Paljonko pitää varata rahaa jos lähtöhkohtana on että osat on uusia ja työ ei maksa. Tavoteltu hevosvoima määrä ois tommoset 200.
Rs 2000 -93 virittäminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
uupuu
- Ylläpitäjä
Rs 2000 -93 virittäminen
Eli mitä kannattaa tehdä vai kannattaako tehdä mitään?
Pystyykö ylipäätään virittään niin et saa katsastuksesta vielä läpi?
Paljonko pitää varata rahaa jos lähtöhkohtana on että osat on uusia ja työ ei maksa. Tavoteltu hevosvoima määrä ois tommoset 200.

Paljonko pitää varata rahaa jos lähtöhkohtana on että osat on uusia ja työ ei maksa. Tavoteltu hevosvoima määrä ois tommoset 200.
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Rs 2000 -93 virittäminen
Rahaa = paljon...uupuu kirjoitti:Eli mitä kannattaa tehdä vai kannattaako tehdä mitään?Pystyykö ylipäätään virittään niin et saa katsastuksesta vielä läpi?
Paljonko pitää varata rahaa jos lähtöhkohtana on että osat on uusia ja työ ei maksa. Tavoteltu hevosvoima määrä ois tommoset 200.![]()
Eikai tuossa muuta tarvii tehdä, kuin kansi uusiks, nokat, pakosarja, pultit että kestää kierrättää ja takomukit... Mielellään säädettävä moottorinohjaus.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
uupuu
- Ylläpitäjä
-
mvla
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
ja kyllähän sillä ehtii ilmankinmvla kirjoitti:RS2K on ihan ok gti luokan pikku sportti mut ei mikää ihanteellinen virityskohde.
Rahoistas pääset eroon jos rupeet hakeen 200hv lukuja...
-> rahaa menee ehken toisen rs2kn verran...
ota nyt EGR pois ja katin tilalle putkea.
ja putkiston teet uusiksi.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
uupuu
- Ylläpitäjä
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Laitas hakuun "EGR" ja löytyy selitystä.uupuu kirjoitti:Mikä siinä vakio putkessa on vikana?
Minkä kokonen vakio putki muuten on?
Katsastuksessa pitää varmaan toi EGR olla paikoillaan?
Miten se EGR haittaa jos sen insinöörit on siihen suunnitelleet?
Ei pitäisi vaikuttaa mitään päästöihin lämpimällä koneella.
Inssit ovat suunnitelleet sen poistamaan liikoja päästöjä kylmällä koneella. Harmi vaan kun se tekee pikuhiljaa höpöä (paskaa) koneessa ja loppupelissä taitaa olla niiden päästöjen pienenemisen kanssa miten sattuu
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Trooper82
- Ylläpitäjä
Omassa oli valmiina superchip, bensanpaineen säätöventtiili ilmeisesti bensan paineiden nostoja varten, katilta taakse 2,5 putki ja vapari ilmanputsari ostettaessa. Onneks oli joku saksalainen laittanu rahansa ni ei tarvii paljoa tehdä.
Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.
Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?
Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.
Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?
-
Trooper82
- Ylläpitäjä
EGR ei tarvitse olla paikoillaan tai sitten maailman kirjat ovat sekaisin jos tarvitsee. Stockmannin huoltopäällikkö kertoi ihan vastaavaa, että ovat niitä fordillakin ottaneet joskus pois kun eivät oikeen meinaa toimia kunnolla.uupuu kirjoitti:Mikä siinä vakio putkessa on vikana?
Minkä kokonen vakio putki muuten on?
Katsastuksessa pitää varmaan toi EGR olla paikoillaan?
Miten se EGR haittaa jos sen insinöörit on siihen suunnitelleet?
Oisko vakioputki 57mm, pakosarjan osalta en tiedä.
Siitä en tiedä ahdistaako EGR pakosarjassa, jos näin tekee niin varmaan jokin minimaalinen väännön lisäys saattaa olla mahdollinen poistettaessa
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Tuhat kertaa jauhettu juttu,mutta edelleen se vakioputkisto riittää ihan hyvin katinpoiston jälkeen,seuraava mikä sieltä alkaa ahdistamaan on takapönttö.Jos sen vielä vaihtaa läpivirtaavaksi malliksi niin ei putkisto suht.koht vakiohilppeillä kyllä ahdista.Ja peltisatsi siinä on jo vakiona,siinä tosiaan se pakokaasunkierrätysjärjestelmä(EGR) hiukan tiellä,mutta niinkun edellä mainittu sen voi rauhassa heittää huitsin v*ttuun ja tehdä ne hitsaukset ulkopuolelle.Tässä hyvä selvitys tosta järjestelmästä ja sen poistosta ja hyödystä. Tämä rs2k:n virittäminen on rahasta kiinni niinkuin kaikki muukin rakentaminen ja virittäminen,mutta Filtterit,katit,egr:n poistot ja muut pikkukikat teet miltei ilmaiseksi.
#446
-
rspete
- Viestit: 2060
- Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
- Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
uupuu
- Ylläpitäjä
Trooper82 kirjoitti:Omassa oli valmiina superchip, bensanpaineen säätöventtiili ilmeisesti bensan paineiden nostoja varten, katilta taakse 2,5 putki ja vapari ilmanputsari ostettaessa. Onneks oli joku saksalainen laittanu rahansa ni ei tarvii paljoa tehdä.
Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.
Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?
Lastu on jo ja penkissäkin käyny lastunlaiton jälkeen. Vapari ilmaisuodatinkin on ja vika änkkäri vaihdettu isompaan. Eli nyt vaan sit egr pois ja vesilintua kohti. Katin tilalle suora putki.
-
JRZ
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Noilla eväillä.uupuu kirjoitti:Trooper82 kirjoitti:Omassa oli valmiina superchip, bensanpaineen säätöventtiili ilmeisesti bensan paineiden nostoja varten, katilta taakse 2,5 putki ja vapari ilmanputsari ostettaessa. Onneks oli joku saksalainen laittanu rahansa ni ei tarvii paljoa tehdä.
Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.
Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?
Lastu on jo ja penkissäkin käyny lastunlaiton jälkeen. Vapari ilmaisuodatinkin on ja vika änkkäri vaihdettu isompaan. Eli nyt vaan sit egr pois ja vesilintua kohti. Katin tilalle suora putki.
#446
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Mul ainakin ottaa kierroksia paljon herkemmin ja kiihtyvyys parani, kun otti EGR ja Katin pois.
Superchippiä olen itsekkin suunnitellut, ainakin nuo britit sitä hehkuttavat tuolla rs2k-16v.co.uk:n foorumilla.
Edit: niin ja myös toinen äänenvaimennin on pois ja loppuputki ja vaimennin on remuksen.
eli aika lailla vapaastivirtaa
Superchippiä olen itsekkin suunnitellut, ainakin nuo britit sitä hehkuttavat tuolla rs2k-16v.co.uk:n foorumilla.
Edit: niin ja myös toinen äänenvaimennin on pois ja loppuputki ja vaimennin on remuksen.
eli aika lailla vapaastivirtaa
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
razorass
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Vertailtiin joskus dynossa äänenvaimentimien vaikutusta tehoon ja vääntöön ja suora putki hukkasi about 10-15nm pitkältä keskialueelta ja voitti about 5hp ihan ylhäällä verrattuna kierrättävään pönttöön. Katukäytössä tuon eron huomaa jo ajossa.
Hiukan offtopiccia tietty mutta ihan muistutuksena siitä ettei vapaasti hengittävään koneeseen kannata katuautossa mitä tahansa juoksukourua auton alle virittää.
Hiukan offtopiccia tietty mutta ihan muistutuksena siitä ettei vapaasti hengittävään koneeseen kannata katuautossa mitä tahansa juoksukourua auton alle virittää.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
J_R
- Ylläpitäjä
uupuu kirjoitti:Trooper82 kirjoitti:Omassa oli valmiina superchip, bensanpaineen säätöventtiili ilmeisesti bensan paineiden nostoja varten, katilta taakse 2,5 putki ja vapari ilmanputsari ostettaessa. Onneks oli joku saksalainen laittanu rahansa ni ei tarvii paljoa tehdä.
Jos EGR:n ottais pois ja vaihtais jonkin rallisarjan katin niin olis tuo putkiosio jo jonkinlaisessa kunnossa?
Sitten ehkä kartiofiltteri ton vakiokopan tilalle.
Tuolla "superlastulla" valmistaja ilmoittaa 10 heppaa maksimitehoa lisää ja vääntöä 10%. En tiedä onko järkevä sijoitus kun lastun hinta on 300£?
Lastu on jo ja penkissäkin käyny lastunlaiton jälkeen. Vapari ilmaisuodatinkin on ja vika änkkäri vaihdettu isompaan. Eli nyt vaan sit egr pois ja vesilintua kohti. Katin tilalle suora putki.
No mitäs se penkki näytti lastunlaiton jälkeen?
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No mutta ihan perusteena voidaan pitää sitä että jos virittämisen jälkeen tehonpudotus on alle 13%, väännön pieneneminen alle 20% ja äänten koveneminen yli 37% niin viritystä voidaan pitää onnistuneena. Bonuksena ja Essonbaarissa kovana sanana on jos tuohon tavoitteeseen pääsemiseen on vielä saatu menemään mahdollisimman suuri määrä valuuttaa.

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Totta , vaparissa pitää paljon tarkemmin laskea putken koko , muoto jne.razorass kirjoitti: Hiukan offtopiccia tietty mutta ihan muistutuksena siitä ettei vapaasti hengittävään koneeseen kannata katuautossa mitä tahansa juoksukourua auton alle virittää.
Jos viimesen päälle lähdetään tekeen , niin jopa kaasujen pulssit pitää ottaa huomioon .
ex Jäsen #10
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viimesen kollektorin jälkeisen(ajatus katkos, en muista nimeä) putken paksuudella ja pituudella pystyy vaikuttamaan paljon tehoon. Joskus sen pituudes riittää 20cm, sen jälkeen isompaa ränniä taaksepäin.
RS2000 ekkerin imusarja rupesi ahdistaa 180hv tietämillä, näin jossakin valistettiin. Ei muutaku kunnon läppärungot vaan tilalle, nokat vaihtoon, koneelle sopiva pakosarja ym...
RS2000 ekkerin imusarja rupesi ahdistaa 180hv tietämillä, näin jossakin valistettiin. Ei muutaku kunnon läppärungot vaan tilalle, nokat vaihtoon, koneelle sopiva pakosarja ym...
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
oli kyseessä ahdettu tai vapaastihengittävä niin se pakosarja ja putki on aina tärkeä. vaikutukset tehoon on vain yleensä hieman pienemmät ahdetuissa, mutta jos autoa viritetään, pitää se pakopuoli olla kunnollinen oli ahdettu tai vapari. okei täähän on vain mun näkemys.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Mun näkemys (tai kokemus) on, että tuon hieman sanan voi jättää suosiolla pois. Eli pakosarjan vaikutus tehoon on ahdetussa huomattavasti pienempi kuin vaparissa.Hectori kirjoitti:oli kyseessä ahdettu tai vapaastihengittävä niin se pakosarja ja putki on aina tärkeä. vaikutukset tehoon on vain yleensä hieman pienemmät ahdetuissa, mutta jos autoa viritetään, pitää se pakopuoli olla kunnollinen oli ahdettu tai vapari. okei täähän on vain mun näkemys.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
SamiH
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
-
escortx2
- Viestit: 126
- Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003
mikäpäs tuossa muuten, kunhan ei tällää turhan "rajuja" nokkia...SamiH kirjoitti:ytte kirjoitti:RS2000 ekkerin imusarja rupesi ahdistaa 180hv tietämillä, näin jossakin valistettiin. Ei muutaku kunnon läppärungot vaan tilalle, nokat vaihtoon, koneelle sopiva pakosarja ym...
Haluan nähdä kun tommonen menee noilla "eväillä" katsastukseen...
-
uupuu
- Ylläpitäjä
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Jep, ja noissa kun ei ole juurikaan hintaeroa niin...uupuu kirjoitti:Eli edelleen kandee myydä Rs 2000 ja ostaa cossu esco tilalle. Oli meinaan nätin näkösiä pelejä myynnissä siä bs ja jotain .fi Mutta täytyy muistaa et moni kakku päältä kaunis!!!
Taitaa cossu escon hinnalla saada kolme RS2000:sta
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Trooper82
- Ylläpitäjä
-
andyman
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
Je veroihin menee viellä vajaa pari rs2000 escoa..ukormi kirjoitti:Jep, ja noissa kun ei ole juurikaan hintaeroa niin...uupuu kirjoitti:Eli edelleen kandee myydä Rs 2000 ja ostaa cossu esco tilalle. Oli meinaan nätin näkösiä pelejä myynnissä siä bs ja jotain .fi Mutta täytyy muistaa et moni kakku päältä kaunis!!!
Taitaa cossu escon hinnalla saada kolme RS2000:sta
Kun olen tuolla omalla escolla parivuotta ajellut niin en kyllä cossu escosta olisi valmis maksamaan niin paljoa mitä ne pyytävät vaikka onkin täysin eri auto.....mutta kuitenkin sama...
====RS2K====
-
Trooper82
- Ylläpitäjä
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
Tomppeli
- Viestit: 98
- Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003
Mitäs muuta koneelle on tehty ku toi lastu?Trooper82 kirjoitti:No eipä tunnu superchipillä irtoavan ainakaan mitään sen kummempaa kun parempaa seosta koko alueen ja sytytyksen säätöä. 105,6kW irtos tänään pyöristä ja ilman chippiä 104,0 kW pyöristä. Voimansiirron häviö oli aika liki 17kW jos haluaa koneen tehoja miettiä.
Ex Ford Escort RS2000 -92
-
Trooper82
- Ylläpitäjä
Itse koneen sisuskaluista ei ole tietoa, mutta FSE bensanpaineensäädin tossa kyljessä nostaa vähän reilun 5% painetta, 3" hormi katilta taaksepäin ja K&N vaparifiltteri. Ei siinä sen kummempaa jos eivät saksanmaalla ole avanneet konettaTomppeli kirjoitti:Mitäs muuta koneelle on tehty ku toi lastu?Trooper82 kirjoitti:No eipä tunnu superchipillä irtoavan ainakaan mitään sen kummempaa kun parempaa seosta koko alueen ja sytytyksen säätöä. 105,6kW irtos tänään pyöristä ja ilman chippiä 104,0 kW pyöristä. Voimansiirron häviö oli aika liki 17kW jos haluaa koneen tehoja miettiä.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Siinä on tavoitetta I4:sen tehoiksi:
http://gamma.nic.fi/~globe/rally/paradi ... escort.htm
Nuo kisakoneet oli ilmeisesti Mountunen käsialaa.
http://gamma.nic.fi/~globe/rally/paradi ... escort.htm
Nuo kisakoneet oli ilmeisesti Mountunen käsialaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
-
Saattaja
- Ylläpitäjä
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Joo.Saattaja kirjoitti: Kuinkas toi katti säilyy? ku oon kuullu ettei tykkäis olla irrallaan?
Jokaisessa varaosa/viriosa kaupassa on useita koko ajan käynnissä olevia moottoreita, jotka syöttää katalysaattoreille pakokaasua. Ei pääse katit menee pilalle...
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
Saattaja
- Ylläpitäjä
-
uupuu
- Ylläpitäjä
-
Tomppeli
- Viestit: 98
- Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003
Viittitkö kertoa tarkemmin miten poistit tuon egr:n toiminnasta? Jos Egr:n poistaa niin tuleeko ongelmia katsastuksessa? Käsittääkseni tuo systeemi toimii vaan kun kone on kylmä?uupuu kirjoitti:Nyt on kattikin pois ja suora putki sen tilalla. Egr on kans poistettu eikä tarvinnu hitsata, löytyy kaupasta samanlaisia muttereita tukkeeks. Täytyy kyllä sanoo ettei muutosta ainakaan selkänojassa tunne!
Ex Ford Escort RS2000 -92