alkuperäistä peltiä ei leikata alas asti pois, vaan se muodostaa jatkumon levikkeelle. lipare taivutellaan muotoon..m_pajula kirjoitti:mitenkäs noi rs:n lasikuituisten levikkeiden alareunojen mallaaminen paikalleen onnistuu, kun levike jää vähän lyhyeksi? kellään kuvia?
escort mk1 kysymyksiä!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Nämä suomikuitulevikkeet on karmeita, puuttuu alareunoista 5cm. Orkkispeltisissä oli puolestaan 5-10cm ylimääräistä. Samoin ärsyttää kun nämä suomessa tehdyt ovat kopioitu jostain vanhan rallilintan pateista; takalevikkeistä uupuu reunakantti ja ovat pahasti notkolla sisäänpäin. Ei ihme että on "koulukunta" joka inhoaa pattilevikkeitä...
jk. mk1
jk. mk1
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
näin jossain classic fordissa paikallisen hill-climb escon, johon oli väsätty taaksekin sportin etukaaret. eikä se edes näyttänyt pahaltaadh kirjoitti:mistä kaarista/levikkeistä sais hyvän näköiset takakaaret vanhakoppaan sportin etukaarien kaveriksi? tarvis saada taakse hieman lisää tilaa..


-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tällä kommentilla pelastit edellisen...Brenda kirjoitti:golfin kaarilla tulee mielestäni tosi ruma
Golfin kaaret oli yleisin kikka mk1:een 80-luvulla, valitettavasti. Ja sitten alle Mangelsit. Painajaiset ahdistelee välillä vieläkin. No, kukin tyylillään

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Kadulle en ehkä levikkeitä laittaisi mutta kisassa mk1 isoilla siististi laitetuilla levikkeillä on mukavan agressiivisen näköinen laitos, tietenkin 15" Revo tai Compo tyyppisillä vanteilla. En muista/tiedä minkä valmistajan levikkeet aikoinaan oli mutta istuivat kohtuu hyvin ja laitettu nauhan kanssa sekä kumi takalevikkeen etureunaan kiveniskujen takia. On myös kuultu että jotkut levikkeet ei sovi millään vaikka mallailis kuinka.
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
kiva...joo.. en sit leikkaa alkuperästä peltiä pois,mut ei sitä peltiä kyl enää ookkaan(luonnollinen poistuma). ois kiva jos jollai ois jossai projekti kuvia joista vois kattoo vähä mallia..Brenda kirjoitti:alkuperäistä peltiä ei leikata alas asti pois, vaan se muodostaa jatkumon levikkeelle. lipare taivutellaan muotoon..m_pajula kirjoitti:mitenkäs noi rs:n lasikuituisten levikkeiden alareunojen mallaaminen paikalleen onnistuu, kun levike jää vähän lyhyeksi? kellään kuvia?
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
- Paikkakunta: Tallinna #888
- Viesti:
Mun pari rojektikuvaa on alla.Sokat on mulla juuri niiden "tassujen" kohdalla ja pienet kumiletkun pätkät toimii jousena konepellin alla.
Pari projektikuvaa:
Tässä on etulokari ennen levikkeen moldausta.
http://www.trio.ee/ot/fender.jpg
Yleiskuva autosta levikeet liimattuna. Levikkeiden alapuolelta on laitettu vahvistukseksi lasikuitua pari kerrosta.
http://www.trio.ee/ot/beforepaint.jpg
Tässä maalattu auto kasaamisvaiheessa ennen konetta
http://www.trio.ee/ot/beforeengine.jpg
Edit: Mulla on varmaan ne samat "kirotut" suomalaiset lasikuitulevikkeet. Pidensin niitä alaosasta n. 5 cm alumiinipellin pätkillä ja lasikuidulla.
Pari projektikuvaa:
Tässä on etulokari ennen levikkeen moldausta.
http://www.trio.ee/ot/fender.jpg
Yleiskuva autosta levikeet liimattuna. Levikkeiden alapuolelta on laitettu vahvistukseksi lasikuitua pari kerrosta.
http://www.trio.ee/ot/beforepaint.jpg
Tässä maalattu auto kasaamisvaiheessa ennen konetta
http://www.trio.ee/ot/beforeengine.jpg
Edit: Mulla on varmaan ne samat "kirotut" suomalaiset lasikuitulevikkeet. Pidensin niitä alaosasta n. 5 cm alumiinipellin pätkillä ja lasikuidulla.
Ex-Escort Mk1 1973 rata-lelu
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Hyvältä näyttää!rustang kirjoitti: Tässä maalattu auto kasaamisvaiheessa ennen konetta
http://www.trio.ee/ot/beforeengine.jpg

- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Ylläpitäjä
http://oldskoolford.co.uk/gallery/displ ... m=52&pos=1
Piti sitten tämäkin nähdä. Eikö mitään muuta ole keksitty koneeksi vanhakoppaan ?
Piti sitten tämäkin nähdä. Eikö mitään muuta ole keksitty koneeksi vanhakoppaan ?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Kuka nyt sellaista konetta haluaisi?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Amen.SHR kirjoitti:Jos joku alkaa tosissaan laittaa cvh tai veekuus tyyppistä konetta kaikkien rakastaman takavetoescortin pyhään konehuoneeseen, voi soveltaa samaa tuomiota kuin törkeästä raiskauksesta.....
mutta: tehdas on laittanut 2,3l V6 -koneen mk1:een...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
SHR kirjoitti:Jos joku alkaa tosissaan laittaa cvh tai veekuus tyyppistä konetta kaikkien rakastaman takavetoescortin pyhään konehuoneeseen, voi soveltaa samaa tuomiota kuin törkeästä raiskauksesta.....


-Eipä tuo cossun kansikaan mikään 60-70 luvun tuote ole,saati sitten setekki tai doggy

Mun mielestä ei haittaa niin kauan kun vaan merkki on oikea alkuperäinen ovaali



Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
No voidaan noin pitkään liukuhihnatuotantoa tehneelle valmistajalle antaa anteeksi yksi nyrjähdys päässäjjs kirjoitti:Amen.SHR kirjoitti:Jos joku alkaa tosissaan laittaa cvh tai veekuus tyyppistä konetta kaikkien rakastaman takavetoescortin pyhään konehuoneeseen, voi soveltaa samaa tuomiota kuin törkeästä raiskauksesta.....
mutta: tehdas on laittanut 2,3l V6 -koneen mk1:een...

-
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
hui!SHR kirjoitti:Jos joku alkaa tosissaan laittaa cvh tai veekuus tyyppistä konetta kaikkien rakastaman takavetoescortin pyhään konehuoneeseen, voi soveltaa samaa tuomiota kuin törkeästä raiskauksesta.....
Täytyy olla tarkkana mitä sitä päästää suustaan,ettei tule lynkatuksi

Ajattelin notta sehän olis hyvä kone,käsittääkseni suhteellisen kevyt ja se menisi luville kun ei oo kuin 130hp.Saishan siitä rikitettyä sellaisen 180 käyttö hevosta suhteellisen helposti.
Mutta jos siitä hyvästä joutuu ratapäivillä tervaan,höyheniin,ja narun jatkoksi niin ei taida olla sen arvoista


-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
jälleen kerran tyhmia kysymyksiä..
eli sierran pikku boxillinen kärjetön jakaja meneekö siitä se kokovihreä piuha puolan- ja sit puolan+ tulee startin perseestä?punamusta ei mene minnekkään?!?meneekö tuosta ylemmästä releestä laturille piuha oikeesti->kuva?

eli sierran pikku boxillinen kärjetön jakaja meneekö siitä se kokovihreä piuha puolan- ja sit puolan+ tulee startin perseestä?punamusta ei mene minnekkään?!?meneekö tuosta ylemmästä releestä laturille piuha oikeesti->kuva?
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Pe Elokuu 8. 18:31:12 2003
- Paikkakunta: Salo
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
mulla on peltisatsi 2.5" lähdöllä ite tehdyllä joustoliitoksella ja 2xsimonssin 2.5" vaimentajia ja putki on vedetty ihan "kaupan" mutkilla originaalille paikalle eli vasemmalle ja on orkkis kiinnitys kohdista.. eipähän kaikki tajua että pellin alla on jotain muuta ku kenttimotång kirjoitti:Tiedä sitten miten sopii tämän aiheen alle, mutta minkälainen putkistoratkaisu pitäisi ykköskoppaan laittaa, kävin eilen hakemmassa 2.0 fiilaillun myllyn tehdyllä kannella, ihan ohc siis, tottakai. Eli mikä pakosarja ja miten siitä eteenpäin?

ja äänet siistit ei kuulosta miltään amis rollalta...
putken kokonais kustannukset
pakosarja 60€
änkät+mutkat+perän ylitys ja tarvikkeet n.160€
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Pe Elokuu 8. 18:31:12 2003
- Paikkakunta: Salo
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 235
- Liittynyt: La Marraskuu 8. 19:31:33 2003
- Paikkakunta: Oulunsalo,Varjakka city =)
- Viesti:
Mulla ainakin pysynyt korkkaamatta jo pari vuottam_pajula kirjoitti:mitenköhän noi välikopan iskarit toimii ykkös koppasessa jossa on ollu lenkki/lenkki iskarit, on pistetty läpi sen yläpään kiinnitys raudan kiinnitys reijistä? vaarallinen?

Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0(ex)
Ford Escort Mk1 4d 1300 deluxe 1973
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0
#998
Mikä soittaen tulee, se Escorttiin menee!
Ford Escort Mk1 4d 1300 deluxe 1973
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0
#998
Mikä soittaen tulee, se Escorttiin menee!
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
onkos sulla jotain lisävahvistuksia siellä yläpäässä?Jaska1 kirjoitti:Mulla ainakin pysynyt korkkaamatta jo pari vuottam_pajula kirjoitti:mitenköhän noi välikopan iskarit toimii ykkös koppasessa jossa on ollu lenkki/lenkki iskarit, on pistetty läpi sen yläpään kiinnitys raudan kiinnitys reijistä? vaarallinen?
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Kysytääs taas kun ei haku auta..
Eli olikos se nyt niin et isossa tolpassa jousi n.13cm halkaisija ja runkoputki 51mm?
Olen kahdet (mk1jamk2 escon) tolpat mittaillut ja jouset molemmissa 135mm halkaisijalla ja runkoputki se 51mm,irroitettavat kääntövarret.
Caprin tolppia ilmeisesti kun navan kiinnitys runkoputkeen tuuman alempana kuin rs..
Eli olikos se nyt niin et isossa tolpassa jousi n.13cm halkaisija ja runkoputki 51mm?
Olen kahdet (mk1jamk2 escon) tolpat mittaillut ja jouset molemmissa 135mm halkaisijalla ja runkoputki se 51mm,irroitettavat kääntövarret.
Caprin tolppia ilmeisesti kun navan kiinnitys runkoputkeen tuuman alempana kuin rs..
-
- Viestit: 235
- Liittynyt: La Marraskuu 8. 19:31:33 2003
- Paikkakunta: Oulunsalo,Varjakka city =)
- Viesti:
Ei oo mitään, on kestänyt ihan hyvin normaali ajossa, enkä oo säästelly ajotavassa mitenkään, eli hidasteet hidastamatta ylim_pajula kirjoitti:onkos sulla jotain lisävahvistuksia siellä yläpäässä?Jaska1 kirjoitti:Mulla ainakin pysynyt korkkaamatta jo pari vuottam_pajula kirjoitti:mitenköhän noi välikopan iskarit toimii ykkös koppasessa jossa on ollu lenkki/lenkki iskarit, on pistetty läpi sen yläpään kiinnitys raudan kiinnitys reijistä? vaarallinen?

Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0(ex)
Ford Escort Mk1 4d 1300 deluxe 1973
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0
#998
Mikä soittaen tulee, se Escorttiin menee!
Ford Escort Mk1 4d 1300 deluxe 1973
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0
#998
Mikä soittaen tulee, se Escorttiin menee!
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Just näin..fomoco3 kirjoitti:Kysytääs taas kun ei haku auta..
Eli olikos se nyt niin et isossa tolpassa jousi n.13cm halkaisija ja runkoputki 51mm?
Olen kahdet (mk1jamk2 escon) tolpat mittaillut ja jouset molemmissa 135mm halkaisijalla ja runkoputki se 51mm,irroitettavat kääntövarret.
Caprin tolppia ilmeisesti kun navan kiinnitys runkoputkeen tuuman alempana kuin rs..
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
mites ne pitkittäiset tukivarret, mulla jää 5-7mm väliä iskariin mulkatuilla varsilla.Jaska1 kirjoitti:Ei oo mitään, on kestänyt ihan hyvin normaali ajossa, enkä oo säästelly ajotavassa mitenkään, eli hidasteet hidastamatta ylim_pajula kirjoitti:onkos sulla jotain lisävahvistuksia siellä yläpäässä?Jaska1 kirjoitti: Mulla ainakin pysynyt korkkaamatta jo pari vuotta
onko sulla se alkuperänen poikkirauta siellä yläpäässä paikallaan?
-
- Viestit: 235
- Liittynyt: La Marraskuu 8. 19:31:33 2003
- Paikkakunta: Oulunsalo,Varjakka city =)
- Viesti:
Ei oo, otin pois kun muistaakseni ei ois muuten saanut yläpäätä kiinni. Pitkittäis tukivarret ovat tosiaan tosi lähellä, saa nähä miten mulla käy kun vaihdan ne puslat niihin varsiin.m_pajula kirjoitti:mites ne pitkittäiset tukivarret, mulla jää 5-7mm väliä iskariin mulkatuilla varsilla.Jaska1 kirjoitti:Ei oo mitään, on kestänyt ihan hyvin normaali ajossa, enkä oo säästelly ajotavassa mitenkään, eli hidasteet hidastamatta ylim_pajula kirjoitti: onkos sulla jotain lisävahvistuksia siellä yläpäässä?
onko sulla se alkuperänen poikkirauta siellä yläpäässä paikallaan?
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0(ex)
Ford Escort Mk1 4d 1300 deluxe 1973
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0
#998
Mikä soittaen tulee, se Escorttiin menee!
Ford Escort Mk1 4d 1300 deluxe 1973
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0
#998
Mikä soittaen tulee, se Escorttiin menee!
-
- Viestit: 235
- Liittynyt: La Marraskuu 8. 19:31:33 2003
- Paikkakunta: Oulunsalo,Varjakka city =)
- Viesti:
Ei oo, otin pois kun muistaakseni ei ois muuten saanut yläpäätä kiinni. Pitkittäis tukivarret ovat tosiaan tosi lähellä, saa nähä miten mulla käy kun vaihdan ne puslat niihin varsiin.m_pajula kirjoitti:mites ne pitkittäiset tukivarret, mulla jää 5-7mm väliä iskariin mulkatuilla varsilla.Jaska1 kirjoitti:Ei oo mitään, on kestänyt ihan hyvin normaali ajossa, enkä oo säästelly ajotavassa mitenkään, eli hidasteet hidastamatta ylim_pajula kirjoitti: onkos sulla jotain lisävahvistuksia siellä yläpäässä?
onko sulla se alkuperänen poikkirauta siellä yläpäässä paikallaan?
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0(ex)
Ford Escort Mk1 4d 1300 deluxe 1973
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0
#998
Mikä soittaen tulee, se Escorttiin menee!
Ford Escort Mk1 4d 1300 deluxe 1973
Ford Escort Mk1 2d 1969 2.0
#998
Mikä soittaen tulee, se Escorttiin menee!