
Kumiletkua karsastin sen haurastumisen vuoksi ja sen takia että paineen kesto ei ole taattu. Ja sekin kun ruiskuvehkeissä pitäisi saada liitokset todella hyvin joka tarkoittaa aika kireää kiristämistä klemmarilla josta sitten letku helposti murtuu.
HiFleksistä sinistä paineilma muoviputkea, hyvä ja "halpa".
#350
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
On.
Pumpuista:
-rinnan on usein esim WRC -autoissa, tarvitaan enemmän tuottoa ja ennenkaikkea varmuutta, paine pysyy samoissa vaikka kun toinen pumppu hyytyy.
-jos haluaa painetta enemmän, sarjaan. Tuotto ei juurikaan kasva.
Aina parempi siviilihimmelissä jos voi käyttää yhtä, isoa/tehokasta pumppua.
kahdelle suunnilleen näin:
-orkkis(pää-)tankilta kaksi normilähtöä (6-8mm)-> 2 x tehokas (tuotoltaan) siirtopumppu (esim RedTop)-> keräysastia-> 2 x isot lähdöt (12mm) rullapumpuille rinnan, suodattimet rinnan -> koneelle -> paluuputki(-ket) takaisin keräyssäiliöön josta myös ylivuotoputki (=paineentasaus) takaisin orkkis(pää-)tankkiin.
Painetta tarvitaan max luokkaa 6-7bar (peruspaine+ ahtopainekorotus, lineaarinen tai prog.). Tuottoa tarvitaan.
Sarjaan kytkennällä saadaan ensisijaisesti painetta lisää, ei niinkään tuottoa.
Pumpuista:
-rinnan on usein esim WRC -autoissa, tarvitaan enemmän tuottoa ja ennenkaikkea varmuutta, paine pysyy samoissa vaikka kun toinen pumppu hyytyy.
-jos haluaa painetta enemmän, sarjaan. Tuotto ei juurikaan kasva.
Aina parempi siviilihimmelissä jos voi käyttää yhtä, isoa/tehokasta pumppua.
kahdelle suunnilleen näin:
-orkkis(pää-)tankilta kaksi normilähtöä (6-8mm)-> 2 x tehokas (tuotoltaan) siirtopumppu (esim RedTop)-> keräysastia-> 2 x isot lähdöt (12mm) rullapumpuille rinnan, suodattimet rinnan -> koneelle -> paluuputki(-ket) takaisin keräyssäiliöön josta myös ylivuotoputki (=paineentasaus) takaisin orkkis(pää-)tankkiin.
Painetta tarvitaan max luokkaa 6-7bar (peruspaine+ ahtopainekorotus, lineaarinen tai prog.). Tuottoa tarvitaan.
Sarjaan kytkennällä saadaan ensisijaisesti painetta lisää, ei niinkään tuottoa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Re: pumput...
No minäkin olen tästä eri mieltäcossieboy kirjoitti:no niin pumppu asentajat!!! kun laitaa 2 cos.b.pumppua ne pitää asentaa PERÄKKÄIN! SIIS SAMAAN B.LINJAAN!!! niin bensan tuotto kasvaa 1,5 kertaiseksi yhteen pumppuun verrattuna!!! +600hv saatu! mutta parempi tulee kun laitta kunnon "ison" pumpun ja k.säiliön väliin!!! vielä kun b.linjan vaihtaa ja b.kiskon ahdistuksen otta pois niin homma skulaa tosi hyvin!


jjs:llä oli selkeä selvitys, jollaisen olen myös itse jossain vaiheessa toteuttanut. Nyt kerääjää ei ole, mutta kaksi pumppua rinnan on.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar