kuvia kossun peltisarjoista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

kuvia kossun peltisarjoista

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » La Joulukuu 18. 23:15:46 2004

jos jollain on niin voisi laittaa vaikka meilillä.

tuomas@dano.fi
tai
cosworth@satabaana.net
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

..

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Joulukuu 19. 11:08:09 2004

älä laita peltisarjaa.. :wink: ei ne oikein tahdo kestää, murtuu ja tulee halkeamia aika helposti.

2wd sarjan alkuosa ja se välipala uusiksi tukevasta raudasta siten että saa haluamansa ahtimen kiinni.. itse aion (ehkä) vaihtaa peltisarjan 2wd sarjaan.. tehoissa tuskin valtavia häviää.. mutta on varmasti kestäviäkin peltisarjoja, ei ole vain vielä vastaan tullut.. :wink: :wink:

ohessa linkki, sarja on streetturbon tekemä.. ollut ihan ok, kunhan ajoittain paikkailee.. ja halpa..

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... search=all

p.s hyvät väännöt ainakin tuolla sarjalla tuli..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Joulukuu 19. 11:24:56 2004

Supersprintin peltisarja, hintaa 1568€ :shock:
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Joulukuu 19. 14:02:10 2004

Turbo_IS kirjoitti:Supersprintin peltisarja, hintaa 1568€ :shock:
cleanin näkönen mutta toi hinta.. :shock: voi jeesus.. :twisted:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Joulukuu 19. 14:47:45 2004

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Su Joulukuu 19. 16:07:24 2004

kiitos paljon kuvista.


mitäs tommonen streetturbon sarja makso ?

ja jos timolta saa sen verran udella et minkäs kokone toi puhallin on ?
pistä vaikka privalla.


kiitän,
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: ..

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 19. 20:14:24 2004

Timo kirjoitti:älä laita peltisarjaa.. :wink: ei ne oikein tahdo kestää, murtuu ja tulee halkeamia aika helposti.
Tätä samaa natkutin jo aikoinaan kun keskustelua tuli; ei kestä ja tehoa/ vääntöä voi tulla tippa lisää vs. 2wd-sarja (enemmän hyötyä jos vert. 4wd:hen), mutta paljonko ilahduttaa kun säksätys ja resonoiti pellin alla toistuu 1000km välein.... :?
JK. selatkaapa esim viritä -juttuja kun ckolli kolvasi joka välissä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Re: ..

Viesti Kirjoittaja rspete » Su Joulukuu 19. 20:42:21 2004

jjs kirjoitti:
Timo kirjoitti:älä laita peltisarjaa.. :wink: ei ne oikein tahdo kestää, murtuu ja tulee halkeamia aika helposti.
Tätä samaa natkutin jo aikoinaan kun keskustelua tuli; ei kestä ja tehoa/ vääntöä voi tulla tippa lisää vs. 2wd-sarja (enemmän hyötyä jos vert. 4wd:hen), mutta paljonko ilahduttaa kun säksätys ja resonoiti pellin alla toistuu 1000km välein.... :?
JK. selatkaapa esim viritä -juttuja kun ckolli kolvasi joka välissä.
Ja taas sais kolvata samaa satsia. Ei ne tosiaan taida kestää, yks putki kokonaan poikki. :?
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Joulukuu 19. 22:22:08 2004

kysy streetturbolta (löytyy nettisivutkin) päivän hinta, suuruusluokka lienee ~3-400 egeä..

mä voin myydä sulle tuon omani kunhan saan vaihdettua sen, hyvä sarja, paristi vasta paikkailtu.. :wink: ja tehty pari lisätukea sekä hukkaportin väliseinämä laitettu 2mm toleranssiin, ei pulssit sekoile..

maksaa 50egeä alle streetturbon päivän hinnan..

eihän nämä virittelyt mitään salaisuuksia ole, ainakaan ne mitkä näkyy päällepäin, :D :wink: ahdin on holsetin hx40:stä vastaava h1e 60/65, uudempi versio ja 14 pulssipakopesällä.. pesä tosin saattaa vaihtua talven aikana 16:ksi.... jaa miksikö... :?:
Viimeksi muokannut Timo, Su Joulukuu 19. 22:28:15 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: ..

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Joulukuu 19. 22:22:56 2004

rspete kirjoitti:
jjs kirjoitti:
Timo kirjoitti:älä laita peltisarjaa.. :wink: ei ne oikein tahdo kestää, murtuu ja tulee halkeamia aika helposti.
Tätä samaa natkutin jo aikoinaan kun keskustelua tuli; ei kestä ja tehoa/ vääntöä voi tulla tippa lisää vs. 2wd-sarja (enemmän hyötyä jos vert. 4wd:hen), mutta paljonko ilahduttaa kun säksätys ja resonoiti pellin alla toistuu 1000km välein.... :?
JK. selatkaapa esim viritä -juttuja kun ckolli kolvasi joka välissä.
Ja taas sais kolvata samaa satsia. Ei ne tosiaan taida kestää, yks putki kokonaan poikki. :?
Varsinkin jos ei ole tukia yllä ja alla niin on aivan varma, että pään kokoinen turbo ja hukkikset painaa putket poikki.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Joulukuu 19. 22:28:36 2004

Ruutia on joskus pakko näköjään keksiä uudestaan :lol: :lol: 2wd sarja riittää 99% tälläkin foorumilla kossua virittäville henkilöille.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Su Joulukuu 19. 22:59:45 2004

2wd it is then

myykää mulle sellane
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Joulukuu 19. 23:08:14 2004

Mutta jos meinaa peltisarjan tehä niin haponkestävää putkea ja tigillä kun tuikkii kasaan niin pitäs kestää... Ja turbolle tuet tietysti.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Joulukuu 19. 23:41:10 2004

AkiS kirjoitti:Mutta jos meinaa peltisarjan tehä niin haponkestävää putkea ja tigillä kun tuikkii kasaan niin pitäs kestää... Ja turbolle tuet tietysti.
ei vois kuvitella ilman tukia.. ei ole kyllä pitkäikänen ja tulee vain lisähommia.. :? 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

tivi
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Heinäkuu 1. 20:49:34 2002

Viesti Kirjoittaja tivi » Ma Joulukuu 20. 9:22:40 2004

Orsts2 kirjoitti:2wd it is then

myykää mulle sellane

mulla on pari ylimääräistä , ehyttä , tuu valitteen ....

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Joulukuu 22. 12:13:35 2004

Ratsastetaanpa aihella, eli hieman OT:

Olen väsäilemässä 2wd pakosarjan alkupätkän jatkeeksi palikkaa, mihin käy Garrettin GT37 ja AMW:n hukkis. Meinaa vaan tulla aikas ahdasta, hukkiksen ja korin väliin ei jää kuin ~1cm. Riittääkö???
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Joulukuu 22. 13:19:22 2004

Mulla ottaa hukkis kiinni iskaritolppaan niin kyllä sentti varmasti riittää
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Joulukuu 22. 13:24:32 2004

siipicossu kirjoitti:Mulla ottaa hukkis kiinni iskaritolppaan niin kyllä sentti varmasti riittää
Ok!

Thanks!!
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Joulukuu 22. 15:11:34 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:Ratsastetaanpa aihella, eli hieman OT:

Olen väsäilemässä 2wd pakosarjan alkupätkän jatkeeksi palikkaa, mihin käy Garrettin GT37 ja AMW:n hukkis. Meinaa vaan tulla aikas ahdasta, hukkiksen ja korin väliin ei jää kuin ~1cm. Riittääkö???
Mihin asti pitäisi riittää??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Joulukuu 22. 15:47:11 2004

PasiZ kirjoitti: Mihin asti pitäisi riittää??
Vaikka nyt ajamiseen alkajaisiks :wink:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Joulukuu 22. 15:52:01 2004

sierra4x4tbo kirjoitti:
PasiZ kirjoitti: Mihin asti pitäisi riittää??
Vaikka nyt ajamiseen alkajaisiks :wink:
Olen juttua kuullut että senttikin piisaa, mutta kokemusta ei valitettavasti ole... :wink:
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » To Joulukuu 23. 12:52:33 2004

tossa kuva valtosen tekemästä 2wd pakosarjasta.
http://photobucket.com/albums/v509/ruot ... 110006.jpg

holsetin h1e 60/65, uudempi versio ja 16 pulssipakopesällä.....
http://photobucket.com/albums/v509/ruot ... H1E004.jpg

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » To Joulukuu 23. 22:52:17 2004

Timo, kuis monta tuhatta km sait ajaa, ennenkuin sarja halkes?

Lähinnä siks kiinnostaa kun tolla mun viimeks tekemällä mustarauta sarjalla on ajettu nyt 7000km, eikä ole merkkiäkään halkeamista. Ja minkäänlaisia tukia ei ole, eikä paljoo mahtuiskaan...

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Joulukuu 24. 11:28:06 2004

5000tkm, aika raskasta ajoa...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Pe Joulukuu 24. 12:59:06 2004

Timo kirjoitti:5000tkm, aika raskasta ajoa...
jeps, no kyllä on kenkää saanu tuo munkin tekemä sarja...Nooh, kai se on tekijästä kiinni.... :wink:

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Joulukuu 24. 13:03:30 2004

Timo kirjoitti:5000tkm, aika raskasta ajoa...
5tkm? :D
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

..

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Joulukuu 24. 17:31:33 2004

näinhän se on, ja repeily on aivan tapauskohtaista; kuinka moottori resonoi, miten "tuet" on onnistuneet rosonointiin nähden, mihin painopiste osuu sarjassa, putkien seinämävahvuus, hitsausjännitykset, laippojen suoruus, asento, tekijä, käyttäjä, ...

mutta pääasia että vetää silloin kun toimii.. :wink:

p.s niin ja nissunit käy nätimmin kuin vanhat voortit... :roll: :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

laakkius
Ylläpitäjä

Re: ..

Viesti Kirjoittaja laakkius » Pe Joulukuu 24. 18:13:04 2004

Timo kirjoitti:näinhän se on, ja repeily on aivan tapauskohtaista; kuinka moottori resonoi, miten "tuet" on onnistuneet rosonointiin nähden, mihin painopiste osuu sarjassa, putkien seinämävahvuus, hitsausjännitykset, laippojen suoruus, asento, tekijä, käyttäjä, ...

mutta pääasia että vetää silloin kun toimii.. :wink:

p.s niin ja nissunit käy nätimmin kuin vanhat voortit... :roll: :wink:
Pakoputken kannakointi on myös tärkeetä, samoin moottorin kannakkeet...

P.S. ei tonkaan vehkeen käyntiä voi järin nätiks sanoo, sellasta rumpetirumpeti käyntiä, äreet nokat nääs...Tehua 465HV/1.3BAR.... 8)

Vastaa Viestiin