cosan alakerta vai uudet kiertokanget?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

cosan alakerta vai uudet kiertokanget?

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Marraskuu 22. 22:39:57 2004

toi mun is projekti on sen verran karannu käsistä,et noi tän hetkiset kiertokanget ei tuu kestämään. tarvis vaan mielipiteitä et laittasko cosan koko orkkis alakerran vai tohon nykyseen koneeseen jotkut kiertokanget(cossu,eagle,tms.)nyt kuplamahlet huonot is:n ?veivit,kiillotettu/tasapainotettu kampiakseli.jos jotain parempia kiertokankia laittas ni saako valmiiksi kuplan mahlen männän tapille sopivia.
tavoittena 350 hp 1,5 bar ahdoilla.mielipiteitä/ehdotuksia :roll:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 22. 23:04:15 2004

laita sitä cossua vain sinne alakertaan. :wink:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: cosan alakerta vai uudet kiertokanget?

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Marraskuu 22. 23:08:43 2004

rs11 kirjoitti:toi mun is projekti on sen verran karannu käsistä,et noi tän hetkiset kiertokanget ei tuu kestämään. tarvis vaan mielipiteitä et laittasko cosan koko orkkis alakerran vai tohon nykyseen koneeseen jotkut kiertokanget(cossu,eagle,tms.)nyt kuplamahlet huonot is:n ?veivit,kiillotettu/tasapainotettu kampiakseli.jos jotain parempia kiertokankia laittas ni saako valmiiksi kuplan mahlen männän tapille sopivia.
tavoittena 350 hp 1,5 bar ahdoilla.mielipiteitä/ehdotuksia :roll:
Esim. cossun veivit holkitat koneistamolla 22 millisiksi luultavasti kestää? Kuten ennenkin sanottu, niin paras varmaan olisi cosan männät ja kanget suoraan! Meillä aikanaan tuollaiset volkkarin "tako"männät meni murusiksi. Enää en niitä käyttäisi kovinkaan paljon ahdetussa koneessa. Ps. yhdet cossun veivit ois ylimääräisinä. :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Marraskuu 22. 23:59:29 2004

hectori cossua vain sisäisesti :lol:köh...asiaan millasessa käytössä muruiksi meni?menis sit lohkokin uusiksi jos männät laittaa,koska noi kuplalaiset on 92mm halkasijaltaan.onko cossun männät sen paremmat kun noi kuplalaiset

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Marraskuu 23. 7:57:35 2004

Cossun männillä on otettu yli 500hv eli ne kyllä kestää. Kuplan männistä ei ole kokemusta mutta voisin väittää että cossun mukit vie voiton aika selvästi.. Itse jos olisin tekemässä laittaisin suosiolla ne cossun mukit niin ei ole ainakaan sitten niistä kiinni.. :wink:
Toyota Supra TT

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 9:05:45 2004

joo eli alakerta menis uusiksi,onko kellään kokemuksia kuplan "mahleista"millasilla tehoilla ne kestää?
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, Ti Marraskuu 23. 11:22:53 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ti Marraskuu 23. 11:20:36 2004

kuplan cima-mahlet on tarkoitettu 40hp moottorin virittämiseen 80-120hp moottoriksi

jotain 200hp ne kestää jonkin aikaa

(hetkellisesti toki paljonkin enemmän)

sitten lakeen tulee halkeama ja/tai ne menevät pois muodostaan

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Marraskuu 23. 11:22:08 2004

rs11 kirjoitti:joo eli alakerta menis uusiksi,onko kellään kokemuksia kuplan "mehleista"millasilla tehoilla ne kestää?
tuttu tiesi kertoo että bemarin 4 koneesta 380 hummaa kuplan mahleilla
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 11:25:08 2004

joskus aiemmin kans lueskellu et yli 300 kaakkia otettu,mut ei viittis rikkoo tota mottia,joten vähä varmennusta tarvii saada.

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ti Marraskuu 23. 11:34:14 2004

hyviä vaihtoehtoja

cossun veivit + uudet pultit + cossun vakiomännät

cossun veivit + arp-pultit + cossun wisecot

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Marraskuu 23. 11:45:28 2004

timppaanen kirjoitti:
rs11 kirjoitti:joo eli alakerta menis uusiksi,onko kellään kokemuksia kuplan "mehleista"millasilla tehoilla ne kestää?
tuttu tiesi kertoo että bemarin 4 koneesta 380 hummaa kuplan mahleilla
Tiesikse tuttu kertoa että kauanko ne paskat männät siellä kestää ilman ohivuotoa ja öljynlentoa???

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Marraskuu 23. 11:59:07 2004

SHR kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:
rs11 kirjoitti:joo eli alakerta menis uusiksi,onko kellään kokemuksia kuplan "mehleista"millasilla tehoilla ne kestää?
tuttu tiesi kertoo että bemarin 4 koneesta 380 hummaa kuplan mahleilla
Tiesikse tuttu kertoa että kauanko ne paskat männät siellä kestää ilman ohivuotoa ja öljynlentoa???
oli se sillä kaun ajellu
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ti Marraskuu 23. 12:37:16 2004

Paskoja ne kuplanmahlet on. Voihan jokanen henk.kohtasesti totee saman kun ei muuten usko.
Ex. #28
Escort RS Cosworth

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Marraskuu 23. 13:14:01 2004

Omassa Caprin 2.8i ahtamisprojektissakin oon puntaroinu noita mäntävaihtoehtoja. Kuulostaa siltä, että colognen omat vakiomännät (saa myös 8,0-puristeisina) olisi jopa parempi vaihtoehto kuin nuo kuplan mahlet...? Wisecoihin tai Accraliteihin ei nyt rahkeet riitä, toisaalta tehotavoitekaan ei taida olla paljon päälle 300hv.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Marraskuu 23. 13:36:24 2004

rs11 kirjoitti:hectori cossua vain sisäisesti :lol:köh...asiaan millasessa käytössä muruiksi meni?menis sit lohkokin uusiksi jos männät laittaa,koska noi kuplalaiset on 92mm halkasijaltaan.onko cossun männät sen paremmat kun noi kuplalaiset
Ahtamalla saatiin palasiksi! Oisko ollu kilon pintaan kun murenivat. Rupesivat tasapäiset männät menemään montulle päältä!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Marraskuu 23. 16:15:47 2004

mulla ainakin kuplan mahle kesti turbo ohc koneessa mitä kesän sitä revitin ja tehoa oli 248hv ja paineita koko ajan yli 1 bar ja sit myin koneen pois ja uus omistajakin on ajellut ja vielä toimii..
ja nyt koputetaan puuta....kop kop!

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Marraskuu 23. 16:36:04 2004

jos on painetta ostaa osia niin wisecot+cossun kanget wisecoitahan saa cossun männän muotosena vakio mitalla ja 91.6mm mut joka tapauksessa heivaisin nuo kuplan männät jollekki maamoottoria virittävälle jokkiskuskille.Vakio cosan männät kestää kyllä pelottavan paljon eli budjetti pienenee kummasti jos hommaat vaan cosan käytety mahlet ja kanget
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Marraskuu 23. 16:37:35 2004

jos on painetta ostaa osia niin wisecot+cossun kanget wisecoitahan saa cossun männän muotosena vakio mitalla ja 91.6mm mut joka tapauksessa heivaisin nuo kuplan männät jollekki maamoottoria virittävälle jokkiskuskille.Vakio cosan männät kestää kyllä pelottavan paljon eli budjetti pienenee kummasti jos hommaat vaan cosan käytety mahlet ja kanget
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Marraskuu 23. 16:56:34 2004

Eri asia on sitten,mistä löytää hyvät cossun männät ja lohkon.
Kun ei niitäkään puissa kasva.
Hyvä se cossun originelli alakerta kyllä on.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 17:39:02 2004

nii-i semmosta cosan alakertaa haeskelen(tarjota saa) samalla ku kartotan mitä mieltä muut ovat,mulla noi kestäny 1.4bar ahtoo,mut toi mun viime kesän ajelu oli aika vähästä ja monoo en hirveesti antanu.toinen asia jos monoo olis saanu ni mitä olis kestäny.ajotavastahan se on kans paljo kiiinni,mut vaikka en niin painavajalkanen olekkaan niin täytyy kuitenki varmistua siitä et ku sattuu innostuun niin kans kestää,eikä sylje osia putkesta :wink:

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Marraskuu 23. 20:58:03 2004

Noihin kanki/mäntä valintoihin vaikuttaa myös puristussuhde mitä haetaan. Mutta jos tehotavoite on 350 hp, niin kaikki kakkosluokan osat ja vanhoista romuista parhaiden valikointi kannattaa uhohtaa.

Cossun omissa männissä on se hauska puoli, että jos hankkii käytettynä saa etsiä soita pitkin ja silti joutuu ostamaan uudet kalliit renkaat. Jos ostaa uutena, ei pieni lisäraapaisu rahapussiin ole iso, jotta saa jo oikeat takomannät.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 22:02:33 2004

niin tuohon toi aina tahtoo mennä,että saa kaivaa kuvetta kunnolla jos meinaa hyvän tehdä ja maksaa noi käytetyt cossulaisetki kuitenki vielä jos ny sanois ni useimmiten suhteettoman paljo,mitäs muuten puristussuhteeksi kannattaa laittaa,nyt on 7,6:1 ja aattelin et jos nostas 8,0:1

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Marraskuu 23. 22:07:00 2004

maksaa noi käytetyt cossulaisetki kuitenki vielä jos ny sanois ni useimmiten suhteettoman paljo

Ilmaseks ei yleensä ole saanut mitään kunnollista.
:roll: :roll:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 22:36:26 2004

Cosesc kirjoitti:maksaa noi käytetyt cossulaisetki kuitenki vielä jos ny sanois ni useimmiten suhteettoman paljo

Ilmaseks ei yleensä ole saanut mitään kunnollista.
:roll: :roll:
näin se tuppaa olemaan ja jos oikeen hyvän käytetyn cosan setin saa niin silloin saattaa olla varteen otettava vaihtoehto,riippuu tapauksesta :wink:

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Marraskuu 24. 10:17:40 2004

ehdotuksia puristussuhteesta,olisko 8,0:1 sopiva?sellasia aattelin :roll:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Marraskuu 24. 12:48:33 2004

Itse teen seuraavan 8,3-8,5 puristuksilla ja paineita 1,2-1,5
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Marraskuu 24. 13:39:47 2004

joo noi on juuri mielestäni sopivalla tasolla 8)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 25. 11:45:08 2004

Mistäs niitä käytettyjä lohkoja saa johon stanu 90.82 männät sopii kolisematta vai tekeekö ihmiset koneitaan uusiin 200-lohkoihin?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Marraskuu 25. 12:22:52 2004

SLEI kirjoitti:Mistäs niitä käytettyjä lohkoja saa johon stanu 90.82 männät sopii kolisematta vai tekeekö ihmiset koneitaan uusiin 200-lohkoihin?
Eipä noita 200 lohkoja hirveästi ole kaupan varsinkaan std malleja, itte taidan tilata sumuisilta saarilta.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Marraskuu 25. 12:39:25 2004

cossuesco kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Mistäs niitä käytettyjä lohkoja saa johon stanu 90.82 männät sopii kolisematta vai tekeekö ihmiset koneitaan uusiin 200-lohkoihin?
Eipä noita 200 lohkoja hirveästi ole kaupan varsinkaan std malleja, itte taidan tilata sumuisilta saarilta.
jonku firman kautta sai uutta 200 lohkoo hintaan 3000e.vaan en muista enään minkä firman kanssa tuosta oli juttua :oops:

kellään tietoa edukkaista moottorikoneistamoista tampereella?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 25. 13:34:39 2004

495£ on halvin hinta Englannissa(netissä), jonka olen 200-lohkolle nähnyt ja siihen sitten rahdit päälle.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Marraskuu 25. 16:53:32 2004

495e :shock: se muuten halpa uudeksi.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Marraskuu 25. 17:07:09 2004

rs11 kirjoitti:495e :shock: se muuten halpa uudeksi.
Eipä taida kuule olla euroja.. :wink:
Toyota Supra TT

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 25. 17:30:31 2004

Hena kirjoitti:
rs11 kirjoitti:495e :shock: se muuten halpa uudeksi.
Eipä taida kuule olla euroja.. :wink:
Niin kyllä tossa yllä on punnan merkki 495 taitaa olla aika tasan 750 euroa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » To Marraskuu 25. 17:40:36 2004

Onkos kukaan mietinyt uutta 202 lohkoa?

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Marraskuu 25. 18:35:20 2004

halpa uudeks sittekki

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Marraskuu 25. 18:37:33 2004

Yleensä hinnat on ilman VAT. Halpa se silti on.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Marraskuu 25. 20:03:36 2004

nääswilleläiset kuka tietää edukkaa moottorikoneistamon tampereen seudulla tai ympäristökunnista?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 25. 21:11:29 2004

itte oon käyttänyt Häihälän koneistamoa. on mielestäni varsin asiallinen paikka, ja ei ole hinnoissakaan moittimista.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Marraskuu 25. 22:12:51 2004

täytyypä tuoltaki kysellä,vaikka en tiedä missä tuo on ,mut ilmeiseti sopivan matkan päässä,ku säki siellä teettäny.ootko verannu hitoja esim.tammeredieselin hintoihin?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 25. 22:23:07 2004

Häihälän Koneistamo Ky
Keskuojankatu 22, 33900 TAMPERE
puhelin: 03 2653901

eli sarankulmassahan toi. hinta on ollut mielestäni halpa, eikä työnjäljessä ei ole ollut moittimista, toisin kuin tammerdieselistä tulleet soikeat, kartiot ja annettujen toleranssien yli poratut sylinterit ja muuta vastaavaa. taisi tuolta tammerdieselistä tulla joskus sylinterinkansikin, mikä oli koneistettu kieroon. toki on tekijästä riippuvainen juttu, mutta en ainakaan itse viitsisi ottaa sitä riskiä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Marraskuu 25. 22:32:36 2004

no ei tammerdiesel saanu paljo pojoja sulta...,joo mullakaan ei hirveemmin pajasta oo kokemusta.täytyypä kysellä tuosta mainitsemastasi firmasta kans hintoja :wink:
kukas tommosen muuten korvais jos koneistus menee pieleen? mielestäni se on koneistamo joka korvaa tekemänsä virheet.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 25. 22:38:31 2004

rs11 kirjoitti:no ei tammerdiesel saanu paljo pojoja sulta...,joo mullakaan ei hirveemmin pajasta oo kokemusta.täytyypä kysellä tuosta mainitsemastasi firmasta kans hintoja :wink:
kukas tommosen muuten korvais jos koneistus menee pieleen? mielestäni se on koneistamo joka korvaa tekemänsä virheet.
joo ei saa tammerdiesel pisteitä multa. nykytilannetta en tiedä, mutta pari vuotta takaperin oli noin. se häihälän koneistamon miäs on sellanen aika persoonallinen tyyppi, että ei kannata siitä pelästyä. se on hyvä tyyppi ja tietää mitä tekee.

varmaan koneistamo korvaamaan joutuu viimekädessä, mutta jos kantta on esimerkiksi portattu tai muuta, niin tuskin ainakaan täydestä arvosta korvaavat(eli niintä porttauksen hintoja yms). aiheutunutta mielipahaahan ei kukaan korvaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Marraskuu 25. 23:04:03 2004

Hectori kirjoitti:
rs11 kirjoitti:no ei tammerdiesel saanu paljo pojoja sulta...,joo mullakaan ei hirveemmin pajasta oo kokemusta.täytyypä kysellä tuosta mainitsemastasi firmasta kans hintoja :wink:
kukas tommosen muuten korvais jos koneistus menee pieleen? mielestäni se on koneistamo joka korvaa tekemänsä virheet.
joo ei saa tammerdiesel pisteitä multa. nykytilannetta en tiedä, mutta pari vuotta takaperin oli noin. se häihälän koneistamon miäs on sellanen aika persoonallinen tyyppi, että ei kannata siitä pelästyä. se on hyvä tyyppi ja tietää mitä tekee.

varmaan koneistamo korvaamaan joutuu viimekädessä, mutta jos kantta on esimerkiksi portattu tai muuta, niin tuskin ainakaan täydestä arvosta korvaavat(eli niintä porttauksen hintoja yms). aiheutunutta mielipahaahan ei kukaan korvaa.
vähän oft. noi koneistajat on aika usein "hieman persoonallisii tyyppejä" :lol: täälläki yks tuttu vaasan moottorihiomossa on kyllä yks persoona :lol: huippu tyyppi ei siinä mitään ja se todellaki tietää mitä tekee ja sen kyllä huomaa :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 25. 23:07:35 2004

timppaanen kirjoitti:vähän oft. noi koneistajat on aika usein "hieman persoonallisii tyyppejä" :lol:
joo, on muuten tuttu asia. taannoin toimin levyseppänä eräässä isossa konepajassa, ja siellä kyllä näki melkoisia persoonia levyseppien ja koneistajien joukossa. :lol: monet hyvät naurut sai kyllä. ja monesti loistotyyppejä. :lol:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin