Cossun kone renppa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Cossun kone renppa
Kyselisin vaan et mitä tollanen 4wd cossun täydellinen koneremontti tulis suurin piirtein maksamaan itse tehtynä tai merkki liikkeessä?
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: To Syyskuu 16. 14:44:40 2004
- Paikkakunta: Down South
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Tosiaan pitkälti kiinni mitä tarvii tehdä. Alakertaan männänrenkaat, laakerit, öljypumppu ja koneistukset n.400e+. Kansi sitten taas asia erikseen...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.
Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.
Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Suunnilleen tuonverran ne maksaaCosesc kirjoitti:Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.
Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
ja sehän on ens vuodeks 20e..mutta edelleen se on halpaa ku makkara jos vertaa siihen että mitä sillä rahalla saa!tekniikka ja muut jäsenosiot ROCKS!Bliz kirjoitti:Halpa hinta toi 15e ettei tartte cossun pataa räjäyttää.

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
näin on.jesus48 kirjoitti:ja sehän on ens vuodeks 20e..mutta edelleen se on halpaa ku makkara jos vertaa siihen että mitä sillä rahalla saa!tekniikka ja muut jäsenosiot ROCKS!Bliz kirjoitti:Halpa hinta toi 15e ettei tartte cossun pataa räjäyttää.
sälli on muuten ollu taas miehekkääseen aikaan ylhäällä..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Ylläpitäjä
En mä mitään apua tarvii, tai jos tarvii nii kyl joku kaveri neuvooHena kirjoitti:Mietin ihan samaa.. Jos ei oo tollasta sijottaa ja tarvii apua remontissa niin ehkä ei sitten kannata tosiaan alottaakaan..Hectori kirjoitti:no tuskimpa sitten koneremonttiakaan kannattaa ruveta tekemään.JermuRacing kirjoitti: Taitaa olla toi 15e liikaa mulle


Nii ja on mulla rahaa remppaan mut ei ylimäärästä yhtään mihinkään jäsenyyteen

-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
-
- Ylläpitäjä
Hmm..
Ite tein just täydellisen koneremontin 4wd cossuun. Sisältäen koneeseen kaikki uudet palikat paitsi männät. Koneistukset oikeastaan kaikkiin osiin. Tasapainotukset ym. kikat. Samalla paranneltiin kulkupuolta uudella turbolla, välijäähdyttimellä, kytkimellä ym. hilppeellä. Ja kaikki työt tein itse paitsi koneistukset. Rahaa paloi arviolta n.4500-5000e. Tarkkaa summaa en vielä tiedä. Koeajon jälkeen huomasin ettei rahan meno tähän lopu. Hymy suulla oli leveä, mutta vieläkin tehoa on saatava lisää.
Joten halpaa homma se ei ole.Tosin nyt kone käy hienosti ja kulku puolikin on ihan jotain muuta kuin vakiossa.

Joten halpaa homma se ei ole.Tosin nyt kone käy hienosti ja kulku puolikin on ihan jotain muuta kuin vakiossa.

-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Anden arvioista 4500-5000e, niistä osista mitä tohon meni, kun klubialennuksia ruvetaan ottamaan niin saattaa tulla AIKAMOISET säästöt, mutta eipä se mitään jos kerta lottovoitto on taskussa...Hectori kirjoitti:niin ja eihän noista klubialennuksistakaan kerry moottoriremontissa sitä 20 euroa, eihän.Yrkesman kirjoitti:Pikkasen on tiukkaan mitotettu budjetti![]()
![]()
![]()

-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
joku oli muistaakseni joskus käynyt voortin liikkeestä kysymässä koko cossun tekniikan ostoa..hinta oli ollut n.13000euroo..aika kallis..MUT ELÄMÄ ON!.
persaukiset ajelee cossuttomilla..sierroilla..
persaukiset ajelee cossuttomilla..sierroilla..
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *
* Rstuning@suomi24.fi *
Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!
Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
No samantien sitten V6Hectori kirjoitti:ja taitaa olla hieman pienempi kynnys aloittaa remppaa jotain perseenhajuista 2,0l sierran konetta kuin cossun.JermuRacing kirjoitti: Kohta tulee 2.0 kone mikä pitäis rempata kunhan saan toisesta sierrasta koneen irti.

-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no joo, mutta eihän noiden OHC koneiden tekeminenkään ilmaista ole. kyllä siinäkin aika lailla rahaa palaa.JermuRacing kirjoitti: No samantien sitten V6No ei ny.. Kyl se kossun kone olis ihan jees, mut sellaseen ei oo ihan varaa.

Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
Ares kirjoitti:Anden arvioista 4500-5000e, niistä osista mitä tohon meni, kun klubialennuksia ruvetaan ottamaan niin saattaa tulla AIKAMOISET säästöt, mutta eipä se mitään jos kerta lottovoitto on taskussa...Hectori kirjoitti:niin ja eihän noista klubialennuksistakaan kerry moottoriremontissa sitä 20 euroa, eihän.Yrkesman kirjoitti:Pikkasen on tiukkaan mitotettu budjetti![]()
![]()
![]()
Ööö..kuinka niin lottovoitto




Toki moottorin olisi ehkä tehnyt halvemmallakin, mutta kun hyvää yritetään tehdä ja itselle...sitä kun ei saa halvalla..
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
On sillä väliä joillekin...Kaikilla ei oo rahaa niin paljoa ja klubialennusten hyötyä ei kannata jättää huomioimatta. Siksi juuri kannattaa hyödyntää kaikki edut mitä saat!Ande kirjoitti:Ares kirjoitti:Anden arvioista 4500-5000e, niistä osista mitä tohon meni, kun klubialennuksia ruvetaan ottamaan niin saattaa tulla AIKAMOISET säästöt, mutta eipä se mitään jos kerta lottovoitto on taskussa...Hectori kirjoitti: niin ja eihän noista klubialennuksistakaan kerry moottoriremontissa sitä 20 euroa, eihän.![]()
![]()
Ööö..kuinka niin lottovoitto![]()
![]()
Eihän sillä oo yhtään mitään väliä kuinka paljon sitä rahaa koneeseen upottaa, kunhan se vain kulkee ja kuopii kunnolla.
Tehoa pitää olla riittävästi. Kyllä ottais päähän jos joku finninaamainen teini ohittais jollain isukin ostamalla juppi bemulla..mutta sekös teiniä päähän ottaa kun se ohitetaan elämää nähneellä amis sierralla...
Toki moottorin olisi ehkä tehnyt halvemmallakin, mutta kun hyvää yritetään tehdä ja itselle...sitä kun ei saa halvalla..
Ps. Se viesti oli tarkoitettu jermulle, koska hänen mielestään on selkeää ettei klubista ole hyötyä...
Nyt yksi vähäsen ohitse aiheen kysäri. 2wd cossussahan oli samat/samanlaiset merkinnät ku 2.0 ohc lohkossa? Milläs tietää onko oikeesti cosan alakerta ku haet saksasta niillä on kuulemma ollut tapana vaihdella vaan peruspaskat alle cossun oman alakerran mennessä rikki...(saksan poijat osaa

-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Se oli 17000€, jos nyt oikein muistan...RsTuning kirjoitti:joku oli muistaakseni joskus käynyt voortin liikkeestä kysymässä koko cossun tekniikan ostoa..hinta oli ollut n.13000euroo..aika kallis..MUT ELÄMÄ ON!.
persaukiset ajelee cossuttomilla..sierroilla..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Cossun moottorin numero stanssattu vesipunpun yläpuolelle lohkoon..Ares kirjoitti: Nyt yksi vähäsen ohitse aiheen kysäri. 2wd cossussahan oli samat/samanlaiset merkinnät ku 2.0 ohc lohkossa? Milläs tietää onko oikeesti cosan alakerta ku haet saksasta niillä on kuulemma ollut tapana vaihdella vaan peruspaskat alle cossun oman alakerran mennessä rikki...(saksan poijat osaa, Kaiken )
#350
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Lähes asiaa sivuten, hyödynnän nyt pitkäaikaista jäsenyyttäni. Cossu kuin Cossu...
Mulla on suunnitelmissa loiventaa iskua ja hankkia pikkuhiljaa kaikki ns. täys-rempan osat tuohon 2.9i Cossuun ja samalla toivoa että n.200 tkm sikapoljentaa saanut pata kestäisi sen aikaa. Mutta kysymykseen... Jos joku asiantuntija voisi hieman listata osaa mitä kannattaa ostaa ihan näiden perus laakeri, rengas, tiiviste, ö- ja v-pumppujen ja jakopää osien lisäksi? Mitä kannattaa vaihtaa kun koneen aukaisee? Ihan vaikka sellanen tyyliin "ostoslista hölmöläiselle".
Mulla on suunnitelmissa loiventaa iskua ja hankkia pikkuhiljaa kaikki ns. täys-rempan osat tuohon 2.9i Cossuun ja samalla toivoa että n.200 tkm sikapoljentaa saanut pata kestäisi sen aikaa. Mutta kysymykseen... Jos joku asiantuntija voisi hieman listata osaa mitä kannattaa ostaa ihan näiden perus laakeri, rengas, tiiviste, ö- ja v-pumppujen ja jakopää osien lisäksi? Mitä kannattaa vaihtaa kun koneen aukaisee? Ihan vaikka sellanen tyyliin "ostoslista hölmöläiselle".
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
mikä tuossa vesipumpussa on erilaista kuin ohc?Cosesc kirjoitti:Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.
Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
mistä saa täyd tiivistesatsin vai otanko rallysta irtotavarana?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Joka on sama kuin runkonumeron loppuosa.cosworthman kirjoitti:Cossun moottorin numero stanssattu vesipunpun yläpuolelle lohkoon..Ares kirjoitti: Nyt yksi vähäsen ohitse aiheen kysäri. 2wd cossussahan oli samat/samanlaiset merkinnät ku 2.0 ohc lohkossa? Milläs tietää onko oikeesti cosan alakerta ku haet saksasta niillä on kuulemma ollut tapana vaihdella vaan peruspaskat alle cossun oman alakerran mennessä rikki...(saksan poijat osaa, Kaiken )
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
rempaa
Ite just tekemässä täydellistä remppaa cosaan..
Alakerta (205) on laakeroitu ja tasapainotettu 4wd männät ja öljy suihkut..
kansi on myös työstössä.. mitähän maksaa cosaan nostimet kanteen??
Kattokaas kuin käy ku menee laihalle (vanha lohko)
http://img.photobucket.com/albums/v681/ ... a/Reik.jpg

Alakerta (205) on laakeroitu ja tasapainotettu 4wd männät ja öljy suihkut..
kansi on myös työstössä.. mitähän maksaa cosaan nostimet kanteen??
Kattokaas kuin käy ku menee laihalle (vanha lohko)
http://img.photobucket.com/albums/v681/ ... a/Reik.jpg


Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003
Re: rempaa
Näitä on nähtyjarkkoma kirjoitti:Ite just tekemässä täydellistä remppaa cosaan..
Alakerta (205) on laakeroitu ja tasapainotettu 4wd männät ja öljy suihkut..
kansi on myös työstössä.. mitähän maksaa cosaan nostimet kanteen??
Kattokaas kuin käy ku menee laihalle (vanha lohko)
http://img.photobucket.com/albums/v681/ ... a/Reik.jpg![]()

Motonetissa tais olla vw:n/audin 16V (ina) nostajat 140€ satsi... tästä kuitenkin aikaa !
edit: jos ei mekaanisesti ole kulunut, niin kyllä pelkkä avaus/purku ja puhdistus riittää
- Ford Sierra Cosworth 2WD -88
Ford 17M 2000S V6 -70
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Re: rempaa
ei näkyvää eikä tuntuvaa kulumista.. eli puhdistuksella menee.. 

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: rempaa
jarkkoma kirjoitti:
kansi on myös työstössä.. mitähän maksaa cosaan nostimet kanteen??
Kannattaa kysästä tuolta varastomies nimimerkillä kulkevalta kaverilta noita hytikoita jos tarttee.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Melko halvalta tuntuu nuo hinnat. Tässä vähän hintoja mitä ite nyt kyselly ja hankkinu:Cosesc kirjoitti:Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.
Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
Männänrenkaat +0,5mm 140€/sylinteri (ford)
4wd öljypumppu +400€ (autoracing)
vesipumppu n. 250€ (ford)
laakerit +300€ (ford)
tiivistesarja n. 170€, ei kannentiivistettä (amworks)
jakohihna+kiristin n. 160€ (ford)
Venttiiliohjurien holkitus 10€/vena
venttiilien ja istukoiden koneistus 10€/vena
kannen oikaisu n. 30€
lohkon tasohionta 55€
sylinterien hoonaus n. 5€/reikä
kampiakselin hionta 12€/kaula
hytikat alk.per. 320€/sarja (ke-pö)
Noita vakiomäntiä tuskin alan rengastamaan tuolla hinnalla.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
järjetön hinta männänrenkailla. ja mieleen tuli vesipumpusta kun kesällä ostin uuden varaosaliikkeestä, makso joku 35€ ja toimii täydellisesti..tony the tiger kirjoitti:Melko halvalta tuntuu nuo hinnat. Tässä vähän hintoja mitä ite nyt kyselly ja hankkinu:Cosesc kirjoitti:Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.
Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
Männänrenkaat +0,5mm 140€/sylinteri (ford)
4wd öljypumppu +400€ (autoracing)
vesipumppu n. 250€ (ford)
laakerit +300€ (ford)
tiivistesarja n. 170€, ei kannentiivistettä (amworks)
jakohihna+kiristin n. 160€ (ford)
Venttiiliohjurien holkitus 10€/vena
venttiilien ja istukoiden koneistus 10€/vena
kannen oikaisu n. 30€
lohkon tasohionta 55€
sylinterien hoonaus n. 5€/reikä
kampiakselin hionta 12€/kaula
hytikat alk.per. 320€/sarja (ke-pö)
Noita vakiomäntiä tuskin alan rengastamaan tuolla hinnalla.

osaiskohan joku heittää karkeeta arvioo kampuran täydellinen setti, eli tasapainotus ja hionta, uudet laakerit vakiot? vai kannattaako laittaa punat, kenties? ja sit männärengassarjat mistä saa kohtuu hinnalla, pajalta mihin vie kampurankin?
paremmin asioista tietävät valaiskoon.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Ihan käsittämättömiä hintoja, männänrenkaat maksaa priteissä varmaan jotain 250e/srj. Jakohihnan ja kiristimen saa suomestakin johki 70e ja laakerit luokkaa 60e. Saahan sitä toki joka osan ostaa suoraan fordin tiskiltä jos siltä tuntuu, itse vältän sitä viimiseen asti, juuri noiden hintojen takia.tony the tiger kirjoitti:Melko halvalta tuntuu nuo hinnat. Tässä vähän hintoja mitä ite nyt kyselly ja hankkinu:Cosesc kirjoitti:Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.
Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
Männänrenkaat +0,5mm 140€/sylinteri (ford)
4wd öljypumppu +400€ (autoracing)
vesipumppu n. 250€ (ford)
laakerit +300€ (ford)
tiivistesarja n. 170€, ei kannentiivistettä (amworks)
jakohihna+kiristin n. 160€ (ford)
Venttiiliohjurien holkitus 10€/vena
venttiilien ja istukoiden koneistus 10€/vena
kannen oikaisu n. 30€
lohkon tasohionta 55€
sylinterien hoonaus n. 5€/reikä
kampiakselin hionta 12€/kaula
hytikat alk.per. 320€/sarja (ke-pö)
Noita vakiomäntiä tuskin alan rengastamaan tuolla hinnalla.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ihan vertailun vuoksi heitän omia ostoksiani hintoineen Cössi-Scörpin koneesta...
Ö-pumppu, 169€
Imusarjan tiivisteet, 32€
Jakopään tiiviste, 24€
Öljypohjan tiivsrj, 48€
Vesipumppu, 108€
Alakerran laaakerit, 311€
Jakopään osat, 483€
Kytkinsetti, 200€
M-renkaat ei tuohon olleet ihan noin kalliit. 53€ olisi ollut listahinta, mutta siihen toki olisi tullut rahtia päälle pirusti, kun nekin olisi joutunut ottamaan pitkin eurooppaa.
Ö-pumppu, 169€
Imusarjan tiivisteet, 32€
Jakopään tiiviste, 24€
Öljypohjan tiivsrj, 48€
Vesipumppu, 108€
Alakerran laaakerit, 311€
Jakopään osat, 483€
Kytkinsetti, 200€
M-renkaat ei tuohon olleet ihan noin kalliit. 53€ olisi ollut listahinta, mutta siihen toki olisi tullut rahtia päälle pirusti, kun nekin olisi joutunut ottamaan pitkin eurooppaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Nii, ohc:een laakereita saa 60€/sarja, sellasia en laita. Koneessa näky sellaset olevan paikoillaan ja ne ei tosiaan ollu sinne käypäset. Ite en ainakaan viiti alkaa kokeilemaan toimiiko muilla kuin omilla laakereilla.Skorppi kirjoitti:Ihan käsittämättömiä hintoja, männänrenkaat maksaa priteissä varmaan jotain 250e/srj. Jakohihnan ja kiristimen saa suomestakin johki 70e ja laakerit luokkaa 60e. Saahan sitä toki joka osan ostaa suoraan fordin tiskiltä jos siltä tuntuu, itse vältän sitä viimiseen asti, juuri noiden hintojen takia.
Tiedä sitten onko mitään käytännön merkitystä, mutta cossuunhan on saatavilla kahta erilaista runkolaakerin alapuolen liuskaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Millä tavalla ne ohc:n laakerit ei ole käypäset ? Monella toiminut ongelmitta tehokkaissakin koneissa laadukkaat ohc:n laakerit, esim. glacier vandervell. Ja tosiaan männänrenkaat näyttää olevan cossun katalokissa 142e srj + postikulut sumujen saarilta. Laakerit näyttää myös saavan satasella jos sinne nyt ne cossun laakerit haluaa.tony the tiger kirjoitti:Nii, ohc:een laakereita saa 60€/sarja, sellasia en laita. Koneessa näky sellaset olevan paikoillaan ja ne ei tosiaan ollu sinne käypäset. Ite en ainakaan viiti alkaa kokeilemaan toimiiko muilla kuin omilla laakereilla.Skorppi kirjoitti:Ihan käsittämättömiä hintoja, männänrenkaat maksaa priteissä varmaan jotain 250e/srj. Jakohihnan ja kiristimen saa suomestakin johki 70e ja laakerit luokkaa 60e. Saahan sitä toki joka osan ostaa suoraan fordin tiskiltä jos siltä tuntuu, itse vältän sitä viimiseen asti, juuri noiden hintojen takia.
Tiedä sitten onko mitään käytännön merkitystä, mutta cossuunhan on saatavilla kahta erilaista runkolaakerin alapuolen liuskaa.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Mulla tippuu ohc:een laakerit itestään pois laakeripesästä, sillä tavalla ei ole käypäset. Mitä aiemmin ite koneita kasannu, niin liuskat kun on paikoilleen laittanu, ei niitä ole tarvinnu pitää paikoillaan etteivät karkaa pesästä.Skorppi kirjoitti:Millä tavalla ne ohc:n laakerit ei ole käypäset ? Monella toiminut ongelmitta tehokkaissakin koneissa laadukkaat ohc:n laakerit, esim. glacier vandervell. Ja tosiaan männänrenkaat näyttää olevan cossun katalokissa 142e srj + postikulut sumujen saarilta. Laakerit näyttää myös saavan satasella jos sinne nyt ne cossun laakerit haluaa.
En väitä ettei ne yleensä vois olla sopivat, mutta ei ainakaan tuohon lohkoon.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99