cossun kiertokanget

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rand
Ylläpitäjä

cossun kiertokanget

Viesti Kirjoittaja rand » Ti Toukokuu 4. 22:19:20 2004

onko väliä miten päin ne laittaa?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Toukokuu 4. 22:33:48 2004

pienempi silmukka männäntappiin ja isompi kampiakseliin 8)

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Toukokuu 4. 22:35:26 2004

Brenda kirjoitti:pienempi silmukka männäntappiin ja isompi kampiakseliin 8)
No jopas vitsin murjautit... :)
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Toukokuu 5. 23:01:09 2004

no mulla ainakin oli ovaalimerkki eteenpäin

Xär4TI
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Xär4TI » Ke Toukokuu 5. 23:21:53 2004

fomoco3 kirjoitti:
Brenda kirjoitti:pienempi silmukka männäntappiin ja isompi kampiakseliin 8)
No jopas vitsin murjautit... :)
:D

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Pe Huhtikuu 1. 20:46:55 2005

käykö eaglen kanget ohc moottoriin koneistamatta?? esim noi mitä us-parts myy (5.7":set)... :D

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Huhtikuu 1. 21:27:27 2005

ford_86 kirjoitti:käykö eaglen kanget ohc moottoriin koneistamatta?? esim noi mitä us-parts myy (5.7":set)... :D
Muistaakseni kampiakselin kauloja piti hioa jonkun verran pienemmäksi!? Tämä on nyt sitten täysin mutua! Mutta näin muistelisin.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Huhtikuu 1. 21:47:02 2005

joo kyllä pitää kauloja hioa, tulee helpommaks laittaa crower kanget ja ovat saman mittaset ja käy suoraan
Viimeksi muokannut hilteri, Pe Huhtikuu 1. 21:48:39 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Pe Huhtikuu 1. 21:48:06 2005

Jep eaglet on 2" kaulalla,että reilu milli kampparin kaulan halkaisijasta veke.
Ovat myös kaulalle kapeat,eli kangi liikkuu sivuttain melkoisesti.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » La Huhtikuu 2. 10:41:11 2005

Kysytääs aiheeseen uivasti liittyen vastaavasti cossun männistä.

Havaitsin aikoinani niissä tapin epäkeskeisen paikan. Ja mietin pääni puhki, että kummin päin.
Kun edellisen omistajan venttiilinjäljetkin oli sorvattu pois, niin eipä juuri auttanut kuin miettiä. Sitten muistin vanhan moottorikirjan, jossa tappi laitettiin sille puolelle missä työtahti tapahtuu. Eli tässä tapauksessa imusarjan puolelle.

Viisaammat, menikö mun männät nyt oikein päin?

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ma Huhtikuu 4. 12:30:53 2005

Brenda kirjoitti:no mulla ainakin oli ovaalimerkki eteenpäin
Mulla oli kytkimeen päin. Kumminko päin ne sinne kuuluu?

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Huhtikuu 5. 10:01:25 2005

L@RE kirjoitti: Mulla oli kytkimeen päin. Kumminko päin ne sinne kuuluu?
Samoin!
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Huhtikuu 5. 11:47:48 2005

kynsi kirjoitti:Kysytääs aiheeseen uivasti liittyen vastaavasti cossun männistä.

Havaitsin aikoinani niissä tapin epäkeskeisen paikan. Ja mietin pääni puhki, että kummin päin.
Kun edellisen omistajan venttiilinjäljetkin oli sorvattu pois, niin eipä juuri auttanut kuin miettiä. Sitten muistin vanhan moottorikirjan, jossa tappi laitettiin sille puolelle missä työtahti tapahtuu. Eli tässä tapauksessa imusarjan puolelle.

Viisaammat, menikö mun männät nyt oikein päin?
Toisinpäin eli tappi on sen noin 1.5mm epäkeskeinen painepuolelle päin eli lohkon pakoseinämää vasten, epäkeskeisyys liittyy parempaan kangenkulmaan työtahdissa.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ti Huhtikuu 5. 17:01:31 2005

Eikös mäntä rasitu vähemmän, kun se tappi on imusarjan puolella. Muistaakseni kanki pyritään saamaan enemmän pystysuoraan työtahdin aikana.

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ti Huhtikuu 5. 21:47:39 2005

Eikös se ole ihan kummalle puolelle kampi kääntyy työtahdin aikana niin sille puolelle tappi epäkeskeisesti oli sitten imu/pakosarja kummalla puolella tahansa tai vaikka samalla puolella

EDIT:oho, tässä topicissahan puhutaan kahesta asiasta. Kangen ja männän puoleisuudesta :oops:
Viimeksi muokannut Puuhapetri, Ti Huhtikuu 5. 22:10:20 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cosworth 4x4 -90

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Huhtikuu 5. 21:58:47 2005

Oli nyt mikä missä vaan mutta nelkkarikossussa tappi on hieman pakoseinämän puolella, täytyy nyt vielä hetki pyöritellä tätä orkkis mäntää käsissä :wink:

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » La Huhtikuu 23. 21:33:23 2005

mites noi cossun kanget, käykö ne ohc kampuralle? jos ostais jostain käytetyt vakio koossa olevat cosan männät ja kanget, ni jos ne laittas kii ne ohc "205" lohkoon...

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Huhtikuu 23. 23:29:22 2005

ford_86 kirjoitti:mites noi cossun kanget, käykö ne ohc kampuralle? jos ostais jostain käytetyt vakio koossa olevat cosan männät ja kanget, ni jos ne laittas kii ne ohc "205" lohkoon...
kanget käy.

Ps. Löytyisi yhdet std 2wd:n männät :wink:

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Huhtikuu 24. 1:33:49 2005

ytte kirjoitti:
ford_86 kirjoitti:mites noi cossun kanget, käykö ne ohc kampuralle? jos ostais jostain käytetyt vakio koossa olevat cosan männät ja kanget, ni jos ne laittas kii ne ohc "205" lohkoon...
kanget käy.

Ps. Löytyisi yhdet std 2wd:n männät :wink:
Joko se niitä on myymässä? ;)
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Huhtikuu 24. 14:55:56 2005

Jallu kirjoitti:
ytte kirjoitti:
ford_86 kirjoitti:mites noi cossun kanget, käykö ne ohc kampuralle? jos ostais jostain käytetyt vakio koossa olevat cosan männät ja kanget, ni jos ne laittas kii ne ohc "205" lohkoon...
kanget käy.

Ps. Löytyisi yhdet std 2wd:n männät :wink:
Joko se niitä on myymässä? ;)
kesä tuli ja fiiu saa luvan olla ilman kunnon konetta :D

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Toukokuu 4. 1:38:17 2005

Cosworth kanki teksti taaksepäin.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Toukokuu 4. 15:25:09 2005

Cosesc kirjoitti:Cosworth kanki teksti taaksepäin.
Tervetuloo takaasi.. 8)
Toyota Supra TT

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ke Toukokuu 4. 20:22:54 2005

ytte, mitä pyydät männistä ja mikä kunto?? onko ne nimenomaan cosworth männät??

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Marraskuu 14. 13:57:42 2005

Escort Cosworth, Sierra Cosworth 2wd / 4wd.. Onko kangissa eroja vai sama kaikissa?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Marraskuu 14. 20:48:33 2005

Sama kanki, eroja on valujäljissä riippuen valusarjasta. Painoluokkia on kolme: Light, Standard, Heavy
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » La Joulukuu 9. 21:20:39 2006

Mitespäin se nyt olikaan et tuliko cossun kankien laakeripesän lukitusurat imu vai pakopuolelle päin? (h-profiilit, ei tekstejä)

jorecos
Viestit: 59
Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003

Viesti Kirjoittaja jorecos » La Joulukuu 9. 22:11:53 2006

neliveto kirjoitti:Mitespäin se nyt olikaan et tuliko cossun kankien laakeripesän lukitusurat imu vai pakopuolelle päin? (h-profiilit, ei tekstejä)
Imusarjan puolelle, ainakin (2wd) cossun orkkiksessa.

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Su Joulukuu 10. 12:48:53 2006

Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Joulukuu 11. 12:52:49 2006

vordson kirjoitti:tarkista myös suoruus :wink:

http://s115.photobucket.com/albums/n319 ... ent=kk.jpg
Hyvän tuosta vielä saa kun hieman prässissä suoristaa :D :lol:
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » Su Maaliskuu 2. 19:59:55 2008

SHR kirjoitti:Oli nyt mikä missä vaan mutta nelkkarikossussa tappi on hieman pakoseinämän puolella, täytyy nyt vielä hetki pyöritellä tätä orkkis mäntää käsissä :wink:
Uppista, olikos tää nyt näin kun olis sorvatut 4wd männät käsissä ilman merkintöjä :?:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 2. 20:13:55 2008

jjs kirjoitti:Sama kanki, eroja on valujäljissä riippuen valusarjasta. Painoluokkia on kolme: Light, Standard, Heavy
Kuinkas paljon noilla on paino eroa ?
Enko muuten mitään eroa kuin painot ?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Maaliskuu 2. 21:38:17 2008

Aksu kirjoitti:
jjs kirjoitti:Sama kanki, eroja on valujäljissä riippuen valusarjasta. Painoluokkia on kolme: Light, Standard, Heavy
Kuinkas paljon noilla on paino eroa ?
Enko muuten mitään eroa kuin painot ?
Mulla oli laatikossa pari vanhaa veiviä jälellä. Löyty stanttu ja heavy. Kuvat pistin tänne. Noissa ei ollut kuin 11g ero.
Viimeksi muokannut Jasu, To Maaliskuu 6. 7:52:31 2008. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Maaliskuu 3. 16:14:39 2008

Juu elikkä samaan aiheeseen liittyen, onko kenelläkään tietoa cosan kangista että mitä tehoja ne kestää?
Jossain oli mainittu että crowler vai olikohan eagle, kestää reilu 200hp/kanki. Vai olikohan sekin joku myyntikikka?

Onko tuokaan edes vaivan arvoinen säästö jos alta 500 saa uudet crowlerit ja cosan vanhat 150-200€?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Vastaa Viestiin