Pikku atlaksesta.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Pikku atlaksesta.
eli siis escortin pikkuatlaksesta olisi kyse. kuinka paljon se nyt sitten oikein kestää lukollisena, ennenkuin se laukeaa. kun koneeseen tulee tehoa alle 150hp ja vääntöä alle 200nm niin ajattelin että voisi jopa kenties kestääkin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Metri-foordin perän sisuskalut pitäs olla täysin vaihtokelpoiset uudempiin..Hessu kirjoitti:Jatkokysymys: 4-pyttyisessä Taunuksessa on pikku-Atlas, eikö niin? Käykö tähän perävälitys esimerkiksi vanhemmista "metrisistä" Fordeista?
En ole kokeillut mutta näkemäni ja kuulemani perusteella.
Niin tosiaan metri-fooredissa on jokin esi-Atlas.
Mun mielestä se kuitenkin muistuttaa enemmän pikku-atlasta kuin isoa
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Metrisissä taunuksissa isoatlas, mk3/4 1.3/1.6 taunuksissa pikkuatlas, 2.0-2.3 (4 ja 6 zyl) isoatlas. Tämä on mainittu täällä varmaan nelisen kertaa.
Metrisistä käy kamat luonnollisesti muihinkin isoihin periin.
Metrisistä käy kamat luonnollisesti muihinkin isoihin periin.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Pääsääntöisesti näin, mutta III koppasta 2.0 OHC tanikkaa on tehty myös pikkuatlaksella, mutta isolla jarruilla. Viimeisen mallisarjan tanikat ovat sekasikiöitä.razorass kirjoitti:Metrisissä taunuksissa isoatlas, mk3/4 1.3/1.6 taunuksissa pikkuatlas, 2.0-2.3 (4 ja 6 zyl) isoatlas. .

S a a b & F o r d
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
"Isossa Atlaksessa kardaanin laippa on ihan kiinni murikan kuoressa. Pikku Atlaksessa mahtuu reilusti sormi väliin "razorass kirjoitti:Metrisissä taunuksissa isoatlas, mk3/4 1.3/1.6 taunuksissa pikkuatlas, 2.0-2.3 (4 ja 6 zyl) isoatlas. Tämä on mainittu täällä varmaan nelisen kertaa.
Metrisistä käy kamat luonnollisesti muihinkin isoihin periin.
Jos tämä sääntö on oikein niin mun mielestä metrisessä menee sormi ihan kevyesti väliin.
Tosin voi olla että muistan just väärinpäin

mitenkäs ne eroaa sisuskaluiltaan
metrisen perä
http://www.sunpoint.net/~mmodel/tech02.jpg
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
"Isossa Atlaksessa kardaanin laippa on ihan kiinni murikan kuoressa. Pikku Atlaksessa mahtuu reilusti sormi väliin "razorass kirjoitti:Metrisissä taunuksissa isoatlas, mk3/4 1.3/1.6 taunuksissa pikkuatlas, 2.0-2.3 (4 ja 6 zyl) isoatlas. Tämä on mainittu täällä varmaan nelisen kertaa.
Metrisistä käy kamat luonnollisesti muihinkin isoihin periin.
Jos tämä sääntö on oikein niin mun mielestä metrisessä menee sormi ihan kevyesti väliin.
Tosin voi olla että muistan just väärinpäin

mitenkäs iso ja pikku eroaa sisuskaluiltaan
metrisen perä
http://www.sunpoint.net/~mmodel/tech02.jpg
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ei pidä paikkaansa. Mulla on just nokkani edessä leikkauskuvat (ei räjäytys) vanhemman- ja uudemman mallisesta Isosta-Atlaksesta. Toiseen mahtaa, toinen on ihan kiinni.cologne kirjoitti:
"Isossa Atlaksessa kardaanin laippa on ihan kiinni murikan kuoressa. Pikku Atlaksessa mahtuu reilusti sormi väliin "
Jos tämä sääntö on oikein niin mun mielestä metrisessä menee sormi ihan kevyesti väliin.
Tosin voi olla että muistan just väärinpäin![]()
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
mikä on ison atlaksen ison vetopyörän halkasija
ja onko tietoo onko metrisissä tanareissa ollu lukkoa 


Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Noita metrisien periä olen purkanut useita osiksi ja kaikki olleet isoja atlaksia. Muistaakseni välitys oli yleensä 3.75. Kaverilla on pihassa 66' 17m
STW ja muistelisin että siinäkin isoatlas paikallaan, välitys jotakin 4:n päälle.
Voihan tietysti olla että niissä muitakin periä on käytetty, minä en vain sellaista ole nähnyt. Kolmen auton ja usean irtoperän kokemuksella.
STW ja muistelisin että siinäkin isoatlas paikallaan, välitys jotakin 4:n päälle.
Voihan tietysti olla että niissä muitakin periä on käytetty, minä en vain sellaista ole nähnyt. Kolmen auton ja usean irtoperän kokemuksella.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Kerran toi muisti sääntö oli vain uusien ja vanhempia erotukseen niin sitenpä ne tod. näk. ovat kaikki isoja atlaksia..razorass kirjoitti:Noita metrisien periä olen purkanut useita osiksi ja kaikki olleet isoja atlaksia. Muistaakseni välitys oli yleensä 3.75. Kaverilla on pihassa 66' 17m
STW ja muistelisin että siinäkin isoatlas paikallaan, välitys jotakin 4:n päälle.
Voihan tietysti olla että niissä muitakin periä on käytetty, minä en vain sellaista ole nähnyt. Kolmen auton ja usean irtoperän kokemuksella.

olisi muuten yhdet 3.7 ison atlaksen sisuskalut
metrisessä on välitykset 3.7 ja 4.11 yleisimmät
siiten voi löytyä 4.37 (1.5 V4 farmari) , 3.89, 3.44 (26M tai 2300 RS)
http://www.sunpoint.net/~mmodel/33F_2.jpg
Viimeksi muokannut cologne, Pe Joulukuu 10. 9:46:24 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
saatko noi kuvat nettiin...MouTine kirjoitti:Ei pidä paikkaansa. Mulla on just nokkani edessä leikkauskuvat (ei räjäytys) vanhemman- ja uudemman mallisesta Isosta-Atlaksesta. Toiseen mahtaa, toinen on ihan kiinni.cologne kirjoitti:
"Isossa Atlaksessa kardaanin laippa on ihan kiinni murikan kuoressa. Pikku Atlaksessa mahtuu reilusti sormi väliin "
Jos tämä sääntö on oikein niin mun mielestä metrisessä menee sormi ihan kevyesti väliin.
Tosin voi olla että muistan just väärinpäin![]()
Onko ison atlaksen sisuskalut jykevämmät vai mistä se ero sitten loppu peleissä tulee ?
eli jos on pelkät rattaat kädessä niin mistä ne erottaa onko iso vai pieni ?
Nimittäin en ole ikinä purkanut muita kuin isoja atlaksia
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Nyt sitten löytyi 3-koppainen Tanari jossa olisi 2.0 OHC, manuaaliloota ja 3.44:1 perä. Luulin jo välillä, että manuaalissa olisi aina 3.75 ja vain automaatti + V6 tuo pidempi.
Menen tod.näk. katsomaan autoa joku päivä. Mistä erottaa päälle päin, onko kyseessä iso- vai pikkuatlas?
Menen tod.näk. katsomaan autoa joku päivä. Mistä erottaa päälle päin, onko kyseessä iso- vai pikkuatlas?
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Murikka silminnähden isompi ja kannen ylin ja alin kiinnityspultti linjassa toisin kuin pikku sakussa. Siis klo 12:n ja klo 6:n suuntaiset pultit.
Brendalla oli hyvät kuvat.
Brendalla oli hyvät kuvat.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Atlaksen ("ison") välitykset harvimmasta alkaen:
3,09
3,22
3,44
jne
Eli mitä varmimmin kyseessä on oikea Atlas, ei pikkusaku.
Ihmetyttää vähän tuo ajatus 2,0 -koneesta ja pikkuperästä. En sano ettei ole mahdollista, mutta ikinä en ole tehtaan jäljiltä nähnyt. Pistäkää sitten vaikka edes kuva....
3,09
3,22
3,44
jne
Eli mitä varmimmin kyseessä on oikea Atlas, ei pikkusaku.
Ihmetyttää vähän tuo ajatus 2,0 -koneesta ja pikkuperästä. En sano ettei ole mahdollista, mutta ikinä en ole tehtaan jäljiltä nähnyt. Pistäkää sitten vaikka edes kuva....

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Samaa mieltä. Moni muuta väittää, mutta kaikki mun näkemät on isolla olleet.jjs kirjoitti:
Ihmetyttää vähän tuo ajatus 2,0 -koneesta ja pikkuperästä. En sano ettei ole mahdollista, mutta ikinä en ole tehtaan jäljiltä nähnyt. Pistäkää sitten vaikka edes kuva....
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Ihmettelen minäkin jos tehdas pikkuperän on ison koneen perään pistänyt.
Mulla on kaiken kaikkiaan ollut alun toistakymmentä taunusta 72-82 eikä ikinä pikkuperää ison koneen perässä.
Mulla on kaiken kaikkiaan ollut alun toistakymmentä taunusta 72-82 eikä ikinä pikkuperää ison koneen perässä.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Saanhan ne sitten joskus. Skanneri on tossa hyllyllä... Tosiaan, Capri Owners Manual antaa tieto ja kuvaa siitä että Isoa-Atlasta on uutta- ja vanhaa mallia. Ulkoinen ero on juurikin tuossa että laippa on kiinni taikka parin sentin välillä.cologne kirjoitti:
saatko noi kuvat nettiin...
Onko ison atlaksen sisuskalut jykevämmät vai mistä se ero sitten loppu peleissä tulee ?
eli jos on pelkät rattaat kädessä niin mistä ne erottaa onko iso vai pieni ?
Nimittäin en ole ikinä purkanut muita kuin isoja atlaksia
Onhan Isossa-Atlaksessa ja "sakuperällä" eroa rattaissa. Isossa välityslautasrattaassahan oli useamman tuuman ero.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Mulla on tällä hetkellä kolme isoa-atlasta, joista ainakin yksi on -73. Ikävä kyllä kaksi niistä autojen alla, joten välitöntä vertailua vaikea tehdä tai ottaa edes kuvia.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
FTC:n puheenjohtajalla on vm82 2.0 OHC GX aut. Taneli, jossa on 100%pikkuperä. Teijo on auton 2. omistaja ja ollut hänellä 10 vuotta. Pitäisi olla origenelli. Lisäksi Oldparts kauppaa esim. pikkuperään kahta erilaista välitystä 3.89 ja 3.45, joka tukee osaltaan edellämainittua teoriaa.
Voisiko olla niin, että viimosiin automaatilla varustettuhin taneleihin on iskettu pieni sakuperä??
Voisiko olla niin, että viimosiin automaatilla varustettuhin taneleihin on iskettu pieni sakuperä??
S a a b & F o r d
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Tuossa vielä ison-atlaksen ja pikkuperän erottamiseen kuva:
http://kotisivu.dnainternet.net/os38/link/atlakset2.gif
http://kotisivu.dnainternet.net/os38/link/atlakset2.gif
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
-
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Ylläpitäjä
RS2000:sen perä
Mikä perä rs2000:ssa on? Millainen ominaisuuksiltaan/kestävyydeltään verrattuna esim isoon atlakseen? Kävin yhtä välikoppaa katsomassa missä oli myyjän mukaan rs2000 perä ja sanoi sen olevan "edestäpäin ladattava" ja uudella lukolla. Eikä se ainakaan mikään atlas ollut. Tähän asti luullut että rs2000=iso-atlas.
Etsin haulla ja classic osiosta mutta ei löytynyt vastausta.

Etsin haulla ja classic osiosta mutta ei löytynyt vastausta.
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Re: RS2000:sen perä
Enkkuperä.. hieman kestävämpi kuin tämä "pikkuatlas" =sakuperä. Iso atlas on näistä escortin peristä kestävin vaihtoehto. Noita isoja atlaksia ainakin jossain vuoden 68-69 vanhakopissa ollut.foorttifriikki kirjoitti:Mikä perä rs2000:ssa on? Millainen ominaisuuksiltaan/kestävyydeltään verrattuna esim isoon atlakseen? Kävin yhtä välikoppaa katsomassa missä oli myyjän mukaan rs2000 perä ja sanoi sen olevan "edestäpäin ladattava" ja uudella lukolla. Eikä se ainakaan mikään atlas ollut. Tähän asti luullut että rs2000=iso-atlas.![]()
Etsin haulla ja classic osiosta mutta ei löytynyt vastausta.
RS2000:n perässä ei muuten ole lukkoa vakiona, eli jos tuossa on lukko sen on jälkeenpäin laitettu.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus