4x4 cossun loota?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

4x4 cossun loota?

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Maaliskuu 22. 13:32:19 2005

Onko totta et cossu escon ja 4x4cossu sierran loodissa on pikkusen
erilaiset välitykset?
Kun sierralle ilmotetaan suurempi huippu nopeuskin kuin escortille.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ti Maaliskuu 22. 13:50:58 2005

Huippunopeuteen varmastikin vaikuttaa ilmanvastus tässä tapauksessa. Escossahan on järjetön downforce edessä ja takana olettaen että vakio siipi ja etulippa paikalla.

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ti Maaliskuu 22. 16:05:56 2005

Juu sama loota ja samat perät (ja sama auto :D )
Cosworth 4x4 -90

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Maaliskuu 22. 19:18:04 2005

Muuten sama loota, mut ulostuloakselit on eri mittaset. Kardaanin keskiohjaus on erilainen.

RS-TEK
Ylläpitäjä

Re: 4x4 cossun loota?

Viesti Kirjoittaja RS-TEK » Ti Maaliskuu 22. 22:18:53 2005

Cosander kirjoitti:Onko totta et cossu escon ja 4x4cossu sierran loodissa on pikkusen
erilaiset välitykset?
Kun sierralle ilmotetaan suurempi huippu nopeuskin kuin escortille.


Perävälitykset on erilaiset..laatikon välitykset samat!

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Re: 4x4 cossun loota?

Viesti Kirjoittaja rikke » Ti Maaliskuu 22. 23:03:54 2005

RS-TEK kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Onko totta et cossu escon ja 4x4cossu sierran loodissa on pikkusen
erilaiset välitykset?
Kun sierralle ilmotetaan suurempi huippu nopeuskin kuin escortille.


Perävälitykset on erilaiset..laatikon välitykset samat!
Onko varma tieto, oon elettanu et on samat perät. Jos ei ole samat joutaa noi varaperät kiertoon. :shock:

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Maaliskuu 23. 0:42:19 2005

Eiköhän ne ole samat , tai faktaa kehiin !
ex Jäsen #10

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ke Maaliskuu 23. 9:42:17 2005

http://www.wrc-cosworth.org/specs/transspecs.html antaa cossuescon perävälityksiksi ainakin saman kuin kutos/cossu-sierranelikoissa eli 3,62. Dohc-sierra nelareissahan on tiheämpi, 3,92 muistaakseni.
#682

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Maaliskuu 23. 10:54:12 2005

Ilmanvastus (downforce) tiputtaa huippuja escortissa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Maaliskuu 23. 10:59:18 2005

Elikkä lisää tehoja niin saa huippu nopeuttakin lisää 8)

Vastaa Viestiin