Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
uupuu
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja uupuu » To Joulukuu 30. 16:04:11 2004
Eli mitä kannattaa tehdä vai kannattaako tehdä mitään?

Pystyykö ylipäätään virittään niin et saa katsastuksesta vielä läpi?
Paljonko pitää varata rahaa jos lähtöhkohtana on että osat on uusia ja työ ei maksa. Tavoteltu hevosvoima määrä ois tommoset 200.

-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » To Joulukuu 30. 16:09:59 2004
uupuu kirjoitti:Eli mitä kannattaa tehdä vai kannattaako tehdä mitään?

Pystyykö ylipäätään virittään niin et saa katsastuksesta vielä läpi?
Paljonko pitää varata rahaa jos lähtöhkohtana on että osat on uusia ja työ ei maksa. Tavoteltu hevosvoima määrä ois tommoset 200.

Rahaa = paljon...
Eikai tuossa muuta tarvii tehdä, kuin kansi uusiks, nokat, pakosarja, pultit että kestää kierrättää ja takomukit... Mielellään säädettävä moottorinohjaus.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » To Joulukuu 30. 16:10:42 2004
Jos kerta työ ei maksa niin varaa n.4000eskoa osiin sekä VTT:n lappuun ja turbota se.
#446
-
SamiH
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja SamiH » To Joulukuu 30. 16:24:29 2004
Voisin sanoa kokemuksesta että lyö siihen turbo! Ittellä palanu jonnii verran noita euroja...
Ford Fiesta ST 2013
#727
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 30. 16:31:26 2004
pakosarjaakaan tuskin tarvitsee vaihtaa.. vain egr:n ottaa pois ja siirtää saumat ulkopuolelle.
edit: tämä siis jos turbo ei tule kysymykseen

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » To Joulukuu 30. 16:36:29 2004
Jos nyt rupeisin tommosta virittään ni turbottaisin miettimättä.Niin vähän tehoa ulos niin suurella rahamäärällä noista vaparina.
#446
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 30. 19:51:41 2004
kyl alkas vetelee joku 250hv rs2k

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
uupuu
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja uupuu » To Joulukuu 30. 20:02:53 2004
Eli kannattavammaks tulee vaihtaa peli johkin toiseen? Jos meinaa tehdään noista kommenteista yhteenveto.
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 30. 21:39:18 2004
uupuu kirjoitti:Eli kannattavammaks tulee vaihtaa peli johkin toiseen? Jos meinaa tehdään noista kommenteista yhteenveto.
osta cossuesco

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
mvla
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja mvla » Pe Joulukuu 31. 16:48:30 2004
RS2K on ihan ok gti luokan pikku sportti mut ei mikää ihanteellinen virityskohde.
Rahoistas pääset eroon jos rupeet hakeen 200hv lukuja...
-> rahaa menee ehken toisen rs2kn verran...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R
Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Pe Joulukuu 31. 17:30:49 2004
mvla kirjoitti:RS2K on ihan ok gti luokan pikku sportti mut ei mikää ihanteellinen virityskohde.
Rahoistas pääset eroon jos rupeet hakeen 200hv lukuja...
-> rahaa menee ehken toisen rs2kn verran...
ja kyllähän sillä ehtii ilmankin
ota nyt EGR pois ja katin tilalle putkea.
ja putkiston teet uusiksi.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
uupuu
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja uupuu » La Tammikuu 1. 22:54:05 2005
Mikä siinä vakio putkessa on vikana?
Minkä kokonen vakio putki muuten on?
Katsastuksessa pitää varmaan toi EGR olla paikoillaan?
Miten se EGR haittaa jos sen insinöörit on siihen suunnitelleet?
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » La Tammikuu 1. 23:09:32 2005
uupuu kirjoitti:Mikä siinä vakio putkessa on vikana?
Minkä kokonen vakio putki muuten on?
Katsastuksessa pitää varmaan toi EGR olla paikoillaan?
Miten se EGR haittaa jos sen insinöörit on siihen suunnitelleet?
Laitas hakuun "EGR" ja löytyy selitystä.
Ei pitäisi vaikuttaa mitään päästöihin lämpimällä koneella.
Inssit ovat suunnitelleet sen poistamaan liikoja päästöjä kylmällä koneella. Harmi vaan kun se tekee pikuhiljaa höpöä (paskaa) koneessa ja loppupelissä taitaa olla niiden päästöjen pienenemisen kanssa miten sattuu

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Trooper82
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Trooper82 » Su Tammikuu 2. 0:55:04 2005
Omassa oli valmiina superchip, bensanpaineen säätöventtiili ilmeisesti bensan paineiden nostoja varten, katilta taakse 2,5 putki ja vapari ilmanputsari ostettaessa. Onneks oli joku saksalainen laittanu rahansa ni ei tarvii paljoa tehdä.
Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.
Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?
-
Trooper82
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Trooper82 » Su Tammikuu 2. 1:01:14 2005
uupuu kirjoitti:Mikä siinä vakio putkessa on vikana?
Minkä kokonen vakio putki muuten on?
Katsastuksessa pitää varmaan toi EGR olla paikoillaan?
Miten se EGR haittaa jos sen insinöörit on siihen suunnitelleet?
EGR ei tarvitse olla paikoillaan tai sitten maailman kirjat ovat sekaisin jos tarvitsee. Stockmannin huoltopäällikkö kertoi ihan vastaavaa, että ovat niitä fordillakin ottaneet joskus pois kun eivät oikeen meinaa toimia kunnolla.
Oisko vakioputki 57mm, pakosarjan osalta en tiedä.
Siitä en tiedä ahdistaako EGR pakosarjassa, jos näin tekee niin varmaan jokin minimaalinen väännön lisäys saattaa olla mahdollinen poistettaessa

-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » Su Tammikuu 2. 7:18:47 2005
Tuhat kertaa jauhettu juttu,mutta edelleen se vakioputkisto riittää ihan hyvin katinpoiston jälkeen,seuraava mikä sieltä alkaa ahdistamaan on takapönttö.Jos sen vielä vaihtaa läpivirtaavaksi malliksi niin ei putkisto suht.koht vakiohilppeillä kyllä ahdista.Ja peltisatsi siinä on jo vakiona,siinä tosiaan se pakokaasunkierrätysjärjestelmä(EGR) hiukan tiellä,mutta niinkun edellä mainittu sen voi rauhassa heittää huitsin v*ttuun ja tehdä ne hitsaukset ulkopuolelle.
Tässä hyvä selvitys tosta järjestelmästä ja sen poistosta ja hyödystä. Tämä rs2k:n virittäminen on rahasta kiinni niinkuin kaikki muukin rakentaminen ja virittäminen,mutta Filtterit,katit,egr:n poistot ja muut pikkukikat teet miltei ilmaiseksi.
#446
-
rspete
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
Viesti
Kirjoittaja rspete » Su Tammikuu 2. 8:51:20 2005
uupuu kirjoitti:Eli kannattavammaks tulee vaihtaa peli johkin toiseen? Jos meinaa tehdään noista kommenteista yhteenveto.
Juuri näin tehin minä rs2000 --) cossu sierra
Jäsen 623
Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » Su Tammikuu 2. 10:26:23 2005
rspete kirjoitti:uupuu kirjoitti:Eli kannattavammaks tulee vaihtaa peli johkin toiseen? Jos meinaa tehdään noista kommenteista yhteenveto.
Juuri näin tehin minä rs2000 --) cossu sierra
Sama vika meikäläisellä...

#446
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Su Tammikuu 2. 10:50:53 2005
kantsii laittaa putki sen katin tilalle ja vaan sitten katsastukseen pistää se kiinni.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
uupuu
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja uupuu » Su Tammikuu 2. 12:06:21 2005
Trooper82 kirjoitti:Omassa oli valmiina superchip, bensanpaineen säätöventtiili ilmeisesti bensan paineiden nostoja varten, katilta taakse 2,5 putki ja vapari ilmanputsari ostettaessa. Onneks oli joku saksalainen laittanu rahansa ni ei tarvii paljoa tehdä.
Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.
Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?
Lastu on jo ja penkissäkin käyny lastunlaiton jälkeen. Vapari ilmaisuodatinkin on ja vika änkkäri vaihdettu isompaan. Eli nyt vaan sit egr pois ja vesilintua kohti. Katin tilalle suora putki.

-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Viesti
Kirjoittaja JRZ » Su Tammikuu 2. 12:08:49 2005
uupuu kirjoitti:Trooper82 kirjoitti:Omassa oli valmiina superchip, bensanpaineen säätöventtiili ilmeisesti bensan paineiden nostoja varten, katilta taakse 2,5 putki ja vapari ilmanputsari ostettaessa. Onneks oli joku saksalainen laittanu rahansa ni ei tarvii paljoa tehdä.
Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.
Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?
Lastu on jo ja penkissäkin käyny lastunlaiton jälkeen. Vapari ilmaisuodatinkin on ja vika änkkäri vaihdettu isompaan. Eli nyt vaan sit egr pois ja vesilintua kohti. Katin tilalle suora putki.

Noilla eväillä.
#446
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Su Tammikuu 2. 12:25:38 2005
Mul ainakin ottaa kierroksia paljon herkemmin ja kiihtyvyys parani, kun otti EGR ja Katin pois.
Superchippiä olen itsekkin suunnitellut, ainakin nuo britit sitä hehkuttavat tuolla rs2k-16v.co.uk:n foorumilla.
Edit: niin ja myös toinen äänenvaimennin on pois ja loppuputki ja vaimennin on remuksen.
eli aika lailla vapaastivirtaa
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
razorass
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Viesti
Kirjoittaja razorass » Su Tammikuu 2. 14:54:58 2005
Vertailtiin joskus dynossa äänenvaimentimien vaikutusta tehoon ja vääntöön ja suora putki hukkasi about 10-15nm pitkältä keskialueelta ja voitti about 5hp ihan ylhäällä verrattuna kierrättävään pönttöön. Katukäytössä tuon eron huomaa jo ajossa.
Hiukan offtopiccia tietty mutta ihan muistutuksena siitä ettei vapaasti hengittävään koneeseen kannata katuautossa mitä tahansa juoksukourua auton alle virittää.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
J_R
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja J_R » Su Tammikuu 2. 15:43:46 2005
uupuu kirjoitti:Trooper82 kirjoitti:Omassa oli valmiina superchip, bensanpaineen säätöventtiili ilmeisesti bensan paineiden nostoja varten, katilta taakse 2,5 putki ja vapari ilmanputsari ostettaessa. Onneks oli joku saksalainen laittanu rahansa ni ei tarvii paljoa tehdä.
Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.
Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?
Lastu on jo ja penkissäkin käyny lastunlaiton jälkeen. Vapari ilmaisuodatinkin on ja vika änkkäri vaihdettu isompaan. Eli nyt vaan sit egr pois ja vesilintua kohti. Katin tilalle suora putki.

No mitäs se penkki näytti lastunlaiton jälkeen?
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Su Tammikuu 2. 15:49:43 2005
No mutta ihan perusteena voidaan pitää sitä että jos virittämisen jälkeen tehonpudotus on alle 13%, väännön pieneneminen alle 20% ja äänten koveneminen yli 37% niin viritystä voidaan pitää onnistuneena. Bonuksena ja Essonbaarissa kovana sanana on jos tuohon tavoitteeseen pääsemiseen on vielä saatu menemään mahdollisimman suuri määrä valuuttaa.

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Viesti
Kirjoittaja Jake » Su Tammikuu 2. 18:21:40 2005
razorass kirjoitti:
Hiukan offtopiccia tietty mutta ihan muistutuksena siitä ettei vapaasti hengittävään koneeseen kannata katuautossa mitä tahansa juoksukourua auton alle virittää.
Totta , vaparissa pitää paljon tarkemmin laskea putken koko , muoto jne.
Jos viimesen päälle lähdetään tekeen , niin jopa kaasujen pulssit pitää ottaa huomioon .
ex Jäsen #10
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Ma Tammikuu 3. 19:49:56 2005
Viimesen kollektorin jälkeisen(ajatus katkos, en muista nimeä) putken paksuudella ja pituudella pystyy vaikuttamaan paljon tehoon. Joskus sen pituudes riittää 20cm, sen jälkeen isompaa ränniä taaksepäin.
RS2000 ekkerin imusarja rupesi ahdistaa 180hv tietämillä, näin jossakin valistettiin. Ei muutaku kunnon läppärungot vaan tilalle, nokat vaihtoon, koneelle sopiva pakosarja ym...

-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ma Tammikuu 3. 22:13:49 2005
oli kyseessä ahdettu tai vapaastihengittävä niin se pakosarja ja putki on aina tärkeä. vaikutukset tehoon on vain yleensä hieman pienemmät ahdetuissa, mutta jos autoa viritetään, pitää se pakopuoli olla kunnollinen oli ahdettu tai vapari. okei täähän on vain mun näkemys.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 4. 9:06:29 2005
Hectori kirjoitti:oli kyseessä ahdettu tai vapaastihengittävä niin se pakosarja ja putki on aina tärkeä. vaikutukset tehoon on vain yleensä hieman pienemmät ahdetuissa, mutta jos autoa viritetään, pitää se pakopuoli olla kunnollinen oli ahdettu tai vapari. okei täähän on vain mun näkemys.
Mun näkemys (tai kokemus) on, että tuon hieman sanan voi jättää suosiolla pois. Eli pakosarjan vaikutus tehoon on ahdetussa huomattavasti pienempi kuin vaparissa.
-
SamiH
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja SamiH » Ke Tammikuu 5. 9:31:55 2005
ytte kirjoitti:RS2000 ekkerin imusarja rupesi ahdistaa 180hv tietämillä, näin jossakin valistettiin. Ei muutaku kunnon läppärungot vaan tilalle, nokat vaihtoon, koneelle sopiva pakosarja ym...

Haluan nähdä kun tommonen menee noilla "eväillä" katsastukseen...
Ford Fiesta ST 2013
#727
-
escortx2
- Viestit: 126
- Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003
Viesti
Kirjoittaja escortx2 » Ke Tammikuu 5. 9:57:36 2005
SamiH kirjoitti:ytte kirjoitti:RS2000 ekkerin imusarja rupesi ahdistaa 180hv tietämillä, näin jossakin valistettiin. Ei muutaku kunnon läppärungot vaan tilalle, nokat vaihtoon, koneelle sopiva pakosarja ym...

Haluan nähdä kun tommonen menee noilla "eväillä" katsastukseen...
mikäpäs tuossa muuten, kunhan ei tällää turhan "rajuja" nokkia...
-
SamiH
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja SamiH » Ke Tammikuu 5. 12:03:33 2005
Imusarjaa ei saa muokata.
Ford Fiesta ST 2013
#727
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Ke Tammikuu 5. 12:47:37 2005
SamiH kirjoitti:Imusarjaa ei saa muokata.
Missäs kohdassa noin sanotaan?
-
SamiH
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja SamiH » Ke Tammikuu 5. 13:49:17 2005
Vähäpäästöinen, jos mennään täysin katsastus sedän sääntöjen mukaan niin pitää pystyä todistamaan ennen muutos töitä vaikutus päästöihin.
Oisin jo moisen toteuttanut...
Ford Fiesta ST 2013
#727
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Ke Tammikuu 5. 15:50:05 2005
Voi perse... Sit vaan ite tekemään parempaa imusarjaa joka on vakion näkönen

-
uupuu
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja uupuu » To Tammikuu 6. 11:33:03 2005
Eli edelleen kandee myydä Rs 2000 ja ostaa cossu esco tilalle. Oli meinaan nätin näkösiä pelejä myynnissä siä bs ja jotain .fi Mutta täytyy muistaa et moni kakku päältä kaunis!!!
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » To Tammikuu 6. 12:01:41 2005
uupuu kirjoitti:Eli edelleen kandee myydä Rs 2000 ja ostaa cossu esco tilalle. Oli meinaan nätin näkösiä pelejä myynnissä siä bs ja jotain .fi Mutta täytyy muistaa et moni kakku päältä kaunis!!!
Jep, ja noissa kun ei ole juurikaan hintaeroa niin...
Taitaa cossu escon hinnalla saada kolme RS2000:sta
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Trooper82
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Trooper82 » Su Tammikuu 9. 12:57:44 2005
Ford_RS2000 kirjoitti:
No mitäs se penkki näytti lastunlaiton jälkeen?
No omalta kohdalta saan toivottavasti tiedon tiistaina puoli viiden maissa

-
andyman
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
Viesti
Kirjoittaja andyman » Su Tammikuu 9. 18:56:52 2005
ukormi kirjoitti:uupuu kirjoitti:Eli edelleen kandee myydä Rs 2000 ja ostaa cossu esco tilalle. Oli meinaan nätin näkösiä pelejä myynnissä siä bs ja jotain .fi Mutta täytyy muistaa et moni kakku päältä kaunis!!!
Jep, ja noissa kun ei ole juurikaan hintaeroa niin...
Taitaa cossu escon hinnalla saada kolme RS2000:sta
Je veroihin menee viellä vajaa pari rs2000 escoa..
Kun olen tuolla omalla escolla parivuotta ajellut niin en kyllä cossu escosta olisi valmis maksamaan niin paljoa mitä ne pyytävät vaikka onkin täysin eri auto.....mutta kuitenkin sama...
====RS2K====
-
Trooper82
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Trooper82 » Ti Tammikuu 11. 21:59:21 2005
No eipä tunnu superchipillä irtoavan ainakaan mitään sen kummempaa kun parempaa seosta koko alueen ja sytytyksen säätöä. 105,6kW irtos tänään pyöristä ja ilman chippiä 104,0 kW pyöristä. Voimansiirron häviö oli aika liki 17kW jos haluaa koneen tehoja miettiä.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ke Tammikuu 12. 1:01:02 2005
Jallu kirjoitti:
Mun näkemys (tai kokemus) on, että tuon hieman sanan voi jättää suosiolla pois. Eli pakosarjan vaikutus tehoon on ahdetussa huomattavasti pienempi kuin vaparissa.
jep. eli siis se hieman oli kyllä väärä sana, se on totta.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Tomppeli
- Viestit: 98
- Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003
Viesti
Kirjoittaja Tomppeli » Ke Tammikuu 12. 11:52:46 2005
Trooper82 kirjoitti:No eipä tunnu superchipillä irtoavan ainakaan mitään sen kummempaa kun parempaa seosta koko alueen ja sytytyksen säätöä. 105,6kW irtos tänään pyöristä ja ilman chippiä 104,0 kW pyöristä. Voimansiirron häviö oli aika liki 17kW jos haluaa koneen tehoja miettiä.
Mitäs muuta koneelle on tehty ku toi lastu?
Ex Ford Escort RS2000 -92
-
Trooper82
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Trooper82 » Ke Tammikuu 12. 18:50:49 2005
Tomppeli kirjoitti:Trooper82 kirjoitti:No eipä tunnu superchipillä irtoavan ainakaan mitään sen kummempaa kun parempaa seosta koko alueen ja sytytyksen säätöä. 105,6kW irtos tänään pyöristä ja ilman chippiä 104,0 kW pyöristä. Voimansiirron häviö oli aika liki 17kW jos haluaa koneen tehoja miettiä.
Mitäs muuta koneelle on tehty ku toi lastu?
Itse koneen sisuskaluista ei ole tietoa, mutta FSE bensanpaineensäädin tossa kyljessä nostaa vähän reilun 5% painetta, 3" hormi katilta taaksepäin ja K&N vaparifiltteri. Ei siinä sen kummempaa jos eivät saksanmaalla ole avanneet konetta

-
Saattaja
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Saattaja » Ma Helmikuu 21. 23:57:05 2005
qreippi kirjoitti:kantsii laittaa putki sen katin tilalle ja vaan sitten katsastukseen pistää se kiinni.
Kuinkas toi katti säilyy? ku oon kuullu ettei tykkäis olla irrallaan?
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Helmikuu 22. 12:17:36 2005
Saattaja kirjoitti:
Kuinkas toi katti säilyy? ku oon kuullu ettei tykkäis olla irrallaan?
Joo.
Jokaisessa varaosa/viriosa kaupassa on useita koko ajan käynnissä olevia moottoreita, jotka syöttää katalysaattoreille pakokaasua. Ei pääse katit menee pilalle...

-
Saattaja
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Saattaja » Ke Helmikuu 23. 16:47:23 2005
sierra4x4tbo kirjoitti:Saattaja kirjoitti:
Kuinkas toi katti säilyy? ku oon kuullu ettei tykkäis olla irrallaan?
Joo.
Jokaisessa varaosa/viriosa kaupassa on useita koko ajan käynnissä olevia moottoreita, jotka syöttää katalysaattoreille pakokaasua. Ei pääse katit menee pilalle...


sitähän minäkin..
-
uupuu
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja uupuu » Pe Maaliskuu 11. 16:56:17 2005
Nyt on kattikin pois ja suora putki sen tilalla. Egr on kans poistettu eikä tarvinnu hitsata, löytyy kaupasta samanlaisia muttereita tukkeeks. Täytyy kyllä sanoo ettei muutosta ainakaan selkänojassa tunne!
-
Tomppeli
- Viestit: 98
- Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003
Viesti
Kirjoittaja Tomppeli » Pe Maaliskuu 11. 18:39:07 2005
uupuu kirjoitti:Nyt on kattikin pois ja suora putki sen tilalla. Egr on kans poistettu eikä tarvinnu hitsata, löytyy kaupasta samanlaisia muttereita tukkeeks. Täytyy kyllä sanoo ettei muutosta ainakaan selkänojassa tunne!
Viittitkö kertoa tarkemmin miten poistit tuon egr:n toiminnasta? Jos Egr:n poistaa niin tuleeko ongelmia katsastuksessa? Käsittääkseni tuo systeemi toimii vaan kun kone on kylmä?
Ex Ford Escort RS2000 -92