cossun öljyruiskusta kysymys?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
cossun öljyruiskusta kysymys?
tarviiko olla se ruisku, jos on cossukanget ja männät?? onko sitä kukaan tehnyt itse ohc öljypumppuun?
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
ei tämän putkiston tarkoitus ole voidella tappia siihen voiteluun on kierotkangessa se reikä (muistaakseni siinä on sellainen)
tämänputkiston tarkoitus on jäähdyttää mäntää kun sillä vedätetään.
putkistoa et saa irrallaan joudut ostamaan koko pumpun.
mulla on myytävänä yksi jos on kiinnostusta
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... 6ljypumppu
tämänputkiston tarkoitus on jäähdyttää mäntää kun sillä vedätetään.
putkistoa et saa irrallaan joudut ostamaan koko pumpun.
mulla on myytävänä yksi jos on kiinnostusta
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... 6ljypumppu
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
eli tapin voitelu hoidetaan cossussakin samoin kun monessa muussakin autossa.rs11 kirjoitti:ainaki siellä kiertokangessa on reikä josta mielestäni se öljy tapille menee.eilen juuri kampuran irti otin niitä reikiä kiertokangissa kattelin.
ruiskuttimet on jäähdytystä varten.
jos meinaat ottaa koneesta tehoa ulos niin ruiskut on laitettava
ja jos meet tekemäänsen systeemin niin muista että siellä on paine avaus ventiili joka estää suihkutuksen liian pienellä öljyn paineella.
se suojelee laakereitä käynnistys hetkellä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Onko tietoo et paljonko se venttiili vaatii painetta ennenkuin avautuu?sierra friikki kirjoitti:eli tapin voitelu hoidetaan cossussakin samoin kun monessa muussakin autossa.rs11 kirjoitti:ainaki siellä kiertokangessa on reikä josta mielestäni se öljy tapille menee.eilen juuri kampuran irti otin niitä reikiä kiertokangissa kattelin.
ruiskuttimet on jäähdytystä varten.
jos meinaat ottaa koneesta tehoa ulos niin ruiskut on laitettava
ja jos meet tekemäänsen systeemin niin muista että siellä on paine avaus ventiili joka estää suihkutuksen liian pienellä öljyn paineella.
se suojelee laakereitä käynnistys hetkellä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
ja voitelu tapahtuu roiske voitelulla, öljysuihkujen kautta, pitääkö paikkansa?Jahman kirjoitti:Ei cosan kangissa mitään öljyreikiä ole.
Lisätäään nyt varmuudeksi jollekin pilkun n****jalle, että männäntapin voitelulle tetenkin on öljyreikä yläsilmässä
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
jos niitä kankia tunkee vapariin, niin voi myös tehdä pyöreällä viilalla urat kiertokankien kylkiosaan. eli laakerista poistuva öljy ohjataan uralla ylöspäin.
näin on esim. zetecissä ja monessa muussakin moottorissa, urat molemmin puolin veiviä ja ei öljyreikää kyljessä.
kuva urista
näin on esim. zetecissä ja monessa muussakin moottorissa, urat molemmin puolin veiviä ja ei öljyreikää kyljessä.
kuva urista
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Onko noi jotku uudet kisa veivit, kun on tollaset "banaanit"?Brenda kirjoitti:jos niitä kankia tunkee vapariin, niin voi myös tehdä pyöreällä viilalla urat kiertokankien kylkiosaan. eli laakerista poistuva öljy ohjataan uralla ylöspäin.
näin on esim. zetecissä ja monessa muussakin moottorissa, urat molemmin puolin veiviä ja ei öljyreikää kyljessä.
kuva urista



-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jeps eli ne putket ovat jäähdytystä varten eli mäntien jäähdytystä hoitavat öljysuihkulla.
Voitelun ylätappi saa muutenkin loiske periaatteella niin kuin jokaisesa normaalissa moottorissa.
Itse rakentsin omaan projektiini tuon suihkutus systeemin.
Voitelun ylätappi saa muutenkin loiske periaatteella niin kuin jokaisesa normaalissa moottorissa.
Itse rakentsin omaan projektiini tuon suihkutus systeemin.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Eipä taida riittää tapille pelkkä roiskevoitelu jos tappi on laakeroitu mäntiin kuten Oharissa, kelluva tappi ja yläsilmässä pronssilaakeri niin vaparissa ehkä selvitään pelkillä roiskeilla.NiceMan kirjoitti:Jeps eli ne putket ovat jäähdytystä varten eli mäntien jäähdytystä hoitavat öljysuihkulla.
Voitelun ylätappi saa muutenkin loiske periaatteella niin kuin jokaisesa normaalissa moottorissa.
Itse rakentsin omaan projektiini tuon suihkutus systeemin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Siten oharissa on vikaa =)
Koska pihalla on v8 jossa ei ole minkäänlaista suihkua tehty männille vaan perustuu ihan vain loiskevoiteluun.
Ja männäntappi "kiinteästi" veiveissä eli laakeroitu mäntiin.
Tehokin eri maalta.
Koska pihalla on v8 jossa ei ole minkäänlaista suihkua tehty männille vaan perustuu ihan vain loiskevoiteluun.
Ja männäntappi "kiinteästi" veiveissä eli laakeroitu mäntiin.
Tehokin eri maalta.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Montako sekuntia tuo v8 kestäisi saman reilun 100hv/l tehosuhteella kuin ahdetussa nelosessa? Sillä siitä johtuvat pintapaineet ja kehänopeudet määrittelevät voitelun tarpeen.NiceMan kirjoitti:Siten oharissa on vikaa =)
Koska pihalla on v8 jossa ei ole minkäänlaista suihkua tehty männille vaan perustuu ihan vain loiskevoiteluun.
Ja männäntappi "kiinteästi" veiveissä eli laakeroitu mäntiin.
Tehokin eri maalta.
Tässähän se menee...
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
no tuo 100hv/l saa jo vaparina eli sihen ei mitään turboa tarvi tai öljysuihkua voitelun takia 

Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
ok.. cossu siis niin huono että tarvii lisä voitelua, se ei olekkaan jäähdytyksen vuoksi =)
No aina oppii uutta
No aina oppii uutta

Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
voisikohan sillä öljyruiskulla olla vaikka kaksi tarkoitusta siellä.NiceMan kirjoitti:ok.. cossu siis niin huono että tarvii lisä voitelua, se ei olekkaan jäähdytyksen vuoksi =)
No aina oppii uutta

ja toisaalta, jos nyt puhutaan täysmoottoreista, niin 800 heppaiset vaparit on kumminkin kohtalaisen harvinaisia. alle kasilitrasia veekoneita en pidä minään.

Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Iso kone kun rappaa niin roiskuu enemmän ja toisekseen perinteisessä 16 vena kasissa nokka-akselin voitelu ropisee kampiakselin päälle ja kannen kanssa.NiceMan kirjoitti:Siten oharissa on vikaa =)
Koska pihalla on v8 jossa ei ole minkäänlaista suihkua tehty männille vaan perustuu ihan vain loiskevoiteluun.
Ja männäntappi "kiinteästi" veiveissä eli laakeroitu mäntiin.
Tehokin eri maalta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi