Cossun bensanpaineensäädin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Cossun bensanpaineensäädin

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Syyskuu 8. 0:36:18 2004

On tuossa escortissa tuo paineensäädin kiinteästi bensakiskossa kiinni ja sitä ei voi säätää (kai) Paineita pitäisi nostaa , saako tuon vaihdettua ?

esim. AMW myy Boschin säätimeen kantta jolla voi säätää painetta , kannattaako sitä kokeilla vai käykä se edes tuohon . Mitähän kannattaisi tehdä ?
ex Jäsen #10

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Syyskuu 8. 8:52:40 2004

Vastasit omiin kysymyksiin :wink: Joskus itse mittailin säätimen halkaisijaa niin muistaakseni AMW kansi käy, Audista pitäisi loytyä 4bar:n säädin mikä itselläni on.

RubberDuck
Ylläpitäjä

säätimestä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ke Syyskuu 8. 11:06:19 2004

tai sitten fse:n säädin alle satasen.
esim prostreet

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Re: säätimestä

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Syyskuu 8. 11:12:57 2004

RubberDuck kirjoitti:tai sitten fse:n säädin alle satasen.
esim prostreet
Ei käy escoon, pitäisi vaihtaa takavedon bensatukki, nelivedossa säätimen pesä on kiinteä. kuva: http://www.kontu.com/t25kone.jpg

jive
Ylläpitäjä

Re: säätimestä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Syyskuu 8. 11:50:14 2004

cossuesco kirjoitti:
RubberDuck kirjoitti:tai sitten fse:n säädin alle satasen.
esim prostreet
Ei käy escoon, pitäisi vaihtaa takavedon bensatukki, nelivedossa säätimen pesä on kiinteä. kuva: http://www.kontu.com/t25kone.jpg
Tuo pikkuturbo taitaa olla erilainen kuin perus 4wd. Tuo puolaratkaisu on mielestäni vähintäänkin villi... Tahtoo samanlaisen! Eiköhän Zeteciin saisi tuollaisen viriteltyä kans :roll:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: säätimestä

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 8. 14:33:19 2004

cossuesco kirjoitti:
RubberDuck kirjoitti:tai sitten fse:n säädin alle satasen.
esim prostreet
Ei käy escoon, pitäisi vaihtaa takavedon bensatukki, nelivedossa säätimen pesä on kiinteä. kuva: http://www.kontu.com/t25kone.jpg
Mites 2wd:n tukin kiinnitys ?Ruuvinpaikka eri kohdassa kuin 4wd
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: säätimestä

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Syyskuu 8. 15:08:25 2004

siipicossu kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:
RubberDuck kirjoitti:tai sitten fse:n säädin alle satasen.
esim prostreet
Ei käy escoon, pitäisi vaihtaa takavedon bensatukki, nelivedossa säätimen pesä on kiinteä. kuva: http://www.kontu.com/t25kone.jpg
Mites 2wd:n tukin kiinnitys ?Ruuvinpaikka eri kohdassa kuin 4wd
Niksi Pirkka: Osta 4wd Cossu Sierran bensatukki. Siihen saa suoraan FSE:n säätimiä. Toinen vaihtari on, että silvot sen 4wd Cossu Sierran tukin ja laitat minkä tahansa säätimen sen perään. Mahtaako vaan käydä tuo Sierran tukki Escoon?? Tälläisen räpellyksen minä tein.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Syyskuu 8. 17:01:09 2004

Niin, kyllähän rälläkällä ja hitsipillillä ihmeitä tekee :wink:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 8. 17:33:50 2004

ja oikein kätevä jannu jättää 4x4:n (sierra cosw.) tukinpään rauhaan ja koneistaa sopivan adapterin joka sopii tukin o-rengassysteemiin, ja toinen pää johonkin FSE:n versioon, esim. iS:n versioon kierteillä.
Myös escon orkkistukin voi modifioida; paineensäädin palasiksi ja ulosotto pohjasta letkumalliselle FSE:lle.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Syyskuu 8. 20:48:16 2004

Harmi kun ei ole enää sitä digikameraa , olis ollu näppärä :(

Tietämättömille : ainut osa siis mikä siitä irtoaa on säätimen kansi .
Mietin että onnistuisikö sellainen että asentaa jonkinlaisen säätöventtiilin paluuletkuun , eli kuristetaan siitä . Sehän nostaa painetta . Onko kannattavaa ?

Kiitos vastauksista :)
ex Jäsen #10

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ke Syyskuu 8. 20:57:45 2004

Kyllähän noin on tehty, että on kaksi säädintä peräkkäin mutt on aikamoinen viritys, ehkä kuitenkin tuo amw irtokansi.
Viimeksi muokannut cossuesco, Ke Syyskuu 8. 21:12:10 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Syyskuu 8. 21:06:05 2004

Selvä juttu , huomenna rimpautan sinne , tattis :)
ex Jäsen #10

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 8. 22:27:41 2004

Jake kirjoitti:Harmi kun ei ole enää sitä digikameraa , olis ollu näppärä :(

Tietämättömille : ainut osa siis mikä siitä irtoaa on säätimen kansi .
Mietin että onnistuisikö sellainen että asentaa jonkinlaisen säätöventtiilin paluuletkuun , eli kuristetaan siitä . Sehän nostaa painetta . Onko kannattavaa ?

Kiitos vastauksista :)
Ongelma tulee kuristaessa paluuletkua ettei määrä ja paine kulje enää käsikädessä, tulee melko progressiivinen systeemi.
Tarkoitin tuolla paineensäätimen tuhoamisella sitä että tekee sen paikalle ulosoton erillistä säädintä varten; kilpureissa suosittu tapa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Syyskuu 9. 7:51:56 2004

Siis haloo.
Mika ongelma on ottaa saadin pois, letku valiin ja saadin siihen.
Cossun b-painesaadin sitten alkaa temppuilemaan kun lahestytaan 4bar paineita joten suosittelen esim FSE tai muuta vastaa 6bar saadinta.

Nimimerkilla omakohtaisia kokemuksia on riittavasti.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Syyskuu 9. 8:37:35 2004

Nyt ollaan puhuttu uuden mallisesta säätimestä http://www.kontu.com/saadin.jpg pistetään viellä sisäkuva http://www.kontu.com/saadin2.jpg

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Syyskuu 9. 10:00:29 2004

cossuesco kirjoitti:Nyt ollaan puhuttu uuden mallisesta säätimestä http://www.kontu.com/saadin.jpg pistetään viellä sisäkuva http://www.kontu.com/saadin2.jpg
Niin ja edelleen. Mika tossa ongelma on. Uus saadin tilalle.
Viimeksi muokannut Vieras, To Syyskuu 9. 10:09:23 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Syyskuu 9. 10:09:13 2004

tuohon taitaa sopia perus bosch, joita mulla on yks ylimääräinen. Mittaas kolon sisähalkaisija ja korkeus. Siihen AMW:n kansi päälle. Tuohon T35 vakiosäätimeen ei AMW:n kansi sovi. Mittaas piruuttaan mikä on suutinten reikäväli. Focuksen tukista voisi ehkä modifioida tuohon tukin. Sen päähän saa kyllä sitten letkulähdöllä irtosäätimenkin.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Syyskuu 9. 21:29:35 2004

ckolli kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Nyt ollaan puhuttu uuden mallisesta säätimestä http://www.kontu.com/saadin.jpg pistetään viellä sisäkuva http://www.kontu.com/saadin2.jpg
Niin ja edelleen. Mika tossa ongelma on. Uus saadin tilalle.
Meinaatko että laikalla otetaan vanha pois :lol:
ex Jäsen #10

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » To Syyskuu 9. 21:48:22 2004

Jake kirjoitti:
ckolli kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Nyt ollaan puhuttu uuden mallisesta säätimestä http://www.kontu.com/saadin.jpg pistetään viellä sisäkuva http://www.kontu.com/saadin2.jpg
Niin ja edelleen. Mika tossa ongelma on. Uus saadin tilalle.
Meinaatko että laikalla otetaan vanha pois :lol:
kyllä ja uutta viritystä että saa letkun kiinni siihen paineen säätimeen..
btw onko kokemuksia siitä FSE.n paremmin kertovasta säätimestä. (hi-rate)

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » To Syyskuu 9. 22:38:35 2004

RubberDuck kirjoitti: btw onko kokemuksia siitä FSE.n paremmin kertovasta säätimestä. (hi-rate)
Jos meinaat sitä 1.7:llä kertovaa, niin mulla on ollut ainakin vaikea saada seoksia täysin kohdalleen. Vetää ahdoilla liian rikkaalle, tosiaan mulla on kuitenki vakio puhallin. Isommalla föönillä ei välttämättä tätä ongelmaa tule.
Ja b-paineita ei voi oikeen enää laskea alemmas tai alkaa nykiä, nyt joku 1.6-1.8bar alip.letku kytkettynä. Ilman alipaineletkua paine on n.2.9bar, eli säädin kertoo myös alipaineella.
Jos jollain on ylimääräsenä noita 1.4:llä kertovia, niin voisi kokeilla että saisinko seoksia paremmaks..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 9. 22:59:57 2004

Tuonne kierre pohjalle, juntturi jne. Nätti ei kyllä välttämättä tule, mutta toimiva.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » To Syyskuu 16. 10:41:12 2004

laitoin privaa sulle magelius.
jos sais noista harmaista vähän vielä irti......

Vastaa Viestiin