RST:n bensapumpun johdot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
RST:n bensapumpun johdot
Oli tosta tekniikanluovuttajan johtosarjasta karsittu sen verran johtoja, että on ollu vähän askartelua sen kanssa. Nyt pitäis tietää, että mistä bensapumpun johtojen pitäis mennä? Eli meneekö ne sen saman nipun kanssa taakse, kun muutkin taakse menevät johdot? Voishan sen tietysti mittaillakin, kun eiks se oo niin, että pumppu käy muutaman sekunnin ku laittaa virrat päälle? Mutta jollain varmaan olis tietoakin asiasta.
Lisäks ois kiva, jos jollain sattuis oleen hyviä kuvia RST:n konehuoneesta, silleen että näkis mistä mikäkin letku ja johto menee, niin nopeuttais ehkä vähän tota kasailua.
Lisäks ois kiva, jos jollain sattuis oleen hyviä kuvia RST:n konehuoneesta, silleen että näkis mistä mikäkin letku ja johto menee, niin nopeuttais ehkä vähän tota kasailua.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Ok, täytyy kattoo jos ne lötyis sieltä.JesseT kirjoitti:Samaa reittiä sen pitäisi mennä kuin muutkin johdot (esim. tankin johdot). Pumpun tosiaan pitäisi hörähtää hetkeksi ja Åmålin naksahtaa pari kertaa (jos ei poistettu) kun virrat kääntää päälle.
Onks se Amal se pieni mötikkä siinä vaihdelaatikon päällä? Mites niiden letkujen pitäis mennä, eli mistä tulevia letkuja siihen pitäis laittaa?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
C(middle) comes from the turbo housing, W(top) goes to the actuator, R(bottom) goes to the airboxMites niiden letkujen pitäis mennä, eli mistä tulevia letkuja siihen pitäis laittaa?
Lähde: http://www.turbocharger.co.uk/rs-turbo-series2.html
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Mulla oli aikoinaan sama "vika", joka huipentui siihen, että pumppu lakkasi yhtäkkiä pyörimästä ja auto luonnollisesti sammui. Lähti aina jonkin ajan kuluttua käyntiin ja sai ihmetellä missä vika oli.Mulla ei ainakaan pumppu sano mitään ku virrat kääntää päälle..
rupee pyörii sillon ku starttaa..
No bensapumpun rele oli paskana ja kun uuden vaihtoi alkoi pumppukin pyörähtää kun laittoi virrat päälle ja auto pysyi käynnissä.
Tämä vaan ennalta tiedoksi jos tuollaista vikaa alkaa ilmetä ja rele on alkuperäinen...
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ton muistaa paljon helpommin kun kirjaimet täsmää:_P_ kirjoitti:C(middle) comes from the turbo housing, W(top) goes to the actuator, R(bottom) goes to the airboxMites niiden letkujen pitäis mennä, eli mistä tulevia letkuja siihen pitäis laittaa?
Lähde: http://www.turbocharger.co.uk/rs-turbo-series2.html
C: compressor
R: return
W wastegate actuator
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
Kiitoksia vaan tiedosta!_P_ kirjoitti:Mulla oli aikoinaan sama "vika", joka huipentui siihen, että pumppu lakkasi yhtäkkiä pyörimästä ja auto luonnollisesti sammui. Lähti aina jonkin ajan kuluttua käyntiin ja sai ihmetellä missä vika oli.Mulla ei ainakaan pumppu sano mitään ku virrat kääntää päälle..
rupee pyörii sillon ku starttaa..
No bensapumpun rele oli paskana ja kun uuden vaihtoi alkoi pumppukin pyörähtää kun laittoi virrat päälle ja auto pysyi käynnissä.
Tämä vaan ennalta tiedoksi jos tuollaista vikaa alkaa ilmetä ja rele on alkuperäinen...
En oo ikinä ajatellu että vois edes mikään "vika" olla

-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, kiitos tiedoista, kyllä ton amalin pitäis nyt mennä oikein noilla tiedoilla. 
Laitan nyt tähän samaan topiciin seuraavan kysymyksen vaik aihe vähän vaihtuu. Eli seuraava ongelma on noissa ruiskun osien liitoksissa. Yritin tosta Haynesin manuaalista katella niitä, mut ei siinä oo kovin selvästi niitä kuvattu. Ja sen kaavion mukaan näkee, että mikä on yhteydessä mihinkin, mutta kun tossa bensanjakajassakin on niitä liitoksia useempia.
Pystyiskö joku antaan tän kuvan mukaan ohjeita. Eli tohon on merkitty noi vähän epäselvät kohdat, nii niihin jos sais jotain tietoo. Kiitos!

Laitan nyt tähän samaan topiciin seuraavan kysymyksen vaik aihe vähän vaihtuu. Eli seuraava ongelma on noissa ruiskun osien liitoksissa. Yritin tosta Haynesin manuaalista katella niitä, mut ei siinä oo kovin selvästi niitä kuvattu. Ja sen kaavion mukaan näkee, että mikä on yhteydessä mihinkin, mutta kun tossa bensanjakajassakin on niitä liitoksia useempia.
Pystyiskö joku antaan tän kuvan mukaan ohjeita. Eli tohon on merkitty noi vähän epäselvät kohdat, nii niihin jos sais jotain tietoo. Kiitos!
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Näin ne pitäisi jotakuinkin mennä alkuperäisillä osilla:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... jakaja.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... akaja2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... ehuone.jpg
(ruiskut ja muut muuten myynnissä)
Lisäksi:
A tulee polttoaineen paineenvaraajalta. (ei näy kuvassa)
D pitäisi mennä juuri siihen mihin se näyttääkin olevan menossa.
C ei mihinkään!
F paluu huohotukselta.
Tee ihmeessä nuo polttoaineputket uudestaan kunnon nailonletkulla. Tuon näköiset patentin alkaa olemaan vaarallisen näköisiä.
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... jakaja.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... akaja2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... ehuone.jpg
(ruiskut ja muut muuten myynnissä)
Lisäksi:
A tulee polttoaineen paineenvaraajalta. (ei näy kuvassa)
D pitäisi mennä juuri siihen mihin se näyttääkin olevan menossa.
C ei mihinkään!
F paluu huohotukselta.
Tee ihmeessä nuo polttoaineputket uudestaan kunnon nailonletkulla. Tuon näköiset patentin alkaa olemaan vaarallisen näköisiä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
Voin kyllä sen verta uhrautuu jos kiinnostaa et tuu kattoo miten johdot menee jos kerran vantaalla vaikutatMiksu kirjoitti:Joo, kiitos tiedoista, kyllä ton amalin pitäis nyt mennä oikein noilla tiedoilla.
Laitan nyt tähän samaan topiciin seuraavan kysymyksen vaik aihe vähän vaihtuu. Eli seuraava ongelma on noissa ruiskun osien liitoksissa. Yritin tosta Haynesin manuaalista katella niitä, mut ei siinä oo kovin selvästi niitä kuvattu. Ja sen kaavion mukaan näkee, että mikä on yhteydessä mihinkin, mutta kun tossa bensanjakajassakin on niitä liitoksia useempia.
Pystyiskö joku antaan tän kuvan mukaan ohjeita. Eli tohon on merkitty noi vähän epäselvät kohdat, nii niihin jos sais jotain tietoo. Kiitos!

-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitos vaan tarjouksesta, mut vaikka Vantaalla asustan nii talli on täällä vähän kauempana (Karkkilasta vielä vähän ohi), joten täytyy varmaan yrittää vaan noiden kuvien avulla selviytyy.rst1power kirjoitti: Voin kyllä sen verta uhrautuu jos kiinnostaa et tuu kattoo miten johdot menee jos kerran vantaalla vaikutat

Kiitos hyvistä kuvista. Nyt tietää vähän missä päin minkäkin palikan pitäis olla.

Mites muuten, kun mulla on noi liittimet siten, että noista neljästä päällä olevasta kulmaliittimestä menee letkut suoraan suuttimille, mut tossa JesseT:n keskimmäisessä kuvassa näkyy tosta "vasemman takakulman" liittimeltä lähtevän letku tohon palikalle siihen taakse (mikä se muuten on?). Kun mä oon käsittäny, että noi kulmaliittimet on suoraan suuttimille menevät ja keskellä on kylmäkäynnistysventtiilille menevä liitin. Ja sehän on se siinä painekotelossa kiinni oleva?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Ihan veikkauksena arvataan sen olevan ajotietokoneen polttoaineen virtausmittari, josta sitten lähtee suuttimelle se oma putki, eli jos ajotietokonetta ei ole niin menee suoraan suuttimelle.Mites muuten, kun mulla on noi liittimet siten, että noista neljästä päällä olevasta kulmaliittimestä menee letkut suoraan suuttimille, mut tossa JesseT:n keskimmäisessä kuvassa näkyy tosta "vasemman takakulman" liittimeltä lähtevän letku tohon palikalle siihen taakse (mikä se muuten on?)
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Juuri näin._P_ kirjoitti:Ihan veikkauksena arvataan sen olevan ajotietokoneen polttoaineen virtausmittari, josta sitten lähtee suuttimelle se oma putki, eli jos ajotietokonetta ei ole niin menee suoraan suuttimelle.Mites muuten, kun mulla on noi liittimet siten, että noista neljästä päällä olevasta kulmaliittimestä menee letkut suoraan suuttimille, mut tossa JesseT:n keskimmäisessä kuvassa näkyy tosta "vasemman takakulman" liittimeltä lähtevän letku tohon palikalle siihen taakse (mikä se muuten on?)
En nyt aivan atomeina ruiskua haluaisi myydä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
No niin, palatakseni tohon alkuperäiseen aiheeseen, niin vieläkin on oikea johto hukassa. Tai lähinnä nyt epäilys kohdistuu tohon bensapumpun releeseen. Eli miten tollasen 5-napasen releen pitäis oikein toimia? Ja onkohan se tossa mun sulakeboksissa ollenkaa oikeessa paikassa kun kopan mukaan siinä olis joku lampunpesimien rele. Ainakaan missään navassa ei tapahdu mitään muutosta kun kääntää virrat päälle. (Yhteen tulee 12 V, kaks on maissa ja kaks on "ilmassa". Tässä kuva boksista. Ja toi violettihan on se b-pumpun rele.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Alkuperäisesti se rela taitaapi olla kabiinissa sisällä, apukuskin puolella jalkatilassa jossain.
http://www.students.tut.fi/~voltti/kaavio.jpg
http://www.students.tut.fi/~voltti/kaavio2.jpg
Tuolta löytyy sen kytkentäkaavio.
Kun virrat laittaa päälle pitäisi pumpun pyörähtää noin sekunnin ajan ja pyöriä jatkuvasti kun saa tietoa että kone käy tai sitä käynnistetään puolan miinukselta.
Rele maadoittuu jalkaan 31, jalkaan 30 tulee akulta jännite, jalan 87 kautta virta b-pumpulle ja lisäilmaventtiilille, jalasta 15 virta sytkäboksille ja amalille ja jalkaan 1 nopeustieto puolan -, jos nyt oikein sain selvää tuosta kuvien numeroinnista.
EDIT: kaaviossahan on myös johtojen värit, ne vaan on saksaksi eli sw=schwarz=musta ym....
http://www.students.tut.fi/~voltti/kaavio.jpg
http://www.students.tut.fi/~voltti/kaavio2.jpg
Tuolta löytyy sen kytkentäkaavio.
Kun virrat laittaa päälle pitäisi pumpun pyörähtää noin sekunnin ajan ja pyöriä jatkuvasti kun saa tietoa että kone käy tai sitä käynnistetään puolan miinukselta.
Rele maadoittuu jalkaan 31, jalkaan 30 tulee akulta jännite, jalan 87 kautta virta b-pumpulle ja lisäilmaventtiilille, jalasta 15 virta sytkäboksille ja amalille ja jalkaan 1 nopeustieto puolan -, jos nyt oikein sain selvää tuosta kuvien numeroinnista.
EDIT: kaaviossahan on myös johtojen värit, ne vaan on saksaksi eli sw=schwarz=musta ym....
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Jep, kiitti hyvistä kaavioista ja tiedoista. Löytyhän se releen paikka lopulta, kuskin jalkatilasta. Oli tosiaan joku sitten laittanu pissapojan releen paikalle bensapumpun releen...ei varmaan kovin hyvin toimi sillä kun vaikutti olevan aika erikoinen rele. Se tosiaan napsahtaa ehkä noin puoleks sekunniks päälle kun kääntää virran päälle. Outoa siinä on se, että vaikka herätteet pysyy samana, niin rele sammuu. Luulin että, boksilta tuleva jännite nastaan 30 katkeaa sillon, mutta se näyttääkin pysyvän samana, eli rele siis sammuu "itestään". Ilmeisesti sieltä puolalta tuleva jännite muuttuu jotenkin kun auto käy, niin että rele pysyy koko ajan päällä?_P_ kirjoitti:Alkuperäisesti se rela taitaapi olla kabiinissa sisällä, apukuskin puolella jalkatilassa jossain.
http://www.students.tut.fi/~voltti/kaavio.jpg
http://www.students.tut.fi/~voltti/kaavio2.jpg
Tuolta löytyy sen kytkentäkaavio.
Kun virrat laittaa päälle pitäisi pumpun pyörähtää noin sekunnin ajan ja pyöriä jatkuvasti kun saa tietoa että kone käy tai sitä käynnistetään puolan miinukselta.
Rele maadoittuu jalkaan 31, jalkaan 30 tulee akulta jännite, jalan 87 kautta virta b-pumpulle ja lisäilmaventtiilille, jalasta 15 virta sytkäboksille ja amalille ja jalkaan 1 nopeustieto puolan -, jos nyt oikein sain selvää tuosta kuvien numeroinnista.
EDIT: kaaviossahan on myös johtojen värit, ne vaan on saksaksi eli sw=schwarz=musta ym....
Alkoi jo epätoivo tulemaan ton kanssa, mutta nyt näyttää projekti jo melko hyvältä. Enää pitää löytää toi "temp gauge sender unit" niin viimenenkin johto on paikallaan. Sitten enää yhen pakoputken kiinnikkeen ja bensapumpun kiinnityksen teko + muutaman muun kiinnikkeen teko ja jäähdyttimen ja muiden hilppeiden asenus, niin pääsee kokeilemaan, että elääkö se...
