
cossun imusarja
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
cossun imusarja
tollasta olen ostamassa.eli läppäkotelo ja imusarja.mitä kannattaa tsekata ostaessa vai onko mitään kummempaa.onko tuolla painekotelon sisällä mitään mikä vois olla pois otettu.aattelin vaan et jos on niin vois ensin purkaa ennenku ostaa.kuva sieltä sisältä olis kiva jos jollaki olis 

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
oliks siellä mitään kiihdytyssuppilotsydeemiä ku jotenki muistelen vai olikohan se jokin oma viritelmä minkä kuvan joskus näin.joo jrz taitaa olla myöhästä viikon päästä ku tänä iltana kaveri ajelee tästä ohi ja tuo samalla näytille eli sen takia tuli kiire kysellä.ckolli mitä tarkoitat noilla läpälltä tulevilla mutkilla ja mitä mielenkiintoista siellä on täytyykö jotain tsekata ostaessa 

-
- Ylläpitäjä
Paljonko tehoo tulee ulkoisesti kiilloitetustaJRZ kirjoitti:btw...ei kellään olis kuvaa cossun orkkis imusarjasta kiillotettuna? Siis ulkoisin puolin kiilloitettu.

2wd cossun kaasuläpältä painekoteloon tulevat mutkat ovat ahtaita ja huonosti virtaavia. 4wd:ssä tilannetta on korjattu ja voi korjata lisää snurralla.
Kuvia löytyy ja on moneen otteeseen esitetty. Vakioo ja ja kairattua.
Sen verta moneen otteeseen on esitetty etten viitsi enää alkaa lataa niitä. 5 kertaa asioiden toistoa riittää omalta kohdalta, laittakoon joku urlit jos niitä muistaa sillä gprs-yhteydellä en viitsi paljoo etsiä ja latailla.
-
- Ylläpitäjä
ok joo täytyy käyttää tota hakua vaan kun laitoin hauksi cosan imusarja niin tuli aiken näköstä muutakin,mutta ku oli vähä kiirus ni aattelin laittaa kyselyn.paljos tota 2wd:n mutkaa pystyy kaivertaan isommaksi ja miten pitkälle se riittää vakiona ja sitten taas isonnettuna ja saako tota 4wd:n sit vieläki hengittävämmäksi,ku toi tulee turbo is:ään ni riittänee avarrettuna varmaanki suht pitkälle?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Niissä mutkissa ei ole kovinkaan paljoa varaa isontaa, valujälki on kyllä aika karkeaa.
http://www.siipicossu.com/imu1.jpg
http://www.siipicossu.com/imu2.jpg
http://www.siipicossu.com/imu3.jpg
http://www.siipicossu.com/imu4.jpg
http://www.siipicossu.com/imu5.jpg
jotain mitä nyt äkkiä löytyy (nuo on 4wd painekotelosta)
http://www.siipicossu.com/imu1.jpg
http://www.siipicossu.com/imu2.jpg
http://www.siipicossu.com/imu3.jpg
http://www.siipicossu.com/imu4.jpg
http://www.siipicossu.com/imu5.jpg
jotain mitä nyt äkkiä löytyy (nuo on 4wd painekotelosta)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
http://www.siipicossu.com/imu6.jpg (4wd)
http://www.siipicossu.com/imu8.jpg (2wd)
http://www.siipicossu.com/imu7.jpg (4wd)
http://www.siipicossu.com/imu9.jpg (2wd)
näkyy hyvin erot 2wd ja 4wd:n välillä
http://www.siipicossu.com/imu8.jpg (2wd)
http://www.siipicossu.com/imu7.jpg (4wd)
http://www.siipicossu.com/imu9.jpg (2wd)
näkyy hyvin erot 2wd ja 4wd:n välillä
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
4wd:n mutka on kiintee ,toisin kuin 2wd:n ja 4wd:n painekotelo imusarja hässäkässäkin on paljon parantamisen varaa varsinkin mutkan kohdalla on ikäviä valureunoja ja kraareja ,joiden tasoittamiseen tarvii taipuisat 10cm pitkät sormet ja santapaperia.
Patapatalla saa hienon pinnan paikkoihin ja jollain muovilaikalla vielä nätimmän ,jos haluu brassailla kiiltävillä imusuppiloilla joita ei edes näe koskaan
Patapatalla saa hienon pinnan paikkoihin ja jollain muovilaikalla vielä nätimmän ,jos haluu brassailla kiiltävillä imusuppiloilla joita ei edes näe koskaan

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Luulisin että eiJake kirjoitti:Onko cossu escortin ja 4WD cossu sierran sarjoilla eroa ?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-T25:n kotelo hiukan tilavampi.
-nielu 2wd:ssä noin 2/3 kaasuläpän alasta
-nielu 4wd:ssä ja Esco T34:ssa 1/1 läpän alasta
-imusarja vahvistettu suutin-kansi välistä 4wd:ssä/Esco
Tuohon viimeiseen liittyy se tarkistettava kohta: imusarja voi olla halki 1.syl kohdalta!
-nielu 2wd:ssä noin 2/3 kaasuläpän alasta
-nielu 4wd:ssä ja Esco T34:ssa 1/1 läpän alasta
-imusarja vahvistettu suutin-kansi välistä 4wd:ssä/Esco
Tuohon viimeiseen liittyy se tarkistettava kohta: imusarja voi olla halki 1.syl kohdalta!
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
mullakin vois olla muutama kuva on vaan vähän muuteltu rs500 kotelorikke kirjoitti:Eihän kellään sattuis olemaan kuvaa rs500:sen kotelosta.
jos vaan bpasi antaa laittaa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Miten tämä on siis mitattu?jjs kirjoitti: -nielu 2wd:ssä noin 2/3 kaasuläpän alasta
Itse mittasin ton kaasuläpän pinta-alan ja sitten ton toisenpuolen pinta-alan (huomioimatta kulmien pyöristystä) ja sain ton suorakaiteen puolen n. 1,5 cm2 suuremmaksi. Ainut alaa pienentävä tekijä oli toi keskiseinämä, jota ei uskallettu poistaa, mutta se ei varmaan käännä tota eroa toisinpäin.
Pinnoista saa hyvän näköiset myös kuulapuhalluksella. Harmi vaan kun ei ole kotisivuja minne vois laittaa omia tekeleitä näytille.
Noita kuvia noista 2WD:n muutoksista ei ole näkynyt ainakaan mun tän n. 1,5 vuoden aikana, minkä olen tätä foorumia seurannut.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
2WD imusarjan imutorvet on tosi lähellä kantta, missää vaparikoneessa ei kyllä noin ahdasta kelpuutettaisi, 4WD koppa on vähän korkeampi.
Jos odotettavissa on paljon paineetonta autoilua jonkinlainen korotuspala voisi olla paikallaan.
Jos odotettavissa on paljon paineetonta autoilua jonkinlainen korotuspala voisi olla paikallaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
siipicossu kirjoitti:mullakin vois olla muutama kuva on vaan vähän muuteltu rs500 kotelorikke kirjoitti:Eihän kellään sattuis olemaan kuvaa rs500:sen kotelosta.
jos vaan bpasi antaa laittaa
pistä vain kuva.
ps. kaverilla on 2wd vakiomutka mutta kotelon ja imusarjan välissä 15mm pala ja riittää 450hv asti ainakin.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
http://www.siipicossu.com/rs500imu.jpgbpasi kirjoitti:siipicossu kirjoitti:mullakin vois olla muutama kuva on vaan vähän muuteltu rs500 kotelorikke kirjoitti:Eihän kellään sattuis olemaan kuvaa rs500:sen kotelosta.
jos vaan bpasi antaa laittaa
pistä vain kuva.
ps. kaverilla on 2wd vakiomutka mutta kotelon ja imusarjan välissä 15mm pala ja riittää 450hv asti ainakin.
http://www.siipicossu.com/rs500imu2.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Helpoin ja hyödyllisin juttu mitä imukoteloon 2wd:ssä kannattaa tehdä on laittaa 8-10mm alumiinipala kannen väliin ja 4wd kotelonkansi jossa nielu on valmiiksi tilavampi. Tämä muutos riittää useimmille. Ei kukaan voi sanoa mitä heppoja saa milläkin muutoksella, uskokaa nyt että kaikki vaikuttaa kaikkeen.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä