Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Marraskuu 22. 22:39:57 2004
toi mun is projekti on sen verran karannu käsistä,et noi tän hetkiset kiertokanget ei tuu kestämään. tarvis vaan mielipiteitä et laittasko cosan koko orkkis alakerran vai tohon nykyseen koneeseen jotkut kiertokanget(cossu,eagle,tms.)nyt kuplamahlet huonot is:n ?veivit,kiillotettu/tasapainotettu kampiakseli.jos jotain parempia kiertokankia laittas ni saako valmiiksi kuplan mahlen männän tapille sopivia.
tavoittena 350 hp 1,5 bar ahdoilla.mielipiteitä/ehdotuksia

-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 22. 23:04:15 2004
laita sitä cossua vain sinne alakertaan.

Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » Ma Marraskuu 22. 23:08:43 2004
rs11 kirjoitti:toi mun is projekti on sen verran karannu käsistä,et noi tän hetkiset kiertokanget ei tuu kestämään. tarvis vaan mielipiteitä et laittasko cosan koko orkkis alakerran vai tohon nykyseen koneeseen jotkut kiertokanget(cossu,eagle,tms.)nyt kuplamahlet huonot is:n ?veivit,kiillotettu/tasapainotettu kampiakseli.jos jotain parempia kiertokankia laittas ni saako valmiiksi kuplan mahlen männän tapille sopivia.
tavoittena 350 hp 1,5 bar ahdoilla.mielipiteitä/ehdotuksia

Esim. cossun veivit holkitat koneistamolla 22 millisiksi luultavasti kestää? Kuten ennenkin sanottu, niin paras varmaan olisi cosan männät ja kanget suoraan! Meillä aikanaan tuollaiset volkkarin "tako"männät meni murusiksi. Enää en niitä käyttäisi kovinkaan paljon ahdetussa koneessa. Ps. yhdet cossun veivit ois ylimääräisinä.

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » Ma Marraskuu 22. 23:59:29 2004
hectori cossua vain sisäisesti :lol:köh...asiaan millasessa käytössä muruiksi meni?menis sit lohkokin uusiksi jos männät laittaa,koska noi kuplalaiset on 92mm halkasijaltaan.onko cossun männät sen paremmat kun noi kuplalaiset
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » Ti Marraskuu 23. 7:57:35 2004
Cossun männillä on otettu yli 500hv eli ne kyllä kestää. Kuplan männistä ei ole kokemusta mutta voisin väittää että cossun mukit vie voiton aika selvästi.. Itse jos olisin tekemässä laittaisin suosiolla ne cossun mukit niin ei ole ainakaan sitten niistä kiinni..

Toyota Supra TT
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 9:05:45 2004
joo eli alakerta menis uusiksi,onko kellään kokemuksia kuplan "mahleista"millasilla tehoilla ne kestää?
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, Ti Marraskuu 23. 11:22:53 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
prostreet
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
Viesti
Kirjoittaja prostreet » Ti Marraskuu 23. 11:20:36 2004
kuplan cima-mahlet on tarkoitettu 40hp moottorin virittämiseen 80-120hp moottoriksi
jotain 200hp ne kestää jonkin aikaa
(hetkellisesti toki paljonkin enemmän)
sitten lakeen tulee halkeama ja/tai ne menevät pois muodostaan
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Viesti
Kirjoittaja timppaanen » Ti Marraskuu 23. 11:22:08 2004
rs11 kirjoitti:joo eli alakerta menis uusiksi,onko kellään kokemuksia kuplan "mehleista"millasilla tehoilla ne kestää?
tuttu tiesi kertoo että bemarin 4 koneesta 380 hummaa kuplan mahleilla
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit -->
escort mk1 2.0 -70,
escort mk2 2.0 -78
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 11:25:08 2004
joskus aiemmin kans lueskellu et yli 300 kaakkia otettu,mut ei viittis rikkoo tota mottia,joten vähä varmennusta tarvii saada.
-
prostreet
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
Viesti
Kirjoittaja prostreet » Ti Marraskuu 23. 11:34:14 2004
hyviä vaihtoehtoja
cossun veivit + uudet pultit + cossun vakiomännät
cossun veivit + arp-pultit + cossun wisecot
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Ti Marraskuu 23. 11:45:28 2004
timppaanen kirjoitti:rs11 kirjoitti:joo eli alakerta menis uusiksi,onko kellään kokemuksia kuplan "mehleista"millasilla tehoilla ne kestää?
tuttu tiesi kertoo että bemarin 4 koneesta 380 hummaa kuplan mahleilla
Tiesikse tuttu kertoa että kauanko ne paskat männät siellä kestää ilman ohivuotoa ja öljynlentoa???
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Viesti
Kirjoittaja timppaanen » Ti Marraskuu 23. 11:59:07 2004
SHR kirjoitti:timppaanen kirjoitti:rs11 kirjoitti:joo eli alakerta menis uusiksi,onko kellään kokemuksia kuplan "mehleista"millasilla tehoilla ne kestää?
tuttu tiesi kertoo että bemarin 4 koneesta 380 hummaa kuplan mahleilla
Tiesikse tuttu kertoa että kauanko ne paskat männät siellä kestää ilman ohivuotoa ja öljynlentoa???
oli se sillä kaun ajellu
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit -->
escort mk1 2.0 -70,
escort mk2 2.0 -78
-
Karmann
- Viestit: 123
- Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003
Viesti
Kirjoittaja Karmann » Ti Marraskuu 23. 12:37:16 2004
Paskoja ne kuplanmahlet on. Voihan jokanen henk.kohtasesti totee saman kun ei muuten usko.
Ex. #28
Escort RS Cosworth
-
jouni
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja jouni » Ti Marraskuu 23. 13:14:01 2004
Omassa Caprin 2.8i ahtamisprojektissakin oon puntaroinu noita mäntävaihtoehtoja. Kuulostaa siltä, että colognen omat vakiomännät (saa myös 8,0-puristeisina) olisi jopa parempi vaihtoehto kuin nuo kuplan mahlet...? Wisecoihin tai Accraliteihin ei nyt rahkeet riitä, toisaalta tehotavoitekaan ei taida olla paljon päälle 300hv.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » Ti Marraskuu 23. 13:36:24 2004
rs11 kirjoitti:hectori cossua vain sisäisesti :lol:köh...asiaan millasessa käytössä muruiksi meni?menis sit lohkokin uusiksi jos männät laittaa,koska noi kuplalaiset on 92mm halkasijaltaan.onko cossun männät sen paremmat kun noi kuplalaiset
Ahtamalla saatiin palasiksi! Oisko ollu kilon pintaan kun murenivat. Rupesivat tasapäiset männät menemään montulle päältä!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti
Kirjoittaja hilteri » Ti Marraskuu 23. 16:15:47 2004
mulla ainakin kuplan mahle kesti turbo ohc koneessa mitä kesän sitä revitin ja tehoa oli 248hv ja paineita koko ajan yli 1 bar ja sit myin koneen pois ja uus omistajakin on ajellut ja vielä toimii..
ja nyt koputetaan puuta....kop kop!
-
Tupi
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tupi » Ti Marraskuu 23. 16:36:04 2004
jos on painetta ostaa osia niin wisecot+cossun kanget wisecoitahan saa cossun männän muotosena vakio mitalla ja 91.6mm mut joka tapauksessa heivaisin nuo kuplan männät jollekki maamoottoria virittävälle jokkiskuskille.Vakio cosan männät kestää kyllä pelottavan paljon eli budjetti pienenee kummasti jos hommaat vaan cosan käytety mahlet ja kanget
-
Tupi
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tupi » Ti Marraskuu 23. 16:37:35 2004
jos on painetta ostaa osia niin wisecot+cossun kanget wisecoitahan saa cossun männän muotosena vakio mitalla ja 91.6mm mut joka tapauksessa heivaisin nuo kuplan männät jollekki maamoottoria virittävälle jokkiskuskille.Vakio cosan männät kestää kyllä pelottavan paljon eli budjetti pienenee kummasti jos hommaat vaan cosan käytety mahlet ja kanget
-
Walderama
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Viesti
Kirjoittaja Walderama » Ti Marraskuu 23. 16:56:34 2004
Eri asia on sitten,mistä löytää hyvät cossun männät ja lohkon.
Kun ei niitäkään puissa kasva.
Hyvä se cossun originelli alakerta kyllä on.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 17:39:02 2004
nii-i semmosta cosan alakertaa haeskelen(tarjota saa) samalla ku kartotan mitä mieltä muut ovat,mulla noi kestäny 1.4bar ahtoo,mut toi mun viime kesän ajelu oli aika vähästä ja monoo en hirveesti antanu.toinen asia jos monoo olis saanu ni mitä olis kestäny.ajotavastahan se on kans paljo kiiinni,mut vaikka en niin painavajalkanen olekkaan niin täytyy kuitenki varmistua siitä et ku sattuu innostuun niin kans kestää,eikä sylje osia putkesta

-
SiipiCozzu
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Viesti
Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Marraskuu 23. 20:58:03 2004
Noihin kanki/mäntä valintoihin vaikuttaa myös puristussuhde mitä haetaan. Mutta jos tehotavoite on 350 hp, niin kaikki kakkosluokan osat ja vanhoista romuista parhaiden valikointi kannattaa uhohtaa.
Cossun omissa männissä on se hauska puoli, että jos hankkii käytettynä saa etsiä soita pitkin ja silti joutuu ostamaan uudet kalliit renkaat. Jos ostaa uutena, ei pieni lisäraapaisu rahapussiin ole iso, jotta saa jo oikeat takomannät.
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 22:02:33 2004
niin tuohon toi aina tahtoo mennä,että saa kaivaa kuvetta kunnolla jos meinaa hyvän tehdä ja maksaa noi käytetyt cossulaisetki kuitenki vielä jos ny sanois ni useimmiten suhteettoman paljo,mitäs muuten puristussuhteeksi kannattaa laittaa,nyt on 7,6:1 ja aattelin et jos nostas 8,0:1
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Cosesc » Ti Marraskuu 23. 22:07:00 2004
maksaa noi käytetyt cossulaisetki kuitenki vielä jos ny sanois ni useimmiten suhteettoman paljo
Ilmaseks ei yleensä ole saanut mitään kunnollista.

Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Marraskuu 23. 22:36:26 2004
Cosesc kirjoitti:maksaa noi käytetyt cossulaisetki kuitenki vielä jos ny sanois ni useimmiten suhteettoman paljo
Ilmaseks ei yleensä ole saanut mitään kunnollista.

näin se tuppaa olemaan ja jos oikeen hyvän käytetyn cosan setin saa niin silloin saattaa olla varteen otettava vaihtoehto,riippuu tapauksesta

-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Marraskuu 24. 10:17:40 2004
ehdotuksia puristussuhteesta,olisko 8,0:1 sopiva?sellasia aattelin

-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Ke Marraskuu 24. 12:48:33 2004
Itse teen seuraavan 8,3-8,5 puristuksilla ja paineita 1,2-1,5
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Marraskuu 24. 13:39:47 2004
joo noi on juuri mielestäni sopivalla tasolla

-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 25. 11:45:08 2004
Mistäs niitä käytettyjä lohkoja saa johon stanu 90.82 männät sopii kolisematta vai tekeekö ihmiset koneitaan uusiin 200-lohkoihin?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » To Marraskuu 25. 12:22:52 2004
SLEI kirjoitti:Mistäs niitä käytettyjä lohkoja saa johon stanu 90.82 männät sopii kolisematta vai tekeekö ihmiset koneitaan uusiin 200-lohkoihin?
Eipä noita 200 lohkoja hirveästi ole kaupan varsinkaan std malleja, itte taidan tilata sumuisilta saarilta.
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » To Marraskuu 25. 12:39:25 2004
cossuesco kirjoitti:SLEI kirjoitti:Mistäs niitä käytettyjä lohkoja saa johon stanu 90.82 männät sopii kolisematta vai tekeekö ihmiset koneitaan uusiin 200-lohkoihin?
Eipä noita 200 lohkoja hirveästi ole kaupan varsinkaan std malleja, itte taidan tilata sumuisilta saarilta.
jonku firman kautta sai uutta 200 lohkoo hintaan 3000e.vaan en muista enään minkä firman kanssa tuosta oli juttua
kellään tietoa edukkaista moottorikoneistamoista tampereella?
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 25. 13:34:39 2004
495£ on halvin hinta Englannissa(netissä), jonka olen 200-lohkolle nähnyt ja siihen sitten rahdit päälle.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » To Marraskuu 25. 16:53:32 2004
495e

se muuten halpa uudeksi.
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Viesti
Kirjoittaja Hena » To Marraskuu 25. 17:07:09 2004
rs11 kirjoitti:495e

se muuten halpa uudeksi.
Eipä taida kuule olla euroja..

Toyota Supra TT
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 25. 17:30:31 2004
Hena kirjoitti:rs11 kirjoitti:495e

se muuten halpa uudeksi.
Eipä taida kuule olla euroja..

Niin kyllä tossa yllä on punnan merkki 495 taitaa olla aika tasan 750 euroa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
jiivee
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
Viesti
Kirjoittaja jiivee » To Marraskuu 25. 17:40:36 2004
Onkos kukaan mietinyt uutta 202 lohkoa?
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » To Marraskuu 25. 18:35:20 2004
halpa uudeks sittekki
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Cosesc » To Marraskuu 25. 18:37:33 2004
Yleensä hinnat on ilman VAT. Halpa se silti on.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » To Marraskuu 25. 20:03:36 2004
nääswilleläiset kuka tietää edukkaa moottorikoneistamon tampereen seudulla tai ympäristökunnista?
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 25. 21:11:29 2004
itte oon käyttänyt Häihälän koneistamoa. on mielestäni varsin asiallinen paikka, ja ei ole hinnoissakaan moittimista.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » To Marraskuu 25. 22:12:51 2004
täytyypä tuoltaki kysellä,vaikka en tiedä missä tuo on ,mut ilmeiseti sopivan matkan päässä,ku säki siellä teettäny.ootko verannu hitoja esim.tammeredieselin hintoihin?
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 25. 22:23:07 2004
Häihälän Koneistamo Ky
Keskuojankatu 22, 33900 TAMPERE
puhelin: 03 2653901
eli sarankulmassahan toi. hinta on ollut mielestäni halpa, eikä työnjäljessä ei ole ollut moittimista, toisin kuin tammerdieselistä tulleet soikeat, kartiot ja annettujen toleranssien yli poratut sylinterit ja muuta vastaavaa. taisi tuolta tammerdieselistä tulla joskus sylinterinkansikin, mikä oli koneistettu kieroon. toki on tekijästä riippuvainen juttu, mutta en ainakaan itse viitsisi ottaa sitä riskiä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
turbiiniriesa
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja turbiiniriesa » To Marraskuu 25. 22:32:36 2004
no ei tammerdiesel saanu paljo pojoja sulta...,joo mullakaan ei hirveemmin pajasta oo kokemusta.täytyypä kysellä tuosta mainitsemastasi firmasta kans hintoja
kukas tommosen muuten korvais jos koneistus menee pieleen? mielestäni se on koneistamo joka korvaa tekemänsä virheet.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 25. 22:38:31 2004
rs11 kirjoitti:no ei tammerdiesel saanu paljo pojoja sulta...,joo mullakaan ei hirveemmin pajasta oo kokemusta.täytyypä kysellä tuosta mainitsemastasi firmasta kans hintoja
kukas tommosen muuten korvais jos koneistus menee pieleen? mielestäni se on koneistamo joka korvaa tekemänsä virheet.
joo ei saa tammerdiesel pisteitä multa. nykytilannetta en tiedä, mutta pari vuotta takaperin oli noin. se häihälän koneistamon miäs on sellanen aika persoonallinen tyyppi, että ei kannata siitä pelästyä. se on hyvä tyyppi ja tietää mitä tekee.
varmaan koneistamo korvaamaan joutuu viimekädessä, mutta jos kantta on esimerkiksi portattu tai muuta, niin tuskin ainakaan täydestä arvosta korvaavat(eli niintä porttauksen hintoja yms). aiheutunutta mielipahaahan ei kukaan korvaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Viesti
Kirjoittaja timppaanen » To Marraskuu 25. 23:04:03 2004
Hectori kirjoitti:rs11 kirjoitti:no ei tammerdiesel saanu paljo pojoja sulta...,joo mullakaan ei hirveemmin pajasta oo kokemusta.täytyypä kysellä tuosta mainitsemastasi firmasta kans hintoja
kukas tommosen muuten korvais jos koneistus menee pieleen? mielestäni se on koneistamo joka korvaa tekemänsä virheet.
joo ei saa tammerdiesel pisteitä multa. nykytilannetta en tiedä, mutta pari vuotta takaperin oli noin. se häihälän koneistamon miäs on sellanen aika persoonallinen tyyppi, että ei kannata siitä pelästyä. se on hyvä tyyppi ja tietää mitä tekee.
varmaan koneistamo korvaamaan joutuu viimekädessä, mutta jos kantta on esimerkiksi portattu tai muuta, niin tuskin ainakaan täydestä arvosta korvaavat(eli niintä porttauksen hintoja yms). aiheutunutta mielipahaahan ei kukaan korvaa.
vähän oft. noi koneistajat on aika usein "hieman persoonallisii tyyppejä"

täälläki yks tuttu vaasan moottorihiomossa on kyllä yks persoona

huippu tyyppi ei siinä mitään ja se todellaki tietää mitä tekee ja sen kyllä huomaa

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit -->
escort mk1 2.0 -70,
escort mk2 2.0 -78
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 25. 23:07:35 2004
timppaanen kirjoitti:vähän oft. noi koneistajat on aika usein "hieman persoonallisii tyyppejä"

joo, on muuten tuttu asia. taannoin toimin levyseppänä eräässä isossa konepajassa, ja siellä kyllä näki melkoisia persoonia levyseppien ja koneistajien joukossa.

monet hyvät naurut sai kyllä. ja monesti loistotyyppejä.

Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.