rst:n käyntihäiriö..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

rst:n käyntihäiriö..

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ke Syyskuu 22. 21:08:29 2004

elikkäs auto on esco rs tulbo...käyntiin lähtee ihan normaalisti,käy hetken ja sammuu eikä lähe käyntiin,vasta kun ottaa ilmanputsarin irti ja pitää sitä läppää hiukan syvempänä kuin kuuluu olla...niin auto lähtee taas käyntiin!lämpimänä lähtee kyllä käyntiin,mutta kun esim.seisoo yön yli niin ei taas?!?

onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa?!?tai osaako joku sanoa mikä on häikkänä?! :?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Syyskuu 22. 21:18:18 2004

Imuvuoto kenties?
Käy läpi määräjakajalta lähtevä putki ahtimelle, ettei o rikki tai irti mistään, ahtoputket, ettei vuoda, dumppi?

Tässä nyt ainakin jotain, jotka vois olla mahdollisia.
Jäsen #606

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ke Syyskuu 22. 21:21:40 2004

joo pitänee huamenissa kattoo noi putket..!ite oon kans aatellu vähä tota dumppii jotta johtuusko se siitä..?!

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 22. 21:32:14 2004

Millane dumppi? noissahan ei kalvodumppi toimi...
#446

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ke Syyskuu 22. 21:33:06 2004

autoracing...kalvodumppi..

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 22. 21:59:54 2004

RST:ssähän pitää olla sellanen kaksoismäntädumppi,joten kokeile ilman sitä dumppia.Ainakin baileyssit on toimivia.
#446

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 22. 22:53:54 2004

JRZ kirjoitti:RST:ssähän pitää olla sellanen kaksoismäntädumppi,joten kokeile ilman sitä dumppia.Ainakin baileyssit on toimivia.
Kerro lisää, miksi pitää olla kaksimäntäinen?? Näin tyhmänä haluaisin vaan tietää, mitä eroa on kaksi ja yksimäntäisellä toiminnan kannalta??

Enkä kaipaa selostusta kaksimäntädumpin toiminnasta, vaan nimenomaan miksi rst:ssä moista pitäisi käyttää...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 22. 23:27:05 2004

PasiZ kirjoitti:
JRZ kirjoitti:RST:ssähän pitää olla sellanen kaksoismäntädumppi,joten kokeile ilman sitä dumppia.Ainakin baileyssit on toimivia.
Kerro lisää, miksi pitää olla kaksimäntäinen?? Näin tyhmänä haluaisin vaan tietää, mitä eroa on kaksi ja yksimäntäisellä toiminnan kannalta??

Enkä kaipaa selostusta kaksimäntädumpin toiminnasta, vaan nimenomaan miksi rst:ssä moista pitäisi käyttää...
No ei oo sen enempää tietoa,miten toi yksimäntäinen eroaa kaksimäntäisestä toiminnallaan,mutta itellä ei ainakaan aikanaan kalvodumppi toiminut,eikä toiminut kaverinkaan rst:ssä.Sama on 200sx nissaneissa (1.8t).Vain mäntädumppi toimii.Ja oireet oon juur tollaset kalvodumpilla.Tota baileyssin kaksmäntädumppia me sillon käytettiin ja sitä näytetään ainakin englannin suunnalla käytettävän aika paljon.
#446

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Syyskuu 23. 0:05:53 2004

Jos ruisku perustuu ilmamäärämittariin, niin kalvodumppi ei aina toimi, koska tyhjäkäynnillä se on usein auki ja siten imee ilmaa mittarin ohi. MAP-pohjaisissa ruiskuissa on sitten ihan sama onko se dumppi auki hieman tyhjäkäynnillä vai ei. Pölyä voi vetää koneeseen marginaalisesti tai sitten nostaa tyhjäkäyntikierroksia. Itellä RST:n koneessa kalvodumppi, mutta KE-jetronic onkin siitä heivattu nurkkaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Syyskuu 23. 0:10:11 2004

Toi ilmamäärämittari tossa sx:ssäkin tökki vastaan.
#446

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Syyskuu 23. 10:29:45 2004

mitenhän mahtaa toimia escocossussa jossa on molemmat( siis MAP ja MAF ) :roll:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Syyskuu 23. 10:35:46 2004

yleensä hybridibokseissa pienillä kuomilla mennään MAFin mukaan ja suuremmilla MAPin mukaan ---> ei toimi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Pe Syyskuu 24. 22:40:11 2004

ei ollut vaikutusta dumpin pois otolla...ja letkut on tarkistettu kiinni on!
ongelma on melkeen niinkuin pahentunut..mikähän pr..mahtaa olla vikana????!! :?

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Su Syyskuu 26. 19:16:02 2004

eikö kellään ois tiatoo asiast??!! :(

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Syyskuu 26. 19:22:07 2004

Toimiiko koko sähköinen seosksensäätö?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » Ma Syyskuu 27. 17:22:11 2004

luulisin jotta auto käy sen takia vain hetken aikaa kun saa rikastin suuttimen kautta bensaa..eikä sen takia käy kauaa kun saa niin vähän ..mut minkäköhän takia ei saa benua sitten normaalisti??!(otettu suaraan toimivasta autosta)

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ma Syyskuu 27. 18:13:04 2004

heh! mulla olisi ylimääräinen määränjakaja :lol:

Vastaa Viestiin