Cossusierran alusta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
Cossusierran alusta
miten jäykkia jousia ootte käyttäny asvaltilla???
on noissa manualeissa jotain arvoja... mutta mutta....
mulla on
bilsteinit Väärippäin toimivat eessä
takana onko noi mgnesiumia mutta bilsteinei kummiski
nylonouslat/pölyuretaani...
vielä oitää ostaa etu reaktio tangot ja säädetävät tukivarret.. ja erilainen vakaja...
pitäis saaja tietää muinka jäykät jouset pitäis ostaa.. ja paljo 4wd cossun etupäätä pystyy säätän ette nivelet ei pahasti kärsis tai tuu ulos....
on noissa manualeissa jotain arvoja... mutta mutta....
mulla on
bilsteinit Väärippäin toimivat eessä
takana onko noi mgnesiumia mutta bilsteinei kummiski
nylonouslat/pölyuretaani...
vielä oitää ostaa etu reaktio tangot ja säädetävät tukivarret.. ja erilainen vakaja...
pitäis saaja tietää muinka jäykät jouset pitäis ostaa.. ja paljo 4wd cossun etupäätä pystyy säätän ette nivelet ei pahasti kärsis tai tuu ulos....
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
kadulle:
bilstein sport iskarit + weitec cossu -25mm madallusjouset
avo korkeus- ja vaimennussäädettävä alustasarja
------------------------
jos sulla on kisa-alustan osia niin kuin nyt vaikuttaa niin jäykkä alusta kadulle
etujousi voisi olla 60-70kg/cm (kuivalle asfaltille painottuva katu)
taakse voisi olla pyörän kohdalle laskettuna n 40-50kg/cm (kuivalle asfaltille painottuva katu)
laske sitten siitä mitä se on jousen kohdalla (vipuvarsi)
ralli- ja talvikäyttöön pitää olla selvästi pehmeämpi
-------------------
tietenkin iskarin paluuvaimennuksen tulisi sopia jouselle
iskarin sisäänvaimennuksen tulisi myös olla sopiva jouselle
bilstein sport iskarit + weitec cossu -25mm madallusjouset
avo korkeus- ja vaimennussäädettävä alustasarja
------------------------
jos sulla on kisa-alustan osia niin kuin nyt vaikuttaa niin jäykkä alusta kadulle
etujousi voisi olla 60-70kg/cm (kuivalle asfaltille painottuva katu)
taakse voisi olla pyörän kohdalle laskettuna n 40-50kg/cm (kuivalle asfaltille painottuva katu)
laske sitten siitä mitä se on jousen kohdalla (vipuvarsi)
ralli- ja talvikäyttöön pitää olla selvästi pehmeämpi
-------------------
tietenkin iskarin paluuvaimennuksen tulisi sopia jouselle
iskarin sisäänvaimennuksen tulisi myös olla sopiva jouselle
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
En kyllä helpolla lähtis tilaamaan prostreetiltä noita avoja, omani olen tilannut toukokuun 4 päivä 2004 ja ei ole vielä kynätolppia näkynyt, vaikka ne on myös maksettu sillloin kun tilattu. Driftstyleen on oltu yhteydessä samasta asiassa ja heiltä toimitus onnistuu 2-3 viikossa. Joten sopii miettiä mistä osansa ostaa jatkossa, perkele.


Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Odotusaika 9kk. vasta seitsemän mennyt, ja laskettuaika oli?...Skorppi kirjoitti:En kyllä helpolla lähtis tilaamaan prostreetiltä noita avoja, omani olen tilannut toukokuun 4 päivä 2004 ja ei ole vielä kynätolppia näkynyt, vaikka ne on myös maksettu sillloin kun tilattu. Driftstyleen on oltu yhteydessä samasta asiassa ja heiltä toimitus onnistuu 2-3 viikossa. Joten sopii miettiä mistä osansa ostaa jatkossa, perkele.


-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
vinkki (joka koskee kaikkea kaupaa, työpaikkaa, kotielämää jne)
kannattaa olla asiallisesti ja asialliseen sävyyn yhteydessä suoraan myyjään eikä retostella niillä esim foorumella niin asia sujuu parhaiten
muuten ihminen inhimillisenä olentona siirtää helposti tahattomasti hankalan asiakkaan asian setvimistä taas pari päivää eteenpäin kun muutakin työtä on päivät aivan täynnä vaikka ei sitä tahallaan teekkään
"ai toikin homma, no mä katon sen illalla"
ja äkkiä on ilta, seuraava päivä jne eikä koko asia edes tule mieleen
miellyttävien asiakkaiden asioita ihminen hoitaa taas välillä taas liiankin venyvästi, haetaan kivalle kilpakuskille 50e osa hesasta vielä päivän päätteeksi vaikka kate 10-15e menee bensaan
ja tämä on ihan totta, olemme eri osafirmojen myyjien kanssa keskustelleet tästä mm messuilla ja muissa tapahtumissa
kannattaa olla asiallisesti ja asialliseen sävyyn yhteydessä suoraan myyjään eikä retostella niillä esim foorumella niin asia sujuu parhaiten
muuten ihminen inhimillisenä olentona siirtää helposti tahattomasti hankalan asiakkaan asian setvimistä taas pari päivää eteenpäin kun muutakin työtä on päivät aivan täynnä vaikka ei sitä tahallaan teekkään
"ai toikin homma, no mä katon sen illalla"
ja äkkiä on ilta, seuraava päivä jne eikä koko asia edes tule mieleen
miellyttävien asiakkaiden asioita ihminen hoitaa taas välillä taas liiankin venyvästi, haetaan kivalle kilpakuskille 50e osa hesasta vielä päivän päätteeksi vaikka kate 10-15e menee bensaan
ja tämä on ihan totta, olemme eri osafirmojen myyjien kanssa keskustelleet tästä mm messuilla ja muissa tapahtumissa
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Mikäli tämä nyt oli suunnattu minulle, niin olen useasti soitellut asilliseen sävyyn jä kysellyt tolppia, tässä vaiheessa ei enää ole väärin kertoa esim. täällä yrityksesi toimitusvaikeuksista. Ja tuo että myöntää suoraan vetelehtivänsä asiakkaan tavaroiden toimituksessa on jo kaiken huippuprostreet kirjoitti:vinkki (joka koskee kaikkea kaupaa, työpaikkaa, kotielämää jne)
kannattaa olla asiallisesti ja asialliseen sävyyn yhteydessä suoraan myyjään eikä retostella niillä esim foorumella niin asia sujuu parhaiten
muuten ihminen inhimillisenä olentona siirtää helposti tahattomasti hankalan asiakkaan asian setvimistä taas pari päivää eteenpäin kun muutakin työtä on päivät aivan täynnä vaikka ei sitä tahallaan teekkään
"ai toikin homma, no mä katon sen illalla"
ja äkkiä on ilta, seuraava päivä jne eikä koko asia edes tule mieleen
miellyttävien asiakkaiden asioita ihminen hoitaa taas välillä taas liiankin venyvästi, haetaan kivalle kilpakuskille 50e osa hesasta vielä päivän päätteeksi vaikka kate 10-15e menee bensaan
ja tämä on ihan totta, olemme eri osafirmojen myyjien kanssa keskustelleet tästä mm messuilla ja muissa tapahtumissa

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
siis tuo on yleisluontoinen toteamus eikä henkilökohtaisesti kenellekkään suoraan tarkoitettu
noin vain tapahtuu ja vielä useassa firmassa, näistä puhutaan
alla selvennyksiä mitä tarkoitetaan:
-------------------
...tahattomasti...
siis ei tee kiusaa vaan kiireessä ihminen tekee mielekkäät asiat ensin
-------------------
...hankala asiakas... = käyttäytyy esim e-mailissaan e-mailisssa epäasiallisesti/epäkohteliaasti tai haukkuu esim foorumeilla, ihmisen mielessä asiakas muuttuu hankalaksi sillä hetkellä
-------------------
asialliset tiedustelut ovat tietenkin ok
niin e-mail kuin foorumella
esim
englannista tilattavat osat jotka usein viivästyvät alkunperin oletetusta:
kuviteltu esimerkki:
K: tilasimme powerflexejä noin 2 kk sitten, ja en päässyt puhelimella läpi niin kokeilen nyt tästä, mikä tilanne cosworth takavakaajan puslien kanssa?
V: ei ole saapunut maahantuojalle, uusi ilmoitus maahantuojalta tänään "arvio n 4 vkoa"
eli asiallinen kysymys ja asiallinen vastaus
-----------------------------
asiallisesti käyttäytyvä asiakas joka ei hauku ei tietenkään koskaan ole hankala, kesti asia vaikka kuinka kauan tai joutui vaikka kuinka monta kertaa kysymään jonkun asian eteen
(esim powerflexejä on joskus alettu oikeasti valmistaa muuallekkin kuin englannin markkinoille yli vuoden päästä siitä kun niitä ensimmäisen kerran on tehtaalta luvattu n 3 vkossa...)
noin vain tapahtuu ja vielä useassa firmassa, näistä puhutaan
alla selvennyksiä mitä tarkoitetaan:
-------------------
...tahattomasti...
siis ei tee kiusaa vaan kiireessä ihminen tekee mielekkäät asiat ensin
-------------------
...hankala asiakas... = käyttäytyy esim e-mailissaan e-mailisssa epäasiallisesti/epäkohteliaasti tai haukkuu esim foorumeilla, ihmisen mielessä asiakas muuttuu hankalaksi sillä hetkellä
-------------------
asialliset tiedustelut ovat tietenkin ok
niin e-mail kuin foorumella
esim
englannista tilattavat osat jotka usein viivästyvät alkunperin oletetusta:
kuviteltu esimerkki:
K: tilasimme powerflexejä noin 2 kk sitten, ja en päässyt puhelimella läpi niin kokeilen nyt tästä, mikä tilanne cosworth takavakaajan puslien kanssa?
V: ei ole saapunut maahantuojalle, uusi ilmoitus maahantuojalta tänään "arvio n 4 vkoa"
eli asiallinen kysymys ja asiallinen vastaus
-----------------------------
asiallisesti käyttäytyvä asiakas joka ei hauku ei tietenkään koskaan ole hankala, kesti asia vaikka kuinka kauan tai joutui vaikka kuinka monta kertaa kysymään jonkun asian eteen
(esim powerflexejä on joskus alettu oikeasti valmistaa muuallekkin kuin englannin markkinoille yli vuoden päästä siitä kun niitä ensimmäisen kerran on tehtaalta luvattu n 3 vkossa...)
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Nyt en tainnut ihan tajuta? Eli Sinä Prostreet sanot hankalaksi asiakkaaksi sellaista joka on heti maksanut tuotetta näkemättä 100% hinnasta.prostreet kirjoitti:vinkki (joka koskee kaikkea kaupaa, työpaikkaa, kotielämää jne)
kannattaa olla asiallisesti ja asialliseen sävyyn yhteydessä suoraan myyjään eikä retostella niillä esim foorumella niin asia sujuu parhaiten
muuten ihminen inhimillisenä olentona siirtää helposti tahattomasti hankalan asiakkaan asian setvimistä taas pari päivää eteenpäin kun muutakin työtä on päivät aivan täynnä vaikka ei sitä tahallaan teekkään
"ai toikin homma, no mä katon sen illalla"
ja äkkiä on ilta, seuraava päivä jne eikä koko asia edes tule mieleen
miellyttävien asiakkaiden asioita ihminen hoitaa taas välillä taas liiankin venyvästi, haetaan kivalle kilpakuskille 50e osa hesasta vielä päivän päätteeksi vaikka kate 10-15e menee bensaan
ja tämä on ihan totta, olemme eri osafirmojen myyjien kanssa keskustelleet tästä mm messuilla ja muissa tapahtumissa
4.5.2004 asiakkaasi on ottanut yhteyttä Sinuun ja olit luvannut että 2-3 viikkoa menee. Tänään 14.1.2005 ei tavaraa vieläkään ole tullut vaikka tehtaalla sitä on hyllyissä?
Hän on asiallisesti ottanut yhteyttä Sinuun ja keskustellut asiallisesti.
Olet väittänyt ettei tavaraa ole tehtaallakaan ja asianomainen on ottanut tehtaalle yhteyttä jossa on sanottu että "hyllystä löytyy, montako haluatte". Asiakkaasi on soitellut ASIALLISESTI noin kerran kuussa Sinulle ja aina olet ASIALLISESTI luvannut että loppukuuksi tavara tulee. Kukin voi miettiä mikä tässä on asiallista ja mikä ei.
HEI HALOO. Asiakkaan pitää olla miellyttävä jotta saa tavaransa jonka on maksanut? Tulikohan nyt pikku sekaannus sanoissa?
Mielestäni asianomainen on nyt oikeutettu jo hieman retostelemaan foorumissakin kun ei muuten ole mitään tapahtunut.
Olen asiasta keskustellut asianomaisen kanssa.
En ala Prostreet Sinua asiakassuhteissa opettamaan mutta sanoisin että pahasti kolisee sanomasi asiakkaille, vaikka itselläni ei koskaan ole ollut ongelmia asioida kanssasi, päinvastoin.
Vinkki (joka koskee kaikkea kaupaa, työpaikkaa, kotielämää jne) Jos asian hoitaminen on unohtunut, on reilua sanoa se suoraan.
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
välillä tuotteita on tehtaalla heti, välillä ei
(vaikka sieltä muuta sanottaisiinkin, usein vastaaja on toimistotyöntekijä joka on opetettu vastaamaan niin)
koskee lähes kaikkia tehtaita
mm avo on pitänyt tiedusteltua tuotetta olla heti ja kun seuraavanapäivänä tilataan tuleekin ilmoitus "valmistetaan ensi kuussa" (tämä ei nyt koske suoraan tätä tilausta)
ei silti avo on ihan hyvä toimittaja, paljon epävarmempiakin on
(vaikka sieltä muuta sanottaisiinkin, usein vastaaja on toimistotyöntekijä joka on opetettu vastaamaan niin)
koskee lähes kaikkia tehtaita
mm avo on pitänyt tiedusteltua tuotetta olla heti ja kun seuraavanapäivänä tilataan tuleekin ilmoitus "valmistetaan ensi kuussa" (tämä ei nyt koske suoraan tätä tilausta)
ei silti avo on ihan hyvä toimittaja, paljon epävarmempiakin on
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
etkö ckolli siis tajunnut että olin periaatteessa samaa mieltä kanssasi tuosta unohdushommasta
siis uudelleen:
tuossahan on rehellisesti myönnetty että ikävää asiaa tahattomasti lykkää eteenpäin
=
ei tee heti kun hommaa on muutenkin "ihan hitosti" -> niin sitten se unohtuu kun hommaa tulee lisää "ihan hitosti"

siis uudelleen:
tuossahan on rehellisesti myönnetty että ikävää asiaa tahattomasti lykkää eteenpäin
=
ei tee heti kun hommaa on muutenkin "ihan hitosti" -> niin sitten se unohtuu kun hommaa tulee lisää "ihan hitosti"

-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Tiedän kuvion omalta kohdaltani. Eiköhän laiteta asia mappi ööhön ja toimita ja toimiteta niinkuin normaalistikkin. Virheitä meistä jokainen tekee.prostreet kirjoitti:etkö ckolli siis tajunnut että olin periaatteessa samaa mieltä kanssasi tuosta unohdushommasta
siis uudelleen:
tuossahan on rehellisesti myönnetty että ikävää asiaa tahattomasti lykkää eteenpäin
=
ei tee heti kun hommaa on muutenkin "ihan hitosti" -> niin sitten se unohtuu kun hommaa tulee lisää "ihan hitosti"
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Ymmärsinkö oikein.. Asiakas ostaa/tilaa tuotteen ja maksaa sen, myyjä LUPAA tuotteen 2-3 viikon kuluessa..
Kuukauden kuluttua (tarpeeksi ikävää kyselemistä lykättyään) ostaja soittaa myyjälle, ja taas myyjä LUPAA osat 2-3 viikon kuluessa..
Kahden kuukauden kuluttua(tarpeeksi ikävää kyselemistä lykättyään) ostaja soittaa...
Tästäkö siis muodostuu "oravanpyörä" joka tekee asiakkaasta ns. Hankalan asiakkaan? (joka muuten on aina väärässä)
Kuukauden kuluttua (tarpeeksi ikävää kyselemistä lykättyään) ostaja soittaa myyjälle, ja taas myyjä LUPAA osat 2-3 viikon kuluessa..
Kahden kuukauden kuluttua(tarpeeksi ikävää kyselemistä lykättyään) ostaja soittaa...
Tästäkö siis muodostuu "oravanpyörä" joka tekee asiakkaasta ns. Hankalan asiakkaan? (joka muuten on aina väärässä)

-
- Ylläpitäjä
Asiakas ei ole väärässä, asiakas on...Bootsi kirjoitti:Tästäkö siis muodostuu "oravanpyörä" joka tekee asiakkaasta ns. Hankalan asiakkaan? (joka muuten on aina väärässä)
Ja EI herneitä...

-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
nimenomaan _et ymmärtänyt oikein_, et ilmeisesti lukenut tekstejä kovinkaan tarkasti
asialliseen sävyyn voi tiedustella aina tilannetta
vain jos muuttuu soitoissaan/viesteissään epäasialliseksi/epäkohteliaaksi ja/tai alkaa haukkumaan tms niin sitten ihminen ajattelee mielessään että onpa "hankala asiakas" (ihminen kun on)
kaikkiahan pitäisi kohdella samanarvoisesti mikä olisi ideaalitilanne mutta niihän ei pitäisi olla nälänhätää jne

asialliseen sävyyn voi tiedustella aina tilannetta
vain jos muuttuu soitoissaan/viesteissään epäasialliseksi/epäkohteliaaksi ja/tai alkaa haukkumaan tms niin sitten ihminen ajattelee mielessään että onpa "hankala asiakas" (ihminen kun on)
kaikkiahan pitäisi kohdella samanarvoisesti mikä olisi ideaalitilanne mutta niihän ei pitäisi olla nälänhätää jne

-
- Ylläpitäjä
tälläsellä "mainoksella" hommaa on kohta ihan hiton vähä(ihmisiä ku ollaan)prostreet kirjoitti:etkö ckolli siis tajunnut että olin periaatteessa samaa mieltä kanssasi tuosta unohdushommasta
siis uudelleen:
tuossahan on rehellisesti myönnetty että ikävää asiaa tahattomasti lykkää eteenpäin
=
ei tee heti kun hommaa on muutenkin "ihan hitosti" -> niin sitten se unohtuu kun hommaa tulee lisää "ihan hitosti"