2,9 24 Valve Cosworth sierraan

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Nicke
Ylläpitäjä

2,9 24 Valve Cosworth sierraan

Viesti Kirjoittaja Nicke » To Syyskuu 23. 14:39:07 2004

Miten paljon vaatii muutoksia jos tommosen koneen haluasi tiputtaa sierraan??
Tietenkin jarrujen ja alustan päivitystä tarvii. Riittääkö tavallisen v6:sen jarrut vai pitääkö olla cossun???
Olen kuullut että tulipeltiä pitää muokata??
Mahtuuko kutosen pakosarjat Sierran konehuoneeseen??
Miten polttoainejärjestelmät, pitääkö vaihtaa tankki??
Miten vaikeeta on laitta kutosen sähköt Sierraan??

Jokunen kysymys mitä nyt tuli mieleen.......

mikanu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja mikanu » To Syyskuu 23. 20:13:43 2004

Tuolla-> http://www.maddoldbugger.supanet.com/
on sepostettu enklanniksi ko. projektista.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: 2,9 24 Valve Cosworth sierraan

Viesti Kirjoittaja xrissane » To Syyskuu 23. 21:58:30 2004

Nicke kirjoitti: Tietenkin jarrujen ja alustan päivitystä tarvii. Riittääkö tavallisen v6:sen jarrut vai pitääkö olla cossun???
Olen kuullut että tulipeltiä pitää muokata??
Mahtuuko kutosen pakosarjat Sierran konehuoneeseen??
Miten polttoainejärjestelmät, pitääkö vaihtaa tankki??
Miten vaikeeta on laitta kutosen sähköt Sierraan??

Jokunen kysymys mitä nyt tuli mieleen.......
Moikka Nicke

Vielä vuonna 2001 vertailumalliksi riitti esim. XR4Ti, ja uskoisin lähtökohdan ollessa esim. kaksilitrainen, euroopan XR-nelosenkin riittäneen. Näin ollen silloin riitti tavallisen v-kutosen jarrut (siis takana 10-tuuman rummutkin). Tulipeltiä ei tarvinnut muokata. Ainakin mekaanisella ruiskulla varustetun v6:n tankkia ei tarvitse vaihtaa.
Nykyään vaadittanee ABässät ja cossun jarrut. Ja uskoisin, että myös sen tulipelti.

Pakosarjojen suhteen ongelmia ei tule, ei ainakaan v6 Mk-ykkösen pellin alla. Vähän taaempana ainoa (suht. vähäinen) pulma on se, että ainakin MT75-laatikon kohdalla putket kulkevat melkoisen läheltä lootaa.

Täällä koivun ja tähden maassakin on muutamia guruja, jotka tuollaisen projektin haltsaavat. Kannattaa kysellä lisää, jos käytännössä olet moista suunnittelemassa.

Ja tuolta http://www.interford.co.uk/index.php lisää mm. moisesta muunnoksesta...
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » Ma Syyskuu 27. 14:16:44 2004

Tämä kyseinen operaatio tulisi 2.0 litraisen sedan Sierran kohdalle.
Mitä eroa on cossun ja tavallisen Sierran tulipellissä??
Viimeksi muokannut Nicke, Ma Syyskuu 27. 15:37:08 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Syyskuu 27. 14:52:02 2004

Nicke kirjoitti:Tämä kyseinen operaatio tulisi 2.0 litarisen sedan Sierran kohdalle.
Mitä eroa on cossun ja tavallisen Sierran tulipellissä??
Erilainen kardaanitunneli nyt ainakin.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Syyskuu 27. 16:56:10 2004

jive kirjoitti:
Nicke kirjoitti:Tämä kyseinen operaatio tulisi 2.0 litarisen sedan Sierran kohdalle.
Mitä eroa on cossun ja tavallisen Sierran tulipellissä??
Erilainen kardaanitunneli nyt ainakin.
Eikös kaikissa sedaneissa ole isompi kardaanitunneli, että sinne sopii vaikka MT75 nelarina?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Syyskuu 27. 23:00:36 2004

87 muuttu pohjalevy 4x4 laatikolle sopivaksi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Syyskuu 28. 0:18:56 2004

jaa,miksiköhän sitten erääseen sapphire kossuun vm 87.n kardaanitunnelia piti leventää jakolaatikon kohdalta jos näin on ?... katsoin sujuvasti vierestä. :?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Ilkka
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Lokakuu 28. 16:30:35 2003
Paikkakunta: Pummi-Nusula

Viesti Kirjoittaja Ilkka » Ti Syyskuu 28. 0:23:07 2004

Mulla ei ainakaan ongelmaa sopimisen kanssa -89 vuoden sedan sierraan. Laatikkona Borg-Warner T5:nen ja koneessa peltisarjat. Et tilaa kyllä on. Eri asia on että kannattaako kyseistä konetta laittaa sierraan.. Omasta kokemuksesta voin sanoa että vaikka kuinka olisi cosworthin tekemä kone, niin kun ei ole ahdinta, niin ei ole voimaa ja jalkoihin siinä jää.. :wink:
#685
VW Golf IV Tdi -00
Sierra 2.9 V6 24v -89
Sierra 2.0 -85 (jääauto)
Suzuki GSX750F -01

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 28. 10:47:58 2004

Ilkka kirjoitti:Omasta kokemuksesta voin sanoa että vaikka kuinka olisi cosworthin tekemä kone, niin kun ei ole ahdinta, niin ei ole voimaa ja jalkoihin siinä jää.. :wink:
Riippuu ihan mihin vertaa. Itse ainakin vanhaan 2.8i:n verraten oon ihan puntti kosteena.

Mistä hitosta muuten peltisarjat sait? Teikö ite?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ilkka
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Lokakuu 28. 16:30:35 2003
Paikkakunta: Pummi-Nusula

Viesti Kirjoittaja Ilkka » Ti Syyskuu 28. 11:31:56 2004

MouTine kirjoitti:Mistä hitosta muuten peltisarjat sait? Teikö ite?
En ihan itse tehny, yx tuttu ne sinne väänsi. Eihän niillä alkuperäisillä ole muuta virkaa ku verkonpainona.. :lol:
Kävin just tänä aamuna penkissä sillä ja tulokset oli aika masentavia.. 146,2kW/5023RPM ja 287nm/3872, että voimaa pitäisi saada lisää... :?
#685
VW Golf IV Tdi -00
Sierra 2.9 V6 24v -89
Sierra 2.0 -85 (jääauto)
Suzuki GSX750F -01

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 28. 12:09:49 2004

Ilkka kirjoitti: En ihan itse tehny, yx tuttu ne sinne väänsi. Eihän niillä alkuperäisillä ole muuta virkaa ku verkonpainona.. :lol:
Kävin just tänä aamuna penkissä sillä ja tulokset oli aika masentavia.. 146,2kW/5023RPM ja 287nm/3872, että voimaa pitäisi saada lisää... :?
Kone- vaiko pyörätehoa? Mitä muuta tehty koneelle? Millainen putkisto? Tekiskö se sun kaveris niitä lisää?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Syyskuu 28. 19:14:33 2004

MouTine kirjoitti: ? Mitä muuta tehty koneelle? Millainen putkisto? Tekiskö se sun kaveris niitä lisää?
Hirveen hyvä kysymys :wink: - voisi täälläkin laittaa nuo alkuperäiset järveen verkon seuraksi. Eli - olisi kiinnostusta täälläkinpäin.

Ja - kölniläisen jälkeen puntti tosiaan tutisi kun :twisted: :twisted: ...
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Ilkka
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Lokakuu 28. 16:30:35 2003
Paikkakunta: Pummi-Nusula

Viesti Kirjoittaja Ilkka » Ti Syyskuu 28. 22:29:15 2004

Moutine kirjoitti:Kone- vaiko pyörätehoa? Mitä muuta tehty koneelle? Millainen putkisto? Tekiskö se sun kaveris niitä lisää?
Ikävä kyllä konetehoa.. :cry: Kone muuten täysin vakio. Putkistona ihan perinteinen marteliuksen 2,5" mistä ei kyllä peltisarjojen jälkeen jäänyt jäljelle oikeastaan kuin keskivaimennin ja siitä taaksepäin.. :) Peltisarjojen kohdalla en tässä tapauksessa voi "kaverista" puhua, koska on kaverin tuttu, eli en uskalla sanoa mitään.. Jos jotain pitää arvella, niin luultavasti tekee, jos hinta on kohdallaan, eli varmaankin joku 550-600€... Ja kun nyt tutuista tuli puhe, niin tuttu kävi penkittämässä samassa penkissä kuin minä, taunuksen jossa sama moottori + säädettävä ruisku. Tehot oli 250hv/350nm... Joten ruisku menee minullakin vaihtoon talven aikana. :wink:
#685
VW Golf IV Tdi -00
Sierra 2.9 V6 24v -89
Sierra 2.0 -85 (jääauto)
Suzuki GSX750F -01

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » To Joulukuu 16. 18:05:17 2004

Nostetaan takaisin ylös.
Elikkä Sierra olis vuosimallia -92. Siinä on kai jo tarpeeksi suuri kardaanitunneli. Elikkä tulipellin vaihtoa ei sen vuoksi tarvis. Onko muita syitä miksi se pitäisi vaihtaa???

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Joulukuu 16. 19:23:21 2004

Nicke kirjoitti:Nostetaan takaisin ylös.
Elikkä Sierra olis vuosimallia -92. Siinä on kai jo tarpeeksi suuri kardaanitunneli. Elikkä tulipellin vaihtoa ei sen vuoksi tarvis. Onko muita syitä miksi se pitäisi vaihtaa???
Mitenkäs tuo vähäpäästöisyys ja mallisarjan ulkopuolinen kone?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » To Joulukuu 16. 20:28:31 2004

Ei kai koneen tarvitse kuulua mallisarjaan. Vaihdettava kone saa olla 25% suurempi ja 20% tehokkaampi kuin mallisarjan suurin tai tehokkain ja 2,9 24v on yleensä vähäpäästöinen. Muistelen jotenkin noin. :?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Joulukuu 16. 21:28:36 2004

tuosta mk2 kardaanitunnelis koosta. sen "4wd" pahkan huomaa sisälle hyvin. esim. mun -90 2wd dohc:issa ei ollut levennettyä tunnelia, mutta taas nykyisissä -89 laserissa ja -88 ghiassa on.. molemmat ollu ohc koneisia.

eli kai niitä on sekaisin perusmalleissa?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 16. 23:12:45 2004

Mallisarjaan kuulumattomuus tuleekin juuri ongelmana vähäpäästöisissä autoissa. Muuten sillä ei ole mitään väliä. Sitä en osaa sanoa voiko tuon kuitata ilman tätä kuuluisaa VTT mittausta niin että maahantuoja kirjoittaa todistuksen BOA Cossun vähäpäästöisyydestä. Mutta se selviää tekemällä kysely kierroksen konttoreilla ja tsekkaa helpoimman.

Täähän rupeaa muistuttamaan vikalistaa? Toiset hakee romuihinsa lyhintä vikalistaa pelaamalla eri konttoreiden välillä ja me haetaan helpointa konttoria muutosleimata virityksiämme.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Pe Joulukuu 17. 8:29:14 2004

Kaverin 4x4 STW sierra ainakii meni läpi hienosti kys. koneella
Lähtökohta 2.8i 4x4 STW -86 :arrow: 2.9i 24v 4x4 STW
Jarrut ympäriinsä cossusta,etuvakaaja jämäkämpi (tarkastivatkohan edes)
ja avot katsastusmies oli tyytyväinen..
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Joulukuu 17. 9:00:23 2004

scorpio4x4 kirjoitti:Kaverin 4x4 STW sierra ainakii meni läpi hienosti kys. koneella
Lähtökohta 2.8i 4x4 STW -86 :arrow: 2.9i 24v 4x4 STW
Jarrut ympäriinsä cossusta,etuvakaaja jämäkämpi (tarkastivatkohan edes)
ja avot katsastusmies oli tyytyväinen..
Jep, ei ollut vähäpäästoinen kanta-auto.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Joulukuu 17. 9:24:45 2004

scorpio4x4 kirjoitti: Lähtökohta 2.8i 4x4 STW -86
Vanhakoppainen nelivetofarmari? Eipä ole ikinä tullut eteen moista. :shock:
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Pe Joulukuu 17. 9:42:01 2004

Onhan noita nelikkofarkkuja ykköskoppaisia (yksi sellainen tullut purettuakin), olivat tosin Ghia-mallisia, eivät xr4x4:sia
#682

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 17. 9:56:37 2004

Hessu kirjoitti:
scorpio4x4 kirjoitti: Lähtökohta 2.8i 4x4 STW -86
Vanhakoppainen nelivetofarmari? Eipä ole ikinä tullut eteen moista. :shock:
mulla on yks tollaienn koppa pihalla
kaikilla varusteilla pitäis varmaan tullata joskus
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 17. 9:57:42 2004

MoloA kirjoitti:Onhan noita nelikkofarkkuja ykköskoppaisia (yksi sellainen tullut purettuakin), olivat tosin Ghia-mallisia, eivät xr4x4:sia
minkä värinen sun purettu oli? jamyitko korin pois vuosia sitten?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Pe Joulukuu 17. 15:21:08 2004

Sierra friikki: Viininpunainen, tämä vuonna hankittu ja purettu, edellinen omistaja oli käyttänyt sen katollaan. Korin palaset löytyvät lähimmältä kaatopaikalta
#682

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Pe Joulukuu 17. 15:26:11 2004

scorpio4x4:
millä öljypohjalla tuo kasattiin? 2,8:n? oliko ongelmitta tiivis vai tarviko säätöä?
#682

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Pe Joulukuu 17. 20:35:46 2004

2.8:in 4wd öljypohjalla, loiskelevyy joutu kuulemma vääntämään. Muuten ei kai ollu suurempii onknelmii...

Juu, vanhakoppanenpa hyvinkin...
Oli aikanaan maahantuoja tuonu esittelykäyttöön kys. pelin...
30tkm asti huoltoleimat kirjassa oy ford ab pr-osasto
Oli minua ennen ollu vain kahdella (ostin -94)
Kaveri osti multa -98
Ja nyt syksyllä pulttas 2.9 24v koneen kiinni
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Pe Joulukuu 17. 21:28:01 2004

Olisiko jollakulla kuvia 2.9:n nelikon öljypohjasta (sisäpuolelta lähinnä)?
#682

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Joulukuu 17. 22:20:37 2004

Nyt täytynee kysäistä, että saako siihen cossun 24v koneeseen öljypohjaa 4x4 käyttöön?

Onko tota 12v vähäpäästöisenä?

Mahdollisia vaihtoehtoja tässä vain spekuloin sierra 4x4 vm.90 joka on vähäpäästöinen tietenkin :(

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 17. 23:35:03 2004

otan kuvia viikonloppuna.
12v on vähä päästöisenä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » La Joulukuu 18. 0:13:52 2004

sierra friikki: Kiitän

Ares: dohc nelarin öljypohja ei sovi kutosen alle, eli nelari kutosesta öljypohja, johon öljynpaluut pitää kikkailla

http://maddoldbugger.supanet.com/ tuolla sovituksesta
#682

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Joulukuu 18. 11:17:33 2004

MoloA kirjoitti:sierra friikki: Kiitän

Ares: dohc nelarin öljypohja ei sovi kutosen alle, eli nelari kutosesta öljypohja, johon öljynpaluut pitää kikkailla

http://maddoldbugger.supanet.com/ tuolla sovituksesta
:D No joo ei ihan ensimmäisenä tullut mieleen dochin öljypohja...
Jaa, että cölögnen 4x4 öljypohja menee. No sitten :)

Todella kätevä toi sivu ja hyvin selitetty nää jutut


EDIT: Sierra Friikki eli voin kai siis ottaa mistä tahansa kölniläisen ja muutoskatsastaa sen ilman ongelmia tohon mun vähäpäästöiseen kanta-autoon vai?

EDIT2: tarkoitin 12v
Viimeksi muokannut Ares, La Joulukuu 18. 11:43:58 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » La Joulukuu 18. 11:33:24 2004

Tulipellistä sen verran...

Oma ykköskoppainen XR-nelonen koki viime kesänä oudon vian:

tulipelti oli revennyt aikas mukavasti kytkinvaijerin läpiviennin ja jarrutehostimen läpiviennin väliltä, ilmeisestikin rasitusvamma johtuen tosi jämäkästä cossun kytkimen toiminnasta.

Eli kannattaa katsoa tekniikanvaihdon yhteydessä, onko tuo pelti tarpeeksi vahva. Omassani se on tod.näk. antanut kupruilemalla periksi jo kauan....

Ja joo, 24v -myllyhän on tehdastekoisesti vain autoissa, joissa on katalysaattori, joten se on vähäpäästöinen siinä mielessä. Ja on se oikeastikin vähäpäästöinen, ainakin verrattuna vanhaan kölniläiseen... Aikoinaan kyllä tuli esille moinen ajatus joidenkin yksityisten katsastajien toimesta, että pitäisikös hommata jotain dokumenttejä koneen päästöistä ILMAN katteja... Onneksi ei tarvinnut sitten, mutta huh-huh kun kerkesi jo säikähtää :!:

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Joulukuu 18. 11:51:59 2004

et voi ottaa ihan mistä tahansa moottoria se pitää olla katillinen.
mutta se kannattaa varmistaa että sulla on paperit moottorista.
llähinnä käytännössä että sulla on vaikka tuonti vessa josta riipaiset tekniikan.
otan öljypohjasta useita kuvia monesta kulmasta kun kerkeen laitan sen jollekkin sähkö postiin ja voitte sitten laitta ne esille.
muilta tulee varmaan parempia ohjeita koska tollaisia on tehty klubilaisten toimesta aiemmin. mää tiedän asian vaan teoriassa.
se kori mika mulla on tulee joskus olemaan 2.9 24v 4x4 moottorilla varustettuna
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Joulukuu 18. 11:56:22 2004

sierra friikki kirjoitti:et voi ottaa ihan mistä tahansa moottoria se pitää olla katillinen.
mutta se kannattaa varmistaa että sulla on paperit moottorista.
llähinnä käytännössä että sulla on vaikka tuonti vessa josta riipaiset tekniikan.
otan öljypohjasta useita kuvia monesta kulmasta kun kerkeen laitan sen jollekkin sähkö postiin ja voitte sitten laitta ne esille.
muilta tulee varmaan parempia ohjeita koska tollaisia on tehty klubilaisten toimesta aiemmin. mää tiedän asian vaan teoriassa.
se kori mika mulla on tulee joskus olemaan 2.9 24v 4x4 moottorilla varustettuna
Ok kiitokset. Nyt asia selvisi! Ei se ihan niin helppoa ollut ku luulin :)

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Joulukuu 23. 14:29:01 2004

Kuvia öljypohjasta
on annettu Moloa lle.
saa käyttää niitä vapaasti.
muutne onko kukaan kokeillut 2.3 dieselin alle tollaista öljy pohjaa nimittäin olis aura sierra aika vääntävä dieselillä ja nelarina? :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Joulukuu 23. 14:47:34 2004

sierra friikki kirjoitti:Kuvia öljypohjasta
on annettu Moloa lle.
saa käyttää niitä vapaasti.
muutne onko kukaan kokeillut 2.3 dieselin alle tollaista öljy pohjaa nimittäin olis aura sierra aika vääntävä dieselillä ja nelarina? :D
:lol: :lol: :lol:

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Joulukuu 23. 15:03:23 2004

ja tietysti turbo kyljessä minkälainen pala pitäisi moottorin alle tehdä.
jos muista oikein niinsellaisnen 2.3 moottori pitäis löytyä jostain nurkasta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Joulukuu 23. 15:08:58 2004

sierra friikki kirjoitti:ja tietysti turbo kyljessä minkälainen pala pitäisi moottorin alle tehdä.
jos muista oikein niinsellaisnen 2.3 moottori pitäis löytyä jostain nurkasta
Meikälääseltä sais kaksi 2.3D ehjää ja hyvää ku vaan hakis nyt on menossa kuusankoski oylle=prässiin ku vaan tulisvat hakemaan...

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Joulukuu 23. 15:28:01 2004

Ares kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:ja tietysti turbo kyljessä minkälainen pala pitäisi moottorin alle tehdä.
jos muista oikein niinsellaisnen 2.3 moottori pitäis löytyä jostain nurkasta
Meikälääseltä sais kaksi 2.3D ehjää ja hyvää ku vaan hakis nyt on menossa kuusankoski oylle=prässiin ku vaan tulisvat hakemaan...
älä laita vielä meneen
mites pitkä matka laihialle on täältä nurmijärveltä.
siinä vois kin oll ahyvä projeksti talveksi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Joulukuu 23. 15:39:28 2004

sierra friikki kirjoitti:
Ares kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:ja tietysti turbo kyljessä minkälainen pala pitäisi moottorin alle tehdä.
jos muista oikein niinsellaisnen 2.3 moottori pitäis löytyä jostain nurkasta
Meikälääseltä sais kaksi 2.3D ehjää ja hyvää ku vaan hakis nyt on menossa kuusankoski oylle=prässiin ku vaan tulisvat hakemaan...
älä laita vielä meneen
mites pitkä matka laihialle on täältä nurmijärveltä.
siinä vois kin oll ahyvä projeksti talveksi

Sopiva projekti :shock: Ootko naukkaillut jotain? :lol:
366km näyttää karttahaku :D
No siinäpä olis varaa posautella noita sitten. HX40 tai 50 (tai mikä sitten on hyvä noille...)vaan sinne ahdot väh. 2bar ja eiku menoksi :wink:

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » La Joulukuu 25. 13:57:49 2004

sierra friikki: Kiitos paljon, laittelen kuvat johonkin yleisön nähtäväksi, kunhan pääsen nopeamman netin päähän.
#682

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Joulukuu 25. 14:09:37 2004

Vielä erikoisempaa.. Ford P-100 (pick up sierra) 4X4 Diesel tai V6 :P

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Joulukuu 25. 15:12:16 2004

Bootsi kirjoitti:Vielä erikoisempaa.. Ford P-100 (pick up sierra) 4X4 Diesel tai V6 :P
olis ihan hyvä projeksti mut ei nyt ole tollaista runkoa pihalla
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Joulukuu 25. 15:30:57 2004

sierra friikki kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:Vielä erikoisempaa.. Ford P-100 (pick up sierra) 4X4 Diesel tai V6 :P
olis ihan hyvä projeksti mut ei nyt ole tollaista runkoa pihalla

Joooo p-100 neliveto diesel olis mun isän mieleen :)
Olis varmaan heti kyselemäs josko sais ostaa :wink:

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: 2,9 24 Valve Cosworth sierraan

Viesti Kirjoittaja jnd » La Joulukuu 6. 13:44:08 2008

Meneekö 2,9 boa laatikkoineen päivineen 89 dohc sierraan kuinka "heittämällä".. eikö noissa sierroissa ollu laatikon mahtumisen kannalta eroja?

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: 2,9 24 Valve Cosworth sierraan

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Joulukuu 6. 14:36:29 2008

jnd kirjoitti:Meneekö 2,9 boa laatikkoineen päivineen 89 dohc sierraan kuinka "heittämällä".. eikö noissa sierroissa ollu laatikon mahtumisen kannalta eroja?
-83-84 sierroissa ahtaampi tunneli, tuon jälkeen ovat avarammalla tunnelilla.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: 2,9 24 Valve Cosworth sierraan

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Joulukuu 6. 15:20:56 2008

Hyvin tuntuu mahtuvan vakiota lihavampikin aski (automaatti) tonne viistokeulan tunneliin.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

jnd
Viestit: 205
Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008

Re: 2,9 24 Valve Cosworth sierraan

Viesti Kirjoittaja jnd » Ma Joulukuu 8. 21:17:20 2008

Mitkä kaikki osat käy cossun scorpiosta doch sierraan ja kuinka bolton? Esim scorpion abs:ät? laatikko tuskin käy?

Vastaa Viestiin