Pikku atlaksesta.

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Pikku atlaksesta.

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Joulukuu 7. 23:49:45 2004

eli siis escortin pikkuatlaksesta olisi kyse. kuinka paljon se nyt sitten oikein kestää lukollisena, ennenkuin se laukeaa. kun koneeseen tulee tehoa alle 150hp ja vääntöä alle 200nm niin ajattelin että voisi jopa kenties kestääkin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Joulukuu 8. 0:19:05 2004

mikä lukko??? kemppi?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Joulukuu 8. 0:39:43 2004

eikös quaifelta löydy lukkoja siihen. sellaista ajattelin. toisaalta saattaisi olla fiksumpaa ostaa suoraan isoatlas ja sovittaa lukko siihen.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Joulukuu 8. 1:10:17 2004

käsittääkseni ei saa lukkoa

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ke Joulukuu 8. 11:00:57 2004

Brenda kirjoitti:käsittääkseni ei saa lukkoa

Mulla on kyllä ihan sama tunne että pikkuatlakseen ei lukkoa ole saatavilla.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Joulukuu 8. 12:09:55 2004

hitsi tai palalukko taitaa olla vaihtoehdot jos lukkoa haluaa..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 8. 18:47:58 2004

Ehkä turha huomautus, mutta joskus luetteloissa esiintyvä baby-atlas ei aina tarkoita normi sakuperää vaan sekaantuu narrow-atlakseen (-> escon oma iso-atlas).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Joulukuu 8. 18:58:34 2004

joo, mullon se miniature atlas, eli sakuperä. mutta kyllä nyt on jo uskottava että ei siihen lukkoa löydy, kun niin moni jo on niin sanonut. :D

pitänee ostaa isoatlas ja laittaa takaaladattavan ison ransiitin lukko sinne. :wink:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

oopee
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja oopee » Ke Joulukuu 8. 19:33:01 2004

oon kyllä semmosen nähnyt ja olis ollu kaupankin mutta aika kovaan hintaan.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Joulukuu 8. 19:37:26 2004

oopee kirjoitti:oon kyllä semmosen nähnyt ja olis ollu kaupankin mutta aika kovaan hintaan.
pikkuatlaksen lukon vai?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Joulukuu 8. 23:08:34 2004

muistelisin et joku ois joskus kaupannu sellasta pörssissä,mut tiiä sitten tieskö myyjäkään mitä myi :P muuten en oo kuullu et ois saatavilla..

oopee
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja oopee » To Joulukuu 9. 5:26:46 2004

no ainakin myyjä niin väitti, ja uskon sen kyllä puhuvan kokemuksesta.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Joulukuu 9. 8:21:34 2004

Jatkokysymys: 4-pyttyisessä Taunuksessa on pikku-Atlas, eikö niin? Käykö tähän perävälitys esimerkiksi vanhemmista "metrisistä" Fordeista?
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Yamppa » To Joulukuu 9. 8:25:36 2004

Metrisissä taitaapi olla iso atlas kaikissa....
Edit: niistä vanhemmista malleista en tiiä kyllä mikä niissä o

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » To Joulukuu 9. 9:01:49 2004

Hessu kirjoitti:Jatkokysymys: 4-pyttyisessä Taunuksessa on pikku-Atlas, eikö niin? Käykö tähän perävälitys esimerkiksi vanhemmista "metrisistä" Fordeista?
Metri-foordin perän sisuskalut pitäs olla täysin vaihtokelpoiset uudempiin..
En ole kokeillut mutta näkemäni ja kuulemani perusteella.

Niin tosiaan metri-fooredissa on jokin esi-Atlas.
Mun mielestä se kuitenkin muistuttaa enemmän pikku-atlasta kuin isoa
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Yamppa » To Joulukuu 9. 16:00:12 2004

Ahaa, no tiedämpä tuonkin nyt. En ole noihin uudempiin niin perehtynyt että oisin vertaamaan päässyt...

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » To Joulukuu 9. 16:29:27 2004

Metrisissä taunuksissa isoatlas, mk3/4 1.3/1.6 taunuksissa pikkuatlas, 2.0-2.3 (4 ja 6 zyl) isoatlas. Tämä on mainittu täällä varmaan nelisen kertaa.

Metrisistä käy kamat luonnollisesti muihinkin isoihin periin.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » To Joulukuu 9. 16:39:57 2004

razorass kirjoitti:Metrisissä taunuksissa isoatlas, mk3/4 1.3/1.6 taunuksissa pikkuatlas, 2.0-2.3 (4 ja 6 zyl) isoatlas. .
Pääsääntöisesti näin, mutta III koppasta 2.0 OHC tanikkaa on tehty myös pikkuatlaksella, mutta isolla jarruilla. Viimeisen mallisarjan tanikat ovat sekasikiöitä. :D
S a a b & F o r d

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » To Joulukuu 9. 20:49:23 2004

razorass kirjoitti:Metrisissä taunuksissa isoatlas, mk3/4 1.3/1.6 taunuksissa pikkuatlas, 2.0-2.3 (4 ja 6 zyl) isoatlas. Tämä on mainittu täällä varmaan nelisen kertaa.

Metrisistä käy kamat luonnollisesti muihinkin isoihin periin.
"Isossa Atlaksessa kardaanin laippa on ihan kiinni murikan kuoressa. Pikku Atlaksessa mahtuu reilusti sormi väliin "

Jos tämä sääntö on oikein niin mun mielestä metrisessä menee sormi ihan kevyesti väliin.
Tosin voi olla että muistan just väärinpäin :wink:

mitenkäs ne eroaa sisuskaluiltaan

metrisen perä
http://www.sunpoint.net/~mmodel/tech02.jpg
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » To Joulukuu 9. 20:49:40 2004

razorass kirjoitti:Metrisissä taunuksissa isoatlas, mk3/4 1.3/1.6 taunuksissa pikkuatlas, 2.0-2.3 (4 ja 6 zyl) isoatlas. Tämä on mainittu täällä varmaan nelisen kertaa.

Metrisistä käy kamat luonnollisesti muihinkin isoihin periin.
"Isossa Atlaksessa kardaanin laippa on ihan kiinni murikan kuoressa. Pikku Atlaksessa mahtuu reilusti sormi väliin "

Jos tämä sääntö on oikein niin mun mielestä metrisessä menee sormi ihan kevyesti väliin.
Tosin voi olla että muistan just väärinpäin :wink:

mitenkäs iso ja pikku eroaa sisuskaluiltaan

metrisen perä
http://www.sunpoint.net/~mmodel/tech02.jpg
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 9. 21:10:37 2004

cologne kirjoitti:
"Isossa Atlaksessa kardaanin laippa on ihan kiinni murikan kuoressa. Pikku Atlaksessa mahtuu reilusti sormi väliin "

Jos tämä sääntö on oikein niin mun mielestä metrisessä menee sormi ihan kevyesti väliin.
Tosin voi olla että muistan just väärinpäin :wink:
Ei pidä paikkaansa. Mulla on just nokkani edessä leikkauskuvat (ei räjäytys) vanhemman- ja uudemman mallisesta Isosta-Atlaksesta. Toiseen mahtaa, toinen on ihan kiinni.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Joulukuu 9. 21:14:27 2004

mikä on ison atlaksen ison vetopyörän halkasija :?: ja onko tietoo onko metrisissä tanareissa ollu lukkoa :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Joulukuu 10. 2:39:18 2004

Noita metrisien periä olen purkanut useita osiksi ja kaikki olleet isoja atlaksia. Muistaakseni välitys oli yleensä 3.75. Kaverilla on pihassa 66' 17m
STW ja muistelisin että siinäkin isoatlas paikallaan, välitys jotakin 4:n päälle.

Voihan tietysti olla että niissä muitakin periä on käytetty, minä en vain sellaista ole nähnyt. Kolmen auton ja usean irtoperän kokemuksella.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Joulukuu 10. 8:33:07 2004

Jos siis havittelen 3.44 perää pikkuatlakseen, niin onko ainoa toivo Mk3 Taunus 2.0 OHC? Niissäkin oli ainakin osittain 3.75
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Pe Joulukuu 10. 8:54:23 2004

razorass kirjoitti:Noita metrisien periä olen purkanut useita osiksi ja kaikki olleet isoja atlaksia. Muistaakseni välitys oli yleensä 3.75. Kaverilla on pihassa 66' 17m
STW ja muistelisin että siinäkin isoatlas paikallaan, välitys jotakin 4:n päälle.

Voihan tietysti olla että niissä muitakin periä on käytetty, minä en vain sellaista ole nähnyt. Kolmen auton ja usean irtoperän kokemuksella.
Kerran toi muisti sääntö oli vain uusien ja vanhempia erotukseen niin sitenpä ne tod. näk. ovat kaikki isoja atlaksia.. :D

olisi muuten yhdet 3.7 ison atlaksen sisuskalut

metrisessä on välitykset 3.7 ja 4.11 yleisimmät

siiten voi löytyä 4.37 (1.5 V4 farmari) , 3.89, 3.44 (26M tai 2300 RS)

http://www.sunpoint.net/~mmodel/33F_2.jpg
Viimeksi muokannut cologne, Pe Joulukuu 10. 9:46:24 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Pe Joulukuu 10. 8:57:52 2004

MouTine kirjoitti:
cologne kirjoitti:
"Isossa Atlaksessa kardaanin laippa on ihan kiinni murikan kuoressa. Pikku Atlaksessa mahtuu reilusti sormi väliin "

Jos tämä sääntö on oikein niin mun mielestä metrisessä menee sormi ihan kevyesti väliin.
Tosin voi olla että muistan just väärinpäin :wink:
Ei pidä paikkaansa. Mulla on just nokkani edessä leikkauskuvat (ei räjäytys) vanhemman- ja uudemman mallisesta Isosta-Atlaksesta. Toiseen mahtaa, toinen on ihan kiinni.
saatko noi kuvat nettiin...

Onko ison atlaksen sisuskalut jykevämmät vai mistä se ero sitten loppu peleissä tulee ?
eli jos on pelkät rattaat kädessä niin mistä ne erottaa onko iso vai pieni ?
Nimittäin en ole ikinä purkanut muita kuin isoja atlaksia
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Pe Joulukuu 10. 11:01:12 2004

Hessu kirjoitti:Jos siis havittelen 3.44 perää pikkuatlakseen, niin onko ainoa toivo Mk3 Taunus 2.0 OHC? Niissäkin oli ainakin osittain 3.75
Mielestäni juuri näin.
S a a b & F o r d

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Pe Joulukuu 10. 14:22:43 2004

Muistaakseni isossa akselissa välitys on 3.75 jota ei pienestä löydy vaan lähin on 3.89.

Jossakin taunus/ cortina kirjassa oli kerrotuna että 2.0 OHC koneisiin taunuksiin on pistetty tehtaalla mitä akseleita on hyllyssä ollut. speksin mukaan kuuluisi olla isoatlas.

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » Pe Joulukuu 10. 15:35:20 2004

Pikku-atlaksen ison vetopyörän halkaisija 6,5" ja ISOssa 7,5". Muistaakseni näin. Rattaiden koosta ei muuta tietoa. T: onnellinen kapean ison atlaksen omistaja :)

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Joulukuu 20. 17:58:09 2004

Nyt sitten löytyi 3-koppainen Tanari jossa olisi 2.0 OHC, manuaaliloota ja 3.44:1 perä. Luulin jo välillä, että manuaalissa olisi aina 3.75 ja vain automaatti + V6 tuo pidempi.
Menen tod.näk. katsomaan autoa joku päivä. Mistä erottaa päälle päin, onko kyseessä iso- vai pikkuatlas?
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Joulukuu 20. 18:12:55 2004

Murikka silminnähden isompi ja kannen ylin ja alin kiinnityspultti linjassa toisin kuin pikku sakussa. Siis klo 12:n ja klo 6:n suuntaiset pultit.

Brendalla oli hyvät kuvat.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 20. 20:28:28 2004

Atlaksen ("ison") välitykset harvimmasta alkaen:
3,09
3,22
3,44
jne
Eli mitä varmimmin kyseessä on oikea Atlas, ei pikkusaku.

Ihmetyttää vähän tuo ajatus 2,0 -koneesta ja pikkuperästä. En sano ettei ole mahdollista, mutta ikinä en ole tehtaan jäljiltä nähnyt. Pistäkää sitten vaikka edes kuva.... :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Joulukuu 20. 20:50:31 2004

Jallu kirjoitti:Murikka silminnähden isompi ja kannen ylin ja alin kiinnityspultti linjassa toisin kuin pikku sakussa. Siis klo 12:n ja klo 6:n suuntaiset pultit.

Brendalla oli hyvät kuvat.
Siellä se Baby kurkkii. :wink:
ISO Atlas

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Joulukuu 20. 23:27:12 2004

jjs kirjoitti:
Ihmetyttää vähän tuo ajatus 2,0 -koneesta ja pikkuperästä. En sano ettei ole mahdollista, mutta ikinä en ole tehtaan jäljiltä nähnyt. Pistäkää sitten vaikka edes kuva.... :wink:
Samaa mieltä. Moni muuta väittää, mutta kaikki mun näkemät on isolla olleet.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Joulukuu 20. 23:51:06 2004

Ihmettelen minäkin jos tehdas pikkuperän on ison koneen perään pistänyt.
Mulla on kaiken kaikkiaan ollut alun toistakymmentä taunusta 72-82 eikä ikinä pikkuperää ison koneen perässä.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 21. 0:22:09 2004

cologne kirjoitti:
saatko noi kuvat nettiin...

Onko ison atlaksen sisuskalut jykevämmät vai mistä se ero sitten loppu peleissä tulee ?
eli jos on pelkät rattaat kädessä niin mistä ne erottaa onko iso vai pieni ?
Nimittäin en ole ikinä purkanut muita kuin isoja atlaksia
Saanhan ne sitten joskus. Skanneri on tossa hyllyllä... Tosiaan, Capri Owners Manual antaa tieto ja kuvaa siitä että Isoa-Atlasta on uutta- ja vanhaa mallia. Ulkoinen ero on juurikin tuossa että laippa on kiinni taikka parin sentin välillä.

Onhan Isossa-Atlaksessa ja "sakuperällä" eroa rattaissa. Isossa välityslautasrattaassahan oli useamman tuuman ero.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Joulukuu 21. 8:50:24 2004

Mulla on tällä hetkellä kolme isoa-atlasta, joista ainakin yksi on -73. Ikävä kyllä kaksi niistä autojen alla, joten välitöntä vertailua vaikea tehdä tai ottaa edes kuvia.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Su Joulukuu 26. 16:40:10 2004

senkin uskomattomat jääräpäät!! :wink: Hankin teille todisteita ko. sakemanniperän olemassolosta! :D
S a a b & F o r d

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ma Joulukuu 27. 23:11:50 2004

FTC:n puheenjohtajalla on vm82 2.0 OHC GX aut. Taneli, jossa on 100%pikkuperä. Teijo on auton 2. omistaja ja ollut hänellä 10 vuotta. Pitäisi olla origenelli. Lisäksi Oldparts kauppaa esim. pikkuperään kahta erilaista välitystä 3.89 ja 3.45, joka tukee osaltaan edellämainittua teoriaa.
Voisiko olla niin, että viimosiin automaatilla varustettuhin taneleihin on iskettu pieni sakuperä??
S a a b & F o r d

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 27. 23:29:12 2004

u.j.p!! ry (uskomattomat jääräpäät!! ry) myöntää tuon mahdollisuuden olemassaolon.... :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Joulukuu 28. 18:47:33 2004

saksan maalla käsittääkseni aika paljon pikkuperällä.
onkohan tänne tarkoituksella tuotu HD-versiot.

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ti Joulukuu 28. 19:54:43 2004

Brenda kirjoitti:saksan maalla käsittääkseni aika paljon pikkuperällä.
onkohan tänne tarkoituksella tuotu HD-versiot.
Nahkahousugyntterin ajatuksia....
"Suomalaiset...tuo hullu rallikansa!" :D
S a a b & F o r d

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Joulukuu 28. 22:09:43 2004

Tuossa vielä ison-atlaksen ja pikkuperän erottamiseen kuva:

http://kotisivu.dnainternet.net/os38/link/atlakset2.gif
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Ke Joulukuu 29. 8:32:18 2004

Mikä perä se on jossa banjo on hieman enempi sivussa toiselle puolelle.
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » Ke Joulukuu 29. 9:21:04 2004

No, kuvamateriaalia ei ole tarjolla, mutta olen nähnyt pikkuatlaksen 2ltr taunuksen alla. Auto oli perintömallia (niin kuin tuntuis 95% kaikista taunuksista olevan...) joten akselin vaihtuminen kesken matkan on epätodennäköistä.

Iso atlas vanhakoppaisessa onkin sitten jo yleisempi...

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 11. 21:51:47 2005

Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

foorttifriikki
Ylläpitäjä

RS2000:sen perä

Viesti Kirjoittaja foorttifriikki » Ma Helmikuu 6. 22:05:28 2006

Mikä perä rs2000:ssa on? Millainen ominaisuuksiltaan/kestävyydeltään verrattuna esim isoon atlakseen? Kävin yhtä välikoppaa katsomassa missä oli myyjän mukaan rs2000 perä ja sanoi sen olevan "edestäpäin ladattava" ja uudella lukolla. Eikä se ainakaan mikään atlas ollut. Tähän asti luullut että rs2000=iso-atlas. :oops:

Etsin haulla ja classic osiosta mutta ei löytynyt vastausta.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: RS2000:sen perä

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Helmikuu 6. 22:22:41 2006

foorttifriikki kirjoitti:Mikä perä rs2000:ssa on? Millainen ominaisuuksiltaan/kestävyydeltään verrattuna esim isoon atlakseen? Kävin yhtä välikoppaa katsomassa missä oli myyjän mukaan rs2000 perä ja sanoi sen olevan "edestäpäin ladattava" ja uudella lukolla. Eikä se ainakaan mikään atlas ollut. Tähän asti luullut että rs2000=iso-atlas. :oops:

Etsin haulla ja classic osiosta mutta ei löytynyt vastausta.
Enkkuperä.. hieman kestävämpi kuin tämä "pikkuatlas" =sakuperä. Iso atlas on näistä escortin peristä kestävin vaihtoehto. Noita isoja atlaksia ainakin jossain vuoden 68-69 vanhakopissa ollut.

RS2000:n perässä ei muuten ole lukkoa vakiona, eli jos tuossa on lukko sen on jälkeenpäin laitettu.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Vastaa Viestiin