Cossusierran alusta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Cossusierran alusta

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » To Tammikuu 13. 13:16:18 2005

miten jäykkia jousia ootte käyttäny asvaltilla???
on noissa manualeissa jotain arvoja... mutta mutta....
mulla on
bilsteinit Väärippäin toimivat eessä
takana onko noi mgnesiumia mutta bilsteinei kummiski
nylonouslat/pölyuretaani...

vielä oitää ostaa etu reaktio tangot ja säädetävät tukivarret.. ja erilainen vakaja...

pitäis saaja tietää muinka jäykät jouset pitäis ostaa.. ja paljo 4wd cossun etupäätä pystyy säätän ette nivelet ei pahasti kärsis tai tuu ulos....

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » To Tammikuu 13. 17:33:22 2005

kadulle:

bilstein sport iskarit + weitec cossu -25mm madallusjouset

avo korkeus- ja vaimennussäädettävä alustasarja

------------------------

jos sulla on kisa-alustan osia niin kuin nyt vaikuttaa niin jäykkä alusta kadulle

etujousi voisi olla 60-70kg/cm (kuivalle asfaltille painottuva katu)

taakse voisi olla pyörän kohdalle laskettuna n 40-50kg/cm (kuivalle asfaltille painottuva katu)
laske sitten siitä mitä se on jousen kohdalla (vipuvarsi)

ralli- ja talvikäyttöön pitää olla selvästi pehmeämpi

-------------------

tietenkin iskarin paluuvaimennuksen tulisi sopia jouselle

iskarin sisäänvaimennuksen tulisi myös olla sopiva jouselle

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » To Tammikuu 13. 19:04:44 2005

tarkoitus ois ajaa radalla slxeillä ja aslvallti sprinteissä

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » To Tammikuu 13. 19:06:55 2005

asfalttiradalle:

eteen 150-200kg/cm pyörän kohdalta

taakse jotain 50-100kg/cm pyörän kohdalta (haettava ajamalla sutiiko)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Tammikuu 13. 20:14:01 2005

En kyllä helpolla lähtis tilaamaan prostreetiltä noita avoja, omani olen tilannut toukokuun 4 päivä 2004 ja ei ole vielä kynätolppia näkynyt, vaikka ne on myös maksettu sillloin kun tilattu. Driftstyleen on oltu yhteydessä samasta asiassa ja heiltä toimitus onnistuu 2-3 viikossa. Joten sopii miettiä mistä osansa ostaa jatkossa, perkele.
:roll:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Tammikuu 13. 20:19:49 2005

Skorppi kirjoitti:En kyllä helpolla lähtis tilaamaan prostreetiltä noita avoja, omani olen tilannut toukokuun 4 päivä 2004 ja ei ole vielä kynätolppia näkynyt, vaikka ne on myös maksettu sillloin kun tilattu. Driftstyleen on oltu yhteydessä samasta asiassa ja heiltä toimitus onnistuu 2-3 viikossa. Joten sopii miettiä mistä osansa ostaa jatkossa, perkele.
:roll:
Odotusaika 9kk. vasta seitsemän mennyt, ja laskettuaika oli?... :lol: :lol:

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » To Tammikuu 13. 20:22:49 2005

8.7.2004 tilattu/maksettu, lupas kylläkin taas toimittaa 1-2vko kuluttua, odotellaan..
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » To Tammikuu 13. 20:40:58 2005

intissä sanottais: Ei mee kovin vahvasti..
BMW E21 "323i"

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » To Tammikuu 13. 21:04:41 2005

ei huolta tulossa on

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » To Tammikuu 13. 21:16:21 2005

Tuollasesta toimitusajan ylittämisestä saa ilmeisesti jo kassikaupalla tavaraa korvaukseksi taikka töllin rahaa takasin?

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Tammikuu 13. 22:09:42 2005

lauri kirjoitti:Tuollasesta toimitusajan ylittämisestä saa ilmeisesti jo kassikaupalla tavaraa korvaukseksi taikka töllin rahaa takasin?
No niin ainakin luulis.. :?
Toyota Supra TT

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Tammikuu 13. 22:14:24 2005

lauri kirjoitti:Tuollasesta toimitusajan ylittämisestä saa ilmeisesti jo kassikaupalla tavaraa korvaukseksi taikka töllin rahaa takasin?
niin.. kohta on vuos kulunu ja tuote onkin -50% tai ainakin olettaisin.. 8) jos tosi reilu on..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Tammikuu 13. 23:34:07 2005

Mahtaako kyseisiin Skorpin iskareihin tarvittava rautamalmi olla jo louhittu? :lol: :lol: Noo... kesäksi kuntoon... niin, mutta mikä vuosi.. :roll:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Tammikuu 14. 0:03:42 2005

vinkki (joka koskee kaikkea kaupaa, työpaikkaa, kotielämää jne)

kannattaa olla asiallisesti ja asialliseen sävyyn yhteydessä suoraan myyjään eikä retostella niillä esim foorumella niin asia sujuu parhaiten

muuten ihminen inhimillisenä olentona siirtää helposti tahattomasti hankalan asiakkaan asian setvimistä taas pari päivää eteenpäin kun muutakin työtä on päivät aivan täynnä vaikka ei sitä tahallaan teekkään
"ai toikin homma, no mä katon sen illalla"
ja äkkiä on ilta, seuraava päivä jne eikä koko asia edes tule mieleen

miellyttävien asiakkaiden asioita ihminen hoitaa taas välillä taas liiankin venyvästi, haetaan kivalle kilpakuskille 50e osa hesasta vielä päivän päätteeksi vaikka kate 10-15e menee bensaan

ja tämä on ihan totta, olemme eri osafirmojen myyjien kanssa keskustelleet tästä mm messuilla ja muissa tapahtumissa

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Tammikuu 14. 0:09:51 2005

niin eli tapana on tehdä kiusaa vai? kaikkia asiakkaita olisi syytä palvella saman arvoisesti, ja jos niin ei tee, ei sillä kannata ainakaan täällä uhkailla.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Tammikuu 14. 8:17:46 2005

prostreet kirjoitti:vinkki (joka koskee kaikkea kaupaa, työpaikkaa, kotielämää jne)

kannattaa olla asiallisesti ja asialliseen sävyyn yhteydessä suoraan myyjään eikä retostella niillä esim foorumella niin asia sujuu parhaiten

muuten ihminen inhimillisenä olentona siirtää helposti tahattomasti hankalan asiakkaan asian setvimistä taas pari päivää eteenpäin kun muutakin työtä on päivät aivan täynnä vaikka ei sitä tahallaan teekkään
"ai toikin homma, no mä katon sen illalla"
ja äkkiä on ilta, seuraava päivä jne eikä koko asia edes tule mieleen

miellyttävien asiakkaiden asioita ihminen hoitaa taas välillä taas liiankin venyvästi, haetaan kivalle kilpakuskille 50e osa hesasta vielä päivän päätteeksi vaikka kate 10-15e menee bensaan

ja tämä on ihan totta, olemme eri osafirmojen myyjien kanssa keskustelleet tästä mm messuilla ja muissa tapahtumissa
Mikäli tämä nyt oli suunnattu minulle, niin olen useasti soitellut asilliseen sävyyn jä kysellyt tolppia, tässä vaiheessa ei enää ole väärin kertoa esim. täällä yrityksesi toimitusvaikeuksista. Ja tuo että myöntää suoraan vetelehtivänsä asiakkaan tavaroiden toimituksessa on jo kaiken huippu :shock:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Tammikuu 14. 8:50:28 2005

siis tuo on yleisluontoinen toteamus eikä henkilökohtaisesti kenellekkään suoraan tarkoitettu

noin vain tapahtuu ja vielä useassa firmassa, näistä puhutaan

alla selvennyksiä mitä tarkoitetaan:

-------------------

...tahattomasti...

siis ei tee kiusaa vaan kiireessä ihminen tekee mielekkäät asiat ensin

-------------------

...hankala asiakas... = käyttäytyy esim e-mailissaan e-mailisssa epäasiallisesti/epäkohteliaasti tai haukkuu esim foorumeilla, ihmisen mielessä asiakas muuttuu hankalaksi sillä hetkellä

-------------------

asialliset tiedustelut ovat tietenkin ok

niin e-mail kuin foorumella

esim

englannista tilattavat osat jotka usein viivästyvät alkunperin oletetusta:

kuviteltu esimerkki:

K: tilasimme powerflexejä noin 2 kk sitten, ja en päässyt puhelimella läpi niin kokeilen nyt tästä, mikä tilanne cosworth takavakaajan puslien kanssa?

V: ei ole saapunut maahantuojalle, uusi ilmoitus maahantuojalta tänään "arvio n 4 vkoa"

eli asiallinen kysymys ja asiallinen vastaus

-----------------------------

asiallisesti käyttäytyvä asiakas joka ei hauku ei tietenkään koskaan ole hankala, kesti asia vaikka kuinka kauan tai joutui vaikka kuinka monta kertaa kysymään jonkun asian eteen

(esim powerflexejä on joskus alettu oikeasti valmistaa muuallekkin kuin englannin markkinoille yli vuoden päästä siitä kun niitä ensimmäisen kerran on tehtaalta luvattu n 3 vkossa...)

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Tammikuu 14. 8:52:08 2005

Hectori kirjoitti:niin eli tapana on tehdä kiusaa vai? kaikkia asiakkaita olisi syytä palvella saman arvoisesti, ja jos niin ei tee, ei sillä kannata ainakaan täällä uhkailla.
ei uhkaus

mitä oikein ajattelit ?

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Pe Tammikuu 14. 9:04:06 2005

prostreet kirjoitti:vinkki (joka koskee kaikkea kaupaa, työpaikkaa, kotielämää jne)

kannattaa olla asiallisesti ja asialliseen sävyyn yhteydessä suoraan myyjään eikä retostella niillä esim foorumella niin asia sujuu parhaiten

muuten ihminen inhimillisenä olentona siirtää helposti tahattomasti hankalan asiakkaan asian setvimistä taas pari päivää eteenpäin kun muutakin työtä on päivät aivan täynnä vaikka ei sitä tahallaan teekkään
"ai toikin homma, no mä katon sen illalla"
ja äkkiä on ilta, seuraava päivä jne eikä koko asia edes tule mieleen

miellyttävien asiakkaiden asioita ihminen hoitaa taas välillä taas liiankin venyvästi, haetaan kivalle kilpakuskille 50e osa hesasta vielä päivän päätteeksi vaikka kate 10-15e menee bensaan

ja tämä on ihan totta, olemme eri osafirmojen myyjien kanssa keskustelleet tästä mm messuilla ja muissa tapahtumissa
Nyt en tainnut ihan tajuta? Eli Sinä Prostreet sanot hankalaksi asiakkaaksi sellaista joka on heti maksanut tuotetta näkemättä 100% hinnasta.
4.5.2004 asiakkaasi on ottanut yhteyttä Sinuun ja olit luvannut että 2-3 viikkoa menee. Tänään 14.1.2005 ei tavaraa vieläkään ole tullut vaikka tehtaalla sitä on hyllyissä?

Hän on asiallisesti ottanut yhteyttä Sinuun ja keskustellut asiallisesti.
Olet väittänyt ettei tavaraa ole tehtaallakaan ja asianomainen on ottanut tehtaalle yhteyttä jossa on sanottu että "hyllystä löytyy, montako haluatte". Asiakkaasi on soitellut ASIALLISESTI noin kerran kuussa Sinulle ja aina olet ASIALLISESTI luvannut että loppukuuksi tavara tulee. Kukin voi miettiä mikä tässä on asiallista ja mikä ei.
HEI HALOO. Asiakkaan pitää olla miellyttävä jotta saa tavaransa jonka on maksanut? Tulikohan nyt pikku sekaannus sanoissa?
Mielestäni asianomainen on nyt oikeutettu jo hieman retostelemaan foorumissakin kun ei muuten ole mitään tapahtunut.
Olen asiasta keskustellut asianomaisen kanssa.

En ala Prostreet Sinua asiakassuhteissa opettamaan mutta sanoisin että pahasti kolisee sanomasi asiakkaille, vaikka itselläni ei koskaan ole ollut ongelmia asioida kanssasi, päinvastoin.

Vinkki (joka koskee kaikkea kaupaa, työpaikkaa, kotielämää jne) Jos asian hoitaminen on unohtunut, on reilua sanoa se suoraan.

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Tammikuu 14. 9:08:40 2005

tuossahan on rehellisesti myönnetty että ikävää asiaa tahattomasti lykkää eteenpäin

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Tammikuu 14. 9:12:20 2005

välillä tuotteita on tehtaalla heti, välillä ei
(vaikka sieltä muuta sanottaisiinkin, usein vastaaja on toimistotyöntekijä joka on opetettu vastaamaan niin)

koskee lähes kaikkia tehtaita

mm avo on pitänyt tiedusteltua tuotetta olla heti ja kun seuraavanapäivänä tilataan tuleekin ilmoitus "valmistetaan ensi kuussa" (tämä ei nyt koske suoraan tätä tilausta)

ei silti avo on ihan hyvä toimittaja, paljon epävarmempiakin on

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Pe Tammikuu 14. 9:15:13 2005

Hei haloo!

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Tammikuu 14. 9:28:03 2005

etkö ckolli siis tajunnut että olin periaatteessa samaa mieltä kanssasi tuosta unohdushommasta

siis uudelleen:
tuossahan on rehellisesti myönnetty että ikävää asiaa tahattomasti lykkää eteenpäin
=
ei tee heti kun hommaa on muutenkin "ihan hitosti" -> niin sitten se unohtuu kun hommaa tulee lisää "ihan hitosti"

:)

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Pe Tammikuu 14. 9:42:11 2005

prostreet kirjoitti:etkö ckolli siis tajunnut että olin periaatteessa samaa mieltä kanssasi tuosta unohdushommasta

siis uudelleen:
tuossahan on rehellisesti myönnetty että ikävää asiaa tahattomasti lykkää eteenpäin
=
ei tee heti kun hommaa on muutenkin "ihan hitosti" -> niin sitten se unohtuu kun hommaa tulee lisää "ihan hitosti"

:)
Tiedän kuvion omalta kohdaltani. Eiköhän laiteta asia mappi ööhön ja toimita ja toimiteta niinkuin normaalistikkin. Virheitä meistä jokainen tekee.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Tammikuu 14. 12:03:02 2005

Ymmärsinkö oikein.. Asiakas ostaa/tilaa tuotteen ja maksaa sen, myyjä LUPAA tuotteen 2-3 viikon kuluessa..
Kuukauden kuluttua (tarpeeksi ikävää kyselemistä lykättyään) ostaja soittaa myyjälle, ja taas myyjä LUPAA osat 2-3 viikon kuluessa..
Kahden kuukauden kuluttua(tarpeeksi ikävää kyselemistä lykättyään) ostaja soittaa...


Tästäkö siis muodostuu "oravanpyörä" joka tekee asiakkaasta ns. Hankalan asiakkaan? (joka muuten on aina väärässä) :roll:

BBT
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BBT » Pe Tammikuu 14. 12:45:30 2005

Bootsi kirjoitti:Tästäkö siis muodostuu "oravanpyörä" joka tekee asiakkaasta ns. Hankalan asiakkaan? (joka muuten on aina väärässä) :roll:
Asiakas ei ole väärässä, asiakas on...

Ja EI herneitä... :D

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Tammikuu 14. 12:54:45 2005

nimenomaan _et ymmärtänyt oikein_, et ilmeisesti lukenut tekstejä kovinkaan tarkasti

asialliseen sävyyn voi tiedustella aina tilannetta

vain jos muuttuu soitoissaan/viesteissään epäasialliseksi/epäkohteliaaksi ja/tai alkaa haukkumaan tms niin sitten ihminen ajattelee mielessään että onpa "hankala asiakas" (ihminen kun on)

kaikkiahan pitäisi kohdella samanarvoisesti mikä olisi ideaalitilanne mutta niihän ei pitäisi olla nälänhätää jne

:)

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Tammikuu 14. 13:13:31 2005

prostreet kirjoitti:etkö ckolli siis tajunnut että olin periaatteessa samaa mieltä kanssasi tuosta unohdushommasta

siis uudelleen:
tuossahan on rehellisesti myönnetty että ikävää asiaa tahattomasti lykkää eteenpäin
=
ei tee heti kun hommaa on muutenkin "ihan hitosti" -> niin sitten se unohtuu kun hommaa tulee lisää "ihan hitosti"

:)
tälläsellä "mainoksella" hommaa on kohta ihan hiton vähä(ihmisiä ku ollaan)

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Tammikuu 14. 13:22:28 2005

silläkin riskillä reilumpaa reilumpaa kertoa miten asia on :)

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Pe Tammikuu 14. 14:12:54 2005

Noniin... eiköhän tämä ProStreet asia ole jo käsitelty.
Palataan alkuperäiseen aiheeseen tai paksahtaa muuten lukkoon.

Lukittu