
Cossun huohotus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Cossun huohotus
Eli jos en tollasta Baileyssin purkkia nyt sit kyhää/osta niin mikäs olis paras/helpoin tapa toteuttaa toi huohotus,ettei niitä öljyjä tarvis tonne imusarjaan enää tunkea.Onko se reikä sinne venakopan takaosaan nyt sitte must. Eli mitä alkuperäisestä huohotin järjestelmästä voi jättää käyttöön ja mihin ja miten noita keräyssäiliöitä tulisi sitten kyhätä. Eri variaatiot kiinnostaa,kunhan ovat toimivia. Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan... 

#446
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Pistät vaan lohkosta tulevan huohotuksen ja siitä kannesta tulevan huohotuksen letkut johonkin purkkiin mitä sitten aina välillä tyhjäilet. Jos haluut tehä erillisen pöntön mikä kierrättää ne öljyt niin pistät sen lohkon ja kannen huohotusletkun siihen pönttöön kiinni ja siihen pönttöön johonkin kohtaan hengitysreikä niin että paineen pääsee pihalle ja öljyt jää pönttöön. Pohjaan tulee sitten se öljyn takaisinkierrätys eli pohjaan letkulähtö joka menee öljypohjaan öljynpinnan alapuolelle niin pääsee vapaasti valumaan sinne. Toinen vaihtoehto on laittaa se lohkosta tuleva huohotusletku sinne pohjaan niin auton sammuttaessa pääsee ne öljyt valumaan takaisin koneeseen samasta reiästä. Tossa nyt alkuun vähän vinkkiä miten sen voi toteuttaa, muut lisätköön omia mieltymyksiä.. 

Toyota Supra TT
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Niin,eli kannen huohotuksella varmaan tarkoittanet,että teen sen reiän sinne venakoppaan,vedän siitä letkun tyhjään pönttöön ja samaiseen pönttöön siis alkuperäinen huohotin letku.Ja ton pöntön tyhjentää aina välillä...näinkö meinasit? Mitäs virkaa toi alkuperäinen punainen pyöreä pönttö toimittaa,saako sillä heittää vesilintua...?Hena kirjoitti:Pistät vaan lohkosta tulevan huohotuksen ja siitä kannesta tulevan huohotuksen letkut johonkin purkkiin mitä sitten aina välillä tyhjäilet. Jos haluut tehä erillisen pöntön mikä kierrättää ne öljyt niin pistät sen lohkon ja kannen huohotusletkun siihen pönttöön kiinni ja siihen pönttöön johonkin kohtaan hengitysreikä niin että paineen pääsee pihalle ja öljyt jää pönttöön. Pohjaan tulee sitten se öljyn takaisinkierrätys eli pohjaan letkulähtö joka menee öljypohjaan öljynpinnan alapuolelle niin pääsee vapaasti valumaan sinne. Toinen vaihtoehto on laittaa se lohkosta tuleva huohotusletku sinne pohjaan niin auton sammuttaessa pääsee ne öljyt valumaan takaisin koneeseen samasta reiästä. Tossa nyt alkuun vähän vinkkiä miten sen voi toteuttaa, muut lisätköön omia mieltymyksiä..
#446
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Juuri näin tarkotin. Mulla oli itellä siinä lohkon kyljessä se sellanen pieni musta pönttö. Otin sen pois ja huohotusletku suoraan siihen pöntön reikään kiinni. Eli ei tarvitse sitä alkuperäistä pönttöä. Sulla on varmaan samanlainen vaikka onkin punainen?JRZ kirjoitti: Niin,eli kannen huohotuksella varmaan tarkoittanet,että teen sen reiän sinne venakoppaan,vedän siitä letkun tyhjään pönttöön ja samaiseen pönttöön siis alkuperäinen huohotin letku.Ja ton pöntön tyhjentää aina välillä...näinkö meinasit? Mitäs virkaa toi alkuperäinen punainen pyöreä pönttö toimittaa,saako sillä heittää vesilintua...?
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Niin,itseasissahan siinä on kaksi pönttöä perästysten. Pieni pyöreä,josta lähtee painekoteloon letku ja sitte se musta vähän isompi ja neliömmän mallinen,joka tulee siihen lohkoon....pitäiskö toi alempi pönttö jättää tonne vai tyrkätä letku suoraan lohkon reikään?Hena kirjoitti:Juuri näin tarkotin. Mulla oli itellä siinä lohkon kyljessä se sellanen pieni musta pönttö. Otin sen pois ja huohotusletku suoraan siihen pöntön reikään kiinni. Eli ei tarvitse sitä alkuperäistä pönttöä. Sulla on varmaan samanlainen vaikka onkin punainen?JRZ kirjoitti: Niin,eli kannen huohotuksella varmaan tarkoittanet,että teen sen reiän sinne venakoppaan,vedän siitä letkun tyhjään pönttöön ja samaiseen pönttöön siis alkuperäinen huohotin letku.Ja ton pöntön tyhjentää aina välillä...näinkö meinasit? Mitäs virkaa toi alkuperäinen punainen pyöreä pönttö toimittaa,saako sillä heittää vesilintua...?
#446
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Aaa.. juu, on siinä se punanen tötterökin päällä. Koko roska pois ja suoraan lohkoon kiinni vaan. Voi sen laittaa suoraan siihen punasenkin tilalle, toimii se niinkin. Siellä mustassa boxissa on vaan noin vanhassa koneessa niin paljon paskaa että sen takia jätin omassakin tapauksessa pois sen.JRZ kirjoitti:
Niin,itseasissahan siinä on kaksi pönttöä perästysten. Pieni pyöreä,josta lähtee painekoteloon letku ja sitte se musta vähän isompi ja neliömmän mallinen,joka tulee siihen lohkoon....pitäiskö toi alempi pönttö jättää tonne vai tyrkätä letku suoraan lohkon reikään?
Toyota Supra TT
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Sen isomman alemman voi jättää jos haluaa.
Vetää sitten siitä keräyspöntöstä letkun takaisin öljypohjaan niin ei tarvitse tyhjätä ollenkaan vaan tyhjää itse itsensä.
205 lohkossahan on sille paluulle tulppa valmiina.
Vetää sitten siitä keräyspöntöstä letkun takaisin öljypohjaan niin ei tarvitse tyhjätä ollenkaan vaan tyhjää itse itsensä.
205 lohkossahan on sille paluulle tulppa valmiina.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Tyhjennys sitten oikeeseen paikkaan ettei huohota takaisin eli öljypinnan alle. Sille on paikkakin pakosarjan alla.JRZ kirjoitti:Jeps,pönttö on nyt kyhätty. Tein yläreunaan tulon lohkosta ja venakopasta,tyhjennyksen/lohkoon pohjaan ja päälle tein reiän johon tulee suodatin tai ihan hienoreikäinen metalliverkko josta pääsee paineet pois.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Eikös se ole juuri tuo minkä siipicossu mainitsi...?ckolli kirjoitti:Tyhjennys sitten oikeeseen paikkaan ettei huohota takaisin eli öljypinnan alle. Sille on paikkakin pakosarjan alla.JRZ kirjoitti:Jeps,pönttö on nyt kyhätty. Tein yläreunaan tulon lohkosta ja venakopasta,tyhjennyksen/lohkoon pohjaan ja päälle tein reiän johon tulee suodatin tai ihan hienoreikäinen metalliverkko josta pääsee paineet pois.
#446
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Just seJRZ kirjoitti:Eikös se ole juuri tuo minkä siipicossu mainitsi...?ckolli kirjoitti:Tyhjennys sitten oikeeseen paikkaan ettei huohota takaisin eli öljypinnan alle. Sille on paikkakin pakosarjan alla.JRZ kirjoitti:Jeps,pönttö on nyt kyhätty. Tein yläreunaan tulon lohkosta ja venakopasta,tyhjennyksen/lohkoon pohjaan ja päälle tein reiän johon tulee suodatin tai ihan hienoreikäinen metalliverkko josta pääsee paineet pois.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Villi arvaus..ckolli kirjoitti:Bootsi
Mieti vähän!
Jos paluuletku on öljypinnan yläpuolella, mitä tapahtuu?
Ps. Avustus on kielletty, Bootsi miettii.
Alakerran höyryt nousee letkuapitkin ylös ja säiliössä olevan huohottimen kautta ulos..
Samoin kuin tekee yläkerran höyrytkin.
Menikö väärin, saako käyttää oljenkorren?

-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Mä oon kyllä yrittänyt noita vanhoja Topicceja lukea, mutta mistään ei selvinnyt miks ei Alakerran huohotusletkua voi käyttää myös Säiliöön kertyneen öljyn paluuletkuna?ckolli kirjoitti:Bootsi
Olet varmaan miettinyt ja sisäistänyt. Sen kun olet tehnyt niin lue tämä ja homma skulaa, eikö.
Noissa "rallitötteröissä" mitä oon ruuvannut olen niin tehnyt ja hyvin on toiminut. (mukana myös jokkis autoja jotka TOSIAAN huohottavat ja joissa on muuten pakollinen tuo keräys astia)

Tietysti on selvää ettei järjestelmä ole suljettu, vaan ilman on päästävä poistumaan.
Ja sehän poistuu tuon säiliön yläreunasta, minne öljy ei nouse (hieman jo jäähtyneenä)
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla menee yksi venttilinkoppaan, yksi sinne imusarjan alle, paluu pakosarjan alla olevaan tulpan paikalle. Huohotusta en ole vetänyt purkista mihinkään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Jotain pitää itsekkin tehdä eli paikka on valmiina, mitottaen putki siihen.Hena kirjoitti:Tämä valmis paikka mikä siellä on niin ei taida kuitenkaan olla siellä öljypinnan alapuolella..
Suosittelen että katsastukseen ainakin laitatte kerääjäsäiliön. Itsellä oli 2 kpl:tta uskomattoman upeita kendall purkkeja säiliöinä. Puolen vuoden välein tyhjennys.
Bootsi
Siksi ei, koska kone huohottaa ja kun se huohottaa niin se öljy jonka pitäisi palata ei voi palata koska huohottaa. Ota putki suuhun ja pyydä kaverias kaataa siihen vettä samaan aikaan kun puhallat siihen.
Kovissa vedoissa ja varsinkin kuluneemmalla koneella tulee tuo huohotus (oikein rakennettu) tärkeämmäksi.
Vapareissahan huohotus ei ole niin suuri ongelma kuin turboissa. Kun pyttyihin painetta lykätään, ja mitä enemmän sitä lykätään niin sitä enemmän jostain vuotaa ohi. Helpoin ratkaisu on kerääjäsäiliö.
-
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Jjs:n kertoma pitää paikkansa tuossa topicissa eli samoja asioita kerrataan. Oikeaoppisesti se putki viedään öljypinnan alle.jiivee kirjoitti:http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight=
Normaaleissa katucossuissa sitä ei tarvii tehdä ellei ole huohotuksen kanssa ongelmia.
Edit: Pitää nyt korjata etten kirjoita omaa kirjoitustani vastaan.
Oikeaoppisuus tässä huohotusasiassa on oikeaoppisilta saamiani neuvoja siitä miten ralli- ja ratapeleissä huohotus on ratkaistu. Sekä tietoa mitä olen netistä ym virittäjiltä saanut.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Mulla tuli huomautus juurikin tuosta huohotuksesta kun olin vetänyt lohkon huohotuksen suoraan auton alle.. Mutta ei jäänyt sentään siitä kiinni katsastus, kehotti vaan laittamaan sen muualle.Ares kirjoitti:Ihan vaan uteliasuuttani tarkastaako ne edes noita katsastuksessa?
Laittakaa vaan suoran maahan ne letkunne![]()
Niin äijäki teki. Ei ollut kai katsastusmies huomannut/välittänyt asiasta...
Itse en tekisin niin ja edellä mainitun voi jättää huomioimatta...
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Melkoiset on ohivirtaukset sulla jos lohkon huohotinletkusta tulee öljyä ihan "kaatamalla". (voihan se olla mahdollistakin, ku sulla on niin hirveet ahdot ja mahoton moottorikin)ckolli kirjoitti: Bootsi
Siksi ei, koska kone huohottaa ja kun se huohottaa niin se öljy jonka pitäisi palata ei voi palata koska huohottaa. Ota putki suuhun ja pyydä kaverias kaataa siihen vettä samaan aikaan kun puhallat siihen.
Kovissa vedoissa ja varsinkin kuluneemmalla koneella tulee tuo huohotus (oikein rakennettu) tärkeämmäksi.
Vapareissahan huohotus ei ole niin suuri ongelma kuin turboissa. Kun pyttyihin painetta lykätään, ja mitä enemmän sitä lykätään niin sitä enemmän jostain vuotaa ohi. Helpoin ratkaisu on kerääjäsäiliö.

Eli, jos joku tekee sen huohotinpöntön toki siihen kannattaa laittaa 3(kolme) letku lähtöä.
-Tulo kannesta huohotus
-Tulo alakerran huohotus
-Meno takaisin öljypohjaan PINNAN ALLE.
-Ja tietysti päällimmäiseksi Filtteri josta höyryt pääsee ulos.
Mulle on noissa vapaasti hengittävissä "vajaatehoisissa" riittänyt kaksi letkua ja filtteri.

-
- Viestit: 160
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003
kyllävaan se öljy tulee pihalle...
omassa vanhassa connun koneessa 1.5 bar ahtoa 250 kmh motarilla
+ 3.km matkan ja pientä vedättelyä siihen, niin tuli jotai 4 desiä öljyä
purkkiin!!!!!!
eikös toi öljynlaatu kärsi kun se likastuu...
pakokaasuhan sen sieltä ylös lykkää !!!!!! en ainakaan takaisin
koneeseen laittais.!

omassa vanhassa connun koneessa 1.5 bar ahtoa 250 kmh motarilla
+ 3.km matkan ja pientä vedättelyä siihen, niin tuli jotai 4 desiä öljyä
purkkiin!!!!!!


eikös toi öljynlaatu kärsi kun se likastuu...
pakokaasuhan sen sieltä ylös lykkää !!!!!! en ainakaan takaisin
koneeseen laittais.!


auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tuossa baileyn purkissa on väliseinä joka on vaan yläosasta auki ja öljyt tulee vaan osaan purkista.
Kyllähän ne öljyt sieltä valuu takaisin kun koneen sammuttaa vaikka ei pinnan alle paluu menekkään.
Kyllähän ne öljyt sieltä valuu takaisin kun koneen sammuttaa vaikka ei pinnan alle paluu menekkään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Mitä isommat paineet sitä enemmän huohottaa. Kyllä sieltä sitä öljyy jonki verran tulee. Joillakin tehokkaissa cossuissa on suorastaan lentänyt letkut irti kun kunnolla on polkastu eikä huohotusta ole parannettu.Bootsi kirjoitti: Melkoiset on ohivirtaukset sulla jos lohkon huohotinletkusta tulee öljyä ihan "kaatamalla". (voihan se olla mahdollistakin, ku sulla on niin hirveet ahdot ja mahoton moottorikin)![]()
Eli, jos joku tekee sen huohotinpöntön toki siihen kannattaa laittaa 3(kolme) letku lähtöä.
-Tulo kannesta huohotus
-Tulo alakerran huohotus
-Meno takaisin öljypohjaan PINNAN ALLE.
-Ja tietysti päällimmäiseksi Filtteri josta höyryt pääsee ulos.
Mulle on noissa vapaasti hengittävissä "vajaatehoisissa" riittänyt kaksi letkua ja filtteri.
Itse en tosiaan mitään paluuputkia käyttänyt vaan kendallpurkkeja

Alla kuvia joista selviää hiukan miten itse noi tein. Toimi +400hv +500Nm tehoilla vielä. Venakopan kannelta tulevat putket vois olla hiukka isommatkin
Huohotus 1
Huohotus2
Huohotus3
Huohotus4
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Kyllä ne sieltä valuu.siipicossu kirjoitti:Tuossa baileyn purkissa on väliseinä joka on vaan yläosasta auki ja öljyt tulee vaan osaan purkista.
Kyllähän ne öljyt sieltä valuu takaisin kun koneen sammuttaa vaikka ei pinnan alle paluu menekkään.
Ei muuten ole tänä talvena vielä ollu kunnon pakkasia kun ei ole tullu vielä kysymyksiä "miks mun cossusta lentää öljyä pihalle", tarkemmin kun kysyjä on katsellut hän kysyy "se tulee jostain sieltä imusarjan alta lohkosta".
Se mötikkä siinä letkun välissä sisältää erilaisia reikälevyjä". Kosteutta ja kova pakkanen niin tukossa on.
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Pistetään kuva A-ryhmän escortista
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Onko joku tehnyt tota huohotusta cossussa lohkon molemmilta puolilta. vakiopaikalta ja sieltä pakosatsin alta ,mutta venakopasta jätetty ilman.
Graham goodella on ainakin toinen sen systeemeistä semmonen. Vai nouseeko sieltä pakosarjan alla olevasta liikaa öljyä purkkiin huohotuksen mukana. Sehän on kumminkin öljypinnan yläpuolella.
En meinannu niitä sakkoja purkista kumminkaan päästää takaisin ,kun on purnukassa poistoreikä.
Eikös se kone eniten kumminkin lohkon puolelta huohota ja siten kannen huohotus ei olis niin tärkeä ,jos lohkossa huohotus riittää.
Graham goodella on ainakin toinen sen systeemeistä semmonen. Vai nouseeko sieltä pakosarjan alla olevasta liikaa öljyä purkkiin huohotuksen mukana. Sehän on kumminkin öljypinnan yläpuolella.
En meinannu niitä sakkoja purkista kumminkaan päästää takaisin ,kun on purnukassa poistoreikä.
Eikös se kone eniten kumminkin lohkon puolelta huohota ja siten kannen huohotus ei olis niin tärkeä ,jos lohkossa huohotus riittää.
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
- Paikkakunta: Villähde/Nastola
Mulla on tuo graham gooden huohotus järjestelmä omassa cossu escossa ja hyvin on toiminut kesät talvet idea on mustaakseni otettu brittien ratasarjoista. Ainoa huono puoli on hinta mutta on kyllä laadukaskin.KtK kirjoitti:Onko joku tehnyt tota huohotusta cossussa lohkon molemmilta puolilta. vakiopaikalta ja sieltä pakosatsin alta ,mutta venakopasta jätetty ilman.
Graham goodella on ainakin toinen sen systeemeistä semmonen. Vai nouseeko sieltä pakosarjan alla olevasta liikaa öljyä purkkiin huohotuksen mukana. Sehän on kumminkin öljypinnan yläpuolella.
En meinannu niitä sakkoja purkista kumminkaan päästää takaisin ,kun on purnukassa poistoreikä.
Eikös se kone eniten kumminkin lohkon puolelta huohota ja siten kannen huohotus ei olis niin tärkeä ,jos lohkossa huohotus riittää.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Mulla on lohkosta huohotus otettu vakiopaikasta ja jätetty se musta loota sinne paikallee (puhdistettu liuottimella ja paineilmalla). Kanteen on tehty reikä sille tarkoitetulle paikalle ja hitsattu putkenpätkä reikään. Näistä on vedetty letkut brassieskon egr suodattimeen ja suodatin on sijoitettu vapaavirtausputsarin viereen. Kuva.
Viime leimalla inssi valitteli maahan vievästä huohotus putkesta, samoin kyseli vähän suoraan pihalle puhkuvasta hukkaportin poistosta. Kummastakaan ei kuitenkaan tullut mitään merkintää.
Viime leimalla inssi valitteli maahan vievästä huohotus putkesta, samoin kyseli vähän suoraan pihalle puhkuvasta hukkaportin poistosta. Kummastakaan ei kuitenkaan tullut mitään merkintää.
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Itellä menee normipaikasta tiehen..
ei inssi edes huomannut..
hyvä puoli et ajossa öljyää pohjan automaattisesti
pitänee joskus tehä sellanen "pömpeli" tuohon

hyvä puoli et ajossa öljyää pohjan automaattisesti

pitänee joskus tehä sellanen "pömpeli" tuohon
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Tuossa tutun korjaamolla tehtiin yhteen cossu escoon imevä huohotinsysteemi. Eli downpipeen hitsattiin ahtimen jälkeen ( about 15 cm ) viistosti putki, joka imee alipaineen kun pakokaasu virtaa vauhdilla. ohi. Putken väliin vielä takaiskuventiili, jottei paine pääse takaisin.
Tätä systeemiä myy US-Parts, hintaa sarjalla about 50 e, ja sisältää kaksi noita tarvikkeita, koska tarkoitettu haaramoottoriin.
Kovankin ajon jälkeen se imuputki downpipessa oli ihan viileä, eli virtausta on, ja toimii.
p.
ps. tällä systeemillä ei öljyn paluu saa ainakaan olla öljynpinnan alapuolella...
Tätä systeemiä myy US-Parts, hintaa sarjalla about 50 e, ja sisältää kaksi noita tarvikkeita, koska tarkoitettu haaramoottoriin.
Kovankin ajon jälkeen se imuputki downpipessa oli ihan viileä, eli virtausta on, ja toimii.
p.
ps. tällä systeemillä ei öljyn paluu saa ainakaan olla öljynpinnan alapuolella...
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kirjoitellaanpas vanhan topikin jatkeeksi. Kuinkas tuo cossu eskon orkkis öljynerotin irtoaa lohkosta, kylmästi raa-alla voimalla vai? Ja miltä kuullostaa seuraava suunnitelma eskon huohotuksen suhteen? Kerääjäpönttö johon 5 letkuklähtöä, molemmilta puolilta kampikammion huohotus orkkis paikoista, kannesta lisä huohotus, paluu normaali paikkaan säiliön pohjasta ja ulos huohotus joko suoraan pikkufiltterin läpi ilmoille tai toisen kerääjäsäiliön kautta ulos.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Ihan pitäisi vetämällä lähteä.Perkele kirjoitti:Kirjoitellaanpas vanhan topikin jatkeeksi. Kuinkas tuo cossu eskon orkkis öljynerotin irtoaa lohkosta, kylmästi raa-alla voimalla vai? Ja miltä kuullostaa seuraava suunnitelma eskon huohotuksen suhteen? Kerääjäpönttö johon 5 letkuklähtöä, molemmilta puolilta kampikammion huohotus orkkis paikoista, kannesta lisä huohotus, paluu normaali paikkaan säiliön pohjasta ja ulos huohotus joko suoraan pikkufiltterin läpi ilmoille tai toisen kerääjäsäiliön kautta ulos.
Ei liene tarpeellista ottaa molemminpuolin lohkosta huohotusta. Alkuperäisestä paikasta ja lisäks kannesta.
Mulla jäi omassa alkuperäinen huohotus-punikka paikoilleen, siitä menee kerääjälle ja toinen kannesta. Öljynpaluu on alkuperäisestä säiliöstä alkuperäiseen paikkaan ja kerääjä säiliöltä vielä toiselle puolelle lohkoon.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Tai sitten kahdelta puolen lohkoa ,kuten graham gooden systeemissä ja jättää venakopan rauhaan. Alakerrasta se huohotus pääasiassa tulee.
Itse en ainakaan venakoppaan huohotusta laita. Omatekonen huohotussysteemi on odotellut jo pidempään asennusta paikoilleen,mutta ,mutta.
Se vaan on jotenkin niin omatekosen näkönen innovaatio ja Grahamin systeemiä himottais ostaa. Vakio pitäis kuitenkin korvata mahdollisimman pian paremmalla.
Itse en ainakaan venakoppaan huohotusta laita. Omatekonen huohotussysteemi on odotellut jo pidempään asennusta paikoilleen,mutta ,mutta.
Se vaan on jotenkin niin omatekosen näkönen innovaatio ja Grahamin systeemiä himottais ostaa. Vakio pitäis kuitenkin korvata mahdollisimman pian paremmalla.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
- Paikkakunta: Villähde/Nastola
cossun huohotus
Mulla on toi graham gooden huohotus systeemi ja on ihan helvetin hyvä. Miinus puolista vois sanoa taas tuon hinnan, tuo systeemihän on otettu euroopan rata-auto luokista.Mutta toimiihan siellä konehuoneessa yksinkertaisempikin systeemi meinaan toi orkkis on ihan paska lähtösin jostain angilan ajoilta.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05