2,9 24 Valve Cosworth sierraan
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
2,9 24 Valve Cosworth sierraan
Miten paljon vaatii muutoksia jos tommosen koneen haluasi tiputtaa sierraan??
Tietenkin jarrujen ja alustan päivitystä tarvii. Riittääkö tavallisen v6:sen jarrut vai pitääkö olla cossun???
Olen kuullut että tulipeltiä pitää muokata??
Mahtuuko kutosen pakosarjat Sierran konehuoneeseen??
Miten polttoainejärjestelmät, pitääkö vaihtaa tankki??
Miten vaikeeta on laitta kutosen sähköt Sierraan??
Jokunen kysymys mitä nyt tuli mieleen.......
Tietenkin jarrujen ja alustan päivitystä tarvii. Riittääkö tavallisen v6:sen jarrut vai pitääkö olla cossun???
Olen kuullut että tulipeltiä pitää muokata??
Mahtuuko kutosen pakosarjat Sierran konehuoneeseen??
Miten polttoainejärjestelmät, pitääkö vaihtaa tankki??
Miten vaikeeta on laitta kutosen sähköt Sierraan??
Jokunen kysymys mitä nyt tuli mieleen.......
-
- Ylläpitäjä
Tuolla-> http://www.maddoldbugger.supanet.com/
on sepostettu enklanniksi ko. projektista.
on sepostettu enklanniksi ko. projektista.
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: 2,9 24 Valve Cosworth sierraan
Moikka NickeNicke kirjoitti: Tietenkin jarrujen ja alustan päivitystä tarvii. Riittääkö tavallisen v6:sen jarrut vai pitääkö olla cossun???
Olen kuullut että tulipeltiä pitää muokata??
Mahtuuko kutosen pakosarjat Sierran konehuoneeseen??
Miten polttoainejärjestelmät, pitääkö vaihtaa tankki??
Miten vaikeeta on laitta kutosen sähköt Sierraan??
Jokunen kysymys mitä nyt tuli mieleen.......
Vielä vuonna 2001 vertailumalliksi riitti esim. XR4Ti, ja uskoisin lähtökohdan ollessa esim. kaksilitrainen, euroopan XR-nelosenkin riittäneen. Näin ollen silloin riitti tavallisen v-kutosen jarrut (siis takana 10-tuuman rummutkin). Tulipeltiä ei tarvinnut muokata. Ainakin mekaanisella ruiskulla varustetun v6:n tankkia ei tarvitse vaihtaa.
Nykyään vaadittanee ABässät ja cossun jarrut. Ja uskoisin, että myös sen tulipelti.
Pakosarjojen suhteen ongelmia ei tule, ei ainakaan v6 Mk-ykkösen pellin alla. Vähän taaempana ainoa (suht. vähäinen) pulma on se, että ainakin MT75-laatikon kohdalla putket kulkevat melkoisen läheltä lootaa.
Täällä koivun ja tähden maassakin on muutamia guruja, jotka tuollaisen projektin haltsaavat. Kannattaa kysellä lisää, jos käytännössä olet moista suunnittelemassa.
Ja tuolta http://www.interford.co.uk/index.php lisää mm. moisesta muunnoksesta...
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Eikös kaikissa sedaneissa ole isompi kardaanitunneli, että sinne sopii vaikka MT75 nelarina?jive kirjoitti:Erilainen kardaanitunneli nyt ainakin.Nicke kirjoitti:Tämä kyseinen operaatio tulisi 2.0 litarisen sedan Sierran kohdalle.
Mitä eroa on cossun ja tavallisen Sierran tulipellissä??
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
jaa,miksiköhän sitten erääseen sapphire kossuun vm 87.n kardaanitunnelia piti leventää jakolaatikon kohdalta jos näin on ?... katsoin sujuvasti vierestä. 

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Lokakuu 28. 16:30:35 2003
- Paikkakunta: Pummi-Nusula
Mulla ei ainakaan ongelmaa sopimisen kanssa -89 vuoden sedan sierraan. Laatikkona Borg-Warner T5:nen ja koneessa peltisarjat. Et tilaa kyllä on. Eri asia on että kannattaako kyseistä konetta laittaa sierraan.. Omasta kokemuksesta voin sanoa että vaikka kuinka olisi cosworthin tekemä kone, niin kun ei ole ahdinta, niin ei ole voimaa ja jalkoihin siinä jää.. 

#685
VW Golf IV Tdi -00
Sierra 2.9 V6 24v -89
Sierra 2.0 -85 (jääauto)
Suzuki GSX750F -01
VW Golf IV Tdi -00
Sierra 2.9 V6 24v -89
Sierra 2.0 -85 (jääauto)
Suzuki GSX750F -01
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Riippuu ihan mihin vertaa. Itse ainakin vanhaan 2.8i:n verraten oon ihan puntti kosteena.Ilkka kirjoitti:Omasta kokemuksesta voin sanoa että vaikka kuinka olisi cosworthin tekemä kone, niin kun ei ole ahdinta, niin ei ole voimaa ja jalkoihin siinä jää..
Mistä hitosta muuten peltisarjat sait? Teikö ite?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Lokakuu 28. 16:30:35 2003
- Paikkakunta: Pummi-Nusula
En ihan itse tehny, yx tuttu ne sinne väänsi. Eihän niillä alkuperäisillä ole muuta virkaa ku verkonpainona..MouTine kirjoitti:Mistä hitosta muuten peltisarjat sait? Teikö ite?

Kävin just tänä aamuna penkissä sillä ja tulokset oli aika masentavia.. 146,2kW/5023RPM ja 287nm/3872, että voimaa pitäisi saada lisää...

#685
VW Golf IV Tdi -00
Sierra 2.9 V6 24v -89
Sierra 2.0 -85 (jääauto)
Suzuki GSX750F -01
VW Golf IV Tdi -00
Sierra 2.9 V6 24v -89
Sierra 2.0 -85 (jääauto)
Suzuki GSX750F -01
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kone- vaiko pyörätehoa? Mitä muuta tehty koneelle? Millainen putkisto? Tekiskö se sun kaveris niitä lisää?Ilkka kirjoitti: En ihan itse tehny, yx tuttu ne sinne väänsi. Eihän niillä alkuperäisillä ole muuta virkaa ku verkonpainona..
Kävin just tänä aamuna penkissä sillä ja tulokset oli aika masentavia.. 146,2kW/5023RPM ja 287nm/3872, että voimaa pitäisi saada lisää...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Hirveen hyvä kysymysMouTine kirjoitti: ? Mitä muuta tehty koneelle? Millainen putkisto? Tekiskö se sun kaveris niitä lisää?

Ja - kölniläisen jälkeen puntti tosiaan tutisi kun


* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Lokakuu 28. 16:30:35 2003
- Paikkakunta: Pummi-Nusula
Ikävä kyllä konetehoa..Moutine kirjoitti:Kone- vaiko pyörätehoa? Mitä muuta tehty koneelle? Millainen putkisto? Tekiskö se sun kaveris niitä lisää?



#685
VW Golf IV Tdi -00
Sierra 2.9 V6 24v -89
Sierra 2.0 -85 (jääauto)
Suzuki GSX750F -01
VW Golf IV Tdi -00
Sierra 2.9 V6 24v -89
Sierra 2.0 -85 (jääauto)
Suzuki GSX750F -01
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mitenkäs tuo vähäpäästöisyys ja mallisarjan ulkopuolinen kone?Nicke kirjoitti:Nostetaan takaisin ylös.
Elikkä Sierra olis vuosimallia -92. Siinä on kai jo tarpeeksi suuri kardaanitunneli. Elikkä tulipellin vaihtoa ei sen vuoksi tarvis. Onko muita syitä miksi se pitäisi vaihtaa???
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mallisarjaan kuulumattomuus tuleekin juuri ongelmana vähäpäästöisissä autoissa. Muuten sillä ei ole mitään väliä. Sitä en osaa sanoa voiko tuon kuitata ilman tätä kuuluisaa VTT mittausta niin että maahantuoja kirjoittaa todistuksen BOA Cossun vähäpäästöisyydestä. Mutta se selviää tekemällä kysely kierroksen konttoreilla ja tsekkaa helpoimman.
Täähän rupeaa muistuttamaan vikalistaa? Toiset hakee romuihinsa lyhintä vikalistaa pelaamalla eri konttoreiden välillä ja me haetaan helpointa konttoria muutosleimata virityksiämme.
Täähän rupeaa muistuttamaan vikalistaa? Toiset hakee romuihinsa lyhintä vikalistaa pelaamalla eri konttoreiden välillä ja me haetaan helpointa konttoria muutosleimata virityksiämme.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Kaverin 4x4 STW sierra ainakii meni läpi hienosti kys. koneella
Lähtökohta 2.8i 4x4 STW -86
2.9i 24v 4x4 STW
Jarrut ympäriinsä cossusta,etuvakaaja jämäkämpi (tarkastivatkohan edes)
ja avot katsastusmies oli tyytyväinen..
Lähtökohta 2.8i 4x4 STW -86

Jarrut ympäriinsä cossusta,etuvakaaja jämäkämpi (tarkastivatkohan edes)
ja avot katsastusmies oli tyytyväinen..
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Jep, ei ollut vähäpäästoinen kanta-auto.scorpio4x4 kirjoitti:Kaverin 4x4 STW sierra ainakii meni läpi hienosti kys. koneella
Lähtökohta 2.8i 4x4 STW -862.9i 24v 4x4 STW
Jarrut ympäriinsä cossusta,etuvakaaja jämäkämpi (tarkastivatkohan edes)
ja avot katsastusmies oli tyytyväinen..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
2.8:in 4wd öljypohjalla, loiskelevyy joutu kuulemma vääntämään. Muuten ei kai ollu suurempii onknelmii...
Juu, vanhakoppanenpa hyvinkin...
Oli aikanaan maahantuoja tuonu esittelykäyttöön kys. pelin...
30tkm asti huoltoleimat kirjassa oy ford ab pr-osasto
Oli minua ennen ollu vain kahdella (ostin -94)
Kaveri osti multa -98
Ja nyt syksyllä pulttas 2.9 24v koneen kiinni
Juu, vanhakoppanenpa hyvinkin...
Oli aikanaan maahantuoja tuonu esittelykäyttöön kys. pelin...
30tkm asti huoltoleimat kirjassa oy ford ab pr-osasto
Oli minua ennen ollu vain kahdella (ostin -94)
Kaveri osti multa -98
Ja nyt syksyllä pulttas 2.9 24v koneen kiinni
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
sierra friikki: Kiitän
Ares: dohc nelarin öljypohja ei sovi kutosen alle, eli nelari kutosesta öljypohja, johon öljynpaluut pitää kikkailla
http://maddoldbugger.supanet.com/ tuolla sovituksesta
Ares: dohc nelarin öljypohja ei sovi kutosen alle, eli nelari kutosesta öljypohja, johon öljynpaluut pitää kikkailla
http://maddoldbugger.supanet.com/ tuolla sovituksesta
#682
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
MoloA kirjoitti:sierra friikki: Kiitän
Ares: dohc nelarin öljypohja ei sovi kutosen alle, eli nelari kutosesta öljypohja, johon öljynpaluut pitää kikkailla
http://maddoldbugger.supanet.com/ tuolla sovituksesta

Jaa, että cölögnen 4x4 öljypohja menee. No sitten

Todella kätevä toi sivu ja hyvin selitetty nää jutut
EDIT: Sierra Friikki eli voin kai siis ottaa mistä tahansa kölniläisen ja muutoskatsastaa sen ilman ongelmia tohon mun vähäpäästöiseen kanta-autoon vai?
EDIT2: tarkoitin 12v
Viimeksi muokannut Ares, La Joulukuu 18. 11:43:58 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tulipellistä sen verran...
Oma ykköskoppainen XR-nelonen koki viime kesänä oudon vian:
tulipelti oli revennyt aikas mukavasti kytkinvaijerin läpiviennin ja jarrutehostimen läpiviennin väliltä, ilmeisestikin rasitusvamma johtuen tosi jämäkästä cossun kytkimen toiminnasta.
Eli kannattaa katsoa tekniikanvaihdon yhteydessä, onko tuo pelti tarpeeksi vahva. Omassani se on tod.näk. antanut kupruilemalla periksi jo kauan....
Ja joo, 24v -myllyhän on tehdastekoisesti vain autoissa, joissa on katalysaattori, joten se on vähäpäästöinen siinä mielessä. Ja on se oikeastikin vähäpäästöinen, ainakin verrattuna vanhaan kölniläiseen... Aikoinaan kyllä tuli esille moinen ajatus joidenkin yksityisten katsastajien toimesta, että pitäisikös hommata jotain dokumenttejä koneen päästöistä ILMAN katteja... Onneksi ei tarvinnut sitten, mutta huh-huh kun kerkesi jo säikähtää
Jussi
Oma ykköskoppainen XR-nelonen koki viime kesänä oudon vian:
tulipelti oli revennyt aikas mukavasti kytkinvaijerin läpiviennin ja jarrutehostimen läpiviennin väliltä, ilmeisestikin rasitusvamma johtuen tosi jämäkästä cossun kytkimen toiminnasta.
Eli kannattaa katsoa tekniikanvaihdon yhteydessä, onko tuo pelti tarpeeksi vahva. Omassani se on tod.näk. antanut kupruilemalla periksi jo kauan....
Ja joo, 24v -myllyhän on tehdastekoisesti vain autoissa, joissa on katalysaattori, joten se on vähäpäästöinen siinä mielessä. Ja on se oikeastikin vähäpäästöinen, ainakin verrattuna vanhaan kölniläiseen... Aikoinaan kyllä tuli esille moinen ajatus joidenkin yksityisten katsastajien toimesta, että pitäisikös hommata jotain dokumenttejä koneen päästöistä ILMAN katteja... Onneksi ei tarvinnut sitten, mutta huh-huh kun kerkesi jo säikähtää

Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
et voi ottaa ihan mistä tahansa moottoria se pitää olla katillinen.
mutta se kannattaa varmistaa että sulla on paperit moottorista.
llähinnä käytännössä että sulla on vaikka tuonti vessa josta riipaiset tekniikan.
otan öljypohjasta useita kuvia monesta kulmasta kun kerkeen laitan sen jollekkin sähkö postiin ja voitte sitten laitta ne esille.
muilta tulee varmaan parempia ohjeita koska tollaisia on tehty klubilaisten toimesta aiemmin. mää tiedän asian vaan teoriassa.
se kori mika mulla on tulee joskus olemaan 2.9 24v 4x4 moottorilla varustettuna
mutta se kannattaa varmistaa että sulla on paperit moottorista.
llähinnä käytännössä että sulla on vaikka tuonti vessa josta riipaiset tekniikan.
otan öljypohjasta useita kuvia monesta kulmasta kun kerkeen laitan sen jollekkin sähkö postiin ja voitte sitten laitta ne esille.
muilta tulee varmaan parempia ohjeita koska tollaisia on tehty klubilaisten toimesta aiemmin. mää tiedän asian vaan teoriassa.
se kori mika mulla on tulee joskus olemaan 2.9 24v 4x4 moottorilla varustettuna
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Ok kiitokset. Nyt asia selvisi! Ei se ihan niin helppoa ollut ku luulinsierra friikki kirjoitti:et voi ottaa ihan mistä tahansa moottoria se pitää olla katillinen.
mutta se kannattaa varmistaa että sulla on paperit moottorista.
llähinnä käytännössä että sulla on vaikka tuonti vessa josta riipaiset tekniikan.
otan öljypohjasta useita kuvia monesta kulmasta kun kerkeen laitan sen jollekkin sähkö postiin ja voitte sitten laitta ne esille.
muilta tulee varmaan parempia ohjeita koska tollaisia on tehty klubilaisten toimesta aiemmin. mää tiedän asian vaan teoriassa.
se kori mika mulla on tulee joskus olemaan 2.9 24v 4x4 moottorilla varustettuna

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Meikälääseltä sais kaksi 2.3D ehjää ja hyvää ku vaan hakis nyt on menossa kuusankoski oylle=prässiin ku vaan tulisvat hakemaan...sierra friikki kirjoitti:ja tietysti turbo kyljessä minkälainen pala pitäisi moottorin alle tehdä.
jos muista oikein niinsellaisnen 2.3 moottori pitäis löytyä jostain nurkasta
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
älä laita vielä meneenAres kirjoitti:Meikälääseltä sais kaksi 2.3D ehjää ja hyvää ku vaan hakis nyt on menossa kuusankoski oylle=prässiin ku vaan tulisvat hakemaan...sierra friikki kirjoitti:ja tietysti turbo kyljessä minkälainen pala pitäisi moottorin alle tehdä.
jos muista oikein niinsellaisnen 2.3 moottori pitäis löytyä jostain nurkasta
mites pitkä matka laihialle on täältä nurmijärveltä.
siinä vois kin oll ahyvä projeksti talveksi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
sierra friikki kirjoitti:älä laita vielä meneenAres kirjoitti:Meikälääseltä sais kaksi 2.3D ehjää ja hyvää ku vaan hakis nyt on menossa kuusankoski oylle=prässiin ku vaan tulisvat hakemaan...sierra friikki kirjoitti:ja tietysti turbo kyljessä minkälainen pala pitäisi moottorin alle tehdä.
jos muista oikein niinsellaisnen 2.3 moottori pitäis löytyä jostain nurkasta
mites pitkä matka laihialle on täältä nurmijärveltä.
siinä vois kin oll ahyvä projeksti talveksi
Sopiva projekti


366km näyttää karttahaku

No siinäpä olis varaa posautella noita sitten. HX40 tai 50 (tai mikä sitten on hyvä noille...)vaan sinne ahdot väh. 2bar ja eiku menoksi

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: 2,9 24 Valve Cosworth sierraan
Meneekö 2,9 boa laatikkoineen päivineen 89 dohc sierraan kuinka "heittämällä".. eikö noissa sierroissa ollu laatikon mahtumisen kannalta eroja?
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: 2,9 24 Valve Cosworth sierraan
-83-84 sierroissa ahtaampi tunneli, tuon jälkeen ovat avarammalla tunnelilla.jnd kirjoitti:Meneekö 2,9 boa laatikkoineen päivineen 89 dohc sierraan kuinka "heittämällä".. eikö noissa sierroissa ollu laatikon mahtumisen kannalta eroja?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: 2,9 24 Valve Cosworth sierraan
Hyvin tuntuu mahtuvan vakiota lihavampikin aski (automaatti) tonne viistokeulan tunneliin.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: 2,9 24 Valve Cosworth sierraan
Mitkä kaikki osat käy cossun scorpiosta doch sierraan ja kuinka bolton? Esim scorpion abs:ät? laatikko tuskin käy?