jäähdytin vanhakoppaan?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
jäähdytin vanhakoppaan?
mitä olette käyttäneet, ladalaista vai volvoa? mistä volvosta löytyy sopiva ja eikös niitä ollut alumiinisenäkin? vai riittääkö uusi taunus syyläri ahdetussa ohc moottorissa?
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Itselläni on HiAcen aihioista tehty vesisäiliöitä muuttamalla sopiva. Kenno on kolimirivinen ja tietenkin täyskuparia. Ei mitään alumiinipaskaa! Sopi Caprin jäykisteiden väliin hienosti ja jäähdyttää tehokkaasti. Tosin kaupunkisurffailussa on sähköflekti on ehdoton.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Täs on mun vanhakopassa volvon syyläri, en tiiä onko flekti volvosta..
http://photobucket.com/albums/v663/esko ... IM1772.jpg
ja täs
http://photobucket.com/albums/v663/esko ... IM1773.jpg
ja täs
http://photobucket.com/albums/v663/esko ... IM1774.jpg
Kannattaa katsoa myös muut kuvat, kyseinen esko on tulossa myyntiin jahka saan leimattua..
Kuvista löytyy myös jokaiseen fordmiehen peilikuvaotus..
http://photobucket.com/albums/v663/esko ... IM1772.jpg
ja täs
http://photobucket.com/albums/v663/esko ... IM1773.jpg
ja täs
http://photobucket.com/albums/v663/esko ... IM1774.jpg
Kannattaa katsoa myös muut kuvat, kyseinen esko on tulossa myyntiin jahka saan leimattua..
Kuvista löytyy myös jokaiseen fordmiehen peilikuvaotus..

-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
en pistäis kyllä mitään taunuksen syyläria mihinkään paineistettuun escoonadh kirjoitti:mistäs löytyis alle 46cm leveä syyläri,joka olis tehokas. tekeekö taunuksen vakio syylärillä mitään?

omaan teetin jäähdytinhuollossa hiacen kolmirivisestä kennosta jäähdyttäjän, vähän painava tuli

-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
muistatko kennon mitat?mettis kirjoitti:en pistäis kyllä mitään taunuksen syyläria mihinkään paineistettuun escoonadh kirjoitti:mistäs löytyis alle 46cm leveä syyläri,joka olis tehokas. tekeekö taunuksen vakio syylärillä mitään?![]()
omaan teetin jäähdytinhuollossa hiacen kolmirivisestä kennosta jäähdyttäjän, vähän painava tuli
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Tuli mieleen vielä, kun tää topicci taas pompsahti silmille, että jos joku tappelee noiden lämpöjen kanssa, niin välttämättä se syylärin koon kasvattaminen ei ole se joka siihen loppujenlopuksi auttaa.
Itse piti taas tääkin kokeille kantapään kautta, ahvenistolla yksi kierros ja lämmöt tapissa.
Tämä siis johtui siitä, että radalla kierrokset tuppaa nousemaan, niin vesipumppu alkaa kavitoimaan (veneihmiset tietää) eli pyörii käytännössä tyhjää eikä vesi kierrä enää tehokkaasti.
No ralli-ihmisten neuvo tähän oli, että sorvauta uusi pienempi siivapyörä kampuran päähän. Tein työtä käskettyä ja nyt toimii taas. Pystyy kiertää jo useammankin kierroksen

Itse piti taas tääkin kokeille kantapään kautta, ahvenistolla yksi kierros ja lämmöt tapissa.
Tämä siis johtui siitä, että radalla kierrokset tuppaa nousemaan, niin vesipumppu alkaa kavitoimaan (veneihmiset tietää) eli pyörii käytännössä tyhjää eikä vesi kierrä enää tehokkaasti.
No ralli-ihmisten neuvo tähän oli, että sorvauta uusi pienempi siivapyörä kampuran päähän. Tein työtä käskettyä ja nyt toimii taas. Pystyy kiertää jo useammankin kierroksen

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Taunuksen syyläriinkin saa kahta eri kennoa. 10-millistä ja isompaa, Juurikin tällä isommalla oon lähestulkoon kaikki syylärit nähnyt ja sillä se on tainnut tulla uutenakin. Vuosia vuosia sitten kun kennotin uusiksi tuollaisen Taunus/Capri/jne jne syylärin tilalle tukli tosiaan tuollainen tiheämpi kenno.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Tähänkään hommaan ei oikein ole oikotietä onneen järkevästi. Ensinnäkin pitäisi tietää onko tehoa vai ei? teho kehittääpi lämpöä...vakiossa tai max 150hv riittää ehjä vakio 2.0 syyläri. Jos yhtään tehoa niin 2.0 säiliöihin on teetettävä tiheä 2 rivinen + hyvä flekti = toimii. Jos paljon tehoa 200++ ja raskasta kisakäyttöä helteellä niin kolmirivinen tiheä.adh kirjoitti:mistäs löytyis alle 46cm leveä syyläri,joka olis tehokas. tekeekö taunuksen vakio syylärillä mitään?
Lada ym romuilla ei tee mitään, kokeiltu on. Eräs syyläriasentaja sanoi hyvin että ei vesi saavissa jäähdy.
Mitään monimutkaisia ja rumia syyläriviritelmiä en suosi. Taass vain MUN mielipide.
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
540mm leveä ja 300mm korkea ja 60mm paksu, päätyjen kanssa 365mm korkea (kennoa hieman pienennetty)Brenda kirjoitti:muistatko kennon mitat?mettis kirjoitti:en pistäis kyllä mitään taunuksen syyläria mihinkään paineistettuun escoonadh kirjoitti:mistäs löytyis alle 46cm leveä syyläri,joka olis tehokas. tekeekö taunuksen vakio syylärillä mitään?![]()
omaan teetin jäähdytinhuollossa hiacen kolmirivisestä kennosta jäähdyttäjän, vähän painava tuli
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
ralli.netissä pisti silmään tollanen.
tuosta vois kans saada jotain aikaseksi
http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... 6&de=30650
tuosta vois kans saada jotain aikaseksi
http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... 6&de=30650
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
näytti ihan hyvältä, onkohan hiukan turhan korkea?Brenda kirjoitti:ralli.netissä pisti silmään tollanen.
tuosta vois kans saada jotain aikaseksi
http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... 6&de=30650
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Asiallisen oloisia kunhan modaa flektin etupuolelle ja escortissa joutunee tekemään tilaa group 4 tyyliin peltikoteloon. Letkujen lähdöt vähän naftit hoppaan.mettis kirjoitti:näytti ihan hyvältä, onkohan hiukan turhan korkea?Brenda kirjoitti:ralli.netissä pisti silmään tollanen.
tuosta vois kans saada jotain aikaseksi
http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... 6&de=30650
Hinnat on edullisia jos vaan on kunnolliset tiheät kennot.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Sen sorvasi Kari Luiro, K&E motorsportIlkka_H kirjoitti:Missä teetit tuon siivapyörän ja mitä kustansi ?dudek kirjoitti: No ralli-ihmisten neuvo tähän oli, että sorvauta uusi pienempi siivapyörä kampuran päähän. Tein työtä käskettyä ja nyt toimii taas. Pystyy kiertää jo useammankin kierroksen
edit. ja mitat kiinnostaisi kanssa.
06-557 3712
ulkomitat pyörään oli 89mm, teetin samalla kaksoispyörän... Lähetin malliksi pyörän, josta otti mitat ja teki sen mukaan. Työn jälki oli kyllä ensiluokkaista.
Hintaa en nyt muista, mutta kannattaa soitella suoraan ja kysellä.
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
dudek kirjoitti:Sen sorvasi Kari Luiro, K&E motorsportIlkka_H kirjoitti:Missä teetit tuon siivapyörän ja mitä kustansi ?dudek kirjoitti: No ralli-ihmisten neuvo tähän oli, että sorvauta uusi pienempi siivapyörä kampuran päähän. Tein työtä käskettyä ja nyt toimii taas. Pystyy kiertää jo useammankin kierroksen
edit. ja mitat kiinnostaisi kanssa.
06-557 3712
ulkomitat pyörään oli 89mm, teetin samalla kaksoispyörän... Lähetin malliksi pyörän, josta otti mitat ja teki sen mukaan. Työn jälki oli kyllä ensiluokkaista.
Hintaa en nyt muista, mutta kannattaa soitella suoraan ja kysellä.
kannattaa kysyä sitä pyörän tekoa myös nimim. kersalta. teki mulle pienemmän siiva pyörän kampiakselin päähän triggerilevy olakkeella. tosi hyvä jälki ja hinta sopiva,suosittelen. kuva siivapyörästä löytyy www kohdan takaa.
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
löysin tollasen jäähdytin linkin http://www.autobenex.cz/katalog/autochl ... x_chl.html
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Ratsastetaan hieman aiheella
Turbo-ohc välikoppa rakenteilla ja jääräpäisesti aion kokeilla miten käy lämpöjen kanssa uudella 2.0 taunuksen syylärilla vaikka joku sen kerkesi tuossa jo tyrmätä, lähinnä siksi aion sen sinne laittaa kun sellainen tuli ostettua tuossa jonnin aikaa sitten
Eli flekti pitäisi sinne löytää ja pirun matala sellainen ja mielellään vielä tehokaskin, nyt on joku japanilaisen flekti joka on about 8cm paksu paksuimmasta kohdasta ja sitä on varaa muokata about 1cm ohuemmaksi, mutta kun ei riitä millään jos sinne keulaan haluaa vielä välijäähyn saada sopimaan
Lautamäellä olisi 50mm paksuimmasta kohdasta paksuja flektejä myynnissä mutta kaveri puhui että oli nähnyt jossain vehkeessä vielä ohuempia flektejä. Kokohan olisi jotain taunuksen syyläriin sopivaa ja mielellään puhaltavaa mallia tai jos oikeen matala löytyy niin imevä takapuolelle voisi ehkä juuri sopia
Ehdotuksia otetaan vastaan, alkaa usko loppumaan, taidan kohta vetää koko keulan katki ja 10cm jatkoa väliin
Turbo-ohc välikoppa rakenteilla ja jääräpäisesti aion kokeilla miten käy lämpöjen kanssa uudella 2.0 taunuksen syylärilla vaikka joku sen kerkesi tuossa jo tyrmätä, lähinnä siksi aion sen sinne laittaa kun sellainen tuli ostettua tuossa jonnin aikaa sitten
Eli flekti pitäisi sinne löytää ja pirun matala sellainen ja mielellään vielä tehokaskin, nyt on joku japanilaisen flekti joka on about 8cm paksu paksuimmasta kohdasta ja sitä on varaa muokata about 1cm ohuemmaksi, mutta kun ei riitä millään jos sinne keulaan haluaa vielä välijäähyn saada sopimaan
Lautamäellä olisi 50mm paksuimmasta kohdasta paksuja flektejä myynnissä mutta kaveri puhui että oli nähnyt jossain vehkeessä vielä ohuempia flektejä. Kokohan olisi jotain taunuksen syyläriin sopivaa ja mielellään puhaltavaa mallia tai jos oikeen matala löytyy niin imevä takapuolelle voisi ehkä juuri sopia
Ehdotuksia otetaan vastaan, alkaa usko loppumaan, taidan kohta vetää koko keulan katki ja 10cm jatkoa väliin

-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
- Paikkakunta: Espoo
rally racesta hain ite oman teräs siivapyöräni... 80e tais olla hintaa muistaakseni?
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
tänään hain matkahuollosta, erittäin asiallinen. Taattua Denso laatua.SHR kirjoitti:Asiallisen oloisia kunhan modaa flektin etupuolelle ja escortissa joutunee tekemään tilaa group 4 tyyliin peltikoteloon. Letkujen lähdöt vähän naftit hoppaan.mettis kirjoitti:näytti ihan hyvältä, onkohan hiukan turhan korkea?Brenda kirjoitti:ralli.netissä pisti silmään tollanen.
tuosta vois kans saada jotain aikaseksi
http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... 6&de=30650
Hinnat on edullisia jos vaan on kunnolliset tiheät kennot.
Yläsäiliöksi vaihdan RS ison tankin. kenno-osan korkeus 35cm. alasäiliön taidan jättää tollaseksi, koska zetecissä letku kuskin puolella....
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
tästä saa mielestäni hyvin sävellettyä "period look" henkisen Boreham/Gartrac Safari-syylärin mk1 escoon.
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
paikallinen jäähdytinkorjaamo saa hoitaa tinaukset paremmalla kokemuksella/työnjäljellä...
mikä lienee parhaiten pysyvä maali yläsäiliöön? siitä pitäis saada satin black
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
paikallinen jäähdytinkorjaamo saa hoitaa tinaukset paremmalla kokemuksella/työnjäljellä...
mikä lienee parhaiten pysyvä maali yläsäiliöön? siitä pitäis saada satin black
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
VesQ kirjoitti: Lautamäellä olisi 50mm paksuimmasta kohdasta paksuja flektejä myynnissä mutta kaveri puhui että oli nähnyt jossain vehkeessä vielä ohuempia flektejä. Kokohan olisi jotain taunuksen syyläriin sopivaa ja mielellään puhaltavaa mallia tai jos oikeen matala löytyy niin imevä takapuolelle voisi ehkä juuri sopia
Ehdotuksia otetaan vastaan, alkaa usko loppumaan, taidan kohta vetää koko keulan katki ja 10cm jatkoa väliin
En tiedä ootko jo löytänyt mutta osui duunissa silmiin 46mm paksu flekti.
254mm puhaltava 1155m3/h 5.0A
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Pe Elokuu 8. 18:31:12 2003
- Paikkakunta: Salo
Nyt on tilanne sellainen että auto on nosturin päällä parhaillaan,
1.3 tekniikat on jo irti, taka-akselia pudotettu ja tukitangot laitettu,isot tolpat jarruilla, isommat takajarrut ym kiinni, 2.0 vapari lievä viri motti (kansi, nokka) viimeistelyä vaille valmis. Vakio syyläri on nyt irti, ja mietimme
A: Nouseeko lämmöt huimiksi jos vakiosyylärin säilyttäisi (koneessa alu öljypohja joka hieman auttaa)
B: Jos syyläri pitää vaihtaa niin mikä olisi helpoin/järkevin ratkaisu, kun auto nyt ei rallivireessä sentään ole, vaan mieto katuviri.
Kuvastaa taas hyvin sitä, miten tarkkaan hommat on etukäteen suunniteltu
Mutta hyvin muuten rullannut projekti tähän saakka.
1.3 tekniikat on jo irti, taka-akselia pudotettu ja tukitangot laitettu,isot tolpat jarruilla, isommat takajarrut ym kiinni, 2.0 vapari lievä viri motti (kansi, nokka) viimeistelyä vaille valmis. Vakio syyläri on nyt irti, ja mietimme
A: Nouseeko lämmöt huimiksi jos vakiosyylärin säilyttäisi (koneessa alu öljypohja joka hieman auttaa)
B: Jos syyläri pitää vaihtaa niin mikä olisi helpoin/järkevin ratkaisu, kun auto nyt ei rallivireessä sentään ole, vaan mieto katuviri.
Kuvastaa taas hyvin sitä, miten tarkkaan hommat on etukäteen suunniteltu

-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
A. itellä oli ainakin joskus aikaan 2,0 katu ekkerissä joku tollanen vakio syyläri eikä ollu mitään ongelmia.timotång kirjoitti:Nyt on tilanne sellainen että auto on nosturin päällä parhaillaan,
1.3 tekniikat on jo irti, taka-akselia pudotettu ja tukitangot laitettu,isot tolpat jarruilla, isommat takajarrut ym kiinni, 2.0 vapari lievä viri motti (kansi, nokka) viimeistelyä vaille valmis. Vakio syyläri on nyt irti, ja mietimme
A: Nouseeko lämmöt huimiksi jos vakiosyylärin säilyttäisi (koneessa alu öljypohja joka hieman auttaa)
B: Jos syyläri pitää vaihtaa niin mikä olisi helpoin/järkevin ratkaisu, kun auto nyt ei rallivireessä sentään ole, vaan mieto katuviri.
Kuvastaa taas hyvin sitä, miten tarkkaan hommat on etukäteen suunniteltuMutta hyvin muuten rullannut projekti tähän saakka.
B. esim. ladan syyläri, on isompi ja halpa hankkia, käy hyvin.
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Pe Elokuu 8. 18:31:12 2003
- Paikkakunta: Salo
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
olis tollanen uusi nippon denson jäähdytin joutilaana. privaa kehiin jos joku tarviiBrenda kirjoitti:tästä saa mielestäni hyvin sävellettyä "period look" henkisen Boreham/Gartrac Safari-syylärin mk1 escoon.
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
paikallinen jäähdytinkorjaamo saa hoitaa tinaukset paremmalla kokemuksella/työnjäljellä...
mikä lienee parhaiten pysyvä maali yläsäiliöön? siitä pitäis saada satin black
ford escort´79 tic