Cossun huohotus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Cossun huohotus

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Tammikuu 26. 16:20:05 2005

Eli jos en tollasta Baileyssin purkkia nyt sit kyhää/osta niin mikäs olis paras/helpoin tapa toteuttaa toi huohotus,ettei niitä öljyjä tarvis tonne imusarjaan enää tunkea.Onko se reikä sinne venakopan takaosaan nyt sitte must. Eli mitä alkuperäisestä huohotin järjestelmästä voi jättää käyttöön ja mihin ja miten noita keräyssäiliöitä tulisi sitten kyhätä. Eri variaatiot kiinnostaa,kunhan ovat toimivia. Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan... 8)
#446

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Tammikuu 26. 16:50:56 2005

Pistät vaan lohkosta tulevan huohotuksen ja siitä kannesta tulevan huohotuksen letkut johonkin purkkiin mitä sitten aina välillä tyhjäilet. Jos haluut tehä erillisen pöntön mikä kierrättää ne öljyt niin pistät sen lohkon ja kannen huohotusletkun siihen pönttöön kiinni ja siihen pönttöön johonkin kohtaan hengitysreikä niin että paineen pääsee pihalle ja öljyt jää pönttöön. Pohjaan tulee sitten se öljyn takaisinkierrätys eli pohjaan letkulähtö joka menee öljypohjaan öljynpinnan alapuolelle niin pääsee vapaasti valumaan sinne. Toinen vaihtoehto on laittaa se lohkosta tuleva huohotusletku sinne pohjaan niin auton sammuttaessa pääsee ne öljyt valumaan takaisin koneeseen samasta reiästä. Tossa nyt alkuun vähän vinkkiä miten sen voi toteuttaa, muut lisätköön omia mieltymyksiä.. :)
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Tammikuu 26. 17:30:05 2005

Hena kirjoitti:Pistät vaan lohkosta tulevan huohotuksen ja siitä kannesta tulevan huohotuksen letkut johonkin purkkiin mitä sitten aina välillä tyhjäilet. Jos haluut tehä erillisen pöntön mikä kierrättää ne öljyt niin pistät sen lohkon ja kannen huohotusletkun siihen pönttöön kiinni ja siihen pönttöön johonkin kohtaan hengitysreikä niin että paineen pääsee pihalle ja öljyt jää pönttöön. Pohjaan tulee sitten se öljyn takaisinkierrätys eli pohjaan letkulähtö joka menee öljypohjaan öljynpinnan alapuolelle niin pääsee vapaasti valumaan sinne. Toinen vaihtoehto on laittaa se lohkosta tuleva huohotusletku sinne pohjaan niin auton sammuttaessa pääsee ne öljyt valumaan takaisin koneeseen samasta reiästä. Tossa nyt alkuun vähän vinkkiä miten sen voi toteuttaa, muut lisätköön omia mieltymyksiä.. :)
Niin,eli kannen huohotuksella varmaan tarkoittanet,että teen sen reiän sinne venakoppaan,vedän siitä letkun tyhjään pönttöön ja samaiseen pönttöön siis alkuperäinen huohotin letku.Ja ton pöntön tyhjentää aina välillä...näinkö meinasit? Mitäs virkaa toi alkuperäinen punainen pyöreä pönttö toimittaa,saako sillä heittää vesilintua...?
#446

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Tammikuu 26. 17:55:11 2005

JRZ kirjoitti: Niin,eli kannen huohotuksella varmaan tarkoittanet,että teen sen reiän sinne venakoppaan,vedän siitä letkun tyhjään pönttöön ja samaiseen pönttöön siis alkuperäinen huohotin letku.Ja ton pöntön tyhjentää aina välillä...näinkö meinasit? Mitäs virkaa toi alkuperäinen punainen pyöreä pönttö toimittaa,saako sillä heittää vesilintua...?
Juuri näin tarkotin. Mulla oli itellä siinä lohkon kyljessä se sellanen pieni musta pönttö. Otin sen pois ja huohotusletku suoraan siihen pöntön reikään kiinni. Eli ei tarvitse sitä alkuperäistä pönttöä. Sulla on varmaan samanlainen vaikka onkin punainen?
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Tammikuu 26. 18:06:23 2005

Hena kirjoitti:
JRZ kirjoitti: Niin,eli kannen huohotuksella varmaan tarkoittanet,että teen sen reiän sinne venakoppaan,vedän siitä letkun tyhjään pönttöön ja samaiseen pönttöön siis alkuperäinen huohotin letku.Ja ton pöntön tyhjentää aina välillä...näinkö meinasit? Mitäs virkaa toi alkuperäinen punainen pyöreä pönttö toimittaa,saako sillä heittää vesilintua...?
Juuri näin tarkotin. Mulla oli itellä siinä lohkon kyljessä se sellanen pieni musta pönttö. Otin sen pois ja huohotusletku suoraan siihen pöntön reikään kiinni. Eli ei tarvitse sitä alkuperäistä pönttöä. Sulla on varmaan samanlainen vaikka onkin punainen?
Niin,itseasissahan siinä on kaksi pönttöä perästysten. Pieni pyöreä,josta lähtee painekoteloon letku ja sitte se musta vähän isompi ja neliömmän mallinen,joka tulee siihen lohkoon....pitäiskö toi alempi pönttö jättää tonne vai tyrkätä letku suoraan lohkon reikään?
#446

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Tammikuu 26. 18:15:19 2005

JRZ kirjoitti:
Niin,itseasissahan siinä on kaksi pönttöä perästysten. Pieni pyöreä,josta lähtee painekoteloon letku ja sitte se musta vähän isompi ja neliömmän mallinen,joka tulee siihen lohkoon....pitäiskö toi alempi pönttö jättää tonne vai tyrkätä letku suoraan lohkon reikään?
Aaa.. juu, on siinä se punanen tötterökin päällä. Koko roska pois ja suoraan lohkoon kiinni vaan. Voi sen laittaa suoraan siihen punasenkin tilalle, toimii se niinkin. Siellä mustassa boxissa on vaan noin vanhassa koneessa niin paljon paskaa että sen takia jätin omassakin tapauksessa pois sen.
Toyota Supra TT

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Tammikuu 26. 19:01:07 2005

Sen isomman alemman voi jättää jos haluaa.
Vetää sitten siitä keräyspöntöstä letkun takaisin öljypohjaan niin ei tarvitse tyhjätä ollenkaan vaan tyhjää itse itsensä.
205 lohkossahan on sille paluulle tulppa valmiina.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Tammikuu 26. 19:10:16 2005

Jeps,pönttö on nyt kyhätty. Tein yläreunaan tulon lohkosta ja venakopasta,tyhjennyksen/lohkoon pohjaan ja päälle tein reiän johon tulee suodatin tai ihan hienoreikäinen metalliverkko josta pääsee paineet pois.
#446

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Tammikuu 26. 19:12:14 2005

JRZ kirjoitti:Jeps,pönttö on nyt kyhätty. Tein yläreunaan tulon lohkosta ja venakopasta,tyhjennyksen/lohkoon pohjaan ja päälle tein reiän johon tulee suodatin tai ihan hienoreikäinen metalliverkko josta pääsee paineet pois.
Tyhjennys sitten oikeeseen paikkaan ettei huohota takaisin eli öljypinnan alle. Sille on paikkakin pakosarjan alla.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Tammikuu 26. 19:15:17 2005

ckolli kirjoitti:
JRZ kirjoitti:Jeps,pönttö on nyt kyhätty. Tein yläreunaan tulon lohkosta ja venakopasta,tyhjennyksen/lohkoon pohjaan ja päälle tein reiän johon tulee suodatin tai ihan hienoreikäinen metalliverkko josta pääsee paineet pois.
Tyhjennys sitten oikeeseen paikkaan ettei huohota takaisin eli öljypinnan alle. Sille on paikkakin pakosarjan alla.
Eikös se ole juuri tuo minkä siipicossu mainitsi...?
#446

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Tammikuu 26. 20:15:14 2005

Mitä väliä sillä on valuuko se "huohotus öljy" öljypinnan alle vai päälle?
Jokatapauksessa se öljy valuu takas ö-pohjaan kun auto on sammuksissa. :roll:
(siis siitä keräily säiliöstä)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Tammikuu 26. 20:18:43 2005

JRZ kirjoitti:
ckolli kirjoitti:
JRZ kirjoitti:Jeps,pönttö on nyt kyhätty. Tein yläreunaan tulon lohkosta ja venakopasta,tyhjennyksen/lohkoon pohjaan ja päälle tein reiän johon tulee suodatin tai ihan hienoreikäinen metalliverkko josta pääsee paineet pois.
Tyhjennys sitten oikeeseen paikkaan ettei huohota takaisin eli öljypinnan alle. Sille on paikkakin pakosarjan alla.
Eikös se ole juuri tuo minkä siipicossu mainitsi...?
Just se
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Tammikuu 26. 20:29:42 2005

Bootsi
Mieti vähän!
Jos paluuletku on öljypinnan yläpuolella, mitä tapahtuu?

Ps. Avustus on kielletty, Bootsi miettii.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Tammikuu 26. 20:38:41 2005

Bootsi
Olet varmaan miettinyt ja sisäistänyt. Sen kun olet tehnyt niin lue tämä ja homma skulaa, eikö.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Tammikuu 26. 20:38:42 2005

ckolli kirjoitti:Bootsi
Mieti vähän!
Jos paluuletku on öljypinnan yläpuolella, mitä tapahtuu?

Ps. Avustus on kielletty, Bootsi miettii.
Villi arvaus..
Alakerran höyryt nousee letkuapitkin ylös ja säiliössä olevan huohottimen kautta ulos..
Samoin kuin tekee yläkerran höyrytkin.
Menikö väärin, saako käyttää oljenkorren? :?

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Tammikuu 26. 21:13:45 2005

Tämä valmis paikka mikä siellä on niin ei taida kuitenkaan olla siellä öljypinnan alapuolella.. :roll:
Toyota Supra TT

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Tammikuu 26. 21:55:50 2005

ckolli kirjoitti:Bootsi
Olet varmaan miettinyt ja sisäistänyt. Sen kun olet tehnyt niin lue tämä ja homma skulaa, eikö.
Mä oon kyllä yrittänyt noita vanhoja Topicceja lukea, mutta mistään ei selvinnyt miks ei Alakerran huohotusletkua voi käyttää myös Säiliöön kertyneen öljyn paluuletkuna?
Noissa "rallitötteröissä" mitä oon ruuvannut olen niin tehnyt ja hyvin on toiminut. (mukana myös jokkis autoja jotka TOSIAAN huohottavat ja joissa on muuten pakollinen tuo keräys astia) :wink:
Tietysti on selvää ettei järjestelmä ole suljettu, vaan ilman on päästävä poistumaan.
Ja sehän poistuu tuon säiliön yläreunasta, minne öljy ei nouse (hieman jo jäähtyneenä)

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Tammikuu 26. 22:48:37 2005

Jeps, Tässä taas meikäläisen aikaansaannos,tohon yläreikään pitäs vielä tosiaan laittaa se suodatin tai pienireikäsen verkon pala...Hope toi toimii niinkun kuuluis... :?
#446

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Tammikuu 26. 23:21:20 2005

Ihan vaan uteliasuuttani tarkastaako ne edes noita katsastuksessa?

Laittakaa vaan suoran maahan ne letkunne :D
Niin äijäki teki. Ei ollut kai katsastusmies huomannut/välittänyt asiasta...

Itse en tekisin niin ja edellä mainitun voi jättää huomioimatta...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Tammikuu 27. 5:56:10 2005

Mulla menee yksi venttilinkoppaan, yksi sinne imusarjan alle, paluu pakosarjan alla olevaan tulpan paikalle. Huohotusta en ole vetänyt purkista mihinkään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Tammikuu 27. 9:06:44 2005

Hena kirjoitti:Tämä valmis paikka mikä siellä on niin ei taida kuitenkaan olla siellä öljypinnan alapuolella.. :roll:
Jotain pitää itsekkin tehdä eli paikka on valmiina, mitottaen putki siihen.
Suosittelen että katsastukseen ainakin laitatte kerääjäsäiliön. Itsellä oli 2 kpl:tta uskomattoman upeita kendall purkkeja säiliöinä. Puolen vuoden välein tyhjennys.

Bootsi
Siksi ei, koska kone huohottaa ja kun se huohottaa niin se öljy jonka pitäisi palata ei voi palata koska huohottaa. Ota putki suuhun ja pyydä kaverias kaataa siihen vettä samaan aikaan kun puhallat siihen.
Kovissa vedoissa ja varsinkin kuluneemmalla koneella tulee tuo huohotus (oikein rakennettu) tärkeämmäksi.
Vapareissahan huohotus ei ole niin suuri ongelma kuin turboissa. Kun pyttyihin painetta lykätään, ja mitä enemmän sitä lykätään niin sitä enemmän jostain vuotaa ohi. Helpoin ratkaisu on kerääjäsäiliö.

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » To Tammikuu 27. 9:20:54 2005


ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Tammikuu 27. 9:31:12 2005

Jjs:n kertoma pitää paikkansa tuossa topicissa eli samoja asioita kerrataan. Oikeaoppisesti se putki viedään öljypinnan alle.
Normaaleissa katucossuissa sitä ei tarvii tehdä ellei ole huohotuksen kanssa ongelmia.

Edit: Pitää nyt korjata etten kirjoita omaa kirjoitustani vastaan.
Oikeaoppisuus tässä huohotusasiassa on oikeaoppisilta saamiani neuvoja siitä miten ralli- ja ratapeleissä huohotus on ratkaistu. Sekä tietoa mitä olen netistä ym virittäjiltä saanut.

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » To Tammikuu 27. 11:21:39 2005

vinkkinä kaikille huohottajille :lol: , mopoon tarkoitettuja power filttereitä (ilmanputsari)
saa n.10 eurolla. On vielä näyttävän näköinen.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Tammikuu 27. 11:44:55 2005

jarkkoscosworth kirjoitti:vinkkinä kaikille huohottajille :lol: , mopoon tarkoitettuja power filttereitä (ilmanputsari)
saa n.10 eurolla. On vielä näyttävän näköinen.
Voi saakeli ja mäkin ostin jokku sikahintaiset(25e) extremet :lol:
Pitää muistaa seuraavalla kertaa :P

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Tammikuu 27. 11:56:14 2005

Ares kirjoitti:Ihan vaan uteliasuuttani tarkastaako ne edes noita katsastuksessa?

Laittakaa vaan suoran maahan ne letkunne :D
Niin äijäki teki. Ei ollut kai katsastusmies huomannut/välittänyt asiasta...

Itse en tekisin niin ja edellä mainitun voi jättää huomioimatta...
Mulla tuli huomautus juurikin tuosta huohotuksesta kun olin vetänyt lohkon huohotuksen suoraan auton alle.. Mutta ei jäänyt sentään siitä kiinni katsastus, kehotti vaan laittamaan sen muualle.
Toyota Supra TT

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Tammikuu 27. 13:34:59 2005

ckolli kirjoitti: Bootsi
Siksi ei, koska kone huohottaa ja kun se huohottaa niin se öljy jonka pitäisi palata ei voi palata koska huohottaa. Ota putki suuhun ja pyydä kaverias kaataa siihen vettä samaan aikaan kun puhallat siihen.
Kovissa vedoissa ja varsinkin kuluneemmalla koneella tulee tuo huohotus (oikein rakennettu) tärkeämmäksi.
Vapareissahan huohotus ei ole niin suuri ongelma kuin turboissa. Kun pyttyihin painetta lykätään, ja mitä enemmän sitä lykätään niin sitä enemmän jostain vuotaa ohi. Helpoin ratkaisu on kerääjäsäiliö.
Melkoiset on ohivirtaukset sulla jos lohkon huohotinletkusta tulee öljyä ihan "kaatamalla". (voihan se olla mahdollistakin, ku sulla on niin hirveet ahdot ja mahoton moottorikin) :wink:

Eli, jos joku tekee sen huohotinpöntön toki siihen kannattaa laittaa 3(kolme) letku lähtöä.
-Tulo kannesta huohotus
-Tulo alakerran huohotus
-Meno takaisin öljypohjaan PINNAN ALLE.
-Ja tietysti päällimmäiseksi Filtteri josta höyryt pääsee ulos.

Mulle on noissa vapaasti hengittävissä "vajaatehoisissa" riittänyt kaksi letkua ja filtteri. 8)

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

Viesti Kirjoittaja +2.bar » To Tammikuu 27. 13:53:26 2005

kyllävaan se öljy tulee pihalle...

omassa vanhassa connun koneessa 1.5 bar ahtoa 250 kmh motarilla
+ 3.km matkan ja pientä vedättelyä siihen, niin tuli jotai 4 desiä öljyä
purkkiin!!!!!! :cry: :cry:


eikös toi öljynlaatu kärsi kun se likastuu...

pakokaasuhan sen sieltä ylös lykkää !!!!!! en ainakaan takaisin
koneeseen laittais.! :?: :?:
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Tammikuu 27. 14:48:31 2005

Tuossa baileyn purkissa on väliseinä joka on vaan yläosasta auki ja öljyt tulee vaan osaan purkista.
Kyllähän ne öljyt sieltä valuu takaisin kun koneen sammuttaa vaikka ei pinnan alle paluu menekkään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Tammikuu 27. 15:02:07 2005

Bootsi kirjoitti: Melkoiset on ohivirtaukset sulla jos lohkon huohotinletkusta tulee öljyä ihan "kaatamalla". (voihan se olla mahdollistakin, ku sulla on niin hirveet ahdot ja mahoton moottorikin) :wink:

Eli, jos joku tekee sen huohotinpöntön toki siihen kannattaa laittaa 3(kolme) letku lähtöä.
-Tulo kannesta huohotus
-Tulo alakerran huohotus
-Meno takaisin öljypohjaan PINNAN ALLE.
-Ja tietysti päällimmäiseksi Filtteri josta höyryt pääsee ulos.

Mulle on noissa vapaasti hengittävissä "vajaatehoisissa" riittänyt kaksi letkua ja filtteri. 8)
Mitä isommat paineet sitä enemmän huohottaa. Kyllä sieltä sitä öljyy jonki verran tulee. Joillakin tehokkaissa cossuissa on suorastaan lentänyt letkut irti kun kunnolla on polkastu eikä huohotusta ole parannettu.

Itse en tosiaan mitään paluuputkia käyttänyt vaan kendallpurkkeja :)
Alla kuvia joista selviää hiukan miten itse noi tein. Toimi +400hv +500Nm tehoilla vielä. Venakopan kannelta tulevat putket vois olla hiukka isommatkin

Huohotus 1
Huohotus2
Huohotus3
Huohotus4

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Tammikuu 27. 15:19:46 2005

siipicossu kirjoitti:Tuossa baileyn purkissa on väliseinä joka on vaan yläosasta auki ja öljyt tulee vaan osaan purkista.
Kyllähän ne öljyt sieltä valuu takaisin kun koneen sammuttaa vaikka ei pinnan alle paluu menekkään.
Kyllä ne sieltä valuu.
Ei muuten ole tänä talvena vielä ollu kunnon pakkasia kun ei ole tullu vielä kysymyksiä "miks mun cossusta lentää öljyä pihalle", tarkemmin kun kysyjä on katsellut hän kysyy "se tulee jostain sieltä imusarjan alta lohkosta".
Se mötikkä siinä letkun välissä sisältää erilaisia reikälevyjä". Kosteutta ja kova pakkanen niin tukossa on.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Tammikuu 27. 17:23:50 2005

Pistetään kuva A-ryhmän escortista

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Tammikuu 27. 19:49:05 2005

Onko tietoa onko toi pakosarjan alla oleva proppu 3/8 jengalla?
#446

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Viesti Kirjoittaja LasseK » Ma Maaliskuu 28. 21:02:35 2005

ongelma ratkastu
Viimeksi muokannut LasseK, Pe Kesäkuu 23. 0:42:38 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Maaliskuu 22. 18:29:52 2006

Onko joku tehnyt tota huohotusta cossussa lohkon molemmilta puolilta. vakiopaikalta ja sieltä pakosatsin alta ,mutta venakopasta jätetty ilman.

Graham goodella on ainakin toinen sen systeemeistä semmonen. Vai nouseeko sieltä pakosarjan alla olevasta liikaa öljyä purkkiin huohotuksen mukana. Sehän on kumminkin öljypinnan yläpuolella.

En meinannu niitä sakkoja purkista kumminkaan päästää takaisin ,kun on purnukassa poistoreikä.

Eikös se kone eniten kumminkin lohkon puolelta huohota ja siten kannen huohotus ei olis niin tärkeä ,jos lohkossa huohotus riittää.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Maaliskuu 22. 23:43:43 2006

Mulla oli vakio huohotuksen lisäksi otettu pakosrj alta yks lisä huohotus. Ja myös venakopasta otettu 2 huohotusta. Mutta se alkuperäinen lohkosta tuleva varmasti riittää. Ottaa sen pömpelin vaan välistä pois.
Ja ei kannata niitä paskoja valuttaa sitten takasin ölynkiertoon.

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

Viesti Kirjoittaja cossu65 » To Maaliskuu 23. 18:51:08 2006

KtK kirjoitti:Onko joku tehnyt tota huohotusta cossussa lohkon molemmilta puolilta. vakiopaikalta ja sieltä pakosatsin alta ,mutta venakopasta jätetty ilman.

Graham goodella on ainakin toinen sen systeemeistä semmonen. Vai nouseeko sieltä pakosarjan alla olevasta liikaa öljyä purkkiin huohotuksen mukana. Sehän on kumminkin öljypinnan yläpuolella.

En meinannu niitä sakkoja purkista kumminkaan päästää takaisin ,kun on purnukassa poistoreikä.

Eikös se kone eniten kumminkin lohkon puolelta huohota ja siten kannen huohotus ei olis niin tärkeä ,jos lohkossa huohotus riittää.
Mulla on tuo graham gooden huohotus järjestelmä omassa cossu escossa ja hyvin on toiminut kesät talvet idea on mustaakseni otettu brittien ratasarjoista. Ainoa huono puoli on hinta mutta on kyllä laadukaskin.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » To Maaliskuu 23. 19:34:01 2006

Mulla on lohkosta huohotus otettu vakiopaikasta ja jätetty se musta loota sinne paikallee (puhdistettu liuottimella ja paineilmalla). Kanteen on tehty reikä sille tarkoitetulle paikalle ja hitsattu putkenpätkä reikään. Näistä on vedetty letkut brassieskon egr suodattimeen ja suodatin on sijoitettu vapaavirtausputsarin viereen. Kuva.

Viime leimalla inssi valitteli maahan vievästä huohotus putkesta, samoin kyseli vähän suoraan pihalle puhkuvasta hukkaportin poistosta. Kummastakaan ei kuitenkaan tullut mitään merkintää.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Maaliskuu 23. 19:35:46 2006

Baileyn pöntöllä kannattaa tehä näin-> niihin ylimpiin liitäntöihin molemmilta puolilta lohkoa huohotus ja paluulle tehä reikä sinne ö-pohjaan. Näin se oikeasti pitäis olla.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Maaliskuu 23. 20:43:52 2006

Itellä menee normipaikasta tiehen.. :D ei inssi edes huomannut..

hyvä puoli et ajossa öljyää pohjan automaattisesti :lol:

pitänee joskus tehä sellanen "pömpeli" tuohon
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Maaliskuu 24. 9:22:30 2006

Mites 200-lohkon öljyn paluu huohotinpöntöstä ? löytyykö paikkaa valmiina lohkosta ?
ex Jäsen #10

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Maaliskuu 24. 9:40:51 2006

Tuossa tutun korjaamolla tehtiin yhteen cossu escoon imevä huohotinsysteemi. Eli downpipeen hitsattiin ahtimen jälkeen ( about 15 cm ) viistosti putki, joka imee alipaineen kun pakokaasu virtaa vauhdilla. ohi. Putken väliin vielä takaiskuventiili, jottei paine pääse takaisin.

Tätä systeemiä myy US-Parts, hintaa sarjalla about 50 e, ja sisältää kaksi noita tarvikkeita, koska tarkoitettu haaramoottoriin.

Kovankin ajon jälkeen se imuputki downpipessa oli ihan viileä, eli virtausta on, ja toimii.

p.

ps. tällä systeemillä ei öljyn paluu saa ainakaan olla öljynpinnan alapuolella...
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Maaliskuu 25. 16:50:43 2006

Jake kirjoitti:Mites 200-lohkon öljyn paluu huohotinpöntöstä ? löytyykö paikkaa valmiina lohkosta ?
Eikös siellä imusarjan puolella ö-pohjassa ole paikka?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Huhtikuu 13. 20:52:14 2006

Onko muuten kellään kuvaa 4wd:n ö-pohjasta, jossa näkyisi sisältä tuo paluu?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » To Huhtikuu 13. 21:09:07 2006

Jasu kirjoitti:Onko muuten kellään kuvaa 4wd:n ö-pohjasta, jossa näkyisi sisältä tuo paluu?
Öljypohja
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Huhtikuu 13. 21:17:06 2006

Kiitoksia.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Kesäkuu 21. 21:51:29 2006

Kirjoitellaanpas vanhan topikin jatkeeksi. Kuinkas tuo cossu eskon orkkis öljynerotin irtoaa lohkosta, kylmästi raa-alla voimalla vai? Ja miltä kuullostaa seuraava suunnitelma eskon huohotuksen suhteen? Kerääjäpönttö johon 5 letkuklähtöä, molemmilta puolilta kampikammion huohotus orkkis paikoista, kannesta lisä huohotus, paluu normaali paikkaan säiliön pohjasta ja ulos huohotus joko suoraan pikkufiltterin läpi ilmoille tai toisen kerääjäsäiliön kautta ulos.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Kesäkuu 21. 23:15:52 2006

Perkele kirjoitti:Kirjoitellaanpas vanhan topikin jatkeeksi. Kuinkas tuo cossu eskon orkkis öljynerotin irtoaa lohkosta, kylmästi raa-alla voimalla vai? Ja miltä kuullostaa seuraava suunnitelma eskon huohotuksen suhteen? Kerääjäpönttö johon 5 letkuklähtöä, molemmilta puolilta kampikammion huohotus orkkis paikoista, kannesta lisä huohotus, paluu normaali paikkaan säiliön pohjasta ja ulos huohotus joko suoraan pikkufiltterin läpi ilmoille tai toisen kerääjäsäiliön kautta ulos.
Ihan pitäisi vetämällä lähteä.
Ei liene tarpeellista ottaa molemminpuolin lohkosta huohotusta. Alkuperäisestä paikasta ja lisäks kannesta.
Mulla jäi omassa alkuperäinen huohotus-punikka paikoilleen, siitä menee kerääjälle ja toinen kannesta. Öljynpaluu on alkuperäisestä säiliöstä alkuperäiseen paikkaan ja kerääjä säiliöltä vielä toiselle puolelle lohkoon.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Kesäkuu 22. 0:12:19 2006

Tai sitten kahdelta puolen lohkoa ,kuten graham gooden systeemissä ja jättää venakopan rauhaan. Alakerrasta se huohotus pääasiassa tulee.

Itse en ainakaan venakoppaan huohotusta laita. Omatekonen huohotussysteemi on odotellut jo pidempään asennusta paikoilleen,mutta ,mutta.

Se vaan on jotenkin niin omatekosen näkönen innovaatio ja Grahamin systeemiä himottais ostaa. Vakio pitäis kuitenkin korvata mahdollisimman pian paremmalla.

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

cossun huohotus

Viesti Kirjoittaja cossu65 » Pe Kesäkuu 23. 11:20:13 2006

Mulla on toi graham gooden huohotus systeemi ja on ihan helvetin hyvä. Miinus puolista vois sanoa taas tuon hinnan, tuo systeemihän on otettu euroopan rata-auto luokista.Mutta toimiihan siellä konehuoneessa yksinkertaisempikin systeemi meinaan toi orkkis on ihan paska lähtösin jostain angilan ajoilta.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

Vastaa Viestiin