Cossun lukkoperä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Cossun lukkoperä

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Tammikuu 21. 23:21:50 2005

mites toi homma nyt on, kun Cossun on jumissa lumikasan keskellä duunissa ja kesärenkaat alla..

joo eli asiaan.. mikä on homman nimi kun lukko ei lähde messiin kun sitä tänäänkin yritin vekslailla.. vain toinen pyörä alkaa sutimaan. vikaa? eikös Cossu Sierroissa ole tehtaalta tullessa ollut samat perät kaikissa, tuosta en meinaan tiedä? valaiskaa joku asiaa.. askarruttaa noi kummatkin. 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Tammikuu 21. 23:38:06 2005

Viskolukko sieltä löytyy.
Jos sutii vain toinen rinkula eikä toinen lähde hetken sutimisenkaan jälkeen mukaan, on viskossa vikaa tai sitten ei ole lukkoperä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Tammikuu 21. 23:41:24 2005

ukormi kirjoitti:Viskolukko sieltä löytyy.
Jos sutii vain toinen rinkula eikä toinen lähde hetken sutimisenkaan jälkeen mukaan, on viskossa vikaa tai sitten ei ole lukkoperä.
ei vaikka painaa kunnolla lämääkin.. mistä voin varmistaa sen olevan lukollinen.. asvaltilla kyllä kesällä paikaltaan lähdössä jättää heti kummallekkin puolelle..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Tammikuu 21. 23:57:32 2005

2WD Cossussa 7.5" murikka jonka erottaa kyllä 7" murikasta jo selvästi reilumman kokonsa puolesta. Ja jos saat auton perää kohotettua ja kokeiltua pyöriikö molemmat renkaat samaan suuntaan toista pyörittäessä niin selkenee sekin onko lukkoa vai ei. Yleensä cossuissa tuntuu olevan luistonestolukko ( lienevät sen verran kovilla että tuppaa ominaisuudet hieman huononemaan vanhemmiten ) joka sallii aika paljon toiselle pyörälle luistoa, mutta kyllä entisessä omassani aina liukkaalla molemmat pyörivät tyhjää. Asfaltilla ei sitten aina.

Tässä turinaa asiasta:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ukkoper%E4
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Tammikuu 22. 0:04:02 2005

joo auto on ollutkin muutaman kerran nosturilla.. ja kyllä pyörii samaan suuntaan kun toista pyörittää.. ja toinen pysyy paikallaan kun pitää kiinni ja toista pyörittää samalla..

miten tommosen perän kunnosta voi varmistua, kun ei ole juurikaan tullut räplättyä..?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Tammikuu 22. 0:10:58 2005

No tässä on tuossa linkissäkin oleva ohje toisella kotimaisella perän kunnon pikaiseen testaukseen:


Onpa muuten hyvä viskon testikin mainittu opuksessa. Tässä enklanniksi niin ei tule ainakaan minun käännöksestäni virheitä.

1. Chock the front wheels, then jack up the rear of the car and support on axle stands
2. Remove one of the rear wheels, then fully release the handbrake.
3. Fit the socket on the driveshaft nut, then using a torque wrench, turn the hub clockwise approximately one second to complete the movement. The turning torque must be 70± 30 Nm (52± 22 lbf ft). Note that the propeller shaft must not turn during the check. If necessary it should be held stationary, or top gear engaged.
4. If the correct turning torque is not obtained, the viscous differential is faulty and will need to be renewed.

Kyseessä 2.3/2.8/2.9 mallien perät, tuskin eroja nelisylinteristen periin..


Jos pyörii helposti kun toista pitää kiinni niin kyllä visko alkaa olla tiensä päässä...
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Tammikuu 22. 0:18:47 2005

no kyllä vähän joutuu pitää vastaan.. eli sisuskalut vaihtoon ja järeempää tilalle?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Tammikuu 22. 0:23:47 2005

Laze kirjoitti:no kyllä vähän joutuu pitää vastaan.. eli sisuskalut vaihtoon ja järeempää tilalle?
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=89168 :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Tammikuu 22. 0:25:36 2005

klink klonk.. ei taas leikannut.. juuri aamulla luinki tota Topiccia.. :lol:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Tammikuu 22. 10:33:38 2005

viskon loppumiseen yksi syy on liian täyteen täytetty takabanjo
lukollisen perän öljyn täyttö on tarkka jottein seisoessa öljyn pinta ole stefan tasolla vaan alapuolella.
visko nesteiden jäähtyessä ja lämmetessä niiden tilavuus muuttuu hieman ja
imee perä öljyjä sinne sekaan jolloin se rupeaa luistamaan.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Tammikuu 22. 10:42:36 2005

eli litkujen vaihdollakin vois mahdollisesti skulaa.. tuli se tos kerran katottuu, kun nostin auton perästä ylös, niin pinta oli juuri reiän alareunassa, eli periaatteessa ylimäärästä on ja ylimääräset tulis ulos korkki auki perä alas..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Tammikuu 22. 10:48:19 2005

sierra friikki kirjoitti:viskon loppumiseen yksi syy on liian täyteen täytetty takabanjo
lukollisen perän öljyn täyttö on tarkka jottein seisoessa öljyn pinta ole stefan tasolla vaan alapuolella.
visko nesteiden jäähtyessä ja lämmetessä niiden tilavuus muuttuu hieman ja
imee perä öljyjä sinne sekaan jolloin se rupeaa luistamaan.
Tai joku laittanut väärää öljyä perään. :roll:

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Tammikuu 22. 11:19:36 2005

sitäkin mietin.. mitä öljyä Cossun perään laitan? suosituksia?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Tammikuu 22. 13:44:27 2005

Hypoidi öljyä SAE 90 , Ford Spec SQM2C-9002-AA
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin