Cossun hihnapyörän irrotus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Cossun hihnapyörän irrotus

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Lokakuu 11. 7:51:00 2004

Cossun kampiakselin hihnapyörä pitäisi saada irti, mutta sen pultti on kohtuullisen tiukassa. Onhan myös 2wd cossussa aukeamissuunta normaali "vastapäivään"? Lämmitys mahdollisuutta ei ainakaan toistaiseksi ole. Crc:ssä on liotettu, lekalla isketty pultinpäähän, väännetty metrisellä varrella ja jätetty taas likoamaan.
Mitä kokeillaan seuraavaksi? Irtihän se lähtee, mutta millä seurauksin??
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Lokakuu 11. 8:58:36 2004

Aukeaa normaali suuntaan.
Mulla oli kans kunnolla kiinni , pulttikoneella lähti kun jonkin aikaa yritti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ma Lokakuu 11. 9:06:32 2004

Mulla on pultti kyl auennut mut se siima pyörä on niin v.... tiukas!
Nimimerkillä 1kpl haljennut vedettäes ulos ja yksi halkes kun lähti yhtäkkiä irti ja tipahti maahan! :(

T6
Viestit: 198
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 13:32:31 2004

Viesti Kirjoittaja T6 » Ma Lokakuu 11. 9:49:30 2004

Kaverin buimurista aukastiin se saatanan tiukassa oleva pultti sillain että avain paikoilleen maatavasten(tai avaimen ja maan väliin semmoiset 15cm niin iskee paremmin) ja startilla pyöräytettiin auki.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Lokakuu 11. 10:05:24 2004

Saattaa olla joskus todella tiukassa se hihnapyörä. Kannattaa käyttää mahdollisimman monikäpäläistä ulosvetäjää että voima kohdistuu tasesti pyörään ettei hajoa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Lokakuu 11. 10:09:48 2004

Juuri näin, EI saa hakata ettei reunat ja anturin lukijarappuset mene paskaksi, purkakaa keula kunnolla tyhjäksi (syyläri,cooleri), sitten SOPIVA ulosvedin, pitäisi lähteä. Jos mahdollista, uittaa crc:ssä ja lämpöä=lähtee.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Lokakuu 11. 10:19:25 2004

Kiitos hyvistä ideoista.

Tilanne on hyvä kun kone on moottoripukilla, joten edessä ei ole särkyvää. Kiinni pitämisen paikka on aika hankala ja todennäköisesti osasyynä on juuri tuo pieni jousto iskettäessä. Yleensä ei ole ollut ongelmia hihnapyörän ulosvetämisessä kun sattui löytymään vanhan wikström:n ulosveräjä, jonka saa asennettua kolmella pultilla hihnapyörässä oleviin jengoihin.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Lokakuu 11. 18:36:18 2004

sen pultin kanssa on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa tossa tapauksessa. pulttipyssy tai lämpö. se hihnapyörä lähteekin sitten helpommin kun on ulosvetäjä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ti Lokakuu 12. 8:03:28 2004

Irrotus päättyi onnellisesti. Sain lainaksi oikean ison pulttipyssyn ja tuntui ettei se olis ikinä kiinni ollutkaan. Pienellä keskihintaisella pyssyllä se ei auennut, mutta isolla heti.

Kiitos kaikille vastanneille :wink:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Lokakuu 15. 13:32:50 2004

Uusimmissa hihnapyörissä on pultin paikat(3) ulostyöntäjälle, levy jossa iso mutteri kiinni hihnapyörään ja sitten isolla pultilla "kiristetään" pyörä pois.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Lokakuu 15. 13:44:53 2004

Juuri tälläisellä ulosvetäjällä olen pyörän irroittanut.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Vastaa Viestiin