Cossun Wisecot sekä dekkikorkeus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Cossun Wisecot sekä dekkikorkeus
Muistasko kukaan kuinka paljon matalammat puristuskorkeudeltaan
on Cossun Wisecot kuin alkuperäiset Mahlet (2wd)?
Muistelisin että olivat matalammat.
Toinen kysymys; paljonko mäntä tulee
Cossussa lohkon tason yli ykk:ssa (2wd)? (Vakiokunnossa/-osilla)
Hämärä muistikuva omasta alakerrasta 0,4mm.
Ei ole nyt nuo omat osat tässä niin ei pääse mittaamaan...
on Cossun Wisecot kuin alkuperäiset Mahlet (2wd)?
Muistelisin että olivat matalammat.
Toinen kysymys; paljonko mäntä tulee
Cossussa lohkon tason yli ykk:ssa (2wd)? (Vakiokunnossa/-osilla)
Hämärä muistikuva omasta alakerrasta 0,4mm.
Ei ole nyt nuo omat osat tässä niin ei pääse mittaamaan...
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
On ne hieman matalemmat (Wisecot siis).
Mulla pyyhkästiin lohkon pinta suoraksi ja edelleen jää wisecot alle lohkon tason (nippa nappa)
Mulla pyyhkästiin lohkon pinta suoraksi ja edelleen jää wisecot alle lohkon tason (nippa nappa)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Nimenomaan on haittaa nakutuksen eli palorintaman epätasaisuuden muodossa jota juuri estetään tuomalla mäntä mahdollisimman lähelle kantta joka juuri kossun tapauksessa maksimoi palamisen koska männässä on allas keskellä. Yleisohje dekkaamiselle on alle 90mm männällä voidaan jättää kannen ja männänvälys jopa 0.8mm, yli 90mm männälle 0.9-1mm. Jos on kyseessä kovaa pyörivä vapari (9000 ja yli) pitää pelivaraa lisätä kymppi pari. Mitä tiukempi välys ja pienempi mäntä (keinunta vähäisempää) sitä pienempi välys kanteen, esim todella tehokkaat kovaa pyörivät gt corollat (luokkaa 81mm mäntä) hierotaan niin lähelle kantta että karstaa ei jää. Std kossussa tulee mäntä luokkaa 0.10-0.15 yli dekin, ei ole vahingossa näin tehtaalla suunniteltu. Kun dekkaus on vaparissa lepässä, ei kone kestä kovia puristuksia kilistämättä josta seuraa sytkän pakkomyöhästys josta seuraa powerin tippuminen, et semmosta tällä kertaa.L@RE kirjoitti:Juu, kyllä mä sen alkerran kasaan ja mittaan mutta tää oli
vaan ounastelua.
Onkos siitä haittaa jos männät jää lohkon tason alle?
-
- Ylläpitäjä