Cossun kone renppa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

kaizu
Ylläpitäjä

Cossun kone renppa

Viesti Kirjoittaja kaizu » La Marraskuu 13. 14:29:50 2004

Kyselisin vaan et mitä tollanen 4wd cossun täydellinen koneremontti tulis suurin piirtein maksamaan itse tehtynä tai merkki liikkeessä?

karpo21
Viestit: 152
Liittynyt: To Syyskuu 16. 14:44:40 2004
Paikkakunta: Down South

Viesti Kirjoittaja karpo21 » La Marraskuu 13. 14:45:41 2004

Ite ku tekee ni muutamalla tonnilla saattaa selvitä riippuu vähän kuin paljon osia täytyy uusia, kossun koneen osat maksaa aivan jumalattomasti. Liikkeessä teetettynä pienen omaisuuden-->ei kannata edes harkita.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Marraskuu 13. 16:36:49 2004

Tosiaan pitkälti kiinni mitä tarvii tehdä. Alakertaan männänrenkaat, laakerit, öljypumppu ja koneistukset n.400e+. Kansi sitten taas asia erikseen...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Marraskuu 13. 19:29:01 2004

Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.

Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Marraskuu 13. 19:44:52 2004

Cosesc kirjoitti:Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.

Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
Suunnilleen tuonverran ne maksaa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Marraskuu 13. 20:33:20 2004

Niii in.. mutta, elämä ON kallista. :lol:

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » La Marraskuu 13. 20:51:50 2004

Bootsi kirjoitti:Niii in.. mutta, elämä ON kallista. :lol:
:lol:
:lol:
#643
RS2

kaizu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kaizu » Su Marraskuu 14. 1:48:40 2004

Juu kullähän se olikin tiedossa että kallista tulee.. mutta se tässä eniten pattiin ottaakin kun ite ei oikeen osaa kyseistä remppaa tehdä :( :oops:

Jermu'
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jermu' » Su Marraskuu 14. 2:17:18 2004

En osaa mäkään tehä koneremppaa. Olishan se kiva kokella joskus. Kunhan nyt sais moottorin nosturin jostain ja jonkun lämpimän paikan. Tekemällä oppii :P

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Su Marraskuu 14. 2:46:29 2004

JermuRacing kirjoitti:En osaa mäkään tehä koneremppaa. Olishan se kiva kokella joskus. Kunhan nyt sais moottorin nosturin jostain ja jonkun lämpimän paikan. Tekemällä oppii :P
ja kysymällä oppii --->15e<--- :lol:
Escort XR3i cabriolet

Jermu'
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jermu' » Su Marraskuu 14. 2:58:08 2004

4rd kirjoitti:
JermuRacing kirjoitti:En osaa mäkään tehä koneremppaa. Olishan se kiva kokella joskus. Kunhan nyt sais moottorin nosturin jostain ja jonkun lämpimän paikan. Tekemällä oppii :P
ja kysymällä oppii --->15e<--- :lol:
Taitaa olla toi 15e liikaa mulle :x

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Su Marraskuu 14. 3:03:54 2004

Halpa hinta toi 15e ettei tartte cossun pataa räjäyttää.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Marraskuu 14. 4:45:16 2004

Bliz kirjoitti:Halpa hinta toi 15e ettei tartte cossun pataa räjäyttää.
ja sehän on ens vuodeks 20e..mutta edelleen se on halpaa ku makkara jos vertaa siihen että mitä sillä rahalla saa!tekniikka ja muut jäsenosiot ROCKS! :)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Marraskuu 14. 10:01:13 2004

jesus48 kirjoitti:
Bliz kirjoitti:Halpa hinta toi 15e ettei tartte cossun pataa räjäyttää.
ja sehän on ens vuodeks 20e..mutta edelleen se on halpaa ku makkara jos vertaa siihen että mitä sillä rahalla saa!tekniikka ja muut jäsenosiot ROCKS! :)
näin on.

sälli on muuten ollu taas miehekkääseen aikaan ylhäällä..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Marraskuu 14. 12:39:58 2004

JermuRacing kirjoitti: Taitaa olla toi 15e liikaa mulle :x
no tuskimpa sitten koneremonttiakaan kannattaa ruveta tekemään. :roll:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Marraskuu 14. 12:43:20 2004

Hectori kirjoitti:
JermuRacing kirjoitti: Taitaa olla toi 15e liikaa mulle :x
no tuskimpa sitten koneremonttiakaan kannattaa ruveta tekemään. :roll:
Mietin ihan samaa.. Jos ei oo tollasta sijottaa ja tarvii apua remontissa niin ehkä ei sitten kannata tosiaan alottaakaan..
Toyota Supra TT

Jermu'
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jermu' » Su Marraskuu 14. 17:30:29 2004

Hena kirjoitti:
Hectori kirjoitti:
JermuRacing kirjoitti: Taitaa olla toi 15e liikaa mulle :x
no tuskimpa sitten koneremonttiakaan kannattaa ruveta tekemään. :roll:
Mietin ihan samaa.. Jos ei oo tollasta sijottaa ja tarvii apua remontissa niin ehkä ei sitten kannata tosiaan alottaakaan..
En mä mitään apua tarvii, tai jos tarvii nii kyl joku kaveri neuvoo :D Ei tarvii laittaa 15e kun ilmaseks saan kans neuvoja :P

Nii ja on mulla rahaa remppaan mut ei ylimäärästä yhtään mihinkään jäsenyyteen :wink:

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Marraskuu 14. 18:45:55 2004

JermuRacing kirjoitti:Nii ja on mulla rahaa remppaan mut ei ylimäärästä yhtään mihinkään jäsenyyteen :wink:
Pikkasen on tiukkaan mitotettu budjetti :shock: :lol:

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Su Marraskuu 14. 19:16:26 2004

ja taitaa olla hieman pienempi kynnys aloittaa remppaa jotain perseenhajuista 1,6l sierran konetta kuin cossun.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Ande
Ylläpitäjä

Hmm..

Viesti Kirjoittaja Ande » Su Marraskuu 14. 20:36:41 2004

Ite tein just täydellisen koneremontin 4wd cossuun. Sisältäen koneeseen kaikki uudet palikat paitsi männät. Koneistukset oikeastaan kaikkiin osiin. Tasapainotukset ym. kikat. Samalla paranneltiin kulkupuolta uudella turbolla, välijäähdyttimellä, kytkimellä ym. hilppeellä. Ja kaikki työt tein itse paitsi koneistukset. Rahaa paloi arviolta n.4500-5000e. Tarkkaa summaa en vielä tiedä. Koeajon jälkeen huomasin ettei rahan meno tähän lopu. Hymy suulla oli leveä, mutta vieläkin tehoa on saatava lisää. :)

Joten halpaa homma se ei ole.Tosin nyt kone käy hienosti ja kulku puolikin on ihan jotain muuta kuin vakiossa. :D

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Marraskuu 14. 21:17:01 2004

Antille ei riitä mikään :wink:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Marraskuu 14. 22:06:59 2004

Yrkesman kirjoitti:Pikkasen on tiukkaan mitotettu budjetti :shock: :lol:
niin ja eihän noista klubialennuksistakaan kerry moottoriremontissa sitä 20 euroa, eihän. :wink: :lol: :lol:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Marraskuu 14. 22:14:46 2004

Hectori kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Pikkasen on tiukkaan mitotettu budjetti :shock: :lol:
niin ja eihän noista klubialennuksistakaan kerry moottoriremontissa sitä 20 euroa, eihän. :wink: :lol: :lol:
Anden arvioista 4500-5000e, niistä osista mitä tohon meni, kun klubialennuksia ruvetaan ottamaan niin saattaa tulla AIKAMOISET säästöt, mutta eipä se mitään jos kerta lottovoitto on taskussa... :wink:

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Marraskuu 14. 22:25:13 2004

joku oli muistaakseni joskus käynyt voortin liikkeestä kysymässä koko cossun tekniikan ostoa..hinta oli ollut n.13000euroo..aika kallis..MUT ELÄMÄ ON!.


persaukiset ajelee cossuttomilla..sierroilla..
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Marraskuu 14. 22:41:02 2004

RsTuning kirjoitti:joku oli muistaakseni joskus käynyt voortin liikkeestä kysymässä koko cossun tekniikan ostoa..hinta oli ollut n.13000euroo..aika kallis..MUT ELÄMÄ ON!.


persaukiset ajelee cossuttomilla..sierroilla..
Omalta osalta totta :!:

Jermu'
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jermu' » Su Marraskuu 14. 22:53:34 2004

Hoovee kirjoitti:ja taitaa olla hieman pienempi kynnys aloittaa remppaa jotain perseenhajuista 1,6l sierran konetta kuin cossun.
Kohta tulee 2.0 kone mikä pitäis rempata kunhan saan toisesta sierrasta koneen irti. :twisted:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Marraskuu 14. 23:34:37 2004

JermuRacing kirjoitti: Kohta tulee 2.0 kone mikä pitäis rempata kunhan saan toisesta sierrasta koneen irti. :twisted:
ja taitaa olla hieman pienempi kynnys aloittaa remppaa jotain perseenhajuista 2,0l sierran konetta kuin cossun.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Jermu'
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jermu' » Ma Marraskuu 15. 0:17:38 2004

Hectori kirjoitti:
JermuRacing kirjoitti: Kohta tulee 2.0 kone mikä pitäis rempata kunhan saan toisesta sierrasta koneen irti. :twisted:
ja taitaa olla hieman pienempi kynnys aloittaa remppaa jotain perseenhajuista 2,0l sierran konetta kuin cossun.
No samantien sitten V6 :lol: No ei ny.. Kyl se kossun kone olis ihan jees, mut sellaseen ei oo ihan varaa.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 15. 0:21:00 2004

JermuRacing kirjoitti: No samantien sitten V6 :lol: No ei ny.. Kyl se kossun kone olis ihan jees, mut sellaseen ei oo ihan varaa.
no joo, mutta eihän noiden OHC koneiden tekeminenkään ilmaista ole. kyllä siinäkin aika lailla rahaa palaa. :wink: no mutta kukin tavallaan, ja itselleen autonsa tekee.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Ande
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Ande » Ma Marraskuu 15. 6:44:27 2004

Ares kirjoitti:
Hectori kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Pikkasen on tiukkaan mitotettu budjetti :shock: :lol:
niin ja eihän noista klubialennuksistakaan kerry moottoriremontissa sitä 20 euroa, eihän. :wink: :lol: :lol:
Anden arvioista 4500-5000e, niistä osista mitä tohon meni, kun klubialennuksia ruvetaan ottamaan niin saattaa tulla AIKAMOISET säästöt, mutta eipä se mitään jos kerta lottovoitto on taskussa... :wink:

Ööö..kuinka niin lottovoitto :?: :!: :shock: Eihän sillä oo yhtään mitään väliä kuinka paljon sitä rahaa koneeseen upottaa, kunhan se vain kulkee ja kuopii kunnolla. :D Tehoa pitää olla riittävästi. Kyllä ottais päähän jos joku finninaamainen teini ohittais jollain isukin ostamalla juppi bemulla..mutta sekös teiniä päähän ottaa kun se ohitetaan elämää nähneellä amis sierralla...

Toki moottorin olisi ehkä tehnyt halvemmallakin, mutta kun hyvää yritetään tehdä ja itselle...sitä kun ei saa halvalla..

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Marraskuu 15. 7:21:17 2004

Ande kirjoitti:
Ares kirjoitti:
Hectori kirjoitti: niin ja eihän noista klubialennuksistakaan kerry moottoriremontissa sitä 20 euroa, eihän. :wink: :lol: :lol:
Anden arvioista 4500-5000e, niistä osista mitä tohon meni, kun klubialennuksia ruvetaan ottamaan niin saattaa tulla AIKAMOISET säästöt, mutta eipä se mitään jos kerta lottovoitto on taskussa... :wink:

Ööö..kuinka niin lottovoitto :?: :!: :shock: Eihän sillä oo yhtään mitään väliä kuinka paljon sitä rahaa koneeseen upottaa, kunhan se vain kulkee ja kuopii kunnolla. :D Tehoa pitää olla riittävästi. Kyllä ottais päähän jos joku finninaamainen teini ohittais jollain isukin ostamalla juppi bemulla..mutta sekös teiniä päähän ottaa kun se ohitetaan elämää nähneellä amis sierralla...

Toki moottorin olisi ehkä tehnyt halvemmallakin, mutta kun hyvää yritetään tehdä ja itselle...sitä kun ei saa halvalla..
On sillä väliä joillekin...Kaikilla ei oo rahaa niin paljoa ja klubialennusten hyötyä ei kannata jättää huomioimatta. Siksi juuri kannattaa hyödyntää kaikki edut mitä saat!
Ps. Se viesti oli tarkoitettu jermulle, koska hänen mielestään on selkeää ettei klubista ole hyötyä...

Nyt yksi vähäsen ohitse aiheen kysäri. 2wd cossussahan oli samat/samanlaiset merkinnät ku 2.0 ohc lohkossa? Milläs tietää onko oikeesti cosan alakerta ku haet saksasta niillä on kuulemma ollut tapana vaihdella vaan peruspaskat alle cossun oman alakerran mennessä rikki...(saksan poijat osaa :wink:, Kaiken )

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Marraskuu 15. 15:31:00 2004

RsTuning kirjoitti:joku oli muistaakseni joskus käynyt voortin liikkeestä kysymässä koko cossun tekniikan ostoa..hinta oli ollut n.13000euroo..aika kallis..MUT ELÄMÄ ON!.


persaukiset ajelee cossuttomilla..sierroilla..
Se oli 17000€, jos nyt oikein muistan...
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Tammikuu 25. 1:00:52 2005

Ares kirjoitti: Nyt yksi vähäsen ohitse aiheen kysäri. 2wd cossussahan oli samat/samanlaiset merkinnät ku 2.0 ohc lohkossa? Milläs tietää onko oikeesti cosan alakerta ku haet saksasta niillä on kuulemma ollut tapana vaihdella vaan peruspaskat alle cossun oman alakerran mennessä rikki...(saksan poijat osaa :wink:, Kaiken )
Cossun moottorin numero stanssattu vesipunpun yläpuolelle lohkoon..
#350

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Tammikuu 25. 7:13:14 2005

Lähes asiaa sivuten, hyödynnän nyt pitkäaikaista jäsenyyttäni. Cossu kuin Cossu...

Mulla on suunnitelmissa loiventaa iskua ja hankkia pikkuhiljaa kaikki ns. täys-rempan osat tuohon 2.9i Cossuun ja samalla toivoa että n.200 tkm sikapoljentaa saanut pata kestäisi sen aikaa. Mutta kysymykseen... Jos joku asiantuntija voisi hieman listata osaa mitä kannattaa ostaa ihan näiden perus laakeri, rengas, tiiviste, ö- ja v-pumppujen ja jakopää osien lisäksi? Mitä kannattaa vaihtaa kun koneen aukaisee? Ihan vaikka sellanen tyyliin "ostoslista hölmöläiselle".
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Helmikuu 26. 20:44:40 2006

Cosesc kirjoitti:Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.

Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
mikä tuossa vesipumpussa on erilaista kuin ohc?
mistä saa täyd tiivistesatsin vai otanko rallysta irtotavarana?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Helmikuu 26. 22:18:13 2006

cosworthman kirjoitti:
Ares kirjoitti: Nyt yksi vähäsen ohitse aiheen kysäri. 2wd cossussahan oli samat/samanlaiset merkinnät ku 2.0 ohc lohkossa? Milläs tietää onko oikeesti cosan alakerta ku haet saksasta niillä on kuulemma ollut tapana vaihdella vaan peruspaskat alle cossun oman alakerran mennessä rikki...(saksan poijat osaa :wink:, Kaiken )
Cossun moottorin numero stanssattu vesipunpun yläpuolelle lohkoon..
Joka on sama kuin runkonumeron loppuosa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

rempaa

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Helmikuu 26. 23:35:45 2006

Ite just tekemässä täydellistä remppaa cosaan..
Alakerta (205) on laakeroitu ja tasapainotettu 4wd männät ja öljy suihkut..

kansi on myös työstössä.. mitähän maksaa cosaan nostimet kanteen??

Kattokaas kuin käy ku menee laihalle (vanha lohko)

http://img.photobucket.com/albums/v681/ ... a/Reik.jpg :twisted: :twisted:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

T.O.M
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003

Re: rempaa

Viesti Kirjoittaja T.O.M » Ma Helmikuu 27. 0:33:50 2006

jarkkoma kirjoitti:Ite just tekemässä täydellistä remppaa cosaan..
Alakerta (205) on laakeroitu ja tasapainotettu 4wd männät ja öljy suihkut..

kansi on myös työstössä.. mitähän maksaa cosaan nostimet kanteen??

Kattokaas kuin käy ku menee laihalle (vanha lohko)

http://img.photobucket.com/albums/v681/ ... a/Reik.jpg :twisted: :twisted:
Näitä on nähty :wink:

Motonetissa tais olla vw:n/audin 16V (ina) nostajat 140€ satsi... tästä kuitenkin aikaa !

edit: jos ei mekaanisesti ole kulunut, niin kyllä pelkkä avaus/purku ja puhdistus riittää
  • Ford Sierra Cosworth 2WD -88
    Ford 17M 2000S V6 -70

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Helmikuu 27. 11:10:09 2006

caltsu kirjoitti:mistä saa täyd tiivistesatsin vai otanko rallysta irtotavarana?
Kannattaa kysyä Tero Anttila Oy:stä
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Re: rempaa

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Helmikuu 27. 17:30:32 2006

ei näkyvää eikä tuntuvaa kulumista.. eli puhdistuksella menee.. :twisted:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: rempaa

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Helmikuu 27. 17:34:19 2006

jarkkoma kirjoitti:
kansi on myös työstössä.. mitähän maksaa cosaan nostimet kanteen??

Kannattaa kysästä tuolta varastomies nimimerkillä kulkevalta kaverilta noita hytikoita jos tarttee.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Helmikuu 27. 17:54:34 2006

mä ostin tolta varaosavarastomieheltä omaani, en oo ehtiny viel asentaa. ei ainakaan kalliit ollu.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Helmikuu 27. 18:24:26 2006

Cosesc kirjoitti:Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.

Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
Melko halvalta tuntuu nuo hinnat. Tässä vähän hintoja mitä ite nyt kyselly ja hankkinu:

Männänrenkaat +0,5mm 140€/sylinteri (ford)
4wd öljypumppu +400€ (autoracing)
vesipumppu n. 250€ (ford)
laakerit +300€ (ford)
tiivistesarja n. 170€, ei kannentiivistettä (amworks)
jakohihna+kiristin n. 160€ (ford)
Venttiiliohjurien holkitus 10€/vena
venttiilien ja istukoiden koneistus 10€/vena
kannen oikaisu n. 30€
lohkon tasohionta 55€
sylinterien hoonaus n. 5€/reikä
kampiakselin hionta 12€/kaula
hytikat alk.per. 320€/sarja (ke-pö)

Noita vakiomäntiä tuskin alan rengastamaan tuolla hinnalla.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Helmikuu 27. 22:37:59 2006

tony the tiger kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.

Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
Melko halvalta tuntuu nuo hinnat. Tässä vähän hintoja mitä ite nyt kyselly ja hankkinu:

Männänrenkaat +0,5mm 140€/sylinteri (ford)
4wd öljypumppu +400€ (autoracing)
vesipumppu n. 250€ (ford)
laakerit +300€ (ford)
tiivistesarja n. 170€, ei kannentiivistettä (amworks)
jakohihna+kiristin n. 160€ (ford)
Venttiiliohjurien holkitus 10€/vena
venttiilien ja istukoiden koneistus 10€/vena
kannen oikaisu n. 30€
lohkon tasohionta 55€
sylinterien hoonaus n. 5€/reikä
kampiakselin hionta 12€/kaula
hytikat alk.per. 320€/sarja (ke-pö)

Noita vakiomäntiä tuskin alan rengastamaan tuolla hinnalla.
järjetön hinta männänrenkailla. ja mieleen tuli vesipumpusta kun kesällä ostin uuden varaosaliikkeestä, makso joku 35€ ja toimii täydellisesti.. :D

osaiskohan joku heittää karkeeta arvioo kampuran täydellinen setti, eli tasapainotus ja hionta, uudet laakerit vakiot? vai kannattaako laittaa punat, kenties? ja sit männärengassarjat mistä saa kohtuu hinnalla, pajalta mihin vie kampurankin?

paremmin asioista tietävät valaiskoon.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Helmikuu 28. 7:30:38 2006

tony the tiger kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Männänrenkaat 250e
Männät 650e
Laakerit kiertokanki+runko+päittäis 60e
Kampiakselin hionta 140e
Lohkon hoonaus ja tasohionta 100e
Öljypumppu OHC 60e, orkkis cossu 200e
Kansiremppa riippuen vaadittavista töistä 350-500e
Kannen tasohionta 25e
Täydellinen tiivistesatsi 320e
Jakohihna+kiristin 130e
Vesipumppu 170e.

Hinnat ovat muistista vedettyjä mutta aika tarkasti nuo rahat (tai enemmän) palaa jos hyvää tekee.
Melko halvalta tuntuu nuo hinnat. Tässä vähän hintoja mitä ite nyt kyselly ja hankkinu:

Männänrenkaat +0,5mm 140€/sylinteri (ford)
4wd öljypumppu +400€ (autoracing)
vesipumppu n. 250€ (ford)
laakerit +300€ (ford)
tiivistesarja n. 170€, ei kannentiivistettä (amworks)
jakohihna+kiristin n. 160€ (ford)
Venttiiliohjurien holkitus 10€/vena
venttiilien ja istukoiden koneistus 10€/vena
kannen oikaisu n. 30€
lohkon tasohionta 55€
sylinterien hoonaus n. 5€/reikä
kampiakselin hionta 12€/kaula
hytikat alk.per. 320€/sarja (ke-pö)

Noita vakiomäntiä tuskin alan rengastamaan tuolla hinnalla.
Ihan käsittämättömiä hintoja, männänrenkaat maksaa priteissä varmaan jotain 250e/srj. Jakohihnan ja kiristimen saa suomestakin johki 70e ja laakerit luokkaa 60e. Saahan sitä toki joka osan ostaa suoraan fordin tiskiltä jos siltä tuntuu, itse vältän sitä viimiseen asti, juuri noiden hintojen takia.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Helmikuu 28. 7:45:36 2006

Ihan vertailun vuoksi heitän omia ostoksiani hintoineen Cössi-Scörpin koneesta...
Ö-pumppu, 169€
Imusarjan tiivisteet, 32€
Jakopään tiiviste, 24€
Öljypohjan tiivsrj, 48€
Vesipumppu, 108€
Alakerran laaakerit, 311€
Jakopään osat, 483€
Kytkinsetti, 200€

M-renkaat ei tuohon olleet ihan noin kalliit. 53€ olisi ollut listahinta, mutta siihen toki olisi tullut rahtia päälle pirusti, kun nekin olisi joutunut ottamaan pitkin eurooppaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Helmikuu 28. 10:33:48 2006

Skorppi kirjoitti:Ihan käsittämättömiä hintoja, männänrenkaat maksaa priteissä varmaan jotain 250e/srj. Jakohihnan ja kiristimen saa suomestakin johki 70e ja laakerit luokkaa 60e. Saahan sitä toki joka osan ostaa suoraan fordin tiskiltä jos siltä tuntuu, itse vältän sitä viimiseen asti, juuri noiden hintojen takia.
Nii, ohc:een laakereita saa 60€/sarja, sellasia en laita. Koneessa näky sellaset olevan paikoillaan ja ne ei tosiaan ollu sinne käypäset. Ite en ainakaan viiti alkaa kokeilemaan toimiiko muilla kuin omilla laakereilla.
Tiedä sitten onko mitään käytännön merkitystä, mutta cossuunhan on saatavilla kahta erilaista runkolaakerin alapuolen liuskaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Helmikuu 28. 10:47:46 2006

Autoracing:lta ostettuna oli yhden männän renkaat 80€ viime syksynä (+0,5mm).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Helmikuu 28. 11:23:10 2006

tony the tiger kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Ihan käsittämättömiä hintoja, männänrenkaat maksaa priteissä varmaan jotain 250e/srj. Jakohihnan ja kiristimen saa suomestakin johki 70e ja laakerit luokkaa 60e. Saahan sitä toki joka osan ostaa suoraan fordin tiskiltä jos siltä tuntuu, itse vältän sitä viimiseen asti, juuri noiden hintojen takia.
Nii, ohc:een laakereita saa 60€/sarja, sellasia en laita. Koneessa näky sellaset olevan paikoillaan ja ne ei tosiaan ollu sinne käypäset. Ite en ainakaan viiti alkaa kokeilemaan toimiiko muilla kuin omilla laakereilla.
Tiedä sitten onko mitään käytännön merkitystä, mutta cossuunhan on saatavilla kahta erilaista runkolaakerin alapuolen liuskaa.
Millä tavalla ne ohc:n laakerit ei ole käypäset ? Monella toiminut ongelmitta tehokkaissakin koneissa laadukkaat ohc:n laakerit, esim. glacier vandervell. Ja tosiaan männänrenkaat näyttää olevan cossun katalokissa 142e srj + postikulut sumujen saarilta. Laakerit näyttää myös saavan satasella jos sinne nyt ne cossun laakerit haluaa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Helmikuu 28. 18:37:42 2006

Skorppi kirjoitti:Millä tavalla ne ohc:n laakerit ei ole käypäset ? Monella toiminut ongelmitta tehokkaissakin koneissa laadukkaat ohc:n laakerit, esim. glacier vandervell. Ja tosiaan männänrenkaat näyttää olevan cossun katalokissa 142e srj + postikulut sumujen saarilta. Laakerit näyttää myös saavan satasella jos sinne nyt ne cossun laakerit haluaa.
Mulla tippuu ohc:een laakerit itestään pois laakeripesästä, sillä tavalla ei ole käypäset. Mitä aiemmin ite koneita kasannu, niin liuskat kun on paikoilleen laittanu, ei niitä ole tarvinnu pitää paikoillaan etteivät karkaa pesästä.
En väitä ettei ne yleensä vois olla sopivat, mutta ei ainakaan tuohon lohkoon.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Vastaa Viestiin