apuva! 4x4 cossuun.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

apuva! 4x4 cossuun.

Viesti Kirjoittaja 2002rs » La Tammikuu 8. 18:14:22 2005

Jaahans ensimmäinen huolenaihe ilmeni :lol: kiihdytyksessä rupes nykimään niin perkeleesti, pääsin pihaan rupes käymään kolmella! aattelin oottaa aamuun ja ei lähteny enää olenkaan käymään.. tulpat pois 2 sylinterissä perkeleesti bensaa sekä 4:ssa :? oisko oireeseen pikatietoo? luultavasti tulpat??
#643
RS2

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Tammikuu 8. 18:23:47 2005

mulla on huomenna kahden v6 tulppien vaihto edessä.
niiden loppumisen huomaa alakierroksilla voimakkaan kiihdytyksen aikisena nykimisenä.
'aikoinaan cossussa huomasin saman ilmiön varsinkin kun ahtopaineet tulee mukaan.
silloin 10 vuotta sitten oli vaikea etsiä oikeita tulppia kun oli ahtoa laitettu lisää.
normaalisti korkeilla ahdoilla tulpat kesti 2000 - 5000km
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » La Tammikuu 8. 18:45:17 2005

joo mulla on tossa räpsyssä stg1 lastu ja ahdot n1.0bar. Toimi lastun vaihdon jälkeen hyvin noin.2kk Perskeles ei muuta kun kone pois ja järeempää kalikka sisään!! :twisted:
#643
RS2

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » La Tammikuu 8. 19:41:57 2005

jos poljit kylmänä ja "kisatulpat" niin ei ihme jos pimenee.
Tässähän se menee...

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Tammikuu 8. 19:54:16 2005

sierra friikki kirjoitti:mulla on huomenna kahden v6 tulppien vaihto edessä.
niiden loppumisen huomaa alakierroksilla voimakkaan kiihdytyksen aikisena nykimisenä.
'aikoinaan cossussa huomasin saman ilmiön varsinkin kun ahtopaineet tulee mukaan.
silloin 10 vuotta sitten oli vaikea etsiä oikeita tulppia kun oli ahtoa laitettu lisää.
normaalisti korkeilla ahdoilla tulpat kesti 2000 - 5000km
Mulla on DOHCissa sellainen "turboviive" 2.5-3krpm isommalla monolla kiihdyttäessä, ei tosin aina. Yhden tulpan katsoin eikä siinä mitään ihmeellistä näkynyt, pyörijän ja kannen jo vaihdoin. Vuotaako noissa hatut ja johdot kuinka hanakasti?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Tammikuu 8. 22:06:41 2005

kato tulpan varsi ,se posliini osa jos on kipinä mennyt tulpan ohi joskus zetekissä oli toi vika
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » La Tammikuu 8. 23:00:42 2005

Kaverilla viime kesänä juuri samanlaiset oireet ja vikaa kun etsittiin niin ruiskuboxista oli suuttimien transistorit kyrvähtäny
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ma Tammikuu 10. 15:13:54 2005

Kiitos vinkeistä.. pitää ruveta tutkimaa!
#643
RS2

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Pe Tammikuu 14. 17:50:55 2005

Tupi kirjoitti:Kaverilla viime kesänä juuri samanlaiset oireet ja vikaa kun etsittiin niin ruiskuboxista oli suuttimien transistorit kyrvähtäny
Missä tarkalleen ottaen nuo transistorit sijaitsee ja minkä hintaiset uudet olis?
#643
RS2

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Tammikuu 14. 17:58:30 2005

2002rs kirjoitti:
Tupi kirjoitti:Kaverilla viime kesänä juuri samanlaiset oireet ja vikaa kun etsittiin niin ruiskuboxista oli suuttimien transistorit kyrvähtäny
Missä tarkalleen ottaen nuo transistorit sijaitsee ja minkä hintaiset uudet olis?
boksin sisällä yleensä jäähdytys ripaan yhdistettynä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Tammikuu 14. 20:31:42 2005

Ei maksa montaa euroa/kpl
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » La Tammikuu 15. 23:27:40 2005

Ne ovat boksin toisessa laidassa "kylkeen" peltiliuskoilla kiinnitettynä ja välissä on piitahnaa ja kiillelevyt muistaa laittaa uusi tahna la levyt takaisin kasatessasi



Edit:levyjä ei tarvi uusia jos et hajota niitä :lol:
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Tammikuu 16. 13:59:45 2005

Tupi kirjoitti:Ne ovat boksin toisessa laidassa "kylkeen" peltiliuskoilla kiinnitettynä ja välissä on piitahnaa ja kiillelevyt muistaa laittaa uusi tahna la levyt takaisin kasatessasi



Edit:levyjä ei tarvi uusia jos et hajota niitä :lol:
http://www.siipicossu.com/boxi.jpg

kuvan alareunassa 6 kpl vierekkäin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ke Tammikuu 26. 17:54:00 2005

Nyt on transistorit mitattu ja ne pitäs olla ehjänä.
Sen verran on uusia havaintoja.. annoin auton röpötellä vähän aikaa tyhjäkäynnillä ja kas kummaa pakosarjan ja turbon välisestä liitoksesta rupes valumaan öljyä :shock:
#643
RS2

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Tammikuu 26. 19:35:19 2005

Tarkista jäähdytysnesteen lämpöanturi ja sen pistoke sieltä imusarjan takaa. Jos irronnut/rikki, työntää reilusti polttoainetta moottoriin..
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Tammikuu 26. 20:13:57 2005

Ja brittien mukaan tuon anturin toimivuuden voi testata liittämällä johdon pistokkeet yhteen vaikka johdon pätkällä , tämä toimenpide antaa eculle signaalin lämpimästä koneesta .
ex Jäsen #10

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Tammikuu 27. 0:35:03 2005

Jake kirjoitti:Ja brittien mukaan tuon anturin toimivuuden voi testata liittämällä johdon pistokkeet yhteen vaikka johdon pätkällä , tämä toimenpide antaa eculle signaalin lämpimästä koneesta .

Resistanssi +80oC: 0.29-0.364kohmia, 100 ohmia n. +130C, eli johdot yhdessä kone luulee käyvänsä tosi kuumana ja varmasti ECU heittää vikakoodia tai tekee jotain muuta temppua. 220 ohmisia vastuksia muistaakseni on olemassa sehän olisi aika hyvä käyntilämpö?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » To Tammikuu 27. 16:16:11 2005

Cosesc kirjoitti:Tarkista jäähdytysnesteen lämpöanturi ja sen pistoke sieltä imusarjan takaa. Jos irronnut/rikki, työntää reilusti polttoainetta moottoriin..
Mahtaakohan kyseinen mööpeli olla imusarjan alla auton rungossa kiinni mihin menee imusarjasta alipaineletku? Ainakin kyseinen alipaineletku oli murtunut poikki, liekkö vika siinä? En vielä kerennyt tarkemmin testata.
#643
RS2

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Tammikuu 27. 16:23:36 2005

Ei mene letkua , ainostaan johto . Kokeile kädellä imusarjan takaa , pitäis löytyä .
ex Jäsen #10

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Tammikuu 27. 17:04:35 2005

Se anturi on aivan siellä kannen/imusarjan takapäässä rintapellin lähellä,öljytikku on ihan siinä vieressä, anturin yläpuolella on vesiletku joten anturia ei näy päällepäin vaan on kokeiltava kädellä liittimen kiinnitys. Anturin/liittimen väri on sininen. Tuo anturi jota varmaankin tarkoitit on MAP- anturi joka on kuskin sisälokasuojassa ylösalaisin.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Tammikuu 27. 17:07:10 2005

Paas putsaten siivapyörän anturi ja kerro auttoko. Voit ottaa sen jopa kokonaan pois ja uuniin 50-70 astetta ja takas paikalleen. Saattaa olla hiushalkeamia.

Edit: Ecusta mittaus ohmimittarilla Cosescin mainitsemille antureille.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Tammikuu 27. 17:25:27 2005

2002rs kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Tarkista jäähdytysnesteen lämpöanturi ja sen pistoke sieltä imusarjan takaa. Jos irronnut/rikki, työntää reilusti polttoainetta moottoriin..
Mahtaakohan kyseinen mööpeli olla imusarjan alla auton rungossa kiinni mihin menee imusarjasta alipaineletku? Ainakin kyseinen alipaineletku oli murtunut poikki, liekkö vika siinä? En vielä kerennyt tarkemmin testata.
Se on map anturi johon menee alipaine letku
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » To Tammikuu 27. 20:24:03 2005

Kiitos näistä ja lauantaina pääsis lopultakin rauhassa räpeltämään tallille.
#643
RS2

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Tammikuu 29. 21:38:54 2005

ckolli kirjoitti:Paas putsaten siivapyörän anturi ja kerro auttoko. Voit ottaa sen jopa kokonaan pois ja uuniin 50-70 astetta ja takas paikalleen. Saattaa olla hiushalkeamia.

Edit: Ecusta mittaus ohmimittarilla Cosescin mainitsemille antureille.
Saako tuota yläkuolokohdan anturia ihan varaosa liikkeistä?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Tammikuu 30. 5:49:35 2005

paperman kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Paas putsaten siivapyörän anturi ja kerro auttoko. Voit ottaa sen jopa kokonaan pois ja uuniin 50-70 astetta ja takas paikalleen. Saattaa olla hiushalkeamia.

Edit: Ecusta mittaus ohmimittarilla Cosescin mainitsemille antureille.
Saako tuota yläkuolokohdan anturia ihan varaosa liikkeistä?
Jep
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » La Helmikuu 19. 18:43:59 2005

Map anturin letkussa vika, poikki!! Taas tuhisee :P
#643
RS2

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Helmikuu 19. 18:48:46 2005

2002rs kirjoitti:Map anturin letkussa vika, poikki!! Taas tuhisee :P
Eli mitä tästä opimme? Emme kaiketi mitään. Näköjään jos cossuun iskee käyntivikaa, kannattaa tarkistaa mappi ekana. Nimimerkkillä kokemusta on.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vastaa Viestiin