Käynnistys mysteeri Cossussa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Käynnistys mysteeri Cossussa

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Lokakuu 11. 20:29:25 2004

eli yritän selittää kohtuu selvästi.. kyseessähän on 2WD Cossu. kylmänä käynnistettäessä starttaa hyvin.. no okei ajellaan ihan normaalisti lämmöt nousee normaalikorkeuteen O ja R väliin.. ajelenki vaikka 20min putkeen. kone siis kunnolla lämmin, revittelyä tai ei sama juttu aina. kun sammutan koneen, ei lähdekkään käyntiin. joudun starttaa 2-3 kertaa ja sit lähtee.. joskus enemmänkin. riippuu miten nopeasti käännän avainta sitä paremmin lähtee käyntiin..

kampuran asentotunnistimen oon putsannu ku luulin että siellä mättäis.. virtalukon pohja tuli mieleen, mutta miten siihen muka koneen lämpö vaikuttaa? ja viimenen mikä enää tulee mieleen, "ajonesto" laite, luultavasti ainakin. Cobran sellainen boxi on ratin alla. ja naksuukin aina kun painaa kaukosäätimestä ovet kiinni tai auki. mutta sekään ei ole käynnistykseen vaikuttanut.

ei viastakaan periaatteessa haittaa ole, kun auto aina kuitenkin lähtee käyntiin, mutta on vittumaista starttailla hirveen populan edessä kun ei lähdekkään ekalla..

tulikin pitkä stoori.. kellään ideoita? :?: :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Lokakuu 11. 21:09:35 2004

Pölläyttääkö musta sitten kun lähtee ? Jos tekee näin niin suuttimet kusee.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Lokakuu 11. 21:20:42 2004

toi täytyykin muuten katsoa ens kerralla.. eli sit jos noin, niin uutta kehiin..?

muita ideoita kellään?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Lokakuu 11. 21:32:55 2004

Voihan lämpötila-anturitkin temppuilla.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ma Lokakuu 11. 21:40:14 2004

Itellä oli ihan samat oireet jälkiturbotetussa OHC:ssa. Se ainakin hävitti bensanpaineet johonkin ja sai sahata että lähti kuumana käyntiin, kunnes hokasin ton ongelman johtuvan paineiden häviämisestä. Sen jälkeen sitten aina lämpimänä avaimesta virrat päälle-pois 2-3 kertaa (eli pumppuhan IS:ssä pyörii aina sen 4-5s ku virrat laittaa päälle) kunnes bensanpaineenrajottaja alko kitisemään ja patam se oli laakista käynnissä.
Eli vois tsekata miten ne paineet pysyy siellä.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Lokakuu 11. 21:55:53 2004

missä noi lämpötila anturit on?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Lokakuu 11. 22:25:30 2004

Laze kirjoitti:missä noi lämpötila anturit on?
Se mikä kannattaa tarkistaa on kannen takareunassa oljytikun lähellä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ke Lokakuu 13. 17:33:02 2004

siipicossu kirjoitti:
Laze kirjoitti:missä noi lämpötila anturit on?
Se mikä kannattaa tarkistaa on kannen takareunassa oljytikun lähellä
ja samalla kurkata jakajan sisään herätin anturin kunto.
jos piuhat on hapettuneet niin vaihtoon

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » To Lokakuu 14. 18:45:46 2004

Mul sai kans hangata käyntiin lämpimänä ku oli toi lämpöanturi rikki. Lopuksi moottori saato hyytyä kesken ajon ku hukku bensaan ja niin edellee... kauan meni ennenku vika löyty.. :)

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » To Lokakuu 14. 19:15:53 2004

eli onx se lämpöanturi toi mikä on pellissä kiinni, lähellä öljytikkua?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Lokakuu 14. 20:57:35 2004

Pellissä? Siinä mittatikun paikkeilla, kannessa kiinni olevassa alulaipassa lämppäriletkun lähdön alla. Ihan p*rsläpi paikka, kannattaa vaihtaa ko. anturi alakautta jos pääsee nosturille.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » To Lokakuu 14. 21:09:42 2004

Mittatikun vieressä. Nelikossa itselläni muistaakseni sininen liitin ja pienellä metallisokkalla kiinni. Tuolle anturille löytyy mittausohje ecun liittimestä clubin sivuilta jos et tosiaan alakautta pääse käsiksi helpolla.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Lokakuu 15. 8:33:54 2004

kuulostaa lupaavalta.. täytyy katsoa..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Vastaa Viestiin