cossun öljypumppu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
- Paikkakunta: Kannus
- Viesti:
cossun öljypumppu
onkohan öljypumppu paskana cossusta kun laittaa kylmänä käyntiin öljypaine on noin 3kiloa ja kun lämpenee niin paine laskee 1-2 kiloon riippuen päivastä. ja nyt sitten rupes hydraalinostimet laulamaan kun tuli kiihdytettyä niin ölynpaine laski aluksi nollaan ja sammutin auton ja laitoin hetkenpäästä käyntiin niin painetta oli noin kilo tai vähän vähemmän ja venttiilikoneistosta kuuluu naputusta.
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: cossun öljypumppu
Ihan normaalia, että kylmänä öljynpaineet on suuremmat kuin lämpösillä öljyillä.Turbocelica kirjoitti:onkohan öljypumppu paskana cossusta kun laittaa kylmänä käyntiin öljypaine on noin 3kiloa ja kun lämpenee niin paine laskee 1-2 kiloon riippuen päivastä. ja nyt sitten rupes hydraalinostimet laulamaan kun tuli kiihdytettyä niin ölynpaine laski aluksi nollaan ja sammutin auton ja laitoin hetkenpäästä käyntiin niin painetta oli noin kilo tai vähän vähemmän ja venttiilikoneistosta kuuluu naputusta.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
Re: cossun öljypumppu
no jostainsyystähän se ei paineita nosta. joko pumppu huono, tai koneessa liian väljää, eli mahdollisesti laakeri vaurio tai vastaava. auki vaan, ja ihmettelemään, ei kannata ainakaan ajaa yhtään.Turbocelica kirjoitti:onkohan öljypumppu paskana cossusta kun laittaa kylmänä käyntiin öljypaine on noin 3kiloa ja kun lämpenee niin paine laskee 1-2 kiloon riippuen päivastä. ja nyt sitten rupes hydraalinostimet laulamaan kun tuli kiihdytettyä niin ölynpaine laski aluksi nollaan ja sammutin auton ja laitoin hetkenpäästä käyntiin niin painetta oli noin kilo tai vähän vähemmän ja venttiilikoneistosta kuuluu naputusta.
Viimeksi muokannut Hectori, Ma Lokakuu 11. 23:16:22 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Eikös cossussa ja ohc:ssä ole sama pumppu vakiona? Mulla on vakio pumpulla ohc:ssä kuumana paineet about 1.5-2kg 800rpm, varoventtiili aukeaa n.3.5kg ~2000rpm.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Sama paska eri paketissa. Pumpun kansi on vaan erilainen ja siinä kannessa o lähtö siittimille.ukormi kirjoitti:No tuota, ei se ihan sama pumppu olerazorass kirjoitti:Eikös cossussa ja ohc:ssä ole sama pumppu vakiona? Mulla on vakio pumpulla ohc:ssä kuumana paineet about 1.5-2kg 800rpm, varoventtiili aukeaa n.3.5kg ~2000rpm.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
- Paikkakunta: Kannus
- Viesti:
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Kerran kolkotuksen paikallistamisessa epäonnistuneena voin sanoa että äkkiä öljypohja pois katsomaan öljypumpun kunto ja nelospytyn kiertokangen/runko laakereiden kunto. Ekana voitelu loppuu sieltä öljukanavan päästä ja sitten sitä ei ole enään missään. Voit halkaista rautasahalla öljynputsarin ja katsoa mitä se on syönyt. Toivotaan parasta ettei mitään ole tuhoutunut sillä kampiakseli on kallis.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ostaa ohc:n pumpun ja vaihtaa kannen alkuperäisestä.ytte kirjoitti:Sama paska eri paketissa. Pumpun kansi on vaan erilainen ja siinä kannessa o lähtö siittimille.ukormi kirjoitti:No tuota, ei se ihan sama pumppu olerazorass kirjoitti:Eikös cossussa ja ohc:ssä ole sama pumppu vakiona? Mulla on vakio pumpulla ohc:ssä kuumana paineet about 1.5-2kg 800rpm, varoventtiili aukeaa n.3.5kg ~2000rpm.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Näin tein minäkin.. Tänään pääsee hyvällä tuurilla sitä ekaa kertaa käyttämään..siipicossu kirjoitti:Ostaa ohc:n pumpun ja vaihtaa kannen alkuperäisestä.ytte kirjoitti:Sama paska eri paketissa. Pumpun kansi on vaan erilainen ja siinä kannessa o lähtö siittimille.ukormi kirjoitti: No tuota, ei se ihan sama pumppu ole

Toyota Supra TT
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Jos joskus innostun puuhaamaan kossuun uutta konetta uudemmalla 200 lohkolla, olen suunnitellu pumpuksi mallia us-parts korkeapaine Mellings (laadukas jossa mm. roottorin kummassakin päässä laakerointi). Käyttäisin kossun orkkis imuputkea josta siivoisin suihkut pois ja mäntien suihku tulisi lohkosta niinkuin T25 escokossussa. Onkohan mitään käytännön esteitä.... 

-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
- Paikkakunta: Kannus
- Viesti:
kone tuli otettua pois ja vikakin selvis, koneen edestäpäin katsottuna ensimmäisen kiertokangen laakeri melkein sulanut kokonaan ja öljypumpun sihti melkein tukossa(silikoonia ja metallisilippua). muut kaulat näyttivät tosi hyviltä mutta ensimmäisen joutuu killoittamaan ja laittamaan uudet laakerit. täytyy tarkistaa että onko öljypumppu tukossa vai rikki.
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Pistä samantien kaikki laakerit uusiks ja kiillota kaikki kaulat kun on kerran kone auki..Turbocelica kirjoitti:kone tuli otettua pois ja vikakin selvis, koneen edestäpäin katsottuna ensimmäisen kiertokangen laakeri melkein sulanut kokonaan ja öljypumpun sihti melkein tukossa(silikoonia ja metallisilippua). muut kaulat näyttivät tosi hyviltä mutta ensimmäisen joutuu killoittamaan ja laittamaan uudet laakerit. täytyy tarkistaa että onko öljypumppu tukossa vai rikki.

Toyota Supra TT
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Kannattaa ostaa uusi pumppu (2wd suurteho/suurtuotto), kampiakseli kannattaa tarkastuttaa (suoruus/säröt), kaulat kiillotukseen. Myös turbo kannattaisi tarkastuttaa sillä sinne ei paljon tarvia metallia mennä että vaurioituu. Koneen kaikki öljykanavat pitää puhdistaa huolellisesti. Nämä tiedot perustuu valitettavasti omaan kokemukseen. 

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
- Paikkakunta: Kannus
- Viesti:
eikö se ohc korkeapaine öljypumppu ole hyvä vaihtoehto tuon cossun pumpun tilalle. täytyy tarkistuttaa ensimäinen kiertokangi että onko se kunnossa vielä. kyllä mä laitan kaikki laakerit uudet vaikka ne muut eivät olleet kuluneet yhtään.
BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Mellingin kun heittää keulillle pitää vahvistaa jousia, on ainakin korkeapaine ja -kapasiteettinen niin järkky möykky. Lähtevä kanava on pienempi kuin WRC/T25 nelaripumpussa, jossa ei ole paikka öljyn ruiskuputkille.SHR kirjoitti:Jos joskus innostun puuhaamaan kossuun uutta konetta uudemmalla 200 lohkolla, olen suunnitellu pumpuksi mallia us-parts korkeapaine Mellings (laadukas jossa mm. roottorin kummassakin päässä laakerointi). Käyttäisin kossun orkkis imuputkea josta siivoisin suihkut pois ja mäntien suihku tulisi lohkosta niinkuin T25 escokossussa. Onkohan mitään käytännön esteitä....
Käytetystä Cossun pumpusta kun ottaa kannen uuteen niin se kansi pitää oikaista, koska kanteen kuluu kolo sen tukilaakerin puuttumisen vuoksi, joka Mellingissä ja 4x4 pumpusta löytyy.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Näistä pumpuista oli sillon joskus aikasemminkin puhetta jossain topicissa ja siinä käsiteltiin jotain OHC:n suurtehopumppua joka oli korkeampi kuin toi alkuperäinen eikä sen takia käynyt tohon imuputkeen suoraan.
Mikä ois sitten hyvä vaihtoehto tollaseen viriteltyyn turboon, joka kävis suoraan tohon imu-/suihkutusputki hässäkkään.
Mikä ois sitten hyvä vaihtoehto tollaseen viriteltyyn turboon, joka kävis suoraan tohon imu-/suihkutusputki hässäkkään.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Melling'in ei käy Cossun suihkutusputket, mutta käy siihen imuputki.MikkoT kirjoitti:Näistä pumpuista oli sillon joskus aikasemminkin puhetta jossain topicissa ja siinä käsiteltiin jotain OHC:n suurtehopumppua joka oli korkeampi kuin toi alkuperäinen eikä sen takia käynyt tohon imuputkeen suoraan.
Mikä ois sitten hyvä vaihtoehto tollaseen viriteltyyn turboon, joka kävis suoraan tohon imu-/suihkutusputki hässäkkään.
Kun OHC:n / Cossun pumppuun lisätäään kapasiteettia niin roottoria pitää suurentaa ja ei se 2wd Cossun kansi + putkihässäkkä taida enää sopia.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
OHC:n korkeapainepumppu menee suoraan vakiopumpun tilalle. Suurtuottopumppu ei mahdu koska on korkeampi kuin vakio; joutuu muokkaa öljypohjaa ja tekemään itse kannesta lähdön öljynsuihkutusputkille. Itelle laitoin ton korkeapainepumpun nyt kun kasasin koneen ja kyllä se ainakin painetta näyttäis pukkaavan ihan kiitettävästi. Ongelmista johtuen kun en saanu vielä konetta käymään oikeestaan ollenkaan, niin silti jakso pumpata lähemmäks 5 bar..
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Pumppu ei eroa tavallisesta muuten kuin paineensäätimessä on kireämpi jousi tai sitten prikka jousen alla ja tietenkin se kuluu vähän nopeammin, kun paine vääntää roottoria vähän enemmän.Hena kirjoitti:OHC:n korkeapainepumppu menee suoraan vakiopumpun tilalle. Suurtuottopumppu ei mahdu koska on korkeampi kuin vakio; joutuu muokkaa öljypohjaa ja tekemään itse kannesta lähdön öljynsuihkutusputkille. Itelle laitoin ton korkeapainepumpun nyt kun kasasin koneen ja kyllä se ainakin painetta näyttäis pukkaavan ihan kiitettävästi. Ongelmista johtuen kun en saanu vielä konetta käymään oikeestaan ollenkaan, niin silti jakso pumpata lähemmäks 5 bar..
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Mitä pahaa olet kuullut? Ettei ole mennyt sekaisin korkeapaine ja suurkapasiteettipumppu?MikkoT kirjoitti:Itsekkään en ole aina kuullut hirveästi hyvää juuri noista korkeapainepumpuista. Ei aina taho öljyt pysyä koneessa noilla.
Onko joku mittaillu joskus, että miten mahtuis tollanen suurkapasiteetti pumppu olemaan 2WD cossun öljypohjassa, jos vain sen kannen ja putkiston modifiois sopivaksi.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Kaverille laitettiin tollanen korkeapainepumppu. Öljynpaineet nousi liiankin koviksi, muistaakseni luokkaa 5bar/2000rpm. Joutui vaihtamaan vakio jousen sinne pumppuun.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Me laitettiin tuohon vapariin pumpun jousen kaveriks rikkoja ja silla nousi paineet! Mutta mitenkäs riittääkö se enää tuohon cossun alakertaan oljynlauhduttimen takia (tuotto)? Jotenkin vaan ois kiva säilyttää tuo mäntien pohjan öljyruiskutus.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No en vielä varmasti kaikkea näistäkään asioista ymmärrä, mutta ainakin kokemus kertoi sen, että öljynsuodatin ei kestänyt paikallaan tollasella korkeapainepumpulla. Ja senkin olen kuullut, että tiivisteet/stefat joutus kovemmalle rasitukselle juuri ton paineennousun takia.Jahman kirjoitti:Mitä pahaa olet kuullut? Ettei ole mennyt sekaisin korkeapaine ja suurkapasiteettipumppu?MikkoT kirjoitti:Itsekkään en ole aina kuullut hirveästi hyvää juuri noista korkeapainepumpuista. Ei aina taho öljyt pysyä koneessa noilla.
Onko joku mittaillu joskus, että miten mahtuis tollanen suurkapasiteetti pumppu olemaan 2WD cossun öljypohjassa, jos vain sen kannen ja putkiston modifiois sopivaksi.
Täälläpäin hyvänä foordin koneiden rakentaja tunnetun virivelhon ohje oli, että vaparikilpakoneeseen paras vaihtoehto on uusi tavallinen pumppu.
En sitten tiedä näistä ahdetuista, mutta suurkapasiteetti pumpun heikot puolet kuulisin myös mielelläni, jos joku niitä osaa kertoa.
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Ystäväpiirissä on kokemusta 2xkatkennut öljypumpun käyttöakseli ja talvella mosahtanut öljynsuodatin (omaa typeryyttä tavallaan) ja nämä suurkapasiteettipumpulla. Noita on myös tiettävästi leikannut kiinni (kavitaatio?), mutta eivät olleet mellingin pumppuja, vaan pumppuja joissa ei ollut roottorin alapäässä laakerointia.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No toi suodatin irtos ihan 2,0 vapari OHC:stä, mutta mulle ainakin noi ongelmat, että suodattimet ei taho pysyy paikallaan ja tiivisteet/stefat kestää paineen nousua on ihan useasta eri suunnasta kuultuja ongelmia noiden korkeapainepumppujen kanssa.
Osa on tietenkin mututietoa ja onhan se cossun kone ainakin vähän erilainen tohon normi OHC:n nähden.
Osa on tietenkin mututietoa ja onhan se cossun kone ainakin vähän erilainen tohon normi OHC:n nähden.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Joo en kyllä ymmärrä miten öljyntuotto/paine voisi rikkoa stefat tai aiheuttaa "huohotusta" ulospäin, eiköhön kyse ole ohivuotopaineista, joita kunnolla tehdystä kilpakoneesta minimoidaan oikeesta porauksesta suhteessa lohkoon sekä "stressilevyn" avulla suoritetusta hoonauksesta
Itsellä/lähipiirillä ei ole välitöntä tietoa paineen ja tuoton lisäämisen vaikutuksista KOSSUUN, tässä foorumissa on ihme taipumus sekoittaa kaikki mahdolliset asiat toisiinsa
Mitä vapareihin tulee (ohc) niin meilläpäin "velho" ajelee mellings tehokkaalla pumpulla ja koneet on tehoon nähden toimineet todella hyvin. Ja kyseessä on yksi suomen tehokkaimmista ohc koneista.


-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 20:25:09 2003
- Paikkakunta: Kannus
- Viesti:
nuo stefat pullahtaa jos huohotin on tukossa tai liian ahdas. tuskin ne öljynpaineesta pullahtaan. näista jutuista ei oikeen saa selvyyttä että kannataako laittaa ohc korkeapaine pumppu vai pitääkö sittenkin laittaa cossun oma pumppu. 

BMW 525tdsa e34 touring
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
toyota celica 1.8 tic -72
ex:
Ford Sierra Cosworth
Ford Sierra 2.0 ohc Cosworth look
Ford Sierra 2.0 doch 4x4 Cosworth look
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Ei noitten stefojen kyllä tarvitse paikoiltaan pois pullahdella vaikka ne öljyä vuotaiskin kuten ei tiivisteiden yleensäkkään.
Ja mitä sotkemiseen tulee niin eiköhän noi tiivistemateriaalit kuitenkin ole suunnilleen samat olipahan kyseessä kossu tai normi vapari eli jos ei ne kestä niin ei ne kestä sitten kummassakaan.
Kuten jo mainitsin, ei tässä itelläkään vielä ole sen kummempaa omakohtaista kokemusta, mutta seuraavaan koneeseen ajattelin jonkun vakiota paremman laittaa kuhan saadaan ensteks täällä mietittyä mikä on paras vaihtoehto.
Ja mitä sotkemiseen tulee niin eiköhän noi tiivistemateriaalit kuitenkin ole suunnilleen samat olipahan kyseessä kossu tai normi vapari eli jos ei ne kestä niin ei ne kestä sitten kummassakaan.
Kuten jo mainitsin, ei tässä itelläkään vielä ole sen kummempaa omakohtaista kokemusta, mutta seuraavaan koneeseen ajattelin jonkun vakiota paremman laittaa kuhan saadaan ensteks täällä mietittyä mikä on paras vaihtoehto.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Ilmeisesti ei ihan pointti selvinnyt, siis kossu ja ohc vapari ei todellakaan ole öljynpaine/tuotto asiassa sama asia vaikka alakerta "samanlainen" onkin, turbo ja täysin eri kansi kombinaatio muuttaa asiaa
Enkä nyt oikein käsitä miten tää juttu kallistuu tiivisteisiin, jos tiivisteistä vuotaa öljyä, on syynä yleensä kulunut "stefan kohta" jota on hankala korjata, lieventää voi siirtämällä karva stefan sijaintia tai sitten vaihtamalla parempaan akseliin jne. Yleensä "öljynlento" aiheutuu ohivuodosta jota kaikki "velhot" ei tiedosta, siksi käsittääkseni tehokkaassa ahdetussa tehostetaan huohotusta jotta ääritilanteessa kovalla paineella ei öljyt poistu koneesta. Ahdetussa syntyy paineella voimakkaampaa ohivuotoa vaikka olisi stressihoonattu koska rasituksesta johtuvia muodonmuutoksia sylinterissä tapahtuu enemmän kuin vaparissa jonka työpaineet on aika lehmänhenkäys ahdettuun nähden. Ja edelleen kunnon koneet tehdään ohivuotojen minimoimiseksi "stressihoonaamalla", asiasta eräs tunnettu pääkaupunkiseudun toyota päällikkö otti oppia meidän "velholta" joka selvitti kädestä pitäen ja mittaamalla paljonko lohko vääntyi momentissa. Sitten käytännön tulokset alkoivat puhua puolestaan, gt corolla lähestyy 230hv rajaa siis alle 1.6 koneella. Ikävä kyllä drag ja prätkämaailman opit pätee autoihinkin. Edelleenkään ei tule käytännön tietoa miten kossu käyttäytyy korkeammalla paineella/tuotolla 


-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Minulla oli korkeapaine pumppu ja käyttäytyi ihan normaalisti. Painemittaria ei ollut- sikäli harmi koska uuteen pumppuun laitoin tuosta vanhasta jousen koska oli jäykempi kuin uuden kent camsin pumpun jousi.
Missä välissä muuten öljynpaine alkaa olla liian korkea ja ennen kaikkea MIKSI? Ahtimelta voi painetta aina laskea...
Missä välissä muuten öljynpaine alkaa olla liian korkea ja ennen kaikkea MIKSI? Ahtimelta voi painetta aina laskea...
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
2tg ja 18 rg olikin ongelma koneita niissä öljynpaine oli liian alhallla vakio pumpulla.PasiZ kirjoitti:Tojossa 2tg turbo kombinaatiolla + korkeapainepumppu saatiin öljynsuodatin halki joka kylmäkäynnistyksessä, siihen asti että hitsattiin suodatinavain jumiin suodattimen ympärille.
ohc on asia ihan erikseen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Perkele! Öljynpaineet tyhjäkäynniltä hävis... Ideoita?
Kylmänä on normaalit paineet. Lämpösenä ja kierrokset alle 1600 ni paineet hyökkäilee 0-2bar. +2000rpm on paineet normaalit lämpösenä...
Pumpun vaihto varmaan edessä..? Vai voiko johtua jostain muusta? Vika ilmaantu ihan yhtäkkiä...
Onko kukaan vaihtanu takavetosen pumppua kun motti on paikallaan..?
Kylmänä on normaalit paineet. Lämpösenä ja kierrokset alle 1600 ni paineet hyökkäilee 0-2bar. +2000rpm on paineet normaalit lämpösenä...
Pumpun vaihto varmaan edessä..? Vai voiko johtua jostain muusta? Vika ilmaantu ihan yhtäkkiä...
Onko kukaan vaihtanu takavetosen pumppua kun motti on paikallaan..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Tarkista ensin sen painemittarin toiminta.AkiS kirjoitti:Perkele! Öljynpaineet tyhjäkäynniltä hävis... Ideoita?
Kylmänä on normaalit paineet. Lämpösenä ja kierrokset alle 1600 ni paineet hyökkäilee 0-2bar. +2000rpm on paineet normaalit lämpösenä...
Pumpun vaihto varmaan edessä..? Vai voiko johtua jostain muusta? Vika ilmaantu ihan yhtäkkiä...
Onko kukaan vaihtanu takavetosen pumppua kun motti on paikallaan..?
Tässähän se menee...
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
mittarit pelaa... kuulee kyllä ihan selkeesti että ei oo paineita kun alkaa kannessa kolkottaa...Jahman kirjoitti:Tarkista ensin sen painemittarin toiminta.AkiS kirjoitti:Perkele! Öljynpaineet tyhjäkäynniltä hävis... Ideoita?
Kylmänä on normaalit paineet. Lämpösenä ja kierrokset alle 1600 ni paineet hyökkäilee 0-2bar. +2000rpm on paineet normaalit lämpösenä...
Pumpun vaihto varmaan edessä..? Vai voiko johtua jostain muusta? Vika ilmaantu ihan yhtäkkiä...
Onko kukaan vaihtanu takavetosen pumppua kun motti on paikallaan..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
- Paikkakunta: suomi
Tuet koneen sillain että se ei pääse tippumaan ja kiskaset alapalkin poisAkiS kirjoitti:Perkele! Öljynpaineet tyhjäkäynniltä hävis... Ideoita?
Kylmänä on normaalit paineet. Lämpösenä ja kierrokset alle 1600 ni paineet hyökkäilee 0-2bar. +2000rpm on paineet normaalit lämpösenä...
Pumpun vaihto varmaan edessä..? Vai voiko johtua jostain muusta? Vika ilmaantu ihan yhtäkkiä...
Onko kukaan vaihtanu takavetosen pumppua kun motti on paikallaan..?
helppo homma, ei tarvi kun ottaa alatukivaret ja raidetangonpäät
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
- Paikkakunta: suomi
Sitä putkea ei paljon tarvinnut muuttaa että kävi.MikkoT kirjoitti:Näistä pumpuista oli sillon joskus aikasemminkin puhetta jossain topicissa ja siinä käsiteltiin jotain OHC:n suurtehopumppua joka oli korkeampi kuin toi alkuperäinen eikä sen takia käynyt tohon imuputkeen suoraan.
Mikä ois sitten hyvä vaihtoehto tollaseen viriteltyyn turboon, joka kävis suoraan tohon imu-/suihkutusputki hässäkkään.
Ja sillain saa mahtumaan, että ottaa palan öljypohjaa pois ja hitsaa sen alemmaks että sille pumpulle tulee tilaa
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Laitetaan nyt tähän samaan aiheeseen liittyen:
Kuuluuko cossuissa 2-tai-4wd malleissa
pumpun ja lohkon väliin jotain ohjainholkkia.
Itse en ainakaan laittanut koska ei sielä aiemminkaan ollut.
Huomasin vaan tuossa joululomalla kuvan täällä jossain
missä is sierran lohkon kuvassa oli tai ainakin näytti olevan
ohjainholkki.
Mulla oli ainakin hieman arpomista tuon pumpun akselin keskitys sillä pelivaraa oli kiinnitysruuveissa ja akselissa.
Kuuluuko cossuissa 2-tai-4wd malleissa
pumpun ja lohkon väliin jotain ohjainholkkia.
Itse en ainakaan laittanut koska ei sielä aiemminkaan ollut.
Huomasin vaan tuossa joululomalla kuvan täällä jossain
missä is sierran lohkon kuvassa oli tai ainakin näytti olevan
ohjainholkki.
Mulla oli ainakin hieman arpomista tuon pumpun akselin keskitys sillä pelivaraa oli kiinnitysruuveissa ja akselissa.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
voi *ittu. pitäisköhän repiä öljypohja pois...
mukava hommahan toi on, ottaa alapalkin pois,ottaa vetarit irti,
tukivarret irti öljypohja pois, luultavasti kallistuksenvakaajan kanssa saa temuta ihan riittävästi..ym.ym.
vai koko kone yläkautta pois?
en siitä sinisestä kirjasta löytänyt tuota holkkia ja kun sitä ei aiemmin
edellisen "mestariasentajan" jäljiltä löytynyt niin enpä olis arvannu että sieltä semmoinen puuttuu.
vois tietysti ajaa riskillä ja toivoo ettei akseli katkee.
mukava hommahan toi on, ottaa alapalkin pois,ottaa vetarit irti,
tukivarret irti öljypohja pois, luultavasti kallistuksenvakaajan kanssa saa temuta ihan riittävästi..ym.ym.
vai koko kone yläkautta pois?
en siitä sinisestä kirjasta löytänyt tuota holkkia ja kun sitä ei aiemmin
edellisen "mestariasentajan" jäljiltä löytynyt niin enpä olis arvannu että sieltä semmoinen puuttuu.
vois tietysti ajaa riskillä ja toivoo ettei akseli katkee.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.