Levyjarrut enkkuperään

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Levyjarrut enkkuperään

Viesti Kirjoittaja razorass » La Lokakuu 9. 15:22:03 2004

Onko hyviä vinkkejä? Pitää mahtua 13" vanteen sisään, ja käsijarru mekaaninen.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Lokakuu 9. 18:43:28 2004

Kossun satulat ja mk3 escon etulevyt, toi on halpa paketti. Jos jarrut on kovassa käytössä (kisassa) kannattaa laittaa jäähdytetty satula/levy, miinus puolena nousevat kustannukset. Asennusvinkkinä olkoon että älä hitsaa satulan adapteria laakeripesään. Jossakin vaaditaan satulan adapteri pulteilla kiinni joten sitten askarreltava sellaiset jotka tulee banjon päähän. Mekaanisenkässärin miinuspuolena on yleensä jumittava kässärinvipu, scorppion takajarru topicissa on ohjeita satulan sielunelämään. Pistetään yksi asennuvinkki vielä, kun suunnittelet/mittaat adapteria, laita nesteet ja palat ja levy paikoilleen ja paina paine satulaan, näin saat satulan todellisen paikan jotta se olisi suorassa.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Lokakuu 9. 18:54:05 2004

mk3 Escon levyjä käyttäessä joutuu vetarin laippaa sorvaamaan pienemmäksi.. ainakin sakemanniperän kans.
Saabin levyt..
Pösön levyt.. vaihtoehtoja riittää.. :wink:

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Lokakuu 9. 21:34:02 2004

Juu näin on, me sorvattiin levyn sisältä, paljoo ei tarvinnu millin parin luokkaa, escon levyssä on offset aika mukavasti kossun satulan kanssa, ei osu satulan kiinnike laakeripesään. Vaihtoehtoja on muitakin kuin kossu+esco3 levyt, mutta aina joutuu säätää laittaa mitkä vaan. Yksi asia vielä mikä tuli mieleen kossun satulan kanssa on satulan asento, jos laittaa akselin takapuolelle tulee ilmauksen kanssa ongelmia, joutuu siirtää yläpuolelle ilmauksen ajaksi ja sitten takaisin. Kannattaa laittaa yläpuolelle niinkuin kossussa niin ei tarvi kikkailla, kokeiltu vinkki :wink:

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » La Lokakuu 9. 22:06:51 2004

Noita mk3 eskon levyjä ja pultattavia adaptereita ajattelinkin, saa tarvittaessa helposti rummut takaisin. Onko käsijarruvaijeriksi vinkkejä?

SHR: Tuo ilmaushomma on tullutkin jo vastaan :)

cheers..
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » La Lokakuu 9. 23:18:59 2004

ratsastetaan hieman aiheella... entäs pikkuatlakseen levyt? juujuu hakua vois käyttää ,mutta kerrataan hiukan. vai onko pikkuatlas ja enkku sama asia? :oops:
Escort XR3i cabriolet

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Lokakuu 10. 9:50:46 2004

4rd kirjoitti:ratsastetaan hieman aiheella... entäs pikkuatlakseen levyt? juujuu hakua vois käyttää ,mutta kerrataan hiukan. vai onko pikkuatlas ja enkku sama asia? :oops:
saksalainenperä = pikkuatlas(koppa aukee perän takaa)
enkkuperä = banjotyylinen(murikka tulee edestäpäin irti)
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Su Lokakuu 10. 10:03:59 2004

4rd kirjoitti:ratsastetaan hieman aiheella... entäs pikkuatlakseen levyt? juujuu hakua vois käyttää ,mutta kerrataan hiukan. vai onko pikkuatlas ja enkku sama asia? :oops:
Täälä hieman infoa peristä

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Su Lokakuu 10. 10:47:16 2004

ohc kirjoitti:
4rd kirjoitti:ratsastetaan hieman aiheella... entäs pikkuatlakseen levyt? juujuu hakua vois käyttää ,mutta kerrataan hiukan. vai onko pikkuatlas ja enkku sama asia? :oops:
Täälä hieman infoa peristä
Suuri kiitos!
Escort XR3i cabriolet

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Lokakuu 10. 10:51:52 2004

Levyjen asentamisessa rumpujen tilalle tulee vastaan samat ongelmat, oli perä sitten englantilainen tai iso/pieni atlas.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » La Marraskuu 6. 9:11:22 2004

Ei keneltäkään löytyisi mittoja tuota satulan adapteria varten? Turha keksiä pyörää uudelleen jos joku on sen jo tehnyt. Mites muuten jarrupaineen kanssa? Täytyykö laittaa säädettävä paineenrajoitin? Ja mistä ~sopiva käsijarruvaijeri?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » La Marraskuu 6. 9:54:07 2004

EtuvetoEscon levyt (laipasta vähän pois) ja Volvo 460:n satulat mekaanisella kässärillä. Onnistuu kohtuudella ja mahtuu ainakin 13" vanteen sisään.

Classic Fordissa oli jossain menneen kesän numerossa hyvä artikkeli Fordin levyjarrumuunnoksista ilman hitsattavia adaptereita.

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » Su Marraskuu 7. 19:19:31 2004

Ei keneltäkään löytyisi mittoja tuota satulan adapteria varten? Turha keksiä pyörää uudelleen jos joku on sen jo tehnyt. Mites muuten jarrupaineen kanssa? Täytyykö laittaa säädettävä paineenrajoitin? Ja mistä ~sopiva käsijarruvaijeri?
Mulla löytyy välivarastosta pikkuatlaksenperä, jossa on peugeotin(ehkä)levyjarrut paikallaan + satulat + muuta
No sehän ei sovi sierraan eikä granadaan, joten siitä saa asevelihintaan moisen puketin jouluksi kotiin. Siis jos kiinnostaa??

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Marraskuu 7. 20:36:31 2004

Moutine kirjoitti:
Classic Ford on englantilainen lehti, ja sikäläiset akselit ovat useimmiten
englantilaistyyppisiä. Suomessa Pikku-Atlas on yleisempi, sellaisia on Taunuksissa ja saksassa valmistetuissa takaveto-Escorteissa. Jossakin on sanottu, että V6-Taunuksissa olisi Iso-Atlas, mutta itselläni on Taunuksessa (Coupe GT 2000) ja vanhakoppa-Escortissa (1300 Sport) saman kokoiset lautaspyörät (6,5" eli Pikku-Atlaksia ovat).
Hmm... Kyllä noissa taunuksissa vain isot-atlakset on. Muutama lojuu nurkissa nytkin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Su Marraskuu 7. 20:46:42 2004

Jallu kirjoitti:
Moutine kirjoitti:
Classic Ford on englantilainen lehti, ja sikäläiset akselit ovat useimmiten
englantilaistyyppisiä. Suomessa Pikku-Atlas on yleisempi, sellaisia on Taunuksissa ja saksassa valmistetuissa takaveto-Escorteissa. Jossakin on sanottu, että V6-Taunuksissa olisi Iso-Atlas, mutta itselläni on Taunuksessa (Coupe GT 2000) ja vanhakoppa-Escortissa (1300 Sport) saman kokoiset lautaspyörät (6,5" eli Pikku-Atlaksia ovat).
Hmm... Kyllä noissa taunuksissa vain isot-atlakset on. Muutama lojuu nurkissa nytkin.
2000cc & 2300cc Taunuksissa iso atlas, 1300cc & 1600cc pikkuatlas. Metrisissä kaikissa vastaantulleissa on ollut iso atlas.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Marraskuu 7. 21:01:08 2004

Juurikin näin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Marraskuu 8. 21:01:42 2004

Itselläni iso atlas Coupe tanelissa =)

Siihen kun saisi lukon ja levyt niin vooot.

Hei, tässä kiinostaa miten muuttui jarrut levyllisellä perällä? jarruttaa paremmin? etc tieto kiinostaa.

Meinaan tuo levyjarrut kiinostaa kovasti...
Viellä kun asentaa solenoidin linjaan niin saa perän jarrut tiputettua tarvittaessa pois... Ai miksi... =)
Pitää jokunen sarja takarenkaita saada kesässä sileiksi...

http://www.riceracing.net/autot/tanari/Taneli.html
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 8. 21:47:46 2004

mites jos laittaa vaikka 1,3 etuvetoescon levyt ja ihan samaisen pirssin satulat?

ai niin, se käsijarru prkl...

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Marraskuu 8. 21:59:46 2004

Tai hydrallinen kässäri.. noitakin löytyy meinaan...

Sitten kiinostaisi istuttaa 240 volvon etusatulat tanelin keulalle.. siis ne 4 mäntäiset.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 8. 22:10:55 2004

hydraulinen kässäri on laiton tieliikenteessä, pitää olla vaijerivälitteinen.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Marraskuu 8. 22:20:07 2004

Muistelisin josain lukeneeni että oli joku hydrallinen minkä ake on hyväksynyt?
Voi olla että kehittelen omiani... =)
No onhan noita satuloita missä on kässäri samassa... cossu,scorpari etc...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Ma Marraskuu 8. 22:39:33 2004

eikö se saa olla hydraulinen kässäri jos toimii eri männillä kuin käyttöjarru?
Escort XR3i cabriolet

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Marraskuu 8. 22:47:56 2004

4rd kirjoitti:eikö se saa olla hydraulinen kässäri jos toimii eri männillä kuin käyttöjarru?
Pitääpi olla mekaaninen toiminta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 9. 0:50:50 2004

ja se saa olla hydraulinen MUTTA pitää olla myös mekaaninen.

tappi
Ylläpitäjä

ettei saa ihottumaa ..

Viesti Kirjoittaja tappi » Ke Marraskuu 10. 9:57:50 2004

Niin, ford sen olla pitää, ettei saa ihottumaa.
Yhteityökumppani rallyrace myy sovituskappaleet, isoon ja pieneen atlakseen sekä enkkuun, sovitettuna 13", 14" tai 15" fillarille.

2wd takasatulat on ratkaisu jossa on mekaaninen kässäri, olen saanut Ekkeri Mk2 siviiliautoon leiman. Tuplavaijerein kuskin alle niin voipi nykäystä vapaasti kässärikäännöksen.

käy kattelemassa www.rallyracefin.fi ja escort 1/2 sivut niin 400 ekuu koko paketti tai sitten osina

cossuklubi tuottanee alennusta

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Marraskuu 10. 16:43:32 2004

Aihetta sivuten.. Mitä pääsylinteriä käyttelette 4x levy systeemeissä?
Escortin alkuperäistäkö??

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Marraskuu 11. 9:04:47 2004

Bootsi kirjoitti:Aihetta sivuten.. Mitä pääsylinteriä käyttelette 4x levy systeemeissä?
Escortin alkuperäistäkö??
Pedalboxia. En kyllä muista pääsylintereiden kokoja.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Marraskuu 11. 13:34:41 2004

Katukäyttöön... Pedalbox, kiellettyjen listalla. :cry:

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Marraskuu 11. 20:12:54 2004

Niin, mitäs toi AKE:n ohje tarkalleen tarkoittaa?
"Automalliin tarkoitettu tehdasvalmisteinen jarruvoiman jakosuhteen säädin (ns. pedal-box) saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Ko. säätimellä varuste-tun auton rekisteritietoihin tulee merkitä rajoitus tavanomaisesta poikkeavan jarruvoiman jakosuhteen käytöstä ainoastaan nopeuskilpailuissa."

Pedalbox on sallittu kunhan jarruvoiman jakosuhde ei poikkea tavanomaisesta?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Marraskuu 11. 22:54:05 2004

Sallittu ainoastaan "nopeus kilpailussa" Ralli-autot.
Kysytty konttorilta, ei katu autoon edes muutoskatsastuksella. :evil:

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Pe Marraskuu 12. 6:21:47 2004

Bootsi kirjoitti:Sallittu ainoastaan "nopeus kilpailussa" Ralli-autot.
Kysytty konttorilta, ei katu autoon edes muutoskatsastuksella. :evil:
Ja konttorilla aina tiedetään...

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Pe Marraskuu 12. 9:46:33 2004

En minäkään ole tähän päivään mennessä löytänyt pykälää tai AKE:n ohjetta joka kieltäisi pedal-box:n käytön. Se täyttää vaatimukset kaksipiirisyydestä ja jarruvoiman jakautumisesta etu- ja taka-akselin välillä.

Kiellettyä on pitää pedal-box:n säätö nuppia kojetaulussa/sisällä ja/tai säätää se takapainoiseksi.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Marraskuu 13. 16:14:25 2004

Niin onko kukaan ruuvannut taakse levyjarruja, ILMAN pedalboxia??

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Marraskuu 26. 22:30:45 2004

Mitens onko kukaan laittanut ecceriin sierran rumpuja kilpineen ym. hiluineen.
Olisko iso homma?
Tiedän kyllä että ne sinne saa kun tekee töitä, mutta onko kukaan vielä laittanut?? :roll:

Niin ja jos/kun on levyt taakse asentanut, tarviiko pääsylinteri vaihtaa?? tai tehdä muita muutoksia?
Jarru balance??

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Marraskuu 30. 9:50:45 2004

Cosworth satulat ja eskort levyt on nyt tilauksessa, rallyracessa on selvityksen alla löytyykö sopivia korvia 240mm levylle/13" vanteelle.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

soppa
Viestit: 211
Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja soppa » La Tammikuu 14. 17:38:31 2006

Jatketaanpas tähän.

Ostin enkkuperän ja myyjä tarjosi pullakahvirahoilla skorpparin takasatuloita, essikan levyä (toinen puuttui) ja pultattavia adaptereita tuohon perään, kun ne takajarrut menee autossa kuitenkin vaihtoon.

Meneekö noilla jarrut liian takapainoisiksi, pitääkö pääsylinteriä tai jarrupaineensäädintä vaihtaa?

Pitääkö levyille värkätä roiskesuojat ja minkälainen käsijarrunvaijerihässäkkä tuollaiseen kannatta sovittaa?

Kiitos etukäteen.
Viimeksi muokannut soppa, Ma Tammikuu 16. 17:07:38 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mm. 8 litran alumiini Ford FE

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Tammikuu 14. 17:53:33 2006

soppa kirjoitti:Jatketaanpas tähän.

Ostin enkkuperän ja myyjä tarjosi pullakahvirahoilla skorpparin takasatuloita,levyä (toinen puuttui) ja pultattavia adaptereita tuohon perään, kun ne takajarrut menee autossa kuitenkin vaihtoon.

Meneekö noilla jarrut liian takapainoisiksi, pitääkö pääsylinteriä tai jarrupaineensäädintä vaihtaa?

Pitääkö levyille värkätä roiskesuojat ja minkälainen käsijarrunvaijerihässäkkä tuollaiseen kannatta sovittaa?

Kiitos etukäteen.
Asentelin tuohon omaan Escoon (Atlas) sierran satulat+levyt ja käsijarruvaijerin RS2000 Escortista.
Pääsylinterinä on (ainakin vielä) originaali tehostimella ilman takajarrupiirin säätimiä ym. kuristimia.
Pikaisen testailun jäkeen, vaikuttais hyvältä.. eli etupää menee lukkoon ennen takapäätä. Mutta kun tiet on täällä jäässä, ei voi vielä varmuudella sanoa tuosta "jarru balancesta".
:wink:

Mitään suojia tuonne taakse en ainakaan vielä ole ajatellut.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Maaliskuu 30. 17:20:03 2008

Nostetaan tämä taas ylös. Onko kenellä tuohon enkkuperään adapteria cossun jarrusatuloille? Olis kohta tarvetta....
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

enkku peräm cossu adapteri

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Maaliskuu 31. 9:02:51 2008

Jarrumurheet unholaan

etujarrut MK1 RS2000 (päivitys willwood superlite/12" KE Motorsport)

Itsellä enkkuperä

vakio tehostaja (päivitys mondeo)
vakio pääsylinteri (päivitys mondeo 2.0 farmarista)
jarrunesteet mallia race

unelma jarrut ei tarvitse säädintä kehiin ainakaan vakio sylinterillä

kerrankin takajarrut ja kässäri pitää konttorilla niin kuin ford suunnitteli -60 luvun lopulla

kaikki letkut teräsletkuja (alusta loppuun)

cosan kässärivaijeri tarvike about 20 ekua päivitys eskort 4x4 hieman lyhempi about 20 ekua
-toimii tolla cossu sierra vaijerilla mut jouduin tekemään sellaisen Motorsport haitek vaijerikiertäjän piti hukata 20 cm vaijeria
-katukäytössä pakollinen vaijeri käkkäri

MK1/MK2 Escort/Capri orkkis käsijarrukahva vaijerit käy ongelmitta kiinni

skorpparin satulat
etuveto eskon levyt (ei jäähd)
jarrulevyn sisäreikää joutuu about milli tai jotain isontaan (sorvissa)

CNC koneistettu teräksinen kiinike (3 pultilla tulee kiinni)
-vetoakselin levyn kiinnitysreikiin (ei tarvi tehdä ylimääräisiä korvakkoja yms)
-katukaytössä pakko olla pultattuna

kun kaikki hyvin tehty ei konttorilla tule mutinoita
-kahesti käyty konttorilla aina kehuttu onpas hyvin tehty -69 GT

en tiedä sit johtuuko pääsylinteristä mut jarrutustehon kasvu perstuntuma oli pettymys ei muutosta 9" tuumasiin.
Ei tullut sellaisia uuden muoviauton jarruja et hilseet tuulilasiin meininki

Sen vuoksi moiset päivitys palikat odottelee anttilan puuhalaatikossa siirtymä vaihetta. tosin 12" vaatii 15" vanteen
siinähän ois äfääri alkais joku tekeen 15" wanhaa RS peltivannetta

Voisin käydä katsomassa vaik tällä viikolla oisko CNC kompuutterilla vielä ajot tallella
jos niistä olisi joku kiinnostunu. siis enkkuakseliin ja etuvetolevylle ei jäähd/skorppari/sierra 2.0i tai cossu takasatula


Niin meinas unohtua moinen takajarrumuutos ei vaadi lupaa AKElta
eli ihan bolt on kunhan hyvin tehty
Viimeksi muokannut Fomococars, Ti Huhtikuu 1. 19:11:05 2008. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Maaliskuu 31. 9:41:21 2008

No mulla on kiinnostusta noihin kiinnitys osiin taka-akselille. Katseleppa, jos nuo vielä löydät?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vastaa Viestiin