virran jakaja 2wd/4wd cossu? Ja sytytys merkit?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

virran jakaja 2wd/4wd cossu? Ja sytytys merkit?

Viesti Kirjoittaja Cosander » Su Helmikuu 6. 23:16:31 2005

Onko 2wd ja 4wd cossun virran jakajis jotain eroja?
Ja sit tosta jakoremmin ja virran jakajan asennosta laitetaanko toi virran jakaja osottaan siihen pikku koloon jakajas, kun siimapyörän on siinä kolon kohdas vai yläkuolokohdan merkin kohdas?
Tajusko kukaan mitä tarkotin?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 6. 23:23:43 2005

Tajuan tajuan, mä oon ittekin uhvomiäs... (lainaus vanhasta Uunosta)
V.j:n pyörijä uran kohdalle, käyttöpyörän viisari pitäisi olla samaan aikaan n. klo 1300 kohdalla olevan puolipyöreän merkin kohdalla ja kampuran merkki on se ura (VAIN sytytykselle :evil: ).
Itse asiassa sillä ei ole hirveästi väliä; boxi ohjaa sytkän ja toimii jos heitto ei ole älytön. Laiskuuttani pistän joskus kohdilleen jakopään hihnan merkkien mukaan; säädän vain ennakon jakajasta vähän suuremmaksi (pyörijän jättöreuna uran kohdalla); toimii.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Helmikuu 6. 23:42:53 2005

http://www.siipicossu.com/jako.jpg

2wd ja 4wd jakajat käy vaihtaa keskenään.
4wd jakajankannessa on johdot sivulle ja 2wd:ssä ylöspäin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Helmikuu 6. 23:48:01 2005

jjs kirjoitti: V.j:n pyörijä uran kohdalle, käyttöpyörän viisari pitäisi olla samaan aikaan n. klo 1300 kohdalla olevan puolipyöreän merkin kohdalla ja kampuran merkki on se ura (VAIN sytytykselle :evil: ).

Kröhöm.. Cossun workshop manualissa neuvotaan ainakin laittamaan kampura siihen nystyrän kohalle. Eli sitä uraa lähimpänä oleva nystyrä (1. ykk)... Ja muut just niinkun sanoitkin..
Toyota Supra TT

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Helmikuu 7. 9:15:36 2005

No ton Siipicossun kuvan mukaan ainakin laitoin omani ja hyvin works.. Tuli varmuudeksi joskus soitettua jjs:lle ja kysyttyä tuokin.. :lol: 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Helmikuu 7. 11:58:32 2005

siipicossu kirjoitti:http://www.siipicossu.com/jako.jpg

2wd ja 4wd jakajat käy vaihtaa keskenään.
4wd jakajankannessa on johdot sivulle ja 2wd:ssä ylöspäin.
Juurikin toisinpäin. :wink:
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Helmikuu 7. 12:08:04 2005

Jasu kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:http://www.siipicossu.com/jako.jpg

2wd ja 4wd jakajat käy vaihtaa keskenään.
4wd jakajankannessa on johdot sivulle ja 2wd:ssä ylöspäin.
Juurikin toisinpäin. :wink:
'
Jep.2wd:ssä piippu.
#446

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Helmikuu 7. 12:17:26 2005

Hena kirjoitti:
jjs kirjoitti: V.j:n pyörijä uran kohdalle, käyttöpyörän viisari pitäisi olla samaan aikaan n. klo 1300 kohdalla olevan puolipyöreän merkin kohdalla ja kampuran merkki on se ura (VAIN sytytykselle :evil: ).

Kröhöm.. Cossun workshop manualissa neuvotaan ainakin laittamaan kampura siihen nystyrän kohalle. Eli sitä uraa lähimpänä oleva nystyrä (1. ykk)... Ja muut just niinkun sanoitkin..
Kröhöm, ihan sama jos vähän sinne päin, koska se jakajan reluktanssitriggeri ei vaikuta sytytykseen muuta kuin puristustahdin tunnistavasti...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 7. 20:33:49 2005

Hena kirjoitti:
jjs kirjoitti: V.j:n pyörijä uran kohdalle, käyttöpyörän viisari pitäisi olla samaan aikaan n. klo 1300 kohdalla olevan puolipyöreän merkin kohdalla ja kampuran merkki on se ura (VAIN sytytykselle :evil: ).

Kröhöm.. Cossun workshop manualissa neuvotaan ainakin laittamaan kampura siihen nystyrän kohalle. Eli sitä uraa lähimpänä oleva nystyrä (1. ykk)... Ja muut just niinkun sanoitkin..
Kröhöm. Kröhöm. :wink:
Asiaan, eli on hyllyssä alkuperäinen vuonna -87 painettu siiven korjaamomanuaali jossa on oma ohje/kuvansa sytytykselle, siinä nimenomaan neuvotaan kuten kirjoitin. Mutta koska asia ei ole niin tarkka ja on tullut monta vauriota kun jakohihnaa asennetaan (ja venttiileitä väännetään) tuon uran takia, olen yleensä pitänyt turpani kiinni ja käskenyt unohtaa koko uran olemassaolon :lol:
Eli sujuu hienosti sen nystyrän jättöreunan kanssa...

EDIT: aivan varmuudeksi: jakohihna AINA sen uran vas.puol. olevan nystyrän jättöreunan (edestä vas.) mukaan. aina.
Viimeksi muokannut jjs, Ma Helmikuu 7. 21:37:28 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Helmikuu 7. 20:40:28 2005

jjs kirjoitti: Kröhöm. Kröhöm. :wink:
Asiaan, eli on hyllyssä alkuperäinen vuonna -87 painettu siiven korjaamomanuaali jossa on oma ohje/kuvansa sytytykselle, siinä nimenomaan neuvotaan kuten kirjoitin. Mutta koska asia ei ole niin tarkka ja on tullut monta vauriota kun jakohihnaa asennetaan (ja venttiileitä väännetään) tuon uran takia, olen yleensä pitänyt turpani kiinni ja käskenyt unohtaa koko uran olemassaolon :lol:
Eli sujuu hienosti sen nystyrän jättöreunan kanssa...

Aika hämärää että eri manuaaleissa neuvotaan erilailla.. :? Siiven alkuperäinen manuaali kyllä kuulostaa luotettavammalta lähteeltä. Sitäpaitsi eihän sillä merkillä muuten oikein mitään tekis.. :lol: Mutta väliäkö sillä kun kummallakin toimii..
Toyota Supra TT

Vastaa Viestiin