Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
Aloitin uuden topicin, kun tämä alunperin sekottui tuonne zetec juttuun....
eli tämä 3-sivuinen .pdf-muodossa oleva todistus:
Escort Mk I&II tehokkaimmat moottorit on selvää pässinlihaa, eikä siitä enempää.
sitten seuraava jutska...
BDG ehdotti, että tekisin "Tärkeimmät rakenteelliset erot, Escort 1975- " paperiin RS1800 lisäyksen.
no olen naputellut uutta paperia ja nyt vois porukalla tarkistella tietoja, kun siinä alkuperäisessäkin näytti olevan virheitä.
ja jos jollekin tulee mieleen mitä siihen pitäisi lisätä tai mitä ehkä jättää pois, niin voi ehdottaa.
BDG hakee sitten valmiiseen lappuun maahantuojan hyväksynnän.
Escort Mk II rakenteelliset erot
eli tuossa on 2 sivua, ylempi alkuperäinen...
pidetään tämä topic ihan puhtaasti näiden todistusten anomista varten, eikä aloiteta mitään prosentti-keskusteluja.
Mk1 escosta pitäää kans tehdä lappu jossa näkyy RS2000 ja RS1600. mutta yx kerrallaan.
Tärkeimmät rakenteelliset erot, Escort 67-74 alkuperäinen paperi.
Ja samalla kaavalla voidaan tehdä jatkossa kaikki classicot....
Onko kellään RS escorttien varaosakirjoja?
eli tämä 3-sivuinen .pdf-muodossa oleva todistus:
Escort Mk I&II tehokkaimmat moottorit on selvää pässinlihaa, eikä siitä enempää.
sitten seuraava jutska...
BDG ehdotti, että tekisin "Tärkeimmät rakenteelliset erot, Escort 1975- " paperiin RS1800 lisäyksen.
no olen naputellut uutta paperia ja nyt vois porukalla tarkistella tietoja, kun siinä alkuperäisessäkin näytti olevan virheitä.
ja jos jollekin tulee mieleen mitä siihen pitäisi lisätä tai mitä ehkä jättää pois, niin voi ehdottaa.
BDG hakee sitten valmiiseen lappuun maahantuojan hyväksynnän.
Escort Mk II rakenteelliset erot
eli tuossa on 2 sivua, ylempi alkuperäinen...
pidetään tämä topic ihan puhtaasti näiden todistusten anomista varten, eikä aloiteta mitään prosentti-keskusteluja.
Mk1 escosta pitäää kans tehdä lappu jossa näkyy RS2000 ja RS1600. mutta yx kerrallaan.
Tärkeimmät rakenteelliset erot, Escort 67-74 alkuperäinen paperi.
Ja samalla kaavalla voidaan tehdä jatkossa kaikki classicot....
Onko kellään RS escorttien varaosakirjoja?
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
Vannekoko 7" oli myös optiona
RapajuoppoPutkiMies*469*
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
Kiitos palijon näistä!!!<br>Helpottaa heti tuota muutoskatsastusta kun on ihan kunnon laput missä lukee mustaa valkosella...
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
Tällänen on ihan asia hommaa.<br>Mulla olisi parin fordin korin mitat (fordin papereita) vois yrittää saada ne scannattua jossain ja laittaa kans tännepäin.<br>Löytyy 2d ja 4d mk1 escortit,välikoppa cortina,taunus/cortina mk3 <br>
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
Käy kirjastossa pistämässä, yleensä kirjastossa on skanneri ja tietokone joita saa käyttää vapaasti...
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
Ja tässä on paperi, jota itse käytin mk1:sen muutoskatsastuksessa:<br>http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 655.gif<br>
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Ylläpitäjä
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
Mikäs siinä mahtaa sitten olla että raumalla ei kuulemma saa leimattua mk1 ekkeriä 2.0 koneella? :-[<br><br>on kuultu parilta eri taholta.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
nyt pitäis sitten varmaan saada seuraavaksi 2.0 Zetec koneen tiedot, eli tehot ja painot..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
Laitetaan tämä nyt vielä tännekin, kun tänne näitä papereita on keräilty, eli siis 2.0 muutoskatsastuksesta, Suomen Fordin virallinen kanta:<br><br>http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... peg<br><br>
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
"Onko kellään RS escorttien varaosakirjoja?"<br><br>On Mk1, mutta huono kopio.<br>
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
[quote author=TAp link=board=8;threadid=16489;start=0#125958 date=1069003658]<br>"Onko kellään RS escorttien varaosakirjoja?"<br><br>On Mk1, mutta huono kopio.<br><br>[/quote]<br>viitsitkö katsoa mexicon, rs1600 ja rs2000:sen etuvakaajan ja etupalkin varaosanumerot. teen lappua mk1 rakenne-eroista ja perusmallien ja twincamin numerot mulla on omasta kirjasta
-
- Ylläpitäjä
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
Sai just maahantuojalta Anglia 105E:n eroista hyväksytyn lapun 1000cc ja 1200cc välille. Kaivoin tiedot itse ja hyväksytin sen Fordilla Eli jos joku tarvii niin kopioita saa kyllä.<br>
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
ja tuo uusi mk2 escort rakenne-erot lappu on kans hyväksytty, laitetaan lähiaikoina tulostettava versio tänne...mk1 lappu on vielä työn alla....
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
[quote author=dudek link=board=8;threadid=16489;start=0#125143 date=1068709739]<br>Laitetaan tämä nyt vielä tännekin, kun tänne näitä papereita on keräilty, eli siis 2.0 muutoskatsastuksesta, Suomen Fordin virallinen kanta:<br><br>http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... br><br><br>[/quote] dudek! onko tämä mk1 vai mk2 paperi?<br><br>mk1 RS2000 oli 8" takajarruilla. mk2 9" tuumaisilla.<br><br>lisäksi tuossa lapussa on paha moka, jonka mukaan 1.6 mallit ovat 8" jarruilla. Kaikki 1.6 escortit ovat 9" jarruilla.<br>
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re:Classic todistukset, katsastuspaperit yms...
Tässä se taas nähdään, Suomen Ford ei tiedä kovinkaan paljoa itse myymistään autoista. Tulee väkisinkin mieleen kun kysyin maahantuojalta n.v. 83 mitä pitää muuttaa kun 1,3 mk1:n laittaa 2,0:n. Vastaus: Ongelmana on se ETTEI ford ole valmistanut Mk1 Escoa 2 litran koneella....<br>Eli näitä haista pee -lappuja tulee vastaan jatkuvasti. Tämä on hyvä projekti kerätä FAKTAA ja tehdä katsastus-asiat helpommiksi. Hieno homma!<br>Pitäisi vielä saada joltain Euroopantehtaan vanhalta parralta selvitys näistä suomeen tuoduista autoista korin (mk1 ja 2) osalta; täällähän 1,1-2,0 12.67- 8.80 on samassa Heavy-Duty -korissa (myös Export, RS, type 49 -nimikkeillä) päinvastoin kuin muualla euroopassa. Olisi kiva että sekin tieto olisi tallessa katsastusmies A. Hitlerin varalta kun väittää että kori ei ole isokoneisessa sama....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
tässä ois se uusi mk2 paperi hyväksyttynä.
tarkeimmat_rakenteelliset_erot_escort_mk2.pdf
joku vois taas jälleen tarkistaa, miltä näyttää tulostettuna...kun ei se tulostin näytä siirtyvän kottin sieltä kaupan hyllyltä
mk1 lappu ei ole vieläkään valmis
täytyy joku päivä asennoitua
naputella valmiiksi, tarkastella porukalla ja hakea hyväksyntä.......
tarkeimmat_rakenteelliset_erot_escort_mk2.pdf
joku vois taas jälleen tarkistaa, miltä näyttää tulostettuna...kun ei se tulostin näytä siirtyvän kottin sieltä kaupan hyllyltä

mk1 lappu ei ole vieläkään valmis


-
- Viestit: 2917
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Laittakaas niitä hyväksyttyjä lappuja tuonne kotisivut@cosworthrsclub.com , niin adminit voi laittaa ne kotisivujen Ford-arkistoon.
Viimeksi muokannut HarriS, Ma Helmikuu 23. 7:43:21 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
- Paikkakunta: Porvoo
Ei kellään olisi tietoa ja intoa tehdä p7 malleista samanlaista päivitettyä paperia. Tuo fordin oma paperi on itellänikin mutta siinähän on tunnetusti aika paljon puutteita. Ainakin yksi mielenkiintoinen kohta on se että eikös vuonna 69 ollu pienillä etujarruilla rs:ää 2.3 shc koneella joka oli 150 heppanen..... Ja eikös 2.6 konettakin ole ollut noissa vaikka fordin paperi ei sitä tunnekkaan....?
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002
hep,HarriS kirjoitti:Laittakaas niitä hyväksyttyjä lappuja tuonne kotisivut@cosworthrsclub.com , niin adminit voi laittaa ne kotisivujen Ford-arkistoon.
tälle ajatukselle kannatusta. sinne voisivat kaikki muutoskatsastaneet lähetellä papereitaan. tämä olis kerhotoimintaa parhaimmillaan.
-timppa
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
kilpurin papereiden seasta löytyi tällainen borehamissa kirjoitettu todistus escortin korien yhtäläisyydestä mallien välillä.
jollekullehan oli vasta katsastusmies väittänyt rs-korien olevan paksumpaa peltiä tai jotain sinnepäin....
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/k ... mentti.pdf
jollekullehan oli vasta katsastusmies väittänyt rs-korien olevan paksumpaa peltiä tai jotain sinnepäin....
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/k ... mentti.pdf
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Tästä oli juuri eilen puhetta konttorilla niin inssi sanoi että rs2000 mallin (siis MK1) tulipelti on vahvempaa, siksi Haimakainen on hyväksyttänyt muutostyön kolmiopalojen kanssa koska sillä vastaava vahvistus saadaan aikaan. Minulla on skannattuna ohje paloista ja kuva asennettuna.( S-postilla halukkaille.)Brenda kirjoitti:kilpurin papereiden seasta löytyi tällainen borehamissa kirjoitettu todistus escortin korien yhtäläisyydestä mallien välillä.
jollekullehan oli vasta katsastusmies väittänyt rs-korien olevan paksumpaa peltiä tai jotain sinnepäin....
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/k ... mentti.pdf
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
tulipelti vahvempaa?Pappacosworth kirjoitti: Tästä oli juuri eilen puhetta konttorilla niin inssi sanoi että rs2000 mallin (siis MK1) tulipelti on vahvempaa, siksi Haimakainen on hyväksyttänyt muutostyön kolmiopalojen kanssa koska sillä vastaava vahvistus saadaan aikaan. Minulla on skannattuna ohje paloista ja kuva asennettuna.( S-postilla halukkaille.)
Kyllä minulla on aina ollut se käsitys että kaikki suomeen tuodut ekkerin kopat on samanlaisia riippumatta mikä kone autossa on 1.1 tai 2.0..
Eipä ainakaan itelläni ole koskaan ollu ongelmia muutoskatsastuksen kanssa (ei ole vahvikepaloja tarvittu). Vai onko käytäntö muuttunut viimesen kolmen vuoden aikana?
Muttä näinhän se näköjään on että jossakin paikoissa toi escortin muutoskatsastus on melkoista taidetta

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Virheen mahdollinen/todennäköinen alku:Brenda kirjoitti:kilpurin papereiden seasta löytyi tällainen borehamissa kirjoitettu todistus escortin korien yhtäläisyydestä mallien välillä.
jollekullehan oli vasta katsastusmies väittänyt rs-korien olevan paksumpaa peltiä tai jotain sinnepäin....
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/k ... mentti.pdf
Suomeen tuodut mk1/2 Escot on aina ns. type49/HD/Export -korilla. Eli vahvikkeet samat kuin RS-malleissa. Joku lienee kysynyt eroja esim saksan tai englannin hopalta ja sieltä kesäkeijo Gynther/Brian on todennut, sinällään aivan oikein, että RS-malleissa on lujempi hylsy; harva tuota suomen HD/export -korista näin pitkän ajan jälkeen tietää/muistaa.
Ja huomatkaa: mallisarjalapussa todetaan 1,1-1,6GT (mk1, ja ainut 1,6 mk1 on 1600gt Mexico*) olevan sama kori ja kuuluvan samaan mallisarjaan; kiistaton(!) fakta on että TC, Mexico*, RS1600 ja RS2000 on tehty AVOn linjalla samaan type49 koriin. Haiseeko jonkun muunkin nokkaan?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
Voisitko mulle laittaa ton: volvo69@jippii.fi KiitosPappacosworth kirjoitti:Tästä oli juuri eilen puhetta konttorilla niin inssi sanoi että rs2000 mallin (siis MK1) tulipelti on vahvempaa, siksi Haimakainen on hyväksyttänyt muutostyön kolmiopalojen kanssa koska sillä vastaava vahvistus saadaan aikaan. Minulla on skannattuna ohje paloista ja kuva asennettuna.( S-postilla halukkaille.)Brenda kirjoitti:kilpurin papereiden seasta löytyi tällainen borehamissa kirjoitettu todistus escortin korien yhtäläisyydestä mallien välillä.
jollekullehan oli vasta katsastusmies väittänyt rs-korien olevan paksumpaa peltiä tai jotain sinnepäin....
http://kotinetti.suomi.net/tepi/files/k ... mentti.pdf
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
brenda->Mk1 escosta pitäää kans tehdä lappu jossa näkyy RS2000 ja RS1600. mutta yx kerrallaan.
Tärkeimmät rakenteelliset erot, Escort 67-74 alkuperäinen paperi
onko valmis? noi jippiin sivut ei toimi et onko noita lappuja esillä muualla?
Tärkeimmät rakenteelliset erot, Escort 67-74 alkuperäinen paperi
onko valmis? noi jippiin sivut ei toimi et onko noita lappuja esillä muualla?
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Mulla on jemmassa, voin laittaa saataville kun olen ehtoolla kotikoneella.m_pajula kirjoitti:löytyykö muualta ku tuolta ku ei toi jippii toimi?EK kirjoitti:Tässä olisi nyt sitten mk2 Cortinan "Tärkeimmät rakenteelliset erot"-paperi hyväksyttynä. Kiitos Brendalle avusta.
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
kiitos, jos näitä muitakin eroavaisuus lappuja löytys ni oisin kiitollinen..Tinde kirjoitti:Cortina mk2 tärkeimmät rakenteelliset erot
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
"Tarkistettavana".... Sieltä tuskin löytyy yhtään ukkoa joka siihen pystyy. Toivottavasti sietävät rajallisuutensa ja lyövät ruksin hyväksytty kohtaan.Brenda kirjoitti:escortin lappuja on mun www napissa.
päivittämäni mk1 lappu on vielä maahantuojalla tarkastettavana...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
ne kyllä sieltä oon onkinu jo,aattelin vaa et jos sais noita lappuja enemmän kasaan ni vois vaikka tehä sellasen classic ford tietopankin ku tuli tän netin mukana tota kotisivutilaa..mut sullahan brenda tommonen onkin jo...Brenda kirjoitti:escortin lappuja on mun www napissa.
päivittämäni mk1 lappu on vielä maahantuojalla tarkastettavana...
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
enkä kerro, katso itseBootsi kirjoitti: Kerro lisää.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Hyvä!
Pakolliset "jutinat":
-etupalkin vahvikkeet löytyvät myös Mexico 1600GT:stä ja erittäin todennäköisesti myös RS1600:sta.
-jossain mullakin pitäisi olla tallessa RS-palkin -oma varaosanro-; sama kuin mk2 vastaavassa.
Mutta parempi näin, ei tule -oikeasti täysin turhia kuluja- jäljittäessä aitoa etupalkkia
Hyvä juttu!!!

Pakolliset "jutinat":
-etupalkin vahvikkeet löytyvät myös Mexico 1600GT:stä ja erittäin todennäköisesti myös RS1600:sta.
-jossain mullakin pitäisi olla tallessa RS-palkin -oma varaosanro-; sama kuin mk2 vastaavassa.
Mutta parempi näin, ei tule -oikeasti täysin turhia kuluja- jäljittäessä aitoa etupalkkia

Hyvä juttu!!!
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti: