Cossun Wisecot sekä dekkikorkeus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

L@RE
Ylläpitäjä

Cossun Wisecot sekä dekkikorkeus

Viesti Kirjoittaja L@RE » To Maaliskuu 24. 16:12:43 2005

Muistasko kukaan kuinka paljon matalammat puristuskorkeudeltaan
on Cossun Wisecot kuin alkuperäiset Mahlet (2wd)?
Muistelisin että olivat matalammat.

Toinen kysymys; paljonko mäntä tulee
Cossussa lohkon tason yli ykk:ssa (2wd)? (Vakiokunnossa/-osilla)
Hämärä muistikuva omasta alakerrasta 0,4mm.
Ei ole nyt nuo omat osat tässä niin ei pääse mittaamaan...

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Maaliskuu 24. 17:04:10 2005

Sopiva dekkaus vakiopahvilla on 0.2mm yli tason. Kylmäkasaa ykkönen ja nelospytty ja määritä miten koneistetaan. Jos kyse kossun wisecoista ne on hyvin lähellä orkkista. Muistikuvilla ei merkitystä vaan mitattava ja määritettävä konekohtaisesti.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Maaliskuu 24. 21:46:19 2005

On ne hieman matalemmat (Wisecot siis).
Mulla pyyhkästiin lohkon pinta suoraksi ja edelleen jää wisecot alle lohkon tason (nippa nappa)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Pe Maaliskuu 25. 0:34:17 2005

Juu, kyllä mä sen alkerran kasaan ja mittaan mutta tää oli
vaan ounastelua.
Onkos siitä haittaa jos männät jää lohkon tason alle?

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Maaliskuu 25. 8:59:40 2005

L@RE kirjoitti:Juu, kyllä mä sen alkerran kasaan ja mittaan mutta tää oli
vaan ounastelua.
Onkos siitä haittaa jos männät jää lohkon tason alle?
Ei

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Maaliskuu 25. 10:39:08 2005

L@RE kirjoitti:Juu, kyllä mä sen alkerran kasaan ja mittaan mutta tää oli
vaan ounastelua.
Onkos siitä haittaa jos männät jää lohkon tason alle?
Nimenomaan on haittaa nakutuksen eli palorintaman epätasaisuuden muodossa jota juuri estetään tuomalla mäntä mahdollisimman lähelle kantta joka juuri kossun tapauksessa maksimoi palamisen koska männässä on allas keskellä. Yleisohje dekkaamiselle on alle 90mm männällä voidaan jättää kannen ja männänvälys jopa 0.8mm, yli 90mm männälle 0.9-1mm. Jos on kyseessä kovaa pyörivä vapari (9000 ja yli) pitää pelivaraa lisätä kymppi pari. Mitä tiukempi välys ja pienempi mäntä (keinunta vähäisempää) sitä pienempi välys kanteen, esim todella tehokkaat kovaa pyörivät gt corollat (luokkaa 81mm mäntä) hierotaan niin lähelle kantta että karstaa ei jää. Std kossussa tulee mäntä luokkaa 0.10-0.15 yli dekin, ei ole vahingossa näin tehtaalla suunniteltu. Kun dekkaus on vaparissa lepässä, ei kone kestä kovia puristuksia kilistämättä josta seuraa sytkän pakkomyöhästys josta seuraa powerin tippuminen, et semmosta tällä kertaa.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Su Maaliskuu 27. 17:30:29 2005

0,5mm näytti Wisecot olevan matalammat puristukorkeudeltaan
kuin Mahlet.
Dekataan 1mm välykselle.

Vastaa Viestiin